Itseasiassa ei se säätö kauaa vie, kun ensin vähän perehtyy mikä vaikuttaa mihinkäkin.
Kerran kun niihin vähän syventyy, niin tietää mitä slaidereita vääntää ja mihin suuntaan, että auto alkaa käyttäytymään haluamallaan tavalla tai edes sinne päin.
Mä säädän yleensä ekaksi vaihteet ja sen jälkeen differentiaaleja ja alustaa sen mukaisesti haluanko autosta enemmän ali-tai yliohjaavan. Itse tykkään aika hyvässä balanssissa olevasta pelistä ja mieluummin karvan verran yliohjaava kuin aliohjaava.
Yliohjaavassa pääsee nopeammin kaasulle, mutta riski spinnaukselle myös samalla kasvaa.
Aliohjaavassa ei taas pääse kaasulle riittävän ajoissa ja auto tahtoo puskea mutkista ulos tullessa. Toisaalta lievästi aliohjaava auto on usein varmemman tuntuinen viedä ja se ei aiheuta niin helposti yllätyksiä. Aliohjaavuus on ehkä helpommin havaittavissa ja kontrollissa kuin yliohjaava, mutta kai sekin on makuasia.
Yksi hyvä keino selventää itselleen vaikutuksia on kun kokeilee niitä säätöjä ihan äärilaidasta toiseen.
Esim. 2-pyöräisellä säätäessäni iskareita oli hyvä nyrkkisääntö paluuvaimennuksissa sellainen, että ensin paluuvaimennuksia kiinni ihan reilusti ja testi. Jos vaimennus alkoi pakkaamaan, niin napsu kerrallaan auki ja taas testiä niin kauan, että se pakkaaminen loppui.
Silloin alettiin olemaan hyvällä alueella. Pakkaamisen tunsi kyllä, kun pyörä alkoi ”uimaan” liian syvällä, eikä ehtinyt palautumaan riittävästi ennen seuraavaa röykkyä.
Pyörän mutkaan kääntymistä taasen oli helppo säätää keulaa joko pudottamalla tai nostamalla. Keulaa pudottamalla pyörä kääntyi ketterämmin, mutta toisaalta taas oli suorilla levottomampi jne. Keulaa nostamalla taasen pyörä oli vakaampi suorilla, mutta mutkissa kankeampi heikomman ”maan kosketuspaineen” ja ohjauskulman takia.
Sisäänmenovaimennuksia säädin aina sen mukaan, että lähes koko vaimennusalue tuli käytettyä. Pelissä toki ei pysty vaimennuksen määrää oikein näkemään, mutta tässä sitä pohjaamista on yritetty tuoda esille niillä äänillä/kolahduksilla. Jos niitä kuuluu, niin hieman tiukemmalle vaimennuksia.
Autolla ei ole tullut ajettua virallista kisaa koskaan, mutta eiköhän nuo samat säädöt ja periaatteet toimi ainakin osittain myös autoissa. Toki massat on vähän eri ja autossa kuljettajan asennot ei vaikuta. Moottoripyörällä ajettaessa kun myös kuljettajan liikkeet vaikuttavat paljon.
Ei muuta kuin rohkeasti kokeilemaan niitä säätöjä. Itse tykkään säätää ja se on yksi hauskuus tässä pelissä