Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

Konsolifin dlc ja Saksa. Ajattelin että kerrankin ajan varovoisesti että pääsen maalin. No eipä se oikein onnistunut kun eka mutkassa spinnaus ja sen jälkeen ajorytmi aivan hukassa. Toka pätkä samaa sähläystä ja kolmannella sitte pleikkari päätti että etpä pelaa ja kaatui. Ajattelin kuitenki että perkele ajan vaikka väkisin kisan loppuun. Äänet hävisi parilla pätkällä ja ajaminen sitä kautta todella hankalaa ainakin itselle. No maaliin päästiin joten edes jotain hyvää tästä rallista jäi käteen. Hyvää juhannusta vaan kaikille. Nyt meen juomaan olutta
 
Nuo clubit on monialustaisia eli mukaan pääsee Xboxilla, Pleikalla ja PC:llä.

KonsoliFIN 1
KonsoliFIN HC
KonsoliFIN DLC

Codemasters:
Expert DiRT
Official DiRT

Pääsit kuitenkin Stux61 maaliin ja ihan kelpo aikaan :cool:

Ei mennyt itselläkään ihan ongelmitta vaikka yritin myös varovaisesti ajaa.
Koitin vähän etukäteen harjoitella tuntumaa Saksan rataan, mutta toisin kuin JiiVee:llä, mulla on niin laho pää että Helsingissäkin ajellessa olen aina yhtä hukassa mihin pitää ajaa, ei vaan pysy päässä reitit.
Jarruttelin mutkiin joko 50m liian aikaisin tai vaihtoehtoisesti aivan viimetingassa ja paniikissa käsijarrulla mutkaan.
Tuossa Citikassa ei voi Saksaan siirtää penkkiä ihan eteen, koska tarvitsee nähdä vähän sivuillekin niissä tiukoissa mutkissa jotka ovat kivillä reunustettu. Tässä tulos kun kääntää vähän liian aikaisin:
Näytä liitetiedosto 1965Näytä liitetiedosto 1966
Täälläkin on jotain dementian varhaisia oireita havaittavissa. Unohdan nopeesti miten pätkät menee. En oo ite kokeilu siirtää tota kuvakulmaa lähemmäksi ollenkaa. En tiedä olisiko sitä itselle mitään hyötyä. Ajan siitä mikä on oletuksena. Saksa on kyllä todella hankala ralli. Tulee mutkat niin nopeesti vastaan että tulee ajettua pitkäksi monta kertaa.
 
Tervetuloa mukaan!
On ollut hauska huomata, että tämä peli on ollut etenkin meidän jo vähän varttuneempien suosiossa. :)
RBR tuli itsekin aikoinaan tahkottua ja ratapeleistä Grand Prix Legends oli yksi koukuttava simulaatio.
Koskaan ei ole kiinnostanut kuitenkaan ne arcade hötöt, vaan pelin pitää olla aina haastava ja mahdollisimman hyvin simuloitu.
Onko Dirt nyt sellaista...? Noh, ehkä aika lähellä samassa sarjassa RBR kanssa, ellei jopa parempi. Tuntuma on melko realistinen, mutta kuten sanoit, niin peli on aina peli ja vaikea sitä on verrata oikeaan ajamiseen, kun puuttuu ne oikeat fysiikkaan liittyvät asiat.
Kiitos!
Niin tuohon peliin ja oikeeseen jos vertailua hakee ja fyysikat jätetään pois mietinnästä, niin pelissä auton saa kuntoon ulosajon jäljiltä huoltotauoilla ilman lompakon avaamista ja IRL lompakko tyhjenee ja talli illat vie kaiken vapaa ajan.:D
Eli pelissä voi kurvailla suuremmalla riskillä.
Yt.
HenkkaT Oivonen
 
Kiitos!
Niin tuohon peliin ja oikeeseen jos vertailua hakee ja fyysikat jätetään pois mietinnästä, niin pelissä auton saa kuntoon ulosajon jäljiltä huoltotauoilla ilman lompakon avaamista ja IRL lompakko tyhjenee ja talli illat vie kaiken vapaa ajan.:D
Eli pelissä voi kurvailla suuremmalla riskillä.
Yt.
HenkkaT Oivonen
Tämä on halpaa hupia verrattuna oikeaan ralliin. Jos sattuu auto päätymään männyn kylkeen ni ei maksa mitään. En uskalla edes kuvitella mitä maksaa harrastaa rallia.
 
Täälläkin on jotain dementian varhaisia oireita havaittavissa. Unohdan nopeesti miten pätkät menee. En oo ite kokeilu siirtää tota kuvakulmaa lähemmäksi ollenkaa. En tiedä olisiko sitä itselle mitään hyötyä. Ajan siitä mikä on oletuksena. Saksa on kyllä todella hankala ralli. Tulee mutkat niin nopeesti vastaan että tulee ajettua pitkäksi monta kertaa.

Saksassa siitä nopeasta mutkien muistamisesta ei edes ole hyötyä, jos ei muista jarrupaikkoja :D
Äkkiä ne soraralleissa oppii, mutta Saksassa on niin paljon tarkkoja jarrupaikkoja, että vaikka muistaa mihin mutka kääntyy, niin se ajoitus on huomattavan paljon tarkempi kuin soraralleissa.
 
Saksassa siitä nopeasta mutkien muistamisesta ei edes ole hyötyä, jos ei muista jarrupaikkoja :D
Äkkiä ne soraralleissa oppii, mutta Saksassa on niin paljon tarkkoja jarrupaikkoja, että vaikka muistaa mihin mutka kääntyy, niin se ajoitus on huomattavan paljon tarkempi kuin soraralleissa.
Oon tässä miettinyt, että mistä kertyy se ero kertyy huippuja vastaan, mutta taitaa noi jarrutukset väärässä kohdassa syödä omaa aikaa reippaasti.
 
Minä en itseäni huipuksi voi sanoa, mutta kaiken a ja o on, että kaasulle päästään riittävän ajoissa. Sitä eroa ei varsinaisesti tehdä mutkissa, vaan siitä ulos tullessa. Moni tekee virheen siinä, että jarru jätetään aina karvan liian myöhäiselle ja kaasulle meno myöhästyy. Myös ne ”tappisladit” ei vaan ole se nopein tapa edetä.
Myös se, että jos huomaa menneensä karvan pitkäksi tai alkaa jakelemaan, niin rohkeasti pitäisi mennä vain kaasulle ja oikaista kaasulla. Jarrulla sitoessa menetät vain aikaa, mutta joskus se toki vaatii sitäkin. Pääasiassa ainakin itsekin oikaisen jakamiset puhtaasti lyömällä lapun lattiaan ja sen jälkeen vain toivotaan, että tehot riittää vielä oikaisemaan :)
 
Jakelu on sitä, kun alkaa perä vispaamaan puolelta toiselle ja joudut tekemään isoja korjausliikkeitä ratilla.
En minä ainakaan säädä mutkavauhtia jarrulla sitoen, en etenkään 4WD. Kyllä se tapahtuu ihan kaasulla mutkan aikana. Lähtökohta on se, että jarru oikeaan paikkaan ja kaasulla pidetään se mutkan läpi ja ajoissa ollaan jo täydellä kaasulla. Niin ainakin itse toimin.
 
En mä tiedä onko se sen enempää väärin sitoa jarrulla mutkassa. Jokainen ajaa omalla tyylillään ja itselleen sopivalla tavalla. Mun mielestä se jarruttaminen kesken mutkan vain kertoo siitä, että sinne mutkaan on tultu joko liian kovaa tai sitten jarrutettu liian aikaisin ja menty uudestaan kaasulle liian aikaisin, painaen sitä liikaa, jolloin joutuu jarrulla taas hiljentämään. Se mutka menee silloin pumppailuksi, eikä ole se nopein tapa edetä.
Nämä vain ovat asioita jotka olen oppinut 2-pyöräisellä ja eiköhän ne ihan samat lain alaisuudet päde myös autolla ;)
Olet varmaan kuullut usein puhuttavan apexista? Eli se on mutkan sisin leikkauspiste, jonka kautta vedettynä ajolinja on suorin. Se kohta on yleensä mutkan keskivaiheilla ja se on kohta jolloin tulisi olla kaasulla seuraavalle suoralle. Myöhään jarruttavalla se kohta siirtyy pidemmälle ja liian aikaisin jarruttavalla se kohta siirtyy liian aikaiselle.
Harjaantunut silmä osaa lukea erilaiset mutkat ja missä on se mutkan ”keskipiste”, josta pitäisi mennä kaasulle.
 
Viimeksi muokattu:
Se on vaan niin että jotkut pystyy ajamaan lujempaa, ei sitä eroa saa reenaamisella saa kiinni.
Alieneiksi niitä tyyppejä näissä piireissä kutsutaan :D

Ihan sama homma se on oikean elämän kilpa-ajelussakin, muutenhan kaikki ois samassa läjässä.

Tai ehkä sen eron vois saada aika minimiin, koska jotkut hullut reenaa sen 5-8 tuntia päivässä, hyvä että ite jaksaa ajaa sen 2-3 tuntia viikossa.
 
Viimeksi muokattu:
Se on vaan niin että jotkut pystyy ajamaan lujempaa, ei sitä eroa saa reenaamisella saa kiinni.
Alieneiksi niitä tyyppejä näissä piireissä kutsutaan :D

Ihan sama homma se on oikean elämän kilpa-ajelussakin, muutenhan kaikki ois samassa läjässä.

Tai ehkä sen eron vois saada aika minimiin, koska jotkut hullut reenaa sen 5-8 tuntia päivässä, hyvä että ite jaksaa ajaa sen 2-3 tuntia viikossa.
Joo allekirjoittaneella esim alkaa paras keskittyminen loppumaan siinä noin 2h tienoilla :D Tämä siis kaikissa peleissä missä tuo T300 RS on käytössä.

Tällä hetkellä Assetto Corsa ajossa.
 
Viimeksi muokattu:
Se on vaan niin että jotkut pystyy ajamaan lujempaa, ei sitä eroa saa reenaamisella saa kiinni.
Alieneiksi niitä tyyppejä näissä piireissä kutsutaan :D

Ihan sama homma se on oikean elämän kilpa-ajelussakin, muutenhan kaikki ois samassa läjässä.

Tai ehkä sen eron vois saada aika minimiin, koska jotkut hullut reenaa sen 5-8 tuntia päivässä, hyvä että ite jaksaa ajaa sen 2-3 tuntia viikossa.
Juu aina se on niin, että jotkut vaan ajavat lujempaa. Siihen vaikuttaa auton säätämisen taito ja niinkuin edellä mainittu jarrutukset ja mutkista ulos tulo vauhti. Sijoituksista huolimatta hauskaa ajan viettoa ja irti arjesta meininkiä!
 
Katsellut että niitä saisi käytettynä alle 200 euroon ja jos omasta vanhastakin saa jotain kun myy

Kannattaa seurailla gamestopin tarjouksia konsoli vaihdon osalta, itse vein vanhan Xbox Onen, kolme peliä ja 99€ väliin uuteen Xbox X:ään..
Olen myös nähnyt siellä samanmoisia vaihtotarjouksia pleikan puolella.

Sori offtopic
 
Juu aina se on niin, että jotkut vaan ajavat lujempaa. Siihen vaikuttaa auton säätämisen taito ja niinkuin edellä mainittu jarrutukset ja mutkista ulos tulo vauhti. Sijoituksista huolimatta hauskaa ajan viettoa ja irti arjesta meininkiä!

Juurikin näin! Itselleni myös tämä on yksi hyvä keino irtautua hektisestä työstä. Ei siinä paljon ehdi työasioista stressata, kun joutuu keskittymään. Hauskaahan tämä on ja emäntäkin tykkää välillä kokeilla ajamista.

Onko täällä kellään PS4 Pro:ta?
Jokunen päivitys sitten pelintekijän foorumilla väitettiin muutamankin kirjoittajan toimesta että tuli huomattava parannus grafiikan osalta eli olisivat tehneet optimoinnin PS4 Pro:lle.
Voiko täällä joku vahvistaa asian?
Katsellut että niitä saisi käytettynä alle 200 euroon ja jos omasta vanhastakin saa jotain kun myy, niin pohtinut vaihtamisen mielekkyyttä pelkästään tämän pelin osalta, toki nuo pari muutakin hyllyssä olevaa autopeliä voisi tehonlisäyksestä hyötyä.

Vahvistan! Mulla on ps4 pro ja kyllä siihen grafiikkaan tuli huomattava parannus taannoin. Nyt grafiikat ja myös FFB ovat sellaisia kun niiden odottikin olevan pelissä.
 
Se on vaan niin että jotkut pystyy ajamaan lujempaa, ei sitä eroa saa reenaamisella saa kiinni.
Alieneiksi niitä tyyppejä näissä piireissä kutsutaan :D

Ihan sama homma se on oikean elämän kilpa-ajelussakin, muutenhan kaikki ois samassa läjässä.

Tai ehkä sen eron vois saada aika minimiin, koska jotkut hullut reenaa sen 5-8 tuntia päivässä, hyvä että ite jaksaa ajaa sen 2-3 tuntia viikossa.

Jep! Ja kyllähän kyse on myös lahjakkuudesta. Toiset vaan on heti sinut siinä hommassa ja toiset treenaa treenaamistaan, pääsemättä kuitenkaan koskaan samalle tasolle. Kyse on myös reflekseistä, joita muuten myös pystyy harjoittelemaan ja kehittämään. Nopeuslajit ja moottoriurheilu vaativat aina hyviä reaktioaikoja ja hitailla reaktioilla sitä vain on usein myöhässä olennaisista korjausliikkeistä.

Itse aikoinaan nuorena aloittaessani aktiivisen kilpailemisen tuo reaktioaikojen harjoittelu ja kehittäminen oli yksi osa-alue. Yhä edelleenkin uskallan väittää reaktiokykyni olevan sellainen, että voin haastaa paljon nuorempia reaktiotesteissä. Toki se kyky on hidastunut iän myötä ja jatkaa hidastumistaan, mutta kyllä sen hidastumiseen voi myös vaikuttaa itse, harrastamalla juttuja joissa tarvitaan nopeita reaktioita. Ja sitä on mm. myös tällainen peli. Eli kyllä näillä peleillä on myös hyvät vaikutuksensa :)
Iän myötä tosin on tullut hieman enemmän myös järkeä ja malttia, itsesuojeluvaistosta puhumattakaan. Riskejä ei uskalla ottaa irl enää samalla tavalla kuin nuorena. Siksi tämä peli on oiva alusta hakea sitä ”adrenaliinia”, jota ei enää uskalla oikeassa elämässä ottaa :D

Pääasia on, että hauskaa on ja vaikka siellä kärjessä meneekin joku alien vauhtia, niin silti aina löytyy mukavaa ja tiukkaa kisailua läheltä omaa tasoa.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä aloitettu KonsoliFIN HC Puola A-ryhmän kisa, ja omalta osalta linjat piirretty ekaan huoltoon asti.
Pätkät tuli omiin ranteisiin nähden ihan ok, paitsi kakkos ek:lla kärsitty rengasrikko.

Sade kelit vaan häiritsee vanhan silmiä. Vaikee hahmottaa mutkien alkuja.
Kuitenkin kiva lisä nuo sateet! Tuo lisä haastetta!:D

Seuraavat pätkät ajelen ehkä tänään illalla tai sitten arki iltasin.

Nyt seuraamaan Bottaksen ja Räikkösen suorituksia Ranskassa.:)
 
Ylös Bottom