Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

Aika jännä kun ei pysty tekemään enää mitään kun se jää tulee kohdalle Monacon kisassa.
Luistaa aivan saatanasti välillä ja kartturi ei varoita mitään, pitäis kuulua että mahdollisesti jäätä tai jotain, pelottaa ajaa kun yhtäkkiä saattaa tulla jäätä keskellä mutkaa ja ei ole enää mitään tehtävissä kun auto on seinässä, varsinkin jos lähtee softeilla tykittämään.

Edes jotain pientä jää varoitusta ois hyvä kuulla välillä, kyllähän oikeassakin rallissa etuauto varoittelee.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä viime viikkoina on ollut vähän enemmän noita B-ryhmän nelivetokisoja ajettavana haasteissa. Otin piiiiiiitkästä aikaa Audi Quattron ajoon ja yllätyin positiivisesti! Tuohan oli tallissa valmiina unlockattuna Deluxe-version ostaneilla ja tuli sillä silloin vuosi sitten ajeltua vähän, mutta silloin se ei sopinut yhtään näppeihin ja auto jäi pölyttymään, kun ostin sitten Ford RS200:n ja Lancia S4:n, joilla noita tuon luokan kisoja tuli sitten ajettua. Mieli on nyt tässä muuttunut, kun ilmeisesti taidot noilla B-ryhmäläisillä ovat kehittyneet ja tuo Audi tuntuu oikeastaan jopa ihan mukavalta ajettavalta! Alunperin ajattelin sen olevan "liian iso kivirekimäinen aliohjaava möhkö", mutta kyllä ainakin nyt tuo on mukavampi ajettava kuin vähintään aavistuksen enemmän vikuroivat ja levottomat RS200 ja S4. Kunhan kaasun käytön hallitsee tuon Audin kanssa, niin sitä voi jopa vähän paiskoa mutkissa ilman, että perä vikuroi kuten noilla kahdella muulla. Ihan kaamea petohan tuo silti on ajaa esim. Puolassa tai Suomen nypyissä, mutta keskittymällä menee ihan kivasti.
 
Tässä viime viikkoina on ollut vähän enemmän noita B-ryhmän nelivetokisoja ajettavana haasteissa. Otin piiiiiiitkästä aikaa Audi Quattron ajoon ja yllätyin positiivisesti! Tuohan oli tallissa valmiina unlockattuna Deluxe-version ostaneilla ja tuli sillä silloin vuosi sitten ajeltua vähän, mutta silloin se ei sopinut yhtään näppeihin ja auto jäi pölyttymään, kun ostin sitten Ford RS200:n ja Lancia S4:n, joilla noita tuon luokan kisoja tuli sitten ajettua. Mieli on nyt tässä muuttunut, kun ilmeisesti taidot noilla B-ryhmäläisillä ovat kehittyneet ja tuo Audi tuntuu oikeastaan jopa ihan mukavalta ajettavalta! Alunperin ajattelin sen olevan "liian iso kivirekimäinen aliohjaava möhkö", mutta kyllä ainakin nyt tuo on mukavampi ajettava kuin vähintään aavistuksen enemmän vikuroivat ja levottomat RS200 ja S4. Kunhan kaasun käytön hallitsee tuon Audin kanssa, niin sitä voi jopa vähän paiskoa mutkissa ilman, että perä vikuroi kuten noilla kahdella muulla. Ihan kaamea petohan tuo silti on ajaa esim. Puolassa tai Suomen nypyissä, mutta keskittymällä menee ihan kivasti.

Audi S1 Quatro, melkoinen laivahan se on ja tasaisessa luisussa menee jokapaikkaan. Nokan kun saa vain käännettyä oikeaan suuntaan, niin kestää pitää kaasun pohjassa, juurikin sellainen kuin oikeaa S1 on kuvailtu. On ne B-ryhmäläiset älyttämiä petoja ajaa. Muutenkin tässä on tosi hyvin saatu mallinnettua eri autojen käyttäytyminen ja persoonallisuus, imo.
 
Itsellä peli kai jotenkin bugittaa, kun Hellissä personal bestiksi peli ilmoittaa kierroksen joka on mennyt hylsyksi(aika muistaakseni n 0.33,570) ja oikea hyväksytty best joka näkyy leaderboardsissa on se tuosta n +1,2s .
Ei toi sinällään haitta, mutta vaikka ottaa jonkun muun pelaajan haamuksi ja pistää oman bestin "off" asentoon silti se vertailee aikaa tuohon hylsy aikaan.
 
Onkos tällä foorumilla tälle pelille PC pelaajia. Tuli ostettua tämäkin PuuCeelle kaikkine lisäsisältöineen.

On siinä todennäköisesti joku ero perus pleikkarin ja pelikoneen välillä.
 
Mainio homma etteivät lähteneet peliä rakentelemaan sen Dirt 4 renkaiden jälkiin ja uriin, jossa ralliosuus oli aikamoisen totaalisesti tyritty ja täysin hengetön tuote verrattuna Dirt Rally peliin. Vaan ihan aito ralli otettiin tässä pohjaksi ja lähdettiin sitä kehittämään, joka oli ainoa oikea ratkaisu ! Kyl siinä Dirt 4 muuta kuin noita ralleja jotenkuten ajeli mutta eipä mikään mestariteos ollut kyllä sielläkään suunnalla.

Mainiota tässä Career tilassa kun jos romuttelet autoasi, niin se ei korjaannu ja palaudu kuin taikaiskusta taas täyteen kuntoon seuraavassa kisassa, vaan pelaaja joutuu virtuaalista kukkaroaan käyttämään jotta omista aitoista saa taas korjattua ajokuntoisia ja se ei ole halpaa lystiä se joten joka ikinen ajettu pätkä on siinä mielessä merkityksellinen, jotta aivan koko ajan joutuu hivenen miettimään että meneekö äärirajoilla ja jos meneekin ylitse niin onko pelissä varaa sitten maksaa ulosajot vai ottaako astetta rauhallisemmin.

Joutuu edes hitusen alussa punnitsemaan riskeeraamista aivan toisella tasolla kuin yleensä rallitteluissa. Hieno kulma lisää, joka tuo pelille paljon.. toki aikanaan kun kilisee kolikoita kassaan niin menettää aika merkityksensä tuo sit.

Näyttää ja kuulostaa kivalta peliltä kylläl.

Itse tykkään paljon kun on paljon noita vanhempiakin autoja enempikin tarjolla :) ne erottaa jo ulkonäöllisestikin toisistaan, aikaan kun autot sentään näytti vielä autoilta… toisin kuin nämä nykyajan peltilehmät jotka näyttävät kaikki toistensa persoonattomilta kopioilta. Sit kiva kans noi pari kunnolla vanhaa, niin kerkee melkein kartturi edeltä juoksemaan ja tarkastamaan mitä siellä mutkan takana on :D

Toivottavasti kolmososa sitten tulee ja räjäyttää aikanaan pankin oikein kunnolla !
 
Tuo on hieno homma, että auto ei palaudu kuin taikaiskusta täyteen kuntoon seuraavaan ralliin, mutta ei sitä kyllä myöskään seuraavan rallin alussa korjata puolen tunnin aikaikkunassa ja oteta aikasakkoja päälle.

Itse siis puristin viimeisellä etapilla kaiken irti ja menetin sen viimeisessä mutkassa ja jonkun 18 peräkkäisen kolmoislutsin jälkeen auto oli... hmmmm... Mielenkiinoinen rusina. Ja seuraavassa rallissa se korjattiin siten, että ralli alkoi 18 minuutin takamatkalta... Ei se ihan nyt noinkaan mene...
 
Minusta hajoavat autot on suunnilleen parasta mitä voi tapahtua nykyiselle autopelikulttuurille, varsinkin moninpelille. Codemastersin peleissä on nuo mälläämisen kustannukset mallinnettu aika maltillisesti kuitenkin. Jää voitolle vaikka vetää auton rusinaksi joka kisassa. Oikeastihan ura loppuisi aika nopeasti.
 
Minusta hajoavat autot on suunnilleen parasta mitä voi tapahtua nykyiselle autopelikulttuurille, varsinkin moninpelille. Codemastersin peleissä on nuo mälläämisen kustannukset mallinnettu aika maltillisesti kuitenkin. Jää voitolle vaikka vetää auton rusinaksi joka kisassa. Oikeastihan ura loppuisi aika nopeasti.

Juu, noin kunnolla hajoamiset (oikeasti realistiset) ois kyllä todella tervetullutta ja veis hommaa jo pelkästään sillä uudelle tasolle (siis aivan kaiken sorttisiin ajopeleihin, ei vain rallipeliin), siis niin visuaalisesti kans hajoais paremmin (realistisemmin) kuin mitä nyt ja toki sit ihan ajettavuudeltaan ja toiminnaltaan. Toki se nostaa jo sen verran "hardcore meiningiksi" homman että tuskin se kovin hyvin kaupaksi menis isolle yleisölle joka vaan sitä arcadee halajaa kuitenkin pidemmän päälle, mutta ”niille muutamalle” innokkaimmalle se olis sellaista kultaa ja aarretta että ei mitään rajaa.. tiedä sitten onko niillä oikeilla autonvalmistajilla sitten jotain tuota autojen romuttamista vastaan peleissä ? vai sanotaanko niin vain muodon vuoksi, kun eivät halua pelien tekijät niin realisitiselle tasolle mennä itse, melkoisestihan se teettäis työtä ja toki vaatii sitten jo melkoisen puhtia sekä muskelia peliä pyörittävältä pelilaitteistoltakin, jos fysiikoita aletaan oikein tappiin vetämään tuolta puolen.

Aikoinaan Geoff Crammondin’s Grand Prix 2:ssa oli formuloiden puolesta ihan kelvollinen toi auton hajoaminen (siis tuohon aikakauteen nähden todella mainio), siinä kun kivasti renkaat yhteen osui niin lähti aika hyvin ilmojen teille ja se kisa oli siinä jos oli vähänkään realistisemmat asetukset.

Richard Burns Rallyssä taasen Australiassa se yksi järkyttävän kokoinen hyppyri kun sen veti talla pohjassa niin auto oli taatusti sen jälkeen melkoisessa kunnossa vaikka kuinka nätisti ois sen alas tullut, sitten olikin taiteilua päästä enää maaliin asti sillä totaaliromulla… Richard Burns Rally oli eka rallipeli jossa oikeasti pelotti ajaa kaasupohjassa (eikä sitä edes toki pystynyt jos meinas tiellä pysyä) ja sitä oikeasti jo hölläs omasta tahdostaan kun se näytti jo sen verran hurjalta menolta… muistaakseni siinä oli myös uratilassa jos oli maksimit päällä realismeista niin saattoi jotain kisoja jäädä väliin jos tuli sairaareissu kun vetäs pöpelikköön vähän vauhdikkaammin, en nyt ihan takuuvarma ole että oisko peräti ollut mahis että se kuski saattoi kuolla ja se peli päättyi siihen jos oikein kunnolla pusikkoon vetäsit, vai oliko pelkkää ”urbaania legendaa” vain.
 
Aika jännä kun ei pysty tekemään enää mitään kun se jää tulee kohdalle Monacon kisassa.
Luistaa aivan saatanasti välillä ja kartturi ei varoita mitään, pitäis kuulua että mahdollisesti jäätä tai jotain, pelottaa ajaa kun yhtäkkiä saattaa tulla jäätä keskellä mutkaa ja ei ole enää mitään tehtävissä kun auto on seinässä, varsinkin jos lähtee softeilla tykittämään.

Edes jotain pientä jää varoitusta ois hyvä kuulla välillä, kyllähän oikeassakin rallissa etuauto varoittelee.
Kannattaa vaihtaa asetuksista se moottorijarrutus pois.
 
Mistähän Codemasters on keksinyt heittää tuon "Modern Rally GT" luokan peliin?

Muut luokat on täysin relevantteja mut tuolle en keksi millään merkitystä. :eek:
 
Kertokaas miten olette säätäneet Fov:n konsoleilla?

Muistaisin lukeneeni, että konsoleissa sisäkuvakulma Dirtissä on (vFov) 58 tai 55 astetta?

Itse pelaan 55” näytöllä, niin laskureita käyttäen välimatka pelaajasta näytölle olisi 60-65cm tai 120-135cm eri laskurista riippuen, tai sitten en vain osaa lukea niitä. Miten muilla?

Eilen taisi tulla sitten viimeinen päivitys Dirt 2:en, eli ei muuta kun kolmosta odottamaan:)
 
Pitää testailla tarkemmin, miten 120fps maistuu (1440p). Oli nopealla kokeilulla todella sulava kokemus. Ero ei tietty ole niin suuri kuin 30 -> 60fps. G-sync ja vsync päällä, niin ei kyllä nyi tai fps-droppaile. Kultasilmän elämä ei ole helppoa (tai halpaa)...
 
Kertokaas miten olette säätäneet Fov:n konsoleilla?

Muistaisin lukeneeni, että konsoleissa sisäkuvakulma Dirtissä on (vFov) 58 tai 55 astetta?

Itse pelaan 55” näytöllä, niin laskureita käyttäen välimatka pelaajasta näytölle olisi 60-65cm tai 120-135cm eri laskurista riippuen, tai sitten en vain osaa lukea niitä. Miten muilla?

Eilen taisi tulla sitten viimeinen päivitys Dirt 2:en, eli ei muuta kun kolmosta odottamaan:)

55” tuo 1,2-1,4m metriä on varmaan oikea välimatka, perus ohjaamo-näkymään, ainakin vähän yli 1m tuon kokoisella näytöllä. Kyllä sen näkee silmällä, muutaman sentin tarkkuudella, missä oikea kohta, jos säätövaraa.
 
Viimeksi muokattu:
Kertokaas miten olette säätäneet Fov:n konsoleilla?

Muistaisin lukeneeni, että konsoleissa sisäkuvakulma Dirtissä on (vFov) 58 tai 55 astetta?

Itse pelaan 55” näytöllä, niin laskureita käyttäen välimatka pelaajasta näytölle olisi 60-65cm tai 120-135cm eri laskurista riippuen, tai sitten en vain osaa lukea niitä. Miten muilla?

Eilen taisi tulla sitten viimeinen päivitys Dirt 2:en, eli ei muuta kun kolmosta odottamaan:)
Konsoleilla fov on kait lukittuna 50 asteeseeen (sama kuin pc:llä fov slideri puolivälissä) ja se on vertikaalinen fov-arvo (ylös-alas suuntaan). Eli 55" tv/näyttö on n.68cm korkea ja jos pelin vfov on 50astetta niin silloin katseluetäisyyden pitäisi olla n.75cm (75-100cm varmaan ihan ok).

töhersin paintissa esimerkin miltä se näyttää
 

Liitetiedostot

  • vfov 50 esim..jpg
    vfov 50 esim..jpg
    37,6 KB · Lukukerrat: 27
Viimeksi muokattu:
Pitääkös pelin levyversio poistaa PS4:lta, jos haluaa pelata pelin PS Plus-versiota? Unohdin kokonaan, että peli on myös saatavilla sitä kautta.
 
Ylös Bottom