Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mistä saa valittua säätilan peliin, olen pelannut viikon joka päivä,eikä yhtää sadekeliä ole vielä ollut?
Lienet pelannut pelkästään customia tai time trialia? Silloin olosuhteet (kellonaika ja sää) pitää valita itse erikseen siitä samasta valikosta mistä valkkaat itsellesi pätkän, eli kohdasta Conditions.

1602591942182.png
 
Konsoleilla fov on kait lukittuna 50 asteeseeen (sama kuin pc:llä fov slideri puolivälissä) ja se on vertikaalinen fov-arvo (ylös-alas suuntaan). Eli 55" tv/näyttö on n.68cm korkea ja jos pelin vfov on 50astetta niin silloin katseluetäisyyden pitäisi olla n.75cm (75-100cm varmaan ihan ok).

töhersin paintissa esimerkin miltä se näyttää

Hyvä selkee kuva, vaikka paintilla töherretty.

Omia huomioita sopivasta fov:sta ajopeleissä, kun käytössä yksi näyttö. Laskin tuossa Assetto Corsaan oman fovin, kun peli-tv 32” ja etäisyys 95-100cm. AC harvoja ajopelejä konsolilla, joissa voi säätää vapaasti fov:ia.

Teoreettinen fov on 39’ ja kaikki näyttää parkissa head camissa siltä mitä pitääkin, mutta vauhdin tuntu katoaa täysin.

Ruudulta pelatessa ilmiö johtuu varmastikkin stereonäyn totaalisesta puuttumisesta yms. Kompromissana nostin fov:ia kunnes vauhti alkoi vastaamaan omaan silmään oikeaa. Vertailuvauhtina käytin perus 80km/h. Lopulta oma sopiva fov löytyi 10’ teoreettista ylempää, eli 49’ tuntuu varsin luonnolliselta ruudulla, vauhdin suhteen.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kukaan pelannut tätä vielä Series S/X:llä ja ratilla? Jostain syystä tuntuu, että Thrustmaster TX reakoi Series S:llä hitusen hitaammin, kuin xbox one x:llä. Toki voi johtua siitäkin, että resoluutio on pienempi ja mutkia on vaikeampi nähdä. Toivottavasti tähän tulisi s/x optimointi.
 
Tuli tuossa ostettua dirt rally 2.0 (game of the year version) koska tuli totaalinen kyllästyminen wrc sarjaan. Nyt sitä muutaman päivän hakannut ratilla ja polkimilla (logitech g920) ja tottakai career modea. Peli on kyllä miljoona kertaa parempi kuin wrc 9 aikasemmista puhumattakaan mutta yksi ongelma mulla siinä on, ilmeisesti siinä ei saa säädettyä vaikeus tasoa career modessa. Eka kauden toki voittaa mennen tullen mutta kun pitäis alkaa pelaa toista kautta ni vauhti ei yksinkertaisesti riitä ja sekös on ärsyttävää tuntuu että pitäis olla kolmin kertaisesti nopeempi kuin eka kauden kisoissa. Oisko jollain jotain vinkkiä vai jättääkö se career omaan arvoon ja tehä itte omat championchipit.
 
Minusta tuo uran pelaaminen ei ole se hauskin tapa pelata. Dirt Rally 2.0 on hyvä rallisimulaattori, mutta kaikki muu siinä ympärillä on vähän mitä sattuu, varsinkin tuo uramoodi. Itse ainakin ajan lähinnä vain päivä/viikko/kuukausihaasteita ja Opel Kadettilla historiallisia ralleja.
 
Tuli tuossa ostettua dirt rally 2.0 (game of the year version) koska tuli totaalinen kyllästyminen wrc sarjaan. Nyt sitä muutaman päivän hakannut ratilla ja polkimilla (logitech g920) ja tottakai career modea. Peli on kyllä miljoona kertaa parempi kuin wrc 9 aikasemmista puhumattakaan mutta yksi ongelma mulla siinä on, ilmeisesti siinä ei saa säädettyä vaikeus tasoa career modessa. Eka kauden toki voittaa mennen tullen mutta kun pitäis alkaa pelaa toista kautta ni vauhti ei yksinkertaisesti riitä ja sekös on ärsyttävää tuntuu että pitäis olla kolmin kertaisesti nopeempi kuin eka kauden kisoissa. Oisko jollain jotain vinkkiä vai jättääkö se career omaan arvoon ja tehä itte omat championchipit.

Jos haluat ajaa uramoodia, niin tietysti loppuunasti viritetty auto auttaa pärjäämisesä.

Tiimiin kannattaa myös palkata lisää mekaanikkoja yms. niin ehtii korjaamaan paremmin.

Eventeistä saa myös kerättyä rahaa ja avata päivityksiä autoihin. Kannattaa varoa, ettei romuta niissä alussa autoa, kun rahasta on vielä tiukkaa.

Yksi helpotus on arpoa kauden alussa kisakalenteria, niin kauan, että tulee mieluisat 6 maata.

Ajamalla helpottuu. Vauhtia tulee, mitä enemmän ralleja ajaa. Oppii kyseisen rallim erikoisuudet ja uskaltaa ajaa kovempaa, kun muistaa edes pahimmat ulosajopaikat. Siellä on muutamia nuottivirheitä, joten siksi nuo on hyvä olla joku muisti jälki niistä, vaikka muuten nuotilla ajaakin.

Jotkin luokat/autot on helpompia pärjätä, kuin toiset. Kannattaa testata. Esim H3 Lancialla on suhkot helppo, jos tykkää ajaa takavetoisilla.

Säätämällä autoista saa parempia, säädöt toimii järkevämmin kuin wrc9:ssä, enemmän kuten simuissa.

Ai niin renkaista, softit kestää uramoodissa aina ja on nopeammat kuin mediumit tai hardit. Asfaltilla tarvitsee märällä wetit. Jos yli kolme pitkää tai 4 lyhyttä pätkää ennen huoltoa, niin voi miettiä aikaisintaan mediumia. Eli uramoodissa kuivalla aina softit. Muistat vain vaihtaa huollossa uudet renkaat.
 
Viimeksi muokattu:
Jos haluat ajaa uramoodia, niin tietysti loppuunasti viritetty auto auttaa pärjäämisesä.

Tiimiin kannattaa myös palkata lisää mekaanikkoja yms. niin ehtii korjaamaan paremmin.

Eventeistä saa myös kerättyä rahaa ja avata päivityksiä autoihin. Kannattaa varoa, ettei romuta niissä alussa autoa, kun rahasta on vielä tiukkaa.

Yksi helpotus on arpoa kauden alussa kisakalenteria, niin kauan, että tulee mieluisat 6 maata.

Ajamalla helpottuu. Vauhtia tulee, mitä enemmän ralleja ajaa. Oppii kyseisen rallim erikoisuudet ja uskaltaa ajaa kovempaa, kun muistaa edes pahimmat ulosajopaikat. Siellä on muutamia nuottivirheitä, joten siksi nuo on hyvä olla joku muisti jälki niistä, vaikka muuten nuotilla ajaakin.

Jotkin luokat/autot on helpompia pärjätä, kuin toiset. Kannattaa testata. Esim H3 Lancialla on suhkot helppo, jos tykkää ajaa takavetoisilla.

Säätämällä autoista saa parempia, säädöt toimii järkevämmin kuin wrc9:ssä, enemmän kuten simuissa.

Ai niin renkaista, softit kestää uramoodissa aina ja on nopeammat kuin mediumit tai hardit. Asfaltilla tarvitsee märällä wetit. Jos yli kolme pitkää tai 4 lyhyttä pätkää ennen huoltoa, niin voi miettiä aikaisintaan mediumia. Eli uramoodissa kuivalla aina softit. Muistat vain vaihtaa huollossa uudet renkaat.
Iso kiitos.
 
Ai että onse vaan niin maittavaa p*sk** tämä peli että. Oikeestaan ainut ärsyttävä piire pelissä onse että ei jaksa millään lopettaa pelaamista. Alkaa jossain kentissä saaha vauhtiakin että 100 parhaan joukkoon pääsee leaderboardissa. Peliä vasta viikko takana.
Ainiin sitä piti kysästä että tuleeko kaikki päivitykset ja engine mapit kun pelaa aika ajoa jos ne on autoon hankkinut.
 
Ai että onse vaan niin maittavaa p*sk** tämä peli että. Oikeestaan ainut ärsyttävä piire pelissä onse että ei jaksa millään lopettaa pelaamista. Alkaa jossain kentissä saaha vauhtiakin että 100 parhaan joukkoon pääsee leaderboardissa. Peliä vasta viikko takana.
Ainiin sitä piti kysästä että tuleeko kaikki päivitykset ja engine mapit kun pelaa aika ajoa jos ne on autoon hankkinut.
Autoissa on täydet tehot jos ajat time trialia tai niitä pätkiä customissa(online, clubit jne.) Ainoastaan uratilassa ja niissä daily, weekyl, monthly jutuissa autoissa on se engine mapping käytössä jonka olet avannut ja ostanut.
 
Jos joku ei ole tätä vielä hommannut niin nythän storessa on goty versio 16e hintaan tarjolla ja se sisältää kaiken dlc:n.
Tämä on tehty myös niin fiksusti, että jos hostilla on kaikki dlc rallit ja rallycross radat niin muut voi ajaa niitä myös.
Mullahan löytyi tämä jo boxille, mutta tuli tuolla hinnalla hankittua myös pleikka versio jotta saatiin kaverin kanssa viettää uudenvuoden ajelut ralli poluilla gta onlinen sijasta ja onhan tässä saanut jo rahoille vastinetta kun kahden illan aikana pelattiin n.11 tuntia :D

Tuli myös ekaa kertaa ajettua hardcore damagen kanssa ja muuten tuossa ei mitään kovin ihmeellistä eroa ollut, mutta renkaat pamahtaa aika helvetin helposti.
Pahimmillaan kohtuu vaatimaton osuma pamautti ensin vasemman takarenkaan ja samalla vaurioitti myös eturengasta ja se sitten meni 200m myöhemmin.
 
En tiedä onko tämä jo vanha juttu, mutta joku kovahko rattimies parhaillaan vetää Dirt Rallya. Hyvin se näyttää menevän virtuaalimaailmassakin :)

 
Mitähän tämä 10gt päivitys piti sisällään mikä tuli pari päivää sitten ainakin xboxille. Mistään en löydä tietoa tästä päivityksestä.
 
Mikä on järkevin tapa hommata tähän nuo lisä rallit esim Suomi? Pitääkö ostaa vaan yksitellen erikseen? Onko noissa mitään eroa dirt rally1 ralleihin? Ja mitä tuo on kun vaikkapa Deluxe content pack 2.0 puhutaan jostain Jämsästä?
Mikä on siis halvin ja järkevin tapa jos haluaa nuo kaikki rallit?
 
Youtuubi on hyvä paikka, kokeile alkuun vaikka tuosta:
Moni ainakin kehui noita kommenteissa. Itsellä ei tosin kokemuksia.

Jos ei tunnu hyvältä , googleen haku dirt rally 2.0 Logitech PS4.
 
Latasin DR2:sen pleikkariin ja sit luin koko keskustelun täällä. Pari päivää meni kun pätkissä lukee milloin missäkin.. heh.. itse hain rallicrossi pelattavaa, keskustelujen perusteella DR2:ssa pelataan enimmäkseen vain rallia mikä ei mua kiinnosta eikä varsinkaan urapuoli.. No katsotaan mikä meininki tulee kun tutustun enemmän rallicrossi puolella ja toivottavasti sitten aikanaan löytyy verkkopeliinkin crossiseuraa.
 
Ylös Bottom