Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

Olin juuri tulossa postaamaan tuon Fabren laittaman videon, aika tyylikästä menoa. Jälkimmäinen pätkähän tuosta oli ohjaimella pelattu ja näytti että sujui aika mallikkaasti, ensimmäistä peliä vähän moitittiin kun ohjaimella pelaaminen oli hankalaa. Täytyy harkita jos pelissä on tarpeeksi ajoapuja että voisi tälläinen joka ei nauti super realistisista ralli peleistä myös pelata tätä.
 
Katsoin pelivideoita, enkä näe minkäänlaista parannusta suhteessa Dirt Rallyyn. Varmaan tuon voi sitten vuoden päästä poimia alekorista.
 
Olin juuri tulossa postaamaan tuon Fabren laittaman videon, aika tyylikästä menoa. Jälkimmäinen pätkähän tuosta oli ohjaimella pelattu ja näytti että sujui aika mallikkaasti, ensimmäistä peliä vähän moitittiin kun ohjaimella pelaaminen oli hankalaa. Täytyy harkita jos pelissä on tarpeeksi ajoapuja että voisi tälläinen joka ei nauti super realistisista ralli peleistä myös pelata tätä.

Musta ekassa osassa on todella hyvä ohjaus padilla, sanoisin olevan lähes GTS tasoo, jos vähän jaksaa säätää. Pesee vaikkapa Project Cars:sit mennen tullen pädillä. Dirt Rallyssa saa säädettyä esim tatin lineaarisuutta ja herkkyyttä erikseen. Ittellä herkkyys 85 ja epälineaarisuus 90, jolloin ohjaus tarkka, mutta alkuliikkeissä isompi liikerata, joten ei lähde kovissakaan vauhdeissa helposti näpeistä. Tietty simu on simu ja mutkiin mennään eri pieteetillä kuin arcademmissa rallitteluissa.
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa tuossa kauppareissulla päivitettyä ennakkovaraus deluxe-versioon, kun paljastui kunnolla, mitä se sisältää. DLC-paketit on vahvitettu ja Codemasters on kertonut, että ainakin kaksi "Dirt Seasonia" on tulossa, joista molemmat sisältävät 3 uutta rallilokaatiota ja 5 autoa. Deluxe on 20 euroa perusversiota kalliimpi ja sen mukana tulee aikaisempi julkaisu, enemmän autovalikoimaa julkaisussa uran aloittaville ja tuo "season pass".

Normaalitavoistani poiketen tuon nyt otin, koska edellistä osaa tuli ajettua ihan tajuton määrä. Ennakoiden mukaan tämä on ajomalliltaan vähintään yhtä hyvä, joten noinkin halvalla lisäsisällön lunastaminen jo tässä vaiheessa oli itselleni melkoisen helppo ja selvä ratkaisu. Linkin takaa löytyy tarkempi listaus lisäsisällöstä.

Deluxe-versio GameStopin mukaan
 
Katsoin pelivideoita, enkä näe minkäänlaista parannusta suhteessa Dirt Rallyyn. Varmaan tuon voi sitten vuoden päästä poimia alekorista.

Videoita katsomalla pystyt ilmeisesti jo ajofysiikatkin tuomitsemaan?

Omalta kohdalta voin sanoa että jos Suomea ei tule mukaan niin on kyllä pettymys, ralliin vaan kuuluu keskisuomen soratiet hyppyineen ja ylityksineen.
 
Videoita katsomalla pystyt ilmeisesti jo ajofysiikatkin tuomitsemaan?

Dirt Rallyssa on mielestäni aivan hiton hyvät ajofysiikat. Videon perusteella näyttää vain ihan samalta menolta ja jos aiempi on peli on loistava, tuntuu aika hassulta innostua siitä, että on tulossa lisää suunnilleen samaa. Toki, jos olisin pelannut Dirt Rallyn ihan puhki, uusi olisi varmaan kiinnostavampi. Nyt riittää se, että voin pelata sitä vuoden päästä alennetulla hinnalla.
 
Dirt Rallyssa on mielestäni aivan hiton hyvät ajofysiikat. Videon perusteella näyttää vain ihan samalta menolta ja jos aiempi on peli on loistava, tuntuu aika hassulta innostua siitä, että on tulossa lisää suunnilleen samaa. Toki, jos olisin pelannut Dirt Rallyn ihan puhki, uusi olisi varmaan kiinnostavampi. Nyt riittää se, että voin pelata sitä vuoden päästä alennetulla hinnalla.

Ykkösessä Suomessa ajaessa fysiikat ei kyllä oikeen toimineet, auto nousi liian helposti ilmaan ja lensi liian kauan.
 
Ykkösessä Suomessa ajaessa fysiikat ei kyllä oikeen toimineet, auto nousi liian helposti ilmaan ja lensi liian kauan.

No joo, auto on Suomen rallissa paljon ilmassa, hieman liikaakin noilla nopeimmilla autoilla. PsVr:llä pelatessa hahmottuu paremmin, kuinka jyrkkiä nyppylöitä siinä onkaan ja tuntuu, että niitä on korostettu, tv-ruutu latistaa ne. En tiedä johtuisko siitä, fysiikka voi olla koodattu muuten ok, vai onko tää jo redditissä tutkittu juttu? Toisaalta onhan Suurajoissa ollutkin MM-sarjan lennokkaimpia pikiksiä.
 
No joo, auto on Suomen rallissa paljon ilmassa, hieman liikaakin noilla nopeimmilla autoilla. PsVr:llä pelatessa hahmottuu paremmin, kuinka jyrkkiä nyppylöitä siinä onkaan ja tuntuu, että niitä on korostettu, tv-ruutu latistaa ne. En tiedä johtuisko siitä, fysiikka voi olla koodattu muuten ok, vai onko tää jo redditissä tutkittu juttu? Toisaalta onhan Suurajoissa ollutkin MM-sarjan lennokkaimpia pikiksiä.
Ite tykkään kyllä hypyistä, mutta ekassa osassa oli se juuri se ongelma että pienimmätkin nypyt sai auton irtoamaan tiestä ja esim. Paskurissa oleva pätkä keltaisen talon jälkeen on yhtä ilmalentoa, eikä se kovin realistiselta tunnu.
Itsellä tulee sidottua jarrulla noihin hyppyihin että ei lennä liian pitkälle ja ajaminen on mukavampaa. Pitää toivoa että tuota hyppyfysiikkaa on parannettu ja Suomi tulisi DLC:nä mukaan niin pääsisi testaamaan :D
 
Johtui ihan puhtaasti pelin fysiikoista DR1:ssä. Early access vaiheessa paransivat pelin fysiikoita huomattavasti muuten, mutta ilmalennot meni samalla pieleen. Dirt 4:ssä ei enää näkynyt samaa ongelmaa ja ei sitä myöskään pitäisi olla testien perusteella DR 2.0:ssa.

Dirt Rally 2.0 suhteen itse odotan julkaisun jälkeisiä käyttäjäarvioita. Hirveästi ei itseänikään innosta vain pelkkä sama peli uudestaan eri mailla vaan toivoisin paljon enemmän. Kenties sitten kaiken lisäsisällön sekä päivitysten jälkeen ollaan jo riittävän lähellä omia toiveita.

Uramuodossa sama rakenne kuin Dirt Rally 1:ssä. Tien kuluminen sekä Hardcore Damage mallinnuksen toimiminen kiinnostaa eniten uusista ominaisuuksista, hyvien fysiikoiden ja rallifiiliksen saaminen ajaamisen kannalta tärkeintä.
 
Johtui ihan puhtaasti pelin fysiikoista DR1:ssä. Early access vaiheessa paransivat pelin fysiikoita huomattavasti muuten, mutta ilmalennot meni samalla pieleen. Dirt 4:ssä ei enää näkynyt samaa ongelmaa ja ei sitä myöskään pitäisi olla testien perusteella DR 2.0:ssa.

Dirt Rally 2.0 suhteen itse odotan julkaisun jälkeisiä käyttäjäarvioita. Hirveästi ei itseänikään innosta vain pelkkä sama peli uudestaan eri mailla vaan toivoisin paljon enemmän. Kenties sitten kaiken lisäsisällön sekä päivitysten jälkeen ollaan jo riittävän lähellä omia toiveita.

Uramuodossa sama rakenne kuin Dirt Rally 1:ssä. Tien kuluminen sekä Hardcore Damage mallinnuksen toimiminen kiinnostaa eniten uusista ominaisuuksista, hyvien fysiikoiden ja rallifiiliksen saaminen ajaamisen kannalta tärkeintä.

Sama homma, venailen rauhassa arvosteluja ja käyttäjäkokemuksia. Dirt 4 jäi esim hommaamatta kokonaan, kun totesin DR:n olevan enemmän omaan makuun. Jos DR2:ssa nyt riittävästi kehitystä aiempaan, tai paljon uutta hyvää sisältöä, niin menee ehdottomasti hankintaan, myös vr-tuella suuri merkitys.
 

Olisiko sieltä sittenkin tulossa joskus se psvr tuki
 

Olisiko sieltä sittenkin tulossa joskus se psvr tuki

Toi ei vielä lupaa mitään psvr:stä, pitäneen mennä huutelee Codemastersin foorumille :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Itse ainakin olen pettynyt siihen, että ainakin eka dlc season vaan kierrättää monten, ruotsin ja saksan ykkösestä.
Kai se kakkos season sitten tuo ne loput kolme.

Codemasters blog
 
Ihan hyvä vaan että tulee nuo 1 osan erikoiskokeet parannettuna, on ne sen verran hyviä.
Se on sitten eri asia että onko nuista valmis maksamaan, itse kyllä olen.
 
Noita pätkiä ei saanut käyttää WRC lisenssin vuoksi. Sama juttu fabia ja C4 autojen osalta.
Mikä nyt on muuttunut?
Itselle kyllä maistuu vanhat pätkät uusittuna. Esim montessa jäätä eri paikoissa jne.

Mut onkohan tämä miten pelattavissa pädillä? Uskaltaako ostella..
 
Jaa se DLC on ykkösosan pätkät uusittuina. Noh, ne oli kyllä hyviä pätkiä ja ykkösosasta luovuin jo noin vuosi sitten, joten ei niitä hetkeen ole tullut edes ajettua. Uudet tietenkin olisi kiinnostaneet enemmän, mutta jos nuo kaikki vanhat saa uusittuina maksamalla 20 euroa ekstraa, niin ei tuo nyt paha ole. Tavallaan saa yhteen pakettiin sekä ykkösosan, että kakkosen.
 
Mut onkohan tämä miten pelattavissa pädillä? Uskaltaako ostella..
Itse itselleni vastaten. Team VVV on tästä tehnyt oman videonkin. Sanoi että harvat pelit toimii ratilla ja pädillä, paitsi GT Sports. GTS on pakasta täysin pädikelpoinen ja kuulema DR2.0 on sorapolkujen GTS, eli toimii loistavasti.

Nuo uudet rallit mua ei houkuta yhtään, mutta juuri ykkösen oikeat ja loistavat pätkät uusittuna todellakin. Pitääkö tää nyt tilata kuitenkin, vaikka olin aikeissa jättää ostamatta kokonaan.
 
Ylös Bottom