Dirt Rally 2.0

Aksu

Well-Known Member
Aika jännä kun ei pysty tekemään enää mitään kun se jää tulee kohdalle Monacon kisassa.
Luistaa aivan saatanasti välillä ja kartturi ei varoita mitään, pitäis kuulua että mahdollisesti jäätä tai jotain, pelottaa ajaa kun yhtäkkiä saattaa tulla jäätä keskellä mutkaa ja ei ole enää mitään tehtävissä kun auto on seinässä, varsinkin jos lähtee softeilla tykittämään.

Edes jotain pientä jää varoitusta ois hyvä kuulla välillä, kyllähän oikeassakin rallissa etuauto varoittelee.
 
Viimeksi muokattu:

Fabre#4

Well-Known Member
Tässä viime viikkoina on ollut vähän enemmän noita B-ryhmän nelivetokisoja ajettavana haasteissa. Otin piiiiiiitkästä aikaa Audi Quattron ajoon ja yllätyin positiivisesti! Tuohan oli tallissa valmiina unlockattuna Deluxe-version ostaneilla ja tuli sillä silloin vuosi sitten ajeltua vähän, mutta silloin se ei sopinut yhtään näppeihin ja auto jäi pölyttymään, kun ostin sitten Ford RS200:n ja Lancia S4:n, joilla noita tuon luokan kisoja tuli sitten ajettua. Mieli on nyt tässä muuttunut, kun ilmeisesti taidot noilla B-ryhmäläisillä ovat kehittyneet ja tuo Audi tuntuu oikeastaan jopa ihan mukavalta ajettavalta! Alunperin ajattelin sen olevan "liian iso kivirekimäinen aliohjaava möhkö", mutta kyllä ainakin nyt tuo on mukavampi ajettava kuin vähintään aavistuksen enemmän vikuroivat ja levottomat RS200 ja S4. Kunhan kaasun käytön hallitsee tuon Audin kanssa, niin sitä voi jopa vähän paiskoa mutkissa ilman, että perä vikuroi kuten noilla kahdella muulla. Ihan kaamea petohan tuo silti on ajaa esim. Puolassa tai Suomen nypyissä, mutta keskittymällä menee ihan kivasti.
 

Gunslinger

Well-Known Member
Tässä viime viikkoina on ollut vähän enemmän noita B-ryhmän nelivetokisoja ajettavana haasteissa. Otin piiiiiiitkästä aikaa Audi Quattron ajoon ja yllätyin positiivisesti! Tuohan oli tallissa valmiina unlockattuna Deluxe-version ostaneilla ja tuli sillä silloin vuosi sitten ajeltua vähän, mutta silloin se ei sopinut yhtään näppeihin ja auto jäi pölyttymään, kun ostin sitten Ford RS200:n ja Lancia S4:n, joilla noita tuon luokan kisoja tuli sitten ajettua. Mieli on nyt tässä muuttunut, kun ilmeisesti taidot noilla B-ryhmäläisillä ovat kehittyneet ja tuo Audi tuntuu oikeastaan jopa ihan mukavalta ajettavalta! Alunperin ajattelin sen olevan "liian iso kivirekimäinen aliohjaava möhkö", mutta kyllä ainakin nyt tuo on mukavampi ajettava kuin vähintään aavistuksen enemmän vikuroivat ja levottomat RS200 ja S4. Kunhan kaasun käytön hallitsee tuon Audin kanssa, niin sitä voi jopa vähän paiskoa mutkissa ilman, että perä vikuroi kuten noilla kahdella muulla. Ihan kaamea petohan tuo silti on ajaa esim. Puolassa tai Suomen nypyissä, mutta keskittymällä menee ihan kivasti.
Audi S1 Quatro, melkoinen laivahan se on ja tasaisessa luisussa menee jokapaikkaan. Nokan kun saa vain käännettyä oikeaan suuntaan, niin kestää pitää kaasun pohjassa, juurikin sellainen kuin oikeaa S1 on kuvailtu. On ne B-ryhmäläiset älyttämiä petoja ajaa. Muutenkin tässä on tosi hyvin saatu mallinnettua eri autojen käyttäytyminen ja persoonallisuus, imo.
 

ollli

Member
Itsellä peli kai jotenkin bugittaa, kun Hellissä personal bestiksi peli ilmoittaa kierroksen joka on mennyt hylsyksi(aika muistaakseni n 0.33,570) ja oikea hyväksytty best joka näkyy leaderboardsissa on se tuosta n +1,2s .
Ei toi sinällään haitta, mutta vaikka ottaa jonkun muun pelaajan haamuksi ja pistää oman bestin "off" asentoon silti se vertailee aikaa tuohon hylsy aikaan.
 

Barca11910

Well-Known Member
Onkos tällä foorumilla tälle pelille PC pelaajia. Tuli ostettua tämäkin PuuCeelle kaikkine lisäsisältöineen.

On siinä todennäköisesti joku ero perus pleikkarin ja pelikoneen välillä.
 

tomine11

Active Member
Mainio homma etteivät lähteneet peliä rakentelemaan sen Dirt 4 renkaiden jälkiin ja uriin, jossa ralliosuus oli aikamoisen totaalisesti tyritty ja täysin hengetön tuote verrattuna Dirt Rally peliin. Vaan ihan aito ralli otettiin tässä pohjaksi ja lähdettiin sitä kehittämään, joka oli ainoa oikea ratkaisu ! Kyl siinä Dirt 4 muuta kuin noita ralleja jotenkuten ajeli mutta eipä mikään mestariteos ollut kyllä sielläkään suunnalla.

Mainiota tässä Career tilassa kun jos romuttelet autoasi, niin se ei korjaannu ja palaudu kuin taikaiskusta taas täyteen kuntoon seuraavassa kisassa, vaan pelaaja joutuu virtuaalista kukkaroaan käyttämään jotta omista aitoista saa taas korjattua ajokuntoisia ja se ei ole halpaa lystiä se joten joka ikinen ajettu pätkä on siinä mielessä merkityksellinen, jotta aivan koko ajan joutuu hivenen miettimään että meneekö äärirajoilla ja jos meneekin ylitse niin onko pelissä varaa sitten maksaa ulosajot vai ottaako astetta rauhallisemmin.

Joutuu edes hitusen alussa punnitsemaan riskeeraamista aivan toisella tasolla kuin yleensä rallitteluissa. Hieno kulma lisää, joka tuo pelille paljon.. toki aikanaan kun kilisee kolikoita kassaan niin menettää aika merkityksensä tuo sit.

Näyttää ja kuulostaa kivalta peliltä kylläl.

Itse tykkään paljon kun on paljon noita vanhempiakin autoja enempikin tarjolla :) ne erottaa jo ulkonäöllisestikin toisistaan, aikaan kun autot sentään näytti vielä autoilta… toisin kuin nämä nykyajan peltilehmät jotka näyttävät kaikki toistensa persoonattomilta kopioilta. Sit kiva kans noi pari kunnolla vanhaa, niin kerkee melkein kartturi edeltä juoksemaan ja tarkastamaan mitä siellä mutkan takana on :D

Toivottavasti kolmososa sitten tulee ja räjäyttää aikanaan pankin oikein kunnolla !
 

Baron

Well-Known Member
Tuo on hieno homma, että auto ei palaudu kuin taikaiskusta täyteen kuntoon seuraavaan ralliin, mutta ei sitä kyllä myöskään seuraavan rallin alussa korjata puolen tunnin aikaikkunassa ja oteta aikasakkoja päälle.

Itse siis puristin viimeisellä etapilla kaiken irti ja menetin sen viimeisessä mutkassa ja jonkun 18 peräkkäisen kolmoislutsin jälkeen auto oli... hmmmm... Mielenkiinoinen rusina. Ja seuraavassa rallissa se korjattiin siten, että ralli alkoi 18 minuutin takamatkalta... Ei se ihan nyt noinkaan mene...
 

Doctor Pepper

Active Member
Minusta hajoavat autot on suunnilleen parasta mitä voi tapahtua nykyiselle autopelikulttuurille, varsinkin moninpelille. Codemastersin peleissä on nuo mälläämisen kustannukset mallinnettu aika maltillisesti kuitenkin. Jää voitolle vaikka vetää auton rusinaksi joka kisassa. Oikeastihan ura loppuisi aika nopeasti.
 

tomine11

Active Member
Minusta hajoavat autot on suunnilleen parasta mitä voi tapahtua nykyiselle autopelikulttuurille, varsinkin moninpelille. Codemastersin peleissä on nuo mälläämisen kustannukset mallinnettu aika maltillisesti kuitenkin. Jää voitolle vaikka vetää auton rusinaksi joka kisassa. Oikeastihan ura loppuisi aika nopeasti.
Juu, noin kunnolla hajoamiset (oikeasti realistiset) ois kyllä todella tervetullutta ja veis hommaa jo pelkästään sillä uudelle tasolle (siis aivan kaiken sorttisiin ajopeleihin, ei vain rallipeliin), siis niin visuaalisesti kans hajoais paremmin (realistisemmin) kuin mitä nyt ja toki sit ihan ajettavuudeltaan ja toiminnaltaan. Toki se nostaa jo sen verran "hardcore meiningiksi" homman että tuskin se kovin hyvin kaupaksi menis isolle yleisölle joka vaan sitä arcadee halajaa kuitenkin pidemmän päälle, mutta ”niille muutamalle” innokkaimmalle se olis sellaista kultaa ja aarretta että ei mitään rajaa.. tiedä sitten onko niillä oikeilla autonvalmistajilla sitten jotain tuota autojen romuttamista vastaan peleissä ? vai sanotaanko niin vain muodon vuoksi, kun eivät halua pelien tekijät niin realisitiselle tasolle mennä itse, melkoisestihan se teettäis työtä ja toki vaatii sitten jo melkoisen puhtia sekä muskelia peliä pyörittävältä pelilaitteistoltakin, jos fysiikoita aletaan oikein tappiin vetämään tuolta puolen.

Aikoinaan Geoff Crammondin’s Grand Prix 2:ssa oli formuloiden puolesta ihan kelvollinen toi auton hajoaminen (siis tuohon aikakauteen nähden todella mainio), siinä kun kivasti renkaat yhteen osui niin lähti aika hyvin ilmojen teille ja se kisa oli siinä jos oli vähänkään realistisemmat asetukset.

Richard Burns Rallyssä taasen Australiassa se yksi järkyttävän kokoinen hyppyri kun sen veti talla pohjassa niin auto oli taatusti sen jälkeen melkoisessa kunnossa vaikka kuinka nätisti ois sen alas tullut, sitten olikin taiteilua päästä enää maaliin asti sillä totaaliromulla… Richard Burns Rally oli eka rallipeli jossa oikeasti pelotti ajaa kaasupohjassa (eikä sitä edes toki pystynyt jos meinas tiellä pysyä) ja sitä oikeasti jo hölläs omasta tahdostaan kun se näytti jo sen verran hurjalta menolta… muistaakseni siinä oli myös uratilassa jos oli maksimit päällä realismeista niin saattoi jotain kisoja jäädä väliin jos tuli sairaareissu kun vetäs pöpelikköön vähän vauhdikkaammin, en nyt ihan takuuvarma ole että oisko peräti ollut mahis että se kuski saattoi kuolla ja se peli päättyi siihen jos oikein kunnolla pusikkoon vetäsit, vai oliko pelkkää ”urbaania legendaa” vain.
 

XYU

Active Member
Aika jännä kun ei pysty tekemään enää mitään kun se jää tulee kohdalle Monacon kisassa.
Luistaa aivan saatanasti välillä ja kartturi ei varoita mitään, pitäis kuulua että mahdollisesti jäätä tai jotain, pelottaa ajaa kun yhtäkkiä saattaa tulla jäätä keskellä mutkaa ja ei ole enää mitään tehtävissä kun auto on seinässä, varsinkin jos lähtee softeilla tykittämään.

Edes jotain pientä jää varoitusta ois hyvä kuulla välillä, kyllähän oikeassakin rallissa etuauto varoittelee.
Kannattaa vaihtaa asetuksista se moottorijarrutus pois.
 
Ylös Bottom