Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

Niin olen minäkin päivittänyt kaikki tappiinsa ja ostanut yhden inssin lisää.
Rahaa on ja sitä tulee tässä pelissä näemmä aika helposti :D
Esim. viime viikon muutamasta viikkohaasteesta tuli taas vajaa milli ja kun törsäämälläkin vielä on lähes kolme milliä...:D
 
Tuli ajettua nyt Elite viimeinenkin kisa.
Taistelin Ausseissa tiukasti voitosta, mutta jäin toiseksi oikeastaan yhden pyöräytyksen takia.
Toinen sija ei riittänyt kuin neljänteen sijaan loppupisteissä ja ilman sitä Argentiinan keskeytystä siis olisi päässyt eteenpäin.
Ei muuta kuin uusi yritys ja seuraavalla se sitten jo meneekin.
 
Millä autolla ajoit Eliteä?
Vois joku päivä kokeilla itsekin aloittaa sen uudelleen, jos sijoitus olisi nyt 20 paremmalla puolella.
Tuntuu että se oma taso on ja pysyy siellä noin 63 tasolla (siis kun Free Play:ssa saa sen säädettyä).
PS4:lla ei ilmeisesti näe mitään statistiikkaa kuinka kauan on pelin parissa viettänyt, veikkaan että itellä jossain 100-150 tunnin nurkilla.

Skoda R5:lla tuli vedettyä.
Kaikissa muissa, paitsi Espanjassa oli tiukkaa taistelua ihan jopa voitosta, mutta aina ne muutamat pienet virheet pudotti sijalle kaksi tai kolme.
Nyt Australiassa lähdin vikalle pätkälle noin 8sek takamatkalla johtavaan, mutta ei riittänyt puristus vikalla. Lopulta eroksi voittajaan jäi se noin 8sek.
Ainoa pahempi virhe oli yhdellä pätkällä aitaan osuminen ja pyörähdys. Siinä putosin noin 15sek päähän kärjestä ja lopuilla sain kiinni, mutta en riittävästi.
Pieni tauko teki ilmeisesti hyvää, kun sulkapallossa iski noidannuoli vajaat kaksi viikkoa sitten ja en käytännössä ajellut kuin ihan muutamia lyhyitä vetoja tällä viikolla.
 
Aloitin heti perään uuden sarjan Elite-tasolla ja Skoda Fabia R5.

Nyt lähti hyvin käyntiin ja Espanja oli eka kisa. Nyt sieltä lohkesi jopa voitto! Tästä on hyvä jatkaa.
 
Shifteri oli kyllä hyvä hankinta tuon G29:n rinnalle.
Pakko myöntää että välillä otan rennosti ja käytän H-vaihteistoa ilman kytkintä, se vaihde kun ei aina mene päälle ellei kytkinpoljin ole painettuna ennen kuin vaihteen naksauttaa päälle. Onhan se kytkinpoljin silti siellä käytettävissä muita tilanteita varten.

Totta! Itsekin hommasin shifterin G29:n rinnalle ja olen tykännyt. Tulee käytettyä sitä etenkin Classiceilla.
Sitten taas näillä missä on sekventaali, niin on ollut oikeastaan pakko ajaa automaatilla.
Kokeilin O-renkaalla shifterin muuttamista (44mm halkaisija) toiminaan sekventaalina, mutta etenkin eteenpäin työnnettynä vaihtaminen on turhan epätarkkaa. Välillä ottaa ja välillä ei vaihteen vastaan.
 
Ohessa oman ratin asetukset. T300rs on rattina. Näillä ajaminen tuntuu omaan makuun hyvältä. 1732173317321733
 
Settings-->Assists-->Launch Control-->On/Off

Itse laitoin tuon päälle, koska rallycrossissa ei näy kaikissa radoissa lähtövalot ja GO huudon perusteella myöhästyt lähdöstä.
Kiitos, mutta en tarkoittanut tätä. Siis pystyykö pädillä pelatessa kytkintä käyttämään ajaessa? Dirt ykkösessä se oli L1:sta, tässä näköjään tuulilasipyyhkimet toimii kun painaa L1
 
Onko missään paljastettu että mikä sieltä "Special Rallyna julkaistaan Tiistaina?

Autothan jo tiedetään, mutta pää pyörittelee toiveajatuksia.. :D
 
Onko missään paljastettu että mikä sieltä "Special Rallyna julkaistaan Tiistaina?

Autothan jo tiedetään, mutta pää pyörittelee toiveajatuksia.. :D
Tuossa lienee virhe, jos olet tuon katsonut ketjun aloituksesta. Tuo listaus on otettu teamvvv:n jutusta, koska siinä näkyi päivämäärät valmiiksi laskettuna.
Codemasterin vastaavassa kun puhutaan vain viikoista. Codemasterin listaus on muutoin ihan sama, mutta special Rallyn sijasta lukee special livery, joka lienee jo listausta katsoessa paljon järkevämmältä muutenkin, kuin että se on CM:n virallinen teksti. :D
 
Annetaanpa pieni vinkki Logitech G29 omistaville.
Huomasin yhtäkkiä, että kaasu oli alkanut väpättämään ja seilasi oudosti.
Purkasin polkimet ja vika löytyi kaasupolkimen potentiometrin löysistä liittimistä. Liittimet kiristetty ja taas toimii tasaisesti kaasu.
 

Liitetiedostot

  • 479C28CA-52CC-4DDD-BEC2-F5BB7F730D40.jpeg
    479C28CA-52CC-4DDD-BEC2-F5BB7F730D40.jpeg
    1,6 MB · Lukukerrat: 24
En ihan täysin pitänyt Subarun default säädöistä Espanjassa, joten piti kerrankin säätää autoa, vaikka en yleensä säätele ja sitä touhua muutenkaan hallitse.

Kannatti kuitenkin yrittää ja hieman jarrutehoa nostamalla sekä etupainotteista jarrua vähentäen sai autosta herkemmän mutkaan tullessa. Differentialin preloadia lisäämällä, vaihteistoa pienentäen vitos sekä kutos vaihteelta ja alustaa madaltamalla sain auton vetopitoon rutkasti lisää. Nyt, kun ampui mutkia kaasulla läpi niin auto ei enää puskenut tai liukunut mutkan ulostulossa vaan rupesi apexissa jopa hieman kääntymään.

Kello tykkäsi säädöistä, lyhyet tehokkaat jarrutukset ja kaasulla pystyi olemaan rohkeasti mutkissa. Tuli lopulta helppo voitto Espanjassa. Pitää varmaan ruveta enemmän säätelemään autoja..
 
Annetaanpa pieni vinkki Logitech G29 omistaville.
Huomasin yhtäkkiä, että kaasu oli alkanut väpättämään ja seilasi oudosti.
Purkasin polkimet ja vika löytyi kaasupolkimen potentiometrin löysistä liittimistä. Liittimet kiristetty ja taas toimii tasaisesti kaasu.

Itseasiassa pelkkä liittimen kiristys ei tuonut kuin osittaisen parannuksen.
Purkasin polkimet vielä uudelleen ja nyt myös vedin potentiometrin atomeiksi. Sen kosketuspintojen puhdistaminen korjasi sitten kaikki ongelmat.
Nyt kaasu toimii todella smoothisti ja niinkuin sen kuuluukin toimia.
Suosittelen tarkistamaan miten teillä kaasu toimii Input reporting valikossa. Eli painakaa kaasua pikkuhiljaa eri asentoihin. Jos prosentit alkaa heittelemään ylös-alas, niin potikan putsaus ja liittimien kiristys auttaa. Ei ole edes hankala homma.

Tässä vielä hyvä ohje:
 
Itseasiassa pelkkä liittimen kiristys ei tuonut kuin osittaisen parannuksen.
Purkasin polkimet vielä uudelleen ja nyt myös vedin potentiometrin atomeiksi. Sen kosketuspintojen puhdistaminen korjasi sitten kaikki ongelmat.
Nyt kaasu toimii todella smoothisti ja niinkuin sen kuuluukin toimia.
Suosittelen tarkistamaan miten teillä kaasu toimii Input reporting valikossa. Eli painakaa kaasua pikkuhiljaa eri asentoihin. Jos prosentit alkaa heittelemään ylös-alas, niin potikan putsaus ja liittimien kiristys auttaa. Ei ole edes hankala homma.

Tässä vielä hyvä ohje:
Menee vähän OT, mutta onko muuten ratti/polkimet toiminut hyvin ja kauanko ollut käytössä? Itse miettinyt boksille G920 joka käsittääkseni on vastaava kuin G29 ja todnäk samat "ongelmat" edessä jossain vaiheessa.

Btw potikan purkamisen sijaan (tai sen jälkeenkin) voi käyttää esim. tällaista puhdistusainetta. Boksin ohjaimien potikoihin sitä varovasti suhautellut jos on alkanut oireilemaan. Ja nyt loppu OT.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä vauhti katkesi Uuden-Seelannin R5 viikkorallissa äkkiä. Kolmas EK oli lyhyt yö-pätkä ja siinä napsahti valot rikki. Pari minuuttia turpaan, sija 70 vaihtui - > 600. Sieltä alkoi hidas nousu, mutta viimeisellä pätkällä sentään onnistuin vielä nousemaan kaverilistan kärkeen ja sijalle 150 kokonaistuloksissa. Se oli hyvää testiä Polo R5:lle, kun pitää avata engine upgradeja tulevaa Elite-kautta varten.

Urassa meni Pro-taso vihdoin läpi. 19 pistettä olin kärkeä perässä ennen viimeistä kisaa USA:ssa. Sieltä tuli helppo voitto ja sarjaa johtanut (0 voiton) P. Farash pelin mukaan ajoi toisesta EK:sta lähtien jokaisella pätkällä ilman valoja sekä puhkaisi renkaan 7 kertaa yhteensä rallin aikana. Todellinen Intian Jari-Matti Latvala.

Mestaruus pamahti! Uudessa-Seelannissa ja USA:ssa olin ylivoimainen, Espanjasta myös voitto. Muissa ralleissa hävisin voittajalle pari minuuttia, kun ne ajoi jotain maailman kärkiaikoja. Top 10 joukkoon kuitenkin jokaisessa rallissa.

Täytyy vielä odottaa Ruotsin rallin saapumista peliin ennen kuin aloitan Elite-tason.
 
Itse olen ajallut lähinnä R5 autoilla. Nyt pro tasolle vaihdoin Miniin. Jotenkin tuo auto istui käteen kuin hanska ja saaliina 5 voittoa. Kuudetta rallia en ajanut kun mestaruus oli jo varmistunut. Monessa rallissa toistui sama että kahdella ekalla pätkällä otin noin viisi sekuntia turpaan ja sen jälkeen sain helposti ajettua noin 10-15sek pohjia lähes joka EK:lla.
Itse olen kuitenkin keskinkertainen kuski niin vähän yllätyksenä tuli pro tason helppous. Minillä ajaminen oli kyllä nautittavaa ja tuntui että pystyi ajamaan paljon lähempänä auton limittiä kun R5 luokalla.

Nelivetoja en oikein osaa viedä ja ajaminen todella varovaista suurimmaksi osaksi. Välillä löytää hyvän rytmin jolloin nelureillakin ajaminen on jouhevaa jolloin kellokin tykkää. Liian vähän näitä hetkiä kyllä on ja pro taso olisi tarjonnut todennäköisesti ihan toisenlaisen haasteen kun Minin kanssa. Jopa Puolassa pystyi ajamaan niin sanotusti urku auki ja tuntui siltä että auto kokoajan täysin kontrollissa.
Katsotaan mitä elite tuo tullessaan.
 
Kyllä sinne Master-tasolle pääsee.
Uskoisin pääseväni nyt toisella yrittämällä, kun kaksi rallia ajettu (Espanja ja Australia).
Molemmista tuli nyt voitto ja kummassakin rallissa käytin kertaalleen restarttia. Ilman niitäkin olisi ehkä tullut voitto ja varmasti kolmen joukkoon olisi päässyt. Alla Skoda R5 kaikilla päivityksillä. Toki virheisiin ei ole juurikaan varaa, jos mielii voittaa tai päästä kolmen joukkoon.
Homma alkaa helpottumaan nyt, kun alkaa muistamaan jo ne pahimmat miinat.

Eilen illalla tuli ajettu viikkohaaste Puolassa (H3 RWD) ja ekalla pätkällä heti katon kautta voltit. Silti kolmanneksi. Seuraava pätkä pieniä virheitä ja nousin jo kakkoseksi. Sen jälkeen tulikin isompi moka ja putosin sijalle 12. Viimeiset meni ok ilman virheitä ja nousin lopulta sijalle neljä, jossa taidan olla edelleenkin.

Jaksaisikohan sitä vetää päivän ekat iltapuhteeksi ja se Uusi Seelanti R5:lla...
 
Muistakaahan Deluxen omistajat ruksailla huomenna uudet autot käyttöön Storesta, kun BMW M1 Procar ja Opel Manta tulevat jakoon!

Kahden viikon päästä sitten Ruotsin ralli.
 
Ylös Bottom