Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

Nyt ajoin Elite tason urassa loppuun ja sijotus oli 3.sarjassa eli nousu Masters tasolle! :) Saa nähdä milloin aloitan tuon Mastersin.. Pysyykö noiden rallien määrä aina 6kpl/kausi? Vaikka nyt tiistaina tulee Ruotsi niin ilmeisesti vain ek-määrä lisääntyy?
 
Itse ajan siellä aika paljon niin, että kaasu pohjassa siellä missä pystyy vain niin tekemään ja tiukka jarru ja kaasu pohjaan uudestaan. Se on vähän sellainen on-off tyylillä ajettava maa.
Yksi asia mikä ehkä auttaa, niin vaihdevälin lyhentäminen selkeästi. Lisäksi auton korkeus kannattaa nostaa maksimiin tai lähelle sitä.
Säädä autoa myös reilusti yliohjaavaksi muuttamalla lukkoja ja Toe in. Auto pitää saada kääntymään herkemmin mutkiin ja mutkista ulos tulossa. Auton puskeminen on iso myrkky Argentiinassa.
Kiitos ja vastauksista, yksi suurimmista ongelmista on ollut juuri tuo auton pomppiminen, eli täytyy testata josko se korjaantuisi tuolla maavaran nostolla. Eilen ajelen bonus weekly Challengen B-ryhmän mantalla aikaan 28,46 sijoitus 30 tällä hetkellä, pari spinniä sattaui matkalle. Kisassa ei ollut onneksi kuin yksi yöpätkä ja sekin kuivalla kelillä. Yöpätkät sateessa on tullut todettua perin haastaviksi tuolla koska näkyväisyys on aivan hanurista. Olen ajellut vakio välityksillä ja ne on kyllä aivan liian pitkät noille syheröille. Täytyy testata tuossa toisessa weekly challengissa 131 Fiatilla ainakin tuota auton nostoa ja välitysten lyhennystä.
 
Iskunvaimentimien rebound säädöt auttaa tuohon pomppimiseen myös.
Itse olen ajanut 2-pyöräisillä kilpaa ja nyrkkisääntö oli, että paluuvaimennuksia säädettiin niin hitaaksi kuin mahdollista isoissa ja pitkän välin pompuissa. Tiheässä olevissa röykyissä on vain riski, että jousitus alkaa ”pakkaamaan” ja silloin reboundia pitää avata. Eli se on välillä kompromissin hakemista.
 
Sopivasti töistä vapaata kunnolla, niin ehtii pelaamaankin!

Usan suosikkipätkällä tuli pari kovaa aikaa ajettua. B-ryhmällä 2. nopein aika maailmassa ja Gofilla nopein! Alla youtuben videot!



 
Ilmeisesti kiitos bugin on Ruotsin ralli voinut ilmestyä uramuotoon jo ennen julkaisua, koska sehän ladattiin viimeisen päivityksen mukana. Osa on sitä pelannut jo viikonloppuna.

Tänään on virallinen julkaisu, pitääkin testata.
 
Fps välillä vähän tippuu, tie on leveämpi kuin DR1:ssä ja osa pätkän kohdista on selvästi suorempia (loivempia mutkia). Lumi lievästi pöllyää penkan reunassa ja sen jälkeen on kova penkka, enää lumi ei ime autoa sisään kuten DR1:ssä tai oikeasti. Kovasta penkasta auto lentää kuuhun kovassa vauhdissa.

HDR:n omistajat voisivat kertoa onko Ruotsi todella näyttävä, itselläni ei sellaista tekniikka löydy.

Ensimmäinen reaktio on se, että ei ole yhtä hauska kuin DR1:ssä. On kuitenkin erilainen ja hieman pitää oppia uusiksi Ruotsin-ralli, kenties tästäkin oppii pitämään.

Ja olen vasta ajanut R5:lla, hieman vanhemmilla autoilla kokemus on varmasti erilainen, kun ei ole modernia alustaa autoissa.

Edit. Hyi helvetti, kovassa lumisateessa meinasi laatta lentää. Huono olo johtuu varmaan siitä, että ei näe mitään sekä tuulilasinpyyhkijät väliilä liikkuvat nykien ja välillä normaalisti. Itse ajaminen sujuu ihan hyvin lumisateessakin, ei se sillä tavalla vaikuta näkymiseen. Pitää varmaan kokeilla ajaa konepelti-kuvakulmasta lumisateella.
 
Viimeksi muokattu:
Fps välillä vähän tippuu, tie on leveämpi kuin DR1:ssä ja osa pätkän kohdista on selvästi suorempia (loivempia mutkia). Lumi lievästi pöllyää penkan reunassa ja sen jälkeen on kova penkka, enää lumi ei ime autoa sisään kuten DR1:ssä tai oikeasti. Kovasta penkasta auto lentää kuuhun kovassa vauhdissa.

HDR:n omistajat voisivat kertoa onko Ruotsi todella näyttävä, itselläni ei sellaista tekniikka löydy.

Ensimmäinen reaktio on se, että ei ole yhtä hauska kuin DR1:ssä. On kuitenkin erilainen ja hieman pitää oppia uusiksi Ruotsin-ralli, kenties tästäkin oppii pitämään.

Ja olen vasta ajanut R5:lla, hieman vanhemmilla autoilla kokemus on varmasti erilainen, kun ei ole modernia alustaa autoissa.

Edit. Hyi helvetti, kovassa lumisateessa meinasi laatta lentää. Huono olo johtuu varmaan siitä, että ei näe mitään sekä tuulilasinpyyhkijät väliilä liikkuvat nykien ja välillä normaalisti. Itse ajaminen sujuu ihan hyvin lumisateessakin, ei se sillä tavalla vaikuta näkymiseen. Pitää varmaan kokeilla ajaa konepelti-kuvakulmasta lumisateella.
Aika arseesta, että penkat on vaan kovia kallioita, eivätkä "ime sisään"...
 
Päivähaasteessa takavetoisilla Group B-autoilla Ruotsissa. Se oli ihan hauskaa, vaikka ei hyvin mennyt ja kovista penkoista pyörisin monta kertaa. Vihdoin hoksasin myös miksi sillä Mantalla on niin hankala ajaa, se johtuu isosta kääntösäteestä. Jos menee isoa kovaa niin rattia pitää veivata ihan kokoajan ja käyttää sitä isoa kääntösädettä. Pyörähtämiset johtuu siitä, että ei vaan ole ehtinyt riittävän ajoissa vääntää rattia riittävän paljon. Melko skilli-touhua..
 
Ei ollut kyllä tekijöiltä ainakaan omasta mielestäni ihan se fiksuin temppu laittaa autoluokaksi Ruotsin viikkohaasteeseen noita B-ryhmän takavetoja, vaikka trailerin pohjalta asian pystyikin arvaamaan ja päättelemään etukäteen. Sen verran hankalia ja kiikkeriä ajettavia, ettei ollut kovin nautinnollista menoa, mutta tulipahan ajettua. Suuri ero oli havaittavissa, kun jälkeenpäin ajoin Ruotsia time trialissa A-ryhmän Mitsulla. Nelikko olisi sopinut viikkohaasteeseen mielestäni paremmin.

Noin muuten Ruotsi oli ihan mieleinen ajettava, vaikka kapeissa kouruissa meno aika hankalaa olikin. Kivaa vaihtelua muihin ralleihin kuitenkin. Jään ihan mielenkiinnolla odottelemaan, että pääsen testaamaan omia taitojani nelikoilla Ruotsissa muita vastaan.
 
Päivähaasteessa takavetoisilla Group B-autoilla Ruotsissa. Se oli ihan hauskaa, vaikka ei hyvin mennyt ja kovista penkoista pyörisin monta kertaa. Vihdoin hoksasin myös miksi sillä Mantalla on niin hankala ajaa, se johtuu isosta kääntösäteestä. Jos menee isoa kovaa niin rattia pitää veivata ihan kokoajan ja käyttää sitä isoa kääntösädettä. Pyörähtämiset johtuu siitä, että ei vaan ole ehtinyt riittävän ajoissa vääntää rattia riittävän paljon. Melko skilli-touhua..
Oletko muuttanut Steering Saturationia niin, että pelin ratti kääntyy samaan tapaan kuin oma ratti? Jos se on 100 niin Mantalla se pelin ratti tulee pirusti omaa jäljessä ja ajaminen on silloin ihan perseestä. Saturationia kun tiputtaa alaspäin niin, että oma ratti käntyy synkassa pelin ratin kanssa on ajaminen oikein mukavaa Mantalla ja Ruotsissa :D
 
Oletko muuttanut Steering Saturationia niin, että pelin ratti kääntyy samaan tapaan kuin oma ratti? Jos se on 100 niin Mantalla se pelin ratti tulee pirusti omaa jäljessä ja ajaminen on silloin ihan perseestä. Saturationia kun tiputtaa alaspäin niin, että oma ratti käntyy synkassa pelin ratin kanssa on ajaminen oikein mukavaa Mantalla ja Ruotsissa :D
Ei mulla ole pelissä rattia näkyvissä. Kääntösädettä tiputtamalla saisi ajamisen paremmin sujumaan Mantalla, mutta ei yleensä ole tapana kikkailla helpotuksilla. Jäykkä hartianseutu/yläselkä rajoittaa vähän toimintakykyä isolla kääntösäteellä, terveenä pystyisi varmaan ajamaan hyvin.

Padilla ajaminen myös varmasti mahdollistaisi kovan tykittämisen helposti, jos pelkästään semmoinen touhu kiinnostaisi. Ainakin Abarthilla kävi niin padin kanssa ja ero oli ihan mieletön ratilla ajoon, kun Abarthissa on sen verran iso 1080 kääntösäde.
 
Ei mulla ole pelissä rattia näkyvissä. Kääntösädettä tiputtamalla saisi ajamisen paremmin sujumaan Mantalla, mutta ei yleensä ole tapana kikkailla helpotuksilla. Jäykkä hartianseutu/yläselkä rajoittaa vähän toimintakykyä isolla kääntösäteellä, terveenä pystyisi varmaan ajamaan hyvin.

Padilla ajaminen myös varmasti mahdollistaisi kovan tykittämisen helposti, jos pelkästään semmoinen touhu kiinnostaisi. Ainakin Abarthilla kävi niin padin kanssa ja ero oli ihan mieletön ratilla ajoon, kun Abarthissa on sen verran iso 1080 kääntösäde.
En kyllä sanois, että se on helpottamista jos se oma ratti kääntyy samaan tapaan mitä se pelin ratti, koska tuo softlock toimii kaikissa uusissa autoissa niin, että ratti synkkaa peli ratin kanssa. Kaikki gt-luokan autotokin käyttäytyy juuri niin kuin pitää. Itsellä kun oli softlock päällä ja Steering Saturation 100 niin ei tuo oma ratti käänny kun noin 360 astetta :O Mantalla.
 
En kyllä sanois, että se on helpottamista jos se oma ratti kääntyy samaan tapaan mitä se pelin ratti, koska tuo softlock toimii kaikissa uusissa autoissa niin, että ratti synkkaa peli ratin kanssa. Kaikki gt-luokan autotokin käyttäytyy juuri niin kuin pitää. Itsellä kun oli softlock päällä ja Steering Saturation 100 niin ei tuo oma ratti käänny kun noin 360 astetta :O Mantalla.
En tarkoittanut tuota Steering Saturationin laskemista helpotuksena, vaan kääntösäteen pienentämistä. Ja tämäkin vain ihan omalla kohdallani, muut saa tietenkin tehdä mitä haluaa. Ajelee semmosilla systeemeillä mistä itse nauttii.
 
En tarkoittanut tuota Steering Saturationin laskemista helpotuksena, vaan kääntösäteen pienentämistä. Ja tämäkin vain ihan omalla kohdallani, muut saa tietenkin tehdä mitä haluaa. Ajelee semmosilla systeemeillä mistä itse nauttii.
Ookkei, mutta tosiaan tuon Steering Saturationin muuttaminen vaikutti itselläni positiivisesti :)
 
Mulla on steering saturation 60 ja soft Lock pois päältä. Niillä asetuksilla tuntuu toimivan kaikkien autojen kohdalla paremmin kuin mitä soft lock päällä.
 
Ruotsia on nyt tullut kokeiltua pari pätkää ja kaksi päivähaastetta. Ei meinaa oikein istua omaan hanskaan tuo maa, kun ei oikein tiedä kuinka paljon uskaltaa nojailla penkkoihin tai leikata. Tämän päiväisessä online haasteessakin R2:lla kahdesti katon kautta ympäri
Toissapäivänä taisi olla sama juttu B-ryhmän takavedolla....katolleen ja spinnailua ja ihan ihmeellistä sompaamista laidasta laitaan.
Taitanee kaipailla pientä säätöä autoon, kun defaulteilla ajamisesta ei tuolla tahdo tulla mitään. Muissa maissa pärjää suht hyvin ihan default säädöilläkin.
Mitenkäs muilla? Onko Ruotsi tuntunut haastavalta?
 
Upean näköinen on kyllä tuo Ruotsi, paitsi lumisateella.
Mutta nuo lumipenkat on kyllä aika kovia, hirveitä voltteja lähtee jos vähänkin kovempi osuma tulee. Ne oli kyllä paremmat ykkösessä.

Pitää toivoa että Suomesta olisi tehty kesäinen tällä kertaa, ykkösessähän se oli syksyä.
 
Viimeksi muokattu:
Onko jossain ilmoitettu että suomi tulee tähän 2.0.

Ei oo tullut pelattua moneen viikkoon, ajattelin sitten taas aloittaa jos/kun FFB ja liigat tulevat.
 
Joo ei tosiaan ole se 2001 WRC Impreza tuleva DLC auto, vaan 08 WRC hatchback. Vähän pettymys itselleni, mutta kokeillaan jos vaikka tykkäisi ja Focus kyllä kiinnostaa. Sen verran paljon historiaa itselläni rallipeleissä Focuksesta, että kiva kokeilla sellaista myös Dirt 2.0:ssa.

Eli tämä Subaru:

 
Ylös Bottom