Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

Ennakko-odotukset ei olleet suuret noille tänään julkaistuille takavetosille, mutta nehän ovat hauskoja ajaa, etenkin Manta 400!
Manta tosiaan kiva ajaa, mutta miksi nää on samassa luokassa?
Montea nopeasti testasin, niin kolmella ekalla sektorilla bemari oli 7sek nopeampi selvästi huonommalla ajolla.

Manta on kyllä yks parhaista takavedoista ajaa ja esim escorttiin nähden puhutaan kuin eri vetotavasta.
 
Itsellä ei pysy näköjään Manta lapasessa, tulee turhia ja yllättäviä pyörähdyksiä hiljaisessa vauhdissa. Kyllästyin 10 min yrittämisen jälkeen siihen.

BMW sen sijaan on todella hauska ajaa. Aggressiivinen ja levoton, mutta pysyy silti paremmin hanskassa itsellä. Tällä autolla mennään vaan niin lujaa, että virheitä on vähän liian helppo tehdä.
 
Tuli itsekin tuota BMW M1 Procaria kokeiltua ja yllätyin todella positiivisesti! Ajattelin sen olevan Porschen kaltainen vikuroiva peto, mutta sehän kulkee tosi nätisti, ainakin takavedoksi nätisti! Tietysti painojakauma on eri Porscheen verrattuna, kun Bemarissa on moottori edessä, mutta vertaan kuitenkin noita kahta keskenään sen takia, että tehot on hyvin lähelle samat ja molemmat ovat takavetoisia. Bemaria pystyy mutkissa jopa vähän paiskomaan ja paljon äkäsempää voi antaa kaasua mutkasta lähdettäessä, eikä perä ala heilua ollenkaan niin pahasti kuin Porschessa.

Tykkäsin tuosta niin paljon, että päivähaasteen jälkeen vetäisin saman tien sen USAn viikkohaasteen 9 pätkää ja meni aika kivasti. Viimeisellä pätkällä iski vähän väsymys ja herpaantuminen ja hukkui aikaa joku 20 sekuntia kahteen virheeseen, mutta muuten aikalailla virheettä tultiin ensimmäiset 8 pätkää. Se kertoo jo jotain, kun kyseessä on kuitenkin takaveto, että pystyi noin ison määrän kilometrejä tulemaan ilman virheitä. Ehkä vähän varovasti tulin varsinkin yöpätkät, mutta kyllä se silti ihan rallia oli. Muutamalla pitkällä suoralla tultiin jopa 200+ km/h rajoitinta vasten pikkuhetket ja ihan pysyi auto näpeissä.

Tähän mennessä omalla kohdalla BMW e30 M3 ja tuo M1 Procar ovat olleet tässä pelissä ne takavedot, joita on ajellut ihan ilokseen isommankin pätkämäärän putkeen. Muiden kanssa se on se 1-2 pätkää kerrallaan, mitä jaksaa taistella.
 
Se on vaan semmoinen homma että tässä vaiheessa paskapuheet ei enää riitä.
Puhutaan koko ajan paskaa ja pelataan sillä aikaa, se on iso sääli että tämä osottautui keskeneräiseksi peliksi, mitä joutuu ilmaiseksi beta testaamaan.

Vitun iso sääli että tähän on alennettu codemastersin toimesta, ei oo itellä enää mitään kunnioitusta tämän pelin pääpirua kohtaan, ihan paska ja turha äijä!


Vitun petetty olo päällimmäisenä itsellä, myydään early acces peli isoon hintaan pelaajille!
 
Ja porukka maksaa innoissaan siitä kun tuodaan vanhoja pätkiä ja autoja mukaan, jotka olisi voinut olla pelissä jo valmiina.
 
Ei ne vanhat pätkät itseä sinällään haittaa, koska ei ne maksa paljon mitään ja ne on hyviä.
Mitä enemmän tätä pelaa niin sitä selvemmin huomaa ne puutteet ja tajuaa että tämän on täysin keskeneräinen peli, jos vertaa 1 osaan.

Pinnalta tämä näyttää hyvältä ja valmiilta, mutta jos vähän enemmän pelaa ja tajuaa tämmöisistä peleistä, niin näkee että ihan kesken ollaan.
 
Ei ne vanhat pätkät itseä sinällään haittaa, koska ei ne maksa paljon mitään ja ne on hyviä.
Mitä enemmän tätä pelaa niin sitä selvemmin huomaa ne puutteet ja tajuaa että tämän on täysin keskeneräinen peli, jos vertaa 1 osaan.

Pinnalta tämä näyttää hyvältä ja valmiilta, mutta jos vähän enemmän pelaa ja tajuaa tämmöisistä peleistä, niin näkee että ihan kesken ollaan.

Kyllä mäkin Suomea odotan, mutta tuntuu tyhmältä että rahastetaan edellisessä pelissä jo olleilla ralleilla ja autoilla.
 
Kyllä sen muutaman euron pystyy maksamaan niistä ralleista, ei se mun mielestä siitä oo kiinni, vaikka rahastusta sekin on.

Tämä peli on vaan täysin keskeräinen ja kaikissa korjauksissa kestää niin kauvan että luotto alkaa loppumaan tekijöitä kohtaan.
Kuin perkeleen kauvan se ffb korjauskin on ollut jo tekeillä ja ei mitään oikeaa uutista edistyksestä, myös ääni ongelma PC:llä jatkuu.
 
Mitä enemmän tätä pelaa niin sitä selvemmin huomaa ne puutteet ja tajuaa että tämän on täysin keskeneräinen peli, jos vertaa 1 osaan.

Pinnalta tämä näyttää hyvältä ja valmiilta, mutta jos vähän enemmän pelaa ja tajuaa tämmöisistä peleistä, niin näkee että ihan kesken ollaan.

Kun kerran kyseessä on mielestäsi "täysin keskeneräinen peli", niin voisit kyllä perustella vähän ja listata, mikä tässä mielestäsi niin pahasti pielessä, että tulit ihan vittua ja paskaa hokemaan. Olisin ainakin itse ihan aidon oikeasti kiinnostunut kuulemaan, mikä tässä sinun mielestäsi on noin pahasti kesken ja pielessä.

Eihän tämä täydellinen peli ole, mutta omasta mielestä keskeneräiseksi haukkuminen on liioittelua. Ainahan voisi olla enemmän pätkiä ajettavaksi, enemmän lisenssejä, enemmän autoja ja niin edelleen, mutta kyllä minä ainakin olen ollut hyvin tyytyväinen varsinkin Deluxen sisältömäärään. Tähänastisen pelaajahistoriani parhaiten käytetty extra 20 euroa DLC-passiin helposti! Ajofysiikat ovat mielestäni hyvät ja padilla pystyy ajamaan niin, että ajaminenkin on hauskaa. Graafisesti voisi olla parempikin, mutta en minä ainakaan niitä tien vieressä olevia puita ajaessa juuri ehdi katsella.
 
Tästä uupuu ihan perkeleesti ominaisuuksia ja peli on buginen.
Jos tätä vertaa 1 osan valmiiseen tuotteeseen niin huomaa kyllä heti missä mennään.

Itse olin DR1 alusta asti mukana early accessissa ja tämän pelin osalta ollaan ehkä muutaman kuukauden tasolla, jos vertaa DR1 versioihin.
 
Tästä uupuu ihan perkeleesti ominaisuuksia ja peli on buginen.
Jos tätä vertaa 1 osan valmiiseen tuotteeseen niin huomaa kyllä heti missä mennään.

Itse olin DR1 alusta asti mukana early accessissa ja tämän pelin osalta ollaan ehkä muutaman kuukauden tasolla, jos vertaa DR1 versioihin.
Olen kyllä tästä eri mieltä, vaikka itsekin tykkäsin jo DR1:sen early access vaiheesta. Ei kumpikaan ole mikään täydellisesti hiottu peli ja ei toisaalta kummassakaan ole mitään isompaa vikaa. DR 2.0 on vaan erittäin monella osa-alueella huomattavasti parempi peli. Ensimmäisessä osassa oli kuitenkin useita pikkuasioita jotka häiritsi sen 250 pelitunnin aikana, vaikka onkin yksi parhaista ajopeleistä mitä on tehty.

Kolme asiaa ottaisin DR1:stä tähän: Custom Championship uran puolelle, tiestä tuleva FFB ja pari puuttuvaa rallia. Vaikka tällä hetkellä FFB:ssä on pieni puute niin on se silti jopa kokonaisuudessaan parempi mitä ensimmäisessä osassa.

Itse olin kriittinen DR 2.0 kohtaa ennen pelin julkaisua ja pari pikku vikaa häiritsi vielä julkaisun aikana, mutta nekin on jo korjattu. Mielestäni aivan loistava ajopeli, missä ei ole mitään isompia ongelmia.
 
Te ette hiffaa :)

Tästähän uupuu kaikki league systeemit ja monet asetukset ei vaikuta mihinkään, tämä 2.0 on vaan pintaa.
Keskeneräinen aika pahasti, pitää pystyä katsomaan sen kuoren läpi.
 
Te ette hiffaa :)

Tästähän uupuu kaikki league systeemit ja monet asetukset ei vaikuta mihinkään, tämä 2.0 on vaan pintaa.
Keskeneräinen aika pahasti, pitää pystyä katsomaan sen kuoren läpi.
Leaguet on tulossa, mielestäni ihan riittävästi sisältöä alkuun ilman sitäkin. Ja mitkä asetukset ei vaikuta?
 
Elite onkin sitten melko iso tasonmuutos pro:hon verrattuna.
Siinä saa ajella jo ihan tosissaan, eikä virheille ole varaa jos meinaa sinne TOP3:seen.
Ite nyt jossain 10 paikkeilla enkä oikein tällä hetkellä usko että pääsen Master tasolle ellei pelintekijät muuta vaikeutasoa.
Ehkä sitä ei kannatta muuttaa kun ei se mikään mahdoton tunnu olevan.
Kokeilin tänään Elite-tasoa. Argentiinassa ajoin 6 pätkän aikana yhden pohja-ajan ja max. rallin kolmannesta sijasta taistelin. Voittoon ei mitään saumaa siellä.

Espanjassa oli sen verran hauska ajaa, että ajoin sitten koko rallin läpi. 7 pohja-aikaa ja helppo voitto.

Täytyy katsoa nouseeko vauhti lisää, kun saa kolme engine parannusta vielä ja säätää autoa. Tuntuu ainakin jotenkin tasapainoisemmalta vaikeustasolta, mutta itselläni aika pieni hyppäys Prohon verrattuna. Se ainakin pisti silmään, että tällä tasolla AI-kuskeille tuli paljon vähemmän ongelmia. Kenties voisi oma nopeus riittää Elite-tasolla sarjassa kolmen joukkoon, ainakin R5-luokassa.

Tuli myös testattua tuota uutta BMW Procaria uran puolella päivähaasteessa ja oli aika paljon laiskempi sekä kesympi mitä Customin puolella. Nyt ajettiin sateella ja ilman upgradeja, joten siinä varmaan syyt.
 
Mielipiteitä on monia, kyseessä kuitenkin on vain peli. Ihan tuollaiseen meuhaamiseen ei kannata kyseisen asian kanssa ryhtyä. Monet ellei useimmat täällä pitävät pelistä, olkoonkin puutteita tässä vaiheessa. Tämä peli ei vain muutu paskaksi vaikka asiasta täällä meidän muiden älyä epäilet kuinka, "pro" tai paremminkin provo.
 
Manta tosiaankin on hauska peli!
Ajoin muutaman testin New England ja eiku suoraan viikkohaasteeseen täysin vakiolla ja default setupeilla. Ei sillä ihan kärkikahinoihin ehtinyt, mutta hyvä fiilis oli ajaa sillä.
Ekalla pätkällä tuli kipattua auto kunnon voltteihin, mutta auto säilyi kuitenkin melko ehjänä. Pari spinnaustakin tuli tehtyä, kun yritin ahnaasti ajaa FINGTR kiinni ja ahneus siis kostautui eron kasvaessa lopulta 30sekuntiin :)
Hyvin vedetty FINGTR!
 
Ei ne vanhat pätkät itseä sinällään haittaa, koska ei ne maksa paljon mitään ja ne on hyviä.
Mitä enemmän tätä pelaa niin sitä selvemmin huomaa ne puutteet ja tajuaa että tämän on täysin keskeneräinen peli, jos vertaa 1 osaan.

Pinnalta tämä näyttää hyvältä ja valmiilta, mutta jos vähän enemmän pelaa ja tajuaa tämmöisistä peleistä, niin näkee että ihan kesken ollaan.
Kun kerran kyseessä on mielestäsi "täysin keskeneräinen peli", niin voisit kyllä perustella vähän ja listata, mikä tässä mielestäsi niin pahasti pielessä, että tulit ihan vittua ja paskaa hokemaan. Olisin ainakin itse ihan aidon oikeasti kiinnostunut kuulemaan, mikä tässä sinun mielestäsi on noin pahasti kesken ja pielessä.

Eihän tämä täydellinen peli ole, mutta omasta mielestä keskeneräiseksi haukkuminen on liioittelua. Ainahan voisi olla enemmän pätkiä ajettavaksi, enemmän lisenssejä, enemmän autoja ja niin edelleen, mutta kyllä minä ainakin olen ollut hyvin tyytyväinen varsinkin Deluxen sisältömäärään. Tähänastisen pelaajahistoriani parhaiten käytetty extra 20 euroa DLC-passiin helposti! Ajofysiikat ovat mielestäni hyvät ja padilla pystyy ajamaan niin, että ajaminenkin on hauskaa. Graafisesti voisi olla parempikin, mutta en minä ainakaan niitä tien vieressä olevia puita ajaessa juuri ehdi katsella.
Samaa mieltä että jos noin kovin pelin puutteet muka ahistaa niin vois vähän listata ahistuksen aiheet. Kerran ihan oikeassa elämässä eräs kuski haukkui omaa autoaan kun ei pärjännyt rallissa ja samaista autoa kokeili ihan mm tasollakin ajanut kuski ja totesi et ihan hyvä auto ajaa. Itselle tämä kyllä maistuu ja on ihan mukavaa ja halpaa rallin harrastamista.
 
Ihan hyvä peli tämä on, mutta pahasti vielä keskeneräinen, menee vielä monta kuukautta että kaikki ominaisuudet löytyy ja bugit on korjattu.
 
Ylös Bottom