Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

Tässä kun on sairastellut enempi viimeiset kolme viikkoa, eikä ole päässyt yhtään veivaamaan rattia, niin täytynee ajan kuluksi kysyä: Millaista vaihteistoa käytätte tässä Dirt 2:ssa ratilla ajaessa ja miten(siis h-kaavio kytkimellä vai ilman, vai sequential ratin viiksillä tai erillisellä vaihtajavivulla)?

Entä mihin olette käsijarrun ohjelmoineet?

Sen mitä itse olen tätä kakkosta ajanut, niin olen käyttänyt h-kaaviota automaatti kytkimellä.
Dirt 1:ssä oli mainiota, kun asetuksista sai sequential ja h-kaavion käyttöön automaattisesti auton mukaan. Tässä kakkosessa en ole tuollaista asetusta löytänyt, vai löytyykö?
Käsijarrua olen käyttänyt kytkinpolkimella. Napin käyttö käsijarruna ei vaan jotenkin luonnistu.

Tilasin joku aika sitten Thrustmasterin erillisen käsijarru/sequential vaihdekepin, mutta katsotaan nyt miten tuota tulee käytettyä, kun saapuu. Pitäisi vielä jostain verkkokaupasta löytää Thrustmasterin ™ Sim hub, jotta saisi tuon käsijarrun ja nykyisen vaihdekepin yhdistettyä samaan aikaan.
 
Yleensä ajan itse kytkin käytössä ja H-kaaviolla niillä autoilla missä sellaiset on.
Online haasteissa käytin ekaa kertaa eilen kaikkia manuaalisena. Tuleehan siinä lisää haastetta ja käsijarrua ei vaan voi aina käyttää tällä hetkellä tuolla kokoonpanolla.

Sekventaalia en ole juurikaan käyttänyt, kun G29 shifter ei toimi sillä kovin hyvin. Kuminauhalla yritin virittää keppiä niin, että sen saisi toimimaan sekventaalina myös ja sain sen myös toimimaan, mutta toiminta on liian epätarkkaa, eikä vaihteet vaihdu välillä riittävän tarkasti.
Siispä uusilla peleillä olen joutunut ajamaan automaatilla pääsääntöisesti vielä.
Käsijarruna toimii ratin takana oleva vaihdeläpyskä ja eihän se hyvä ole...kunnon keppi käsijarruksi olisi mukava, mutta ei taida löytyä Logitechin G29-rattiin sellaista? :(
 
Tässä kun on sairastellut enempi viimeiset kolme viikkoa, eikä ole päässyt yhtään veivaamaan rattia, niin täytynee ajan kuluksi kysyä: Millaista vaihteistoa käytätte tässä Dirt 2:ssa ratilla ajaessa ja miten(siis h-kaavio kytkimellä vai ilman, vai sequential ratin viiksillä tai erillisellä vaihtajavivulla)?

Entä mihin olette käsijarrun ohjelmoineet?

Sen mitä itse olen tätä kakkosta ajanut, niin olen käyttänyt h-kaaviota automaatti kytkimellä.
Dirt 1:ssä oli mainiota, kun asetuksista sai sequential ja h-kaavion käyttöön automaattisesti auton mukaan. Tässä kakkosessa en ole tuollaista asetusta löytänyt, vai löytyykö?
Käsijarrua olen käyttänyt kytkinpolkimella. Napin käyttö käsijarruna ei vaan jotenkin luonnistu.

Tilasin joku aika sitten Thrustmasterin erillisen käsijarru/sequential vaihdekepin, mutta katsotaan nyt miten tuota tulee käytettyä, kun saapuu. Pitäisi vielä jostain verkkokaupasta löytää Thrustmasterin ™ Sim hub, jotta saisi tuon käsijarrun ja nykyisen vaihdekepin yhdistettyä samaan aikaan.

Ite olen vaihdellut aina auton mukaan, kun se näkyy siinä autoa valittaessa. Vähän työlästä ja harmittaa kyllä, että tuota automaattista asetusta ei oo, joka valitsisi vaihteisto tyypin aina auton mukaan.
 
Onko peli nyt vaaleampi auton sisäkuvakulmasta ja ulos näkee tummissa kohdissa? En ole itse ehtinyt testamaan päivityksen jälkeen.
 
Onko peli nyt vaaleampi auton sisäkuvakulmasta ja ulos näkee tummissa kohdissa? En ole itse ehtinyt testamaan päivityksen jälkeen.

Osalla autoista ajan sisäkuvakulmasta ja osalla taas konepeltinäkymästä.
Eilen kun ajoin jotain haastetta, niin konepeltinäkymästä ainakin oli oudon pimeitä kohtia ja yhtäkkiä taas valoisaa. Häiritsevän pimeää oli ajoittain ja ajovalojen päälle laittaminen ei auttanut yhtään/eivät valaisseet.
 
Joskus musta tuntuu, että olen ainoa joka vaan yksinkertaisesti laittaa telkkarin asetuksista lisää kirkkautta jos kuva on liian pimea joissakin kohdissa.
Toki sitten kirkkaassa valossa kaikki on hieman haaleaa, mutta voittaa tuo sen sokkona ajamisen enkä ainakaan itse jaksa ek kohtaisesti kirkkautta säädellä.
Sama pätee ihan jokaisen pelin kohdalla. Jos peli näyttää muuten hyvältä, mutta yöllä ei meinaa nähdä, että mihin seinä loppuu ja mistä ovi alkaa niin silloin laitetaan kirkkautta lisää. Se on kuitenkin telkkarin kaukosäätimessä vain parin napin painalluksen takana.
 
Joskus musta tuntuu, että olen ainoa joka vaan yksinkertaisesti laittaa telkkarin asetuksista lisää kirkkautta jos kuva on liian pimea joissakin kohdissa.
Toki sitten kirkkaassa valossa kaikki on hieman haaleaa, mutta voittaa tuo sen sokkona ajamisen enkä ainakaan itse jaksa ek kohtaisesti kirkkautta säädellä.
Sama pätee ihan jokaisen pelin kohdalla. Jos peli näyttää muuten hyvältä, mutta yöllä ei meinaa nähdä, että mihin seinä loppuu ja mistä ovi alkaa niin silloin laitetaan kirkkautta lisää. Se on kuitenkin telkkarin kaukosäätimessä vain parin napin painalluksen takana.
Kyllä mäki tuota harrastan ja laitan ihan pelin asetuksissa ensin sitä kirkkaammalle, kuten Dirtissäkin olen tehnyt. Ei se kyllä kaikissa mitään auta.
Eikä mua esim Dirtissä pimeys häiritse, vaan päivänvalossa tietyt tilanteet on sellaisia ettei niitä vain näe. Realistista, mutta ei kivaa.
 
Höpöhöpö :)

Kytkin ja manuaalivaihteet käyttöön, niin tuo on kaukana arcadehötöstä.
Itse en kyllä huomannut mitään muutosta ohjauksessa tuon patchin jälkeen.

Kyllä mulla on semmonen fiilis että osa autoista on erilaisia ajaa, lujassa vauhdissa tuntuu pitoa olevan enemmän. Voi toki johtua siitäkin että lukee muiden juttuja ja alkaa kuvittelemaan liikaa :D

Myönnän että arcadehöttö oli vähän liioittelua.
 
Kyllä mäki tuota harrastan ja laitan ihan pelin asetuksissa ensin sitä kirkkaammalle, kuten Dirtissäkin olen tehnyt. Ei se kyllä kaikissa mitään auta.
Eikä mua esim Dirtissä pimeys häiritse, vaan päivänvalossa tietyt tilanteet on sellaisia ettei niitä vain näe. Realistista, mutta ei kivaa.
Jees Jenkeissä kun ajaa niin osa pätkistä ajetaan "aurinkoa" vastaan. jolloin ei käytännössä suoran mitalla näe mitään mitä edessä on.
Silti se suora pitää ajaa kaasu pohjassa.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä mulla on semmonen fiilis että osa autoista on erilaisia ajaa, lujassa vauhdissa tuntuu pitoa olevan enemmän. Voi toki johtua siitäkin että lukee muiden juttuja ja alkaa kuvittelemaan liikaa :D

Myönnän että arcadehöttö oli vähän liioittelua.

En tosin ole päivityksen jälkeen testannut kuin muutamalla autolla. Itse en havainnut mitään muutosta.
Ehkä se pitää ottaa omalle lempipätkälle se suosikkiauto ja kokeilla. Jos aika paranee heti heittämällä, niin sitten pyörrän aiemman mielipiteeni ;)
 
Kyllä mulla on semmonen fiilis että osa autoista on erilaisia ajaa, lujassa vauhdissa tuntuu pitoa olevan enemmän. Voi toki johtua siitäkin että lukee muiden juttuja ja alkaa kuvittelemaan liikaa :D

Myönnän että arcadehöttö oli vähän liioittelua.
Jotenkin tuntuu että ns. simulaatiopeleissä ajamisesta on tehty liian hankalaa. Väitän että oikeassa elämässä saan jumalauta pidettyä auton asfalttitiellä 80 km/h nopeudessa toisin kuin tässä Dirt 2.0 Espanjan rallissa. Se Gran Turismon heppu puhui tästä aiheesta jossain. Autolla ajaminen on oikeasti aika helppoa ja loogista
 
Jotenkin tuntuu että ns. simulaatiopeleissä ajamisesta on tehty liian hankalaa. Väitän että oikeassa elämässä saan jumalauta pidettyä auton asfalttitiellä 80 km/h nopeudessa toisin kuin tässä Dirt 2.0 Espanjan rallissa. Se Gran Turismon heppu puhui tästä aiheesta jossain. Autolla ajaminen on oikeasti aika helppoa ja loogista

Jossain vanhassa pelit lehdessähän oli juttu jossa oli haastattelussa joku suomalainen joka oli muistaakseni voittanut iracing tai live for speed (tai joku vastaava simu) turnauksen ja päässyt ajamaan ihan oikealla "pikku" formulalla.
Tyyppi sanoi suoraan, että sillä ajaminen oli oikeasti helpompaa mitä pelissä sen kuuluisan perstuntuman ansiosta. Kellotti vielä ihan hyviä aikojakin, mutta kävi kunnon päälle niin paljon, että lopulta oksensi kypäräänsä.
 
Jotenkin tuntuu että ns. simulaatiopeleissä ajamisesta on tehty liian hankalaa. Väitän että oikeassa elämässä saan jumalauta pidettyä auton asfalttitiellä 80 km/h nopeudessa toisin kuin tässä Dirt 2.0 Espanjan rallissa. Se Gran Turismon heppu puhui tästä aiheesta jossain. Autolla ajaminen on oikeasti aika helppoa ja loogista

Joskus aikoinaan tuntui kaikki simulattorit siltä kuin jäällä ois ajanut, kyllä simulaattoreissa on nykyään huomattavasti enemmän pitoa.
Johtuu osittain varmaan siitä että nykyään nuo perustuu yleensä oikeaan dataan.
 
Miten tossa Puolan pätkillä pitää oikein ajaa että pärjäisi tekoälyä vastaan Careerissa? Elite on tasona ja vaikeaa on..
 
Samaa olen ihmetellyt, Pro-tasolla vielä pärjäsi ja tulin lopulta 2.:ksi. Elitessä siellä viimeisten joukossa maasta riippumatta.
En ole kokeillut ajoavuilla mahtaako niillä saada nopeampia aikoja ja ihan sama vaikka saisi, en niitä kuitenkaan kytke.


Joo, nippanappa 10.sakissa oon muissa kisoissa. Onkohan tuossa Elitessä bugi kun on niin vaikea?
 
^ Eri luokat bugaa enemmän tai vähemmän. Ainakin steamin foorumeiden perusteella R2 luokassa tekoäly vetelee pro tasolla aikoja joita vaaditaan leaderboardeilla top 10 sijoitukseen.
Samaa ongelmaa oli jo dirt 4:ssa jos erehtyi ajamaan sillä samalla bemarilla joka tässäkin on. Silloinkin tekoäly veteli top 10 aikoja. Sitä en tiedä korjasiko codemasters tuota koskaan.

Itse voitin ekassa dirt rallyssa elitella ralli mestaruuden ja master tasolla rallicrossin eli en nyt varmaan ihan paska ole, mutta ei mulla tässä ole mitään mahkuja voittaa elite tasolla.
 
^ Eri luokat bugaa enemmän tai vähemmän. Ainakin steamin foorumeiden perusteella R2 luokassa tekoäly vetelee pro tasolla aikoja joita vaaditaan leaderboardeilla top 10 sijoitukseen.
Samaa ongelmaa oli jo dirt 4:ssa jos erehtyi ajamaan sillä samalla bemarilla joka tässäkin on. Silloinkin tekoäly veteli top 10 aikoja. Sitä en tiedä korjasiko codemasters tuota koskaan.

Itse voitin ekassa dirt rallyssa elitella ralli mestaruuden ja master tasolla rallicrossin eli en nyt varmaan ihan paska ole, mutta ei mulla tässä ole mitään mahkuja voittaa elite tasolla.
Onko tietoa millä luokalla kannattaa ajella AI suhteen? Olen ite vasta pro tasolla ja R5, että N4, että R2 takavedot on ainakin minuutin mua edellä per EK, vaikka clubmanissa mä vien AI:ta yli minuutilla. Eli hyppäys on ”hieman” raju..
 
Näillä ei kauvaa mennyt että saivat laitettua mittariston myös ohjaamokameraan, kun porukka sitä foorumilla pyysi. F1 sarjalla tainnut mennä jo 3v eikä mitään.
 
Onko tietoa millä luokalla kannattaa ajella AI suhteen? Olen ite vasta pro tasolla ja R5, että N4, että R2 takavedot on ainakin minuutin mua edellä per EK, vaikka clubmanissa mä vien AI:ta yli minuutilla. Eli hyppäys on ”hieman” raju..

Itsehän ajelin N4 evo x:lla pro tason kuten aiemmin kirjoitin. Varsin helposti meni vaikka puolassa jäin pisteittä. Esim uusi-seelanti ja australia tuli voitettua yli minuutilla.
Toki restartteja kului kun aluksi uusi-seelanti ei lähtenyt sujumaan ollenkaan ja eka ek tuli aloitettua varmaan 10 kertaa alusta, koska auto meni jossain kohtaa radalta pihalle, mutta sen jälkeen meni kaikki ek:t laakista hyvin ja parhaimmillaan tuli revittyä yli 20s keulaa yhdellä pätkällä.
 
Ylös Bottom