Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

Ärsyttääkö ketään muuta tuo, kun noissa kaikissa päivähaasteissa pitää olla se pisin pätkä ajettavana aina? Eikö niitä lyhyempiäkin pätkiä voitais joskus ajella... Itellä ainakin alkaa käpy palaan tohon, kun ei aina kiinnostaisi ajella noita 10 minuutin pätkiä.
Todellakin.
Pisin pätkä ja aina yö, tai sade.
Sit niitä päivähaasteita on 4-5 ja menee päivän Dirt hetki niihin. Ei ehdi ajelee viikko/kuukausihaasteita oikee ollenkaan, saati ite uraa.
 
Itse oon viime päivinä, DLC-autojen tulon jälkeen, vaan valinnut aina mielenkiintoisimmat päivähaasteet ajeluun, kun tilillä on sen verran paljon jo rahaa. Viime päivinä tullut ajeltua lähinnä nelivedoilla ja RGT-Porschella.
 
Noin minäki olen tehnyt. Rahaa 1.5 miljoonaa tilillä, yksi extra mekaanikko ostettu ja koko tiimi täysin päivitetty, kaikissa muissa kategorioissa vähintään yksi auto paitsi rx supercareissa. Ostetaan sitten kun sitä rallicrossia alkaa ajamaan. B-ryhmäläisiä on kertynyt jo neljä talliin.
Tosin kyllä sen tilanteen pitääkin jo olla tuollainen kun varmaan likemmäs 70 tuntia ajellut. Tietenkään boxi ei tämän kohdalla näytä peliaikaa vaan niinkin "tärkeitä" asioita kuin ajetut metrit ja kuinka monta kertaa olet vetänyt auton ympäri.
 
Todellakin.
Pisin pätkä ja aina yö, tai sade.
Sit niitä päivähaasteita on 4-5 ja menee päivän Dirt hetki niihin. Ei ehdi ajelee viikko/kuukausihaasteita oikee ollenkaan, saati ite uraa.
Täysin sama homma! Päivähaasteet kun ajelee, niin niiden jälkeen ei enempää kerkeä/jaksa ajaa, joten itsellä on myös viikko ja kk-haasteiden ajot jääneet hyvin vähiin.
 
Ostin pelin ja mitäs tuo on kun en pääse mitään urajuttuja pelaamaan ollenkaan ? Valittaa vaan että pitää kirjautuna networkkiin, vaikka olen kirjautunut kokoajan.

Nuo sivulla 12 ilmoitutetut ratin force säädöt on hyvät ja kyllä tuossa tuntumaa on. Rattina siis t300.
 
Tuli historic rallyn puolella ajettua rally gt kausi aston martinilla ja se oli paljon mukavampi ajaa mitä se porsche.
Tykästyin niin paljon, että tuli ostettua se uran puolelle myös.

Ostin pelin ja mitäs tuo on kun en pääse mitään urajuttuja pelaamaan ollenkaan ? Valittaa vaan että pitää kirjautuna networkkiin, vaikka olen kirjautunut kokoajan.

Ura vaatii yhteyden myös codemastersin omaan racenet palveluun. Jos se on alhaalla niin uraa ei voi pelata.
 
Tänään se päästikin sisään sinne racenettiin. Kyllähän tuo vaan maistuu kokoajan paremmalle mitä enemmin tuota nyt ajaa. Vaatii kyllä ehdottomasti kunnon käsijarrun ratin kaveriksi, muuten tuosta ei tulisi mitään.
 
Tässä on hyvä pätkä tuosta nuottien teosta tähän peliin. En tiedä onko jo postattu tänne aiemmin.


Ehtisin vasta nyt katsoa, ihan hyvä video. Nuottien teko meni niin kuten meinasinkin. Ainoat erot DR1:seen on, että nyt on oikea rallikuski nuotittamassa, kartturi on vaihtunut, nuotitus myös saanut pieniä muutoksia ja nuotteja ei ole enää lohkottu niin pitkiin osiin.

Äsken huomasin Puolassa tykittäessä C4:lla dailya, että nuotit tuli vähän myöhässä. Pitäisi varmaan noin nopealla autolla säätää sitä nuottia vähän aikasemmaksi asetuksista.

Edelleen olen sitä mieltä, että tässä on paras kartturi/nuotitus kaikista rallipeleistä. Ainoastaan modatut RBR pätkät/nuotit tarjoaa parempaa.

Ihan kivasti meni sijoitus top-20 joukkoon tällä hetkellä tuo ajamani pätkä ja eilen tuli yöpätkältä sija 21. Alkaa taso vakiintua sieltä +200 - > 50 joukkoon. Aika roimaa parannusta DR1:stä, mutta niin on toisaalta myös samalla ajaminen kehittynyt.
 
^ Itse kaipaisin nuotteihin sitä tuttua "caution, rocks outside" lausahdusta jos mutkassa on kiviä ulkoreunalla.
Tuota kun ei ole enää nuoteissa ollenkaan.
 
Mahdollisesti keskiviikkona olisi tulossa patch, mutta ikävä kyllä siinä ei ole mukana vielä FFB parannuksia.

 
"Day/night/weather cycle is one of the things on the list - we've tweaked the frequency so you'll get some more dry/day stages. "

Toivottavasti säädetty oikein kunnolla. Tänään historic rallyn puolella puolassa ajettiin viisi ek:ta joista neljällä satoi kaatamalla.
 
^ Itse kaipaisin nuotteihin sitä tuttua "caution, rocks outside" lausahdusta jos mutkassa on kiviä ulkoreunalla.
Tuota kun ei ole enää nuoteissa ollenkaan.

Samaa itsekin kaivannut!

Toisaalta nuoteissa ärsyttää kun joka mutka tuntuu olevan vähintään "long", ja vieläpä ihan turhaan. Joillakin pätkillä kartturilla menee liikaa aikaa selittää "six right, extra, extra long, opens" (tai vastaavaa) ja sitten seuraavan mutkan nuotti tuntuukin jo tulevan myöhässä. Ja tämä siis vaikka nuotit on säädetty tulemaan niin ajoissa kuin vaan mahdollista.
 
Mahdollisesti keskiviikkona olisi tulossa patch, mutta ikävä kyllä siinä ei ole mukana vielä FFB parannuksia.


Harmi jos ei ole vielä tuota ffb fixiä mukana mutta hyvä, että sentään toinen noista isommista olisi korjattu. :)
 
Hyvä että tulee tuohon uramuotoon korjaus, enemmän kuivia pätkiä. Meni peli jäähylle pari viikkoa sitten kun ei tuo ajaminen pimeellä ja sateessa ollut enää hauskaa. Täyttää p*skaa suoraan sanoen. Nyt vaan peukut pystyyn että kunnon korjaus tuohon tulee
 
Tainnu isolta osalta mennä tämä ketju ohi, kun ei ainuttakaan viestiä ole. :)
Eli pleikkarin peliseuraketju, olisi kiva saada näihin haasteisiin leaderboardille kaverilistalle suomalaisia vertailuksi, kun ei maailman kärkeen asiaa ole kuitenkaan:


PS. Tai sit kukaan ei halua mua kaverilistalleen, joten ei haluta kommentoida koko ketjuun. :Do_O
 
Tainnu isolta osalta mennä tämä ketju ohi, kun ei ainuttakaan viestiä ole. :)
Eli pleikkarin peliseuraketju, olisi kiva saada näihin haasteisiin leaderboardille kaverilistalle suomalaisia vertailuksi, kun ei maailman kärkeen asiaa ole kuitenkaan:


PS. Tai sit kukaan ei halua mua kaverilistalleen, joten ei haluta kommentoida koko ketjuun. :Do_O

On mennyt minulta ainakin ohi...
 
Australiassa oli taas vähän ihmeellistä ajoa/aikoja tekoälyltä. Kaksi eka pätkää oli huonoimalla mahdolisella tien kunnolla, niissä ei jostain syystä pärjännyt yhtään tekoälyä vastaan lujillakkaan tykityksillä. Ekalla pätkällä testailin pärjäämistä hurjalla riskillä, kaikilla restarteilla ja ulkomuistista, eikä sijoitus riittänyt aivan edes kolmen joukkoon. Toinen pätkä meni sitten pieleen, kun joutui pitkää yö pätkää ajamaan liian lujaa ja samalla peli vitutti vähän liikaa. Tippusin sijalle 20.

Kaksi seuraavaa oli keskikuntoista tietä ja taso riittikin näillä pätkillä top5 aikoihin, eikä tarvinut ajaa yli omien rajojen. Rallin puolessavälissä jokin muuttui ja ajoin sen jälkeen pelkkiä pohja-aikoja pätkille ja onnistuin lopulta nousemaan helposti sijalle 4. Eikä tarvinut ajaa niin lujaa mitä rallin alussa olisi pitänyt. Ero voittajaan oli maalissa kuitenkin hieman yli minuutti. Max. sija 2 olisi edes ollut mahdollista omilla taidoilla, jos olisi sen yhden pätkän virheet jaksanut välttää.

Voitosta olisi voinut ajaa mikäli oma taso olisi Daily Challengeissa top10 joukossa ja pääsisi sillä vauhdilla kaikki pätkät maaliin asti. Mielestäni ihan kohtuuton vaatimus superhelpon Clubman-tason jälkeen ja nämä omat kokemukset on ristiriidassa muiden kokemuksiin verrattuna lukeman perusteella. 2 rallissa on Pro-tasolla AI:n vauhti ollut aivan liian kova ja yhdessä taas aivan liian hidas.

Toivotaan, että seuraava kausi tarjoaisi tasaisempaa haastetta. Vielä tässä on pieni mahdollisuus nousta Eliteen, kolmannella sijalla olen kauden puolivälissä.

/avautuminen
 
Tuli opeteltua Golfia manuaalilla. Eli kytkin käytössä ja H-kaaviolla vaihteet.
Puolassa muutamaa pätkää ajelin ja samoin Aistaraliassa. Alkaa löytymään ihan kohtuullinen tuntuma näinkin ja timetrialin puolella taisi tulla useammallakin pätkällä leaderboardin toiseksi nopein aika.
On tuossa manuaalilla ajamisessa vaan oma viehätyksensä ja haasteensa :)
 
Tämä on kyllä eka rallipeli jossa kaikki palat loksahtaa ajamisessa mukavasti kohdalleen ja kartturi on selkeä ja jopa minun ymmärrettävissä. Vaikka esimerkkinä Puolan vauhtipätkiäkin pilkkopimeässä urku auki, täysin kartturin ohjeilla. Ajotuntuma kyllä minun mielestä voittaa DR1:n aika selkeästi, ainakin kun juuri ennen tämän ostamista ajelin ykköstä.
 
Tänään tulee 1.2 päivitys peliin mutta se ei valitettavasti sisällä FFB mitään parannuksia.

 
Ylös Bottom