Dirt Rally 2.0

Ac3way

Well-Known Member
Okei eli oli myös lisäksi TAA muutoksia. Blogissa ei ainakaan illalla ollut siitä mainintaa.
 

Ac3way

Well-Known Member
Tänään ei ajettu rallia, taisi olla enemmän Wreckfestiä. Sen verran rusinaksi meni auto HC Puolassa. Ei oikein GTR Technicalin Evo6 setup sopinut märälle Puolalle, kuivassa se oli ihan hyvä.

Ekalle lenkille olisi tarvittu kaksi vararengasta mukaan, nyt joutui ajamaan 2 ja puoli EK:ta kolmella pyörällä. Sitten, kun taas huudattaa kierroksia kolmella pyörällä niin kone ei sitä kestä. Ajettiin max. 80 km/h suorilla, kun ei se enempää kulkenut.

Huoltoon selvittiin ja auto saatiin sentään ajettavaksi, 5+6 EK meni ihan hyvin. Seiskalla puhkesi rengas ja ilmeisesti samalla ripustus, kun ei auto kääntynyt enää oikealle ollenkaan. Oli pakko keskeyttää.

Eihän se hyvin mennyt, mutta oli vähän erilaista rallia tällä kertaa. Jospa nyt ajelisi sitten Uuden-Seelannin KonsoliFIN_1:ssä hieman paremmin, toivotaan...
 

Stirben

Member
Huomasin nyt bugin renkaiden suhteen. vaikka olen valinnut softit kummit alle niin seuraavassa huollossa kun valitsee tyres valikon niin grafiikka näyttää että mediumeilla oltaisiin ajettu. Onko vaan tekstuuribugi?

Ihan mukavalta maistuu pelaaminen kun vaihdoin damagen hardcorelle ja kuvakulman auton sisälle.
Clubmanilla lähdettiin harjottelemaa R5 luokalla ja Australiassa sekä Uudessa-Seelannissa helpot voitot reilulla marginaalilla.
Ranskaa johdin kolmen EKn jälkeen reilulla minuutilla ja eipä olisi tarvinnut muuta kun ajella maaliin loput kolme pätkää, mutta
niin vaan maaliin tultiin sijalla kuusi ja auto ihan finaalissa.
USAssa sorruin taas perisyntiin että ajoin aivan liian kovaa taitoihin nähden ja maalissa viides.

Australiassa koitin vähän säätää autoa ja ihan mukavan setupin sainkin tehtyä. En tiedä olenko yhtään nopeampi kuin defaultilla, mutta
aika paljon helpommin ajettavalta auto tuntuu.
 

Ac3way

Well-Known Member
Itsekin huomannut, että nykyisin se ilmoittaa ainakin Careerissa kuluneiden renkaiden kohdalla Medium. Ja nykyään ilmeisesti urassakin saa HC-Damagen päälle, ainakin Rallycrossissa.

Uusi-Seelanti on vähän tutumpi itselleni ja ajo meni jo paremmin KFin_1:ssä. Kahdella ekalla pätkällä ei vielä ollut rytmiä ja olin vasta sijalla 15 ensimmäisen EK:n jälkeen.

Puolessaväliä rallia nousin kolmanneksi ja 10 EK:n pitkällä sadepätkällä sain kasvatettua eroa MJV:hin mukavasti, pystyi varmistelemaan vain kaksi viimeistä pätkää.

Futiksen katsominen pätki vähän rallin ajoa ja meinasi tulla kiire, 5 min oli enää aikaa jäljellä kirjata tulos ylös palvelimille. Niukalle meni!
 

moukkunen

Member
Onko muilla ongelmia äänien kanssa clubeissa? Täällä lähes joka toisessa pätkässä häviää kesken kaiken äänet ja sitten taas seuraavassa palaa takaisin. Xbox X:llä ajelen. Varsin rasittava vika.
 

HenkkaT Oivonen

Well-Known Member
KonsoliFin HC ja Uuden-Seelannin kisaraporttia pukkaa :)

Ensimmäiset kolme erikoiskoetta tuli ilman mitään virheitä ja ajotuntumaa hakien. Nelosella sitten pyörähti katon kautta ympäri
ja tuli hienosti pyörilleen ja matka jatkui ilman suurempaa aika menetystä.
Huollossa auto kuntoon ja kohti uusia seikkailuja.:D

Vitos pätkä tuli hienosti, kunnes vikalla splitillä ihan lopussa rengas takavasemmalta puhki ja loppu kolmella maaliin.
Kutonen ja seiska tuli maltillisesti ilman murheita, kunnes sitten kasilla liian sisältä leikatessa auto pari kertaa katon kautta
maisemaan. Onneksi pääsi nopeasti jatkamaan ja huoltoon.
Huollossa joutui vaihtamaan vaihdelaatikon ja kori korjausta yms, mutta ilman aikasakkoa.
Sitten oli päätettävä renkaat loppulenkille, ja se tuotti hiukan pohdintaa!
Tein valinnan ja matkaan.

Ysin lähdössä kässäri aavistuksen verran liian aikasin pois ja 10 sekkaa aikasakkoa. Siinä verenpaine sit nousi ja pätkällä
oli rytmi ajamisesta täysin hukassa. Kohtullinen aika tuli sit kuitenkin.
10 pätkä ajettiin sitten rytmiä hakien ja vähän turhan varovaisesti, ja sen huomas kellosta.
Erikoiskokeella 11 alkoi sitten tapahtua. Rengas hajalle ja pöpelikköön. Siitä pamahti se minuutti ylimääräistä ja
ainut mukana ollut varapyörä käytössä. Loppu pätkä sitten tulikin varmistellen.

Vikalle pätkälle ei sitten ollut mitään menetettävää, ja sinne lähdin vanhan ralli sanonnan siivittämänä "Apinan raivolla":D
Pätkä tulikin ihan ok ja maaliin päästiin.:)

Olihan vaiheikas kisa ja nämä neljä vikaa pätkää todella liukkaita.
Tuli sitten kuitenkin tehtyä väärä rengasvalinta! En avaa sitä tämän edempää vielä ajamatta oleville.:D

Loppuporukan aikoja odotellessa;)
 

Raidman

Active Member
No niin KonsoliFIN USA tuli ajettua ja tässä raporttia. Täytyy näin alkuun todeta, että tulee tämän clubi homman kautta ihan eri kilvan ajon meininki koko hommaan, en Dirt ykkösessä huomannut ko. ominaisuutta hyödyntää ollenkaan. Täältä on myös mukava lukea mitä ohjelmaa porukalla on matkalla sattunut.
Ykkös-EK ihan perusvarmaa suorittaista mutta sitten kakkosella tuli ulkoinen häiriötekijä (eli lapset onnistu häiritsemään ) yksi nuotti ohi ja risteys pitkäksi ja tietysti yksi katsoja jäi jalkoihin eli reilut 30 sekuntia penaltia. Siitä kova takaa-ajo käyntiin ja ilmeisesti tähän asti ajaneiden pikku ongelmista johtuen onnistui loppupätkien suhteellisen virheettömällä ajolla nousemaan kärkeen. Saapas nyt sitte nähdä mihin sijoitukseen tuo aika lopulta tulee riittämään. Täytyy varmaan keskiviikkona yrittää ehtiä uuden-Seelannin kimppuun kun palailen mökiltä .
 

Stux61

Well-Known Member
KonsoliFIN USA

Kartturi herätti 4.30 ja ajattelin että samapa tuo on ajaa toi kisa pois alta. Ei olisi kannattanut. Eka pätkä tuli vielä jotenkin mutta seuraaville viidelle pätkälle 3 rengas rikkoa ja auto täysin romuna. Tokan huollon jälkeen ei enää mahdollisuuksia jatkaa kisaa joten keskeytys tästä kisasta. Täytyy lähteä käymään mökillä rauhottumassa ja kokeilla myöhemmin tota Konsolifin HC kisaa
 
Viimeksi muokattu:

Ukuli2

New Member
Olen tässä seuraillut keskustelua pelin julkaisusta lähtien ja nyt tuli aika itsekin rekisteröityä clubien myötä. Omat ajat eivät riitä millään mihinkään kärki tuloksiin, niin ajattelin jos täältä löytyisi samalla tasollakin olevia (osan kommenteista päätellen en pysy kyydissä), jotta saisi tiukempaa kisaa ajettua.
Yritän tässä löytää kosolifin clubien niin nähdään mihin taidot riittävät.
Ps. Nimimerkki pelissä sama kuin täällä.
 

HenkkaT Oivonen

Well-Known Member
Olen tässä seuraillut keskustelua pelin julkaisusta lähtien ja nyt tuli aika itsekin rekisteröityä clubien myötä. Omat ajat eivät riitä millään mihinkään kärki tuloksiin, niin ajattelin jos täältä löytyisi samalla tasollakin olevia (osan kommenteista päätellen en pysy kyydissä), jotta saisi tiukempaa kisaa ajettua.
Yritän tässä löytää kosolifin clubien niin nähdään mihin taidot riittävät.
Ps. Nimimerkki pelissä sama kuin täällä.
Mukaan vaan! Jokaisesta KonsoliFin Clubista löytyy omaa tasoa vastaavia kuskeja, kenen kanssa voi ajaa kilpaa.:)
Ei tämä niin vakavaa saa olla, että pitää kisailla kärkipaikoista. Hauskan pitoa ja kivaa kilvan ajoa!:)
 

Ukuli2

New Member
Nyt kokeiltu mihin se vauhti riittää.
Ensimmäisenä testasin konsolifin_1 USAn. Ekalle Aika pätkälle juuri ja juuri vihreä, josta ajatus että täällähän voi pärjätä. Sitten vähän yliyritystä ja ensin auto katolleen, josta aikasakko. Toisella pätkällä sitten edelleen omille taidoille liian kovaa ja mutkasta tolppaan. Autohan hajosi siihen totaalisesti.
Pettymyksen jälkeen kosolifin dlc Ruotsiin ajamaan varovaisemmin. Ihan kärkeen ei ajat riitä, mutta pari vihreääkin aikaväliä rallin aikana ja FINGTR:stä löytyi kiintopiste. Tiukkaa sekunntipeliä pitkään, mutta lopussa sain tehtyä vähän eroakin.
Täähän on huomattavasti mukavampaa kun saa tasaväkistä kilpailua.
 

JiiVee-

Well-Known Member
Ai niin muuten...ennen reissuun lähtöä mun piti ajella Ruotsi, mutta rattiin (Logitech G29) tuli joku bugi ja se veti heti startista alkaen vietävästi vasemmalle. Töpselit seinästä ja pleikasta korjasivat...kai...
Sen jälkeen kun kokeilin jotain pätkää, niin ohjaus kyllä toimi, mutta tuntui ihan oudolta. Jäi sitten Ruotsi ajamatta, mutta ei sinänsä harmita, kun ne B RWD ei vaan istu mun käteen sitten niin millään.
Herkkyyttä oli siis ohjauksessa yhtäkkiä aivan liikaa ja pienikin liike sai auton menemään laidasta laitaan. Tarkistin vielä asetukset pelin input-valikosta, mutta kyllä siellä kaikki näytti olleen niin kuin olen asettanutkin.
Pitänee reissun jälkeen testata, että oliko tuo nyt jokin tilapäinen hetkellinen häiriö vai onko rattiin tullut joku vika. Polkimissa kertaalleen oli jo vikaa, mutta siihen auttoi potentiometrin putsaamiset.
Onko joku purkanut tuota ohjausta, että voisiko sinnekin kertyä sitä hiili tms. pölyä kosketuspinnoille ja ohjaus muuttua sen takia epätarkaksi?
 

codriver

Member
Ai niin muuten...ennen reissuun lähtöä mun piti ajella Ruotsi, mutta rattiin (Logitech G29) tuli joku bugi ja se veti heti startista alkaen vietävästi vasemmalle. Töpselit seinästä ja pleikasta korjasivat...kai...
Sen jälkeen kun kokeilin jotain pätkää, niin ohjaus kyllä toimi, mutta tuntui ihan oudolta. Jäi sitten Ruotsi ajamatta, mutta ei sinänsä harmita, kun ne B RWD ei vaan istu mun käteen sitten niin millään.
Herkkyyttä oli siis ohjauksessa yhtäkkiä aivan liikaa ja pienikin liike sai auton menemään laidasta laitaan. Tarkistin vielä asetukset pelin input-valikosta, mutta kyllä siellä kaikki näytti olleen niin kuin olen asettanutkin.
Pitänee reissun jälkeen testata, että oliko tuo nyt jokin tilapäinen hetkellinen häiriö vai onko rattiin tullut joku vika. Polkimissa kertaalleen oli jo vikaa, mutta siihen auttoi potentiometrin putsaamiset.
Onko joku purkanut tuota ohjausta, että voisiko sinnekin kertyä sitä hiili tms. pölyä kosketuspinnoille ja ohjaus muuttua sen takia epätarkaksi?
Mulla joskus tekee myös ratti (G29) ihan saman ja ohjaus menee jäykäksi ja hitaaksi. Homma korjautuu aina kun ottaa levykkeen pois konsolista ja käynnistää pelin uusiksi. Tämä siis ps4:lla.
 

JiiVee-

Well-Known Member
Kiitos vinkistä. Pitänee kokeilla.
Ihmettelin että mihinkäs se vauhti ja ”ajotaito” yhtäkkiä katosivat, kun ei tiellä tahtonut pysyä ollenkaan :D
 

Fabre#4

Well-Known Member
Siellä oli tänään Deluxen omistajille tullut taas uusia autoja ajettavaksi! Tarkalleen Lancia 037 Evo 2 ja wanha Porsche 911 takavetoisiin B-ryhmäläisiin.

Itselle oli jäänyt ykkösosan pohjalta sellainen käsitys, että tuo Lancia olisi ollut "sen pelin vaikeimmin ajettava auto", mutta lähdin silti sillä liikenteeseen Saksan päivähaasteeseen ja Espanjan viikkohaasteeseen yllättyen positiivisesti. Toki kyseessä oli asfalttirallia, mutta kuitenkin yllätyin, kuinka nätisti auto kulki ihan perussäädöillä. Odotin paljon vikuroivampaa tapausta, mutta hetkittäin jopa pääsin unohtamaan, että kyseessä on takavetoinen laite.
 
Ylös Bottom