Murdoc
Well-Known Member
Höpöhöpö
Kytkin ja manuaalivaihteet käyttöön, niin tuo on kaukana arcadehötöstä.
Itse en kyllä huomannut mitään muutosta ohjauksessa tuon patchin jälkeen.
Joo ihan samalta tuntuu, kuin aiemminkin.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Höpöhöpö
Kytkin ja manuaalivaihteet käyttöön, niin tuo on kaukana arcadehötöstä.
Itse en kyllä huomannut mitään muutosta ohjauksessa tuon patchin jälkeen.
Tässä kun on sairastellut enempi viimeiset kolme viikkoa, eikä ole päässyt yhtään veivaamaan rattia, niin täytynee ajan kuluksi kysyä: Millaista vaihteistoa käytätte tässä Dirt 2:ssa ratilla ajaessa ja miten(siis h-kaavio kytkimellä vai ilman, vai sequential ratin viiksillä tai erillisellä vaihtajavivulla)?
Entä mihin olette käsijarrun ohjelmoineet?
Sen mitä itse olen tätä kakkosta ajanut, niin olen käyttänyt h-kaaviota automaatti kytkimellä.
Dirt 1:ssä oli mainiota, kun asetuksista sai sequential ja h-kaavion käyttöön automaattisesti auton mukaan. Tässä kakkosessa en ole tuollaista asetusta löytänyt, vai löytyykö?
Käsijarrua olen käyttänyt kytkinpolkimella. Napin käyttö käsijarruna ei vaan jotenkin luonnistu.
Tilasin joku aika sitten Thrustmasterin erillisen käsijarru/sequential vaihdekepin, mutta katsotaan nyt miten tuota tulee käytettyä, kun saapuu. Pitäisi vielä jostain verkkokaupasta löytää Thrustmasterin ™ Sim hub, jotta saisi tuon käsijarrun ja nykyisen vaihdekepin yhdistettyä samaan aikaan.
Onko peli nyt vaaleampi auton sisäkuvakulmasta ja ulos näkee tummissa kohdissa? En ole itse ehtinyt testamaan päivityksen jälkeen.
Kyllä mäki tuota harrastan ja laitan ihan pelin asetuksissa ensin sitä kirkkaammalle, kuten Dirtissäkin olen tehnyt. Ei se kyllä kaikissa mitään auta.Joskus musta tuntuu, että olen ainoa joka vaan yksinkertaisesti laittaa telkkarin asetuksista lisää kirkkautta jos kuva on liian pimea joissakin kohdissa.
Toki sitten kirkkaassa valossa kaikki on hieman haaleaa, mutta voittaa tuo sen sokkona ajamisen enkä ainakaan itse jaksa ek kohtaisesti kirkkautta säädellä.
Sama pätee ihan jokaisen pelin kohdalla. Jos peli näyttää muuten hyvältä, mutta yöllä ei meinaa nähdä, että mihin seinä loppuu ja mistä ovi alkaa niin silloin laitetaan kirkkautta lisää. Se on kuitenkin telkkarin kaukosäätimessä vain parin napin painalluksen takana.
Höpöhöpö
Kytkin ja manuaalivaihteet käyttöön, niin tuo on kaukana arcadehötöstä.
Itse en kyllä huomannut mitään muutosta ohjauksessa tuon patchin jälkeen.
Jees Jenkeissä kun ajaa niin osa pätkistä ajetaan "aurinkoa" vastaan. jolloin ei käytännössä suoran mitalla näe mitään mitä edessä on.Kyllä mäki tuota harrastan ja laitan ihan pelin asetuksissa ensin sitä kirkkaammalle, kuten Dirtissäkin olen tehnyt. Ei se kyllä kaikissa mitään auta.
Eikä mua esim Dirtissä pimeys häiritse, vaan päivänvalossa tietyt tilanteet on sellaisia ettei niitä vain näe. Realistista, mutta ei kivaa.
Kyllä mulla on semmonen fiilis että osa autoista on erilaisia ajaa, lujassa vauhdissa tuntuu pitoa olevan enemmän. Voi toki johtua siitäkin että lukee muiden juttuja ja alkaa kuvittelemaan liikaa
Myönnän että arcadehöttö oli vähän liioittelua.
Jotenkin tuntuu että ns. simulaatiopeleissä ajamisesta on tehty liian hankalaa. Väitän että oikeassa elämässä saan jumalauta pidettyä auton asfalttitiellä 80 km/h nopeudessa toisin kuin tässä Dirt 2.0 Espanjan rallissa. Se Gran Turismon heppu puhui tästä aiheesta jossain. Autolla ajaminen on oikeasti aika helppoa ja loogistaKyllä mulla on semmonen fiilis että osa autoista on erilaisia ajaa, lujassa vauhdissa tuntuu pitoa olevan enemmän. Voi toki johtua siitäkin että lukee muiden juttuja ja alkaa kuvittelemaan liikaa
Myönnän että arcadehöttö oli vähän liioittelua.
Jotenkin tuntuu että ns. simulaatiopeleissä ajamisesta on tehty liian hankalaa. Väitän että oikeassa elämässä saan jumalauta pidettyä auton asfalttitiellä 80 km/h nopeudessa toisin kuin tässä Dirt 2.0 Espanjan rallissa. Se Gran Turismon heppu puhui tästä aiheesta jossain. Autolla ajaminen on oikeasti aika helppoa ja loogista
Jotenkin tuntuu että ns. simulaatiopeleissä ajamisesta on tehty liian hankalaa. Väitän että oikeassa elämässä saan jumalauta pidettyä auton asfalttitiellä 80 km/h nopeudessa toisin kuin tässä Dirt 2.0 Espanjan rallissa. Se Gran Turismon heppu puhui tästä aiheesta jossain. Autolla ajaminen on oikeasti aika helppoa ja loogista
Samaa olen ihmetellyt, Pro-tasolla vielä pärjäsi ja tulin lopulta 2.:ksi. Elitessä siellä viimeisten joukossa maasta riippumatta.
En ole kokeillut ajoavuilla mahtaako niillä saada nopeampia aikoja ja ihan sama vaikka saisi, en niitä kuitenkaan kytke.
Onko tietoa millä luokalla kannattaa ajella AI suhteen? Olen ite vasta pro tasolla ja R5, että N4, että R2 takavedot on ainakin minuutin mua edellä per EK, vaikka clubmanissa mä vien AI:ta yli minuutilla. Eli hyppäys on ”hieman” raju..^ Eri luokat bugaa enemmän tai vähemmän. Ainakin steamin foorumeiden perusteella R2 luokassa tekoäly vetelee pro tasolla aikoja joita vaaditaan leaderboardeilla top 10 sijoitukseen.
Samaa ongelmaa oli jo dirt 4:ssa jos erehtyi ajamaan sillä samalla bemarilla joka tässäkin on. Silloinkin tekoäly veteli top 10 aikoja. Sitä en tiedä korjasiko codemasters tuota koskaan.
Itse voitin ekassa dirt rallyssa elitella ralli mestaruuden ja master tasolla rallicrossin eli en nyt varmaan ihan paska ole, mutta ei mulla tässä ole mitään mahkuja voittaa elite tasolla.
Onko tietoa millä luokalla kannattaa ajella AI suhteen? Olen ite vasta pro tasolla ja R5, että N4, että R2 takavedot on ainakin minuutin mua edellä per EK, vaikka clubmanissa mä vien AI:ta yli minuutilla. Eli hyppäys on ”hieman” raju..