Dirt Rally 2.0

codriver

New Member
Ai niin muuten...ennen reissuun lähtöä mun piti ajella Ruotsi, mutta rattiin (Logitech G29) tuli joku bugi ja se veti heti startista alkaen vietävästi vasemmalle. Töpselit seinästä ja pleikasta korjasivat...kai...
Sen jälkeen kun kokeilin jotain pätkää, niin ohjaus kyllä toimi, mutta tuntui ihan oudolta. Jäi sitten Ruotsi ajamatta, mutta ei sinänsä harmita, kun ne B RWD ei vaan istu mun käteen sitten niin millään.
Herkkyyttä oli siis ohjauksessa yhtäkkiä aivan liikaa ja pienikin liike sai auton menemään laidasta laitaan. Tarkistin vielä asetukset pelin input-valikosta, mutta kyllä siellä kaikki näytti olleen niin kuin olen asettanutkin.
Pitänee reissun jälkeen testata, että oliko tuo nyt jokin tilapäinen hetkellinen häiriö vai onko rattiin tullut joku vika. Polkimissa kertaalleen oli jo vikaa, mutta siihen auttoi potentiometrin putsaamiset.
Onko joku purkanut tuota ohjausta, että voisiko sinnekin kertyä sitä hiili tms. pölyä kosketuspinnoille ja ohjaus muuttua sen takia epätarkaksi?
Mulla joskus tekee myös ratti (G29) ihan saman ja ohjaus menee jäykäksi ja hitaaksi. Homma korjautuu aina kun ottaa levykkeen pois konsolista ja käynnistää pelin uusiksi. Tämä siis ps4:lla.
 

JiiVee-

Well-Known Member
Kiitos vinkistä. Pitänee kokeilla.
Ihmettelin että mihinkäs se vauhti ja ”ajotaito” yhtäkkiä katosivat, kun ei tiellä tahtonut pysyä ollenkaan :D
 

Fabre#4

Well-Known Member
Siellä oli tänään Deluxen omistajille tullut taas uusia autoja ajettavaksi! Tarkalleen Lancia 037 Evo 2 ja wanha Porsche 911 takavetoisiin B-ryhmäläisiin.

Itselle oli jäänyt ykkösosan pohjalta sellainen käsitys, että tuo Lancia olisi ollut "sen pelin vaikeimmin ajettava auto", mutta lähdin silti sillä liikenteeseen Saksan päivähaasteeseen ja Espanjan viikkohaasteeseen yllättyen positiivisesti. Toki kyseessä oli asfalttirallia, mutta kuitenkin yllätyin, kuinka nätisti auto kulki ihan perussäädöillä. Odotin paljon vikuroivampaa tapausta, mutta hetkittäin jopa pääsin unohtamaan, että kyseessä on takavetoinen laite.
 

Raidman

Active Member
No nyt on Seelanti ajettu ja ei kyllä vauhti riittäny mihinkään mitsulla. Osa syynä saattaa olla medium renkaat, en meinaan uskaltanut softeihin koskea sen KonsoliFIN_1 Seelanin rengasrikkojen jälkeen. Kun ei vauhti riittänyt niin meni vähän sunnuntai ajeluksi koko kisa ja tuntui että ei ajotauko ainakaan ollut tuntumaa parantanut. Kolme pientä suistumista/pöyrähdystä taisi reitille mahtua. Sijoituksissa taisin pari pykälää nousta viimeisellä ek:lla muiden epäonnen myötä. Siinä oli varmaan riittävästi hyviä tekosyitä kun ei kuski pääse mihinkään.
 

JCarelian

Member
Laitetaanpas kisareportaasia tulemaan täältäkin päin. Tuli ajettua parikin kisaa eli dlc:n Ruotsi ja hc:n Uusi-Seelanti.

Ruotsissa alku näytti suht hyvältä, mutta sitten piti vähän himmailla siinä rallin keskivaiheella kun oli useampi lumisadepätkä. Väliajoissa katselin, jotta piru nyt tulee eroa nopeempiin, mutta piti vaan koittaa pitää pää kylmänä ja ajaa sitä vauhtia kun uskaltaa. Eipä noita pahempia töplömejä tullukkaan ja kolmantena maaliin HenkkaT Oivosen ja Tomppacen jälkeen.. hyvin ajoitte!

Uusi-Seelanti meni kokonaisuutena ihan hyvin. Alussa näytti, että on tosi tiukkaa sekuntitaistelua, mutta sitten muille taisi sattua pieniä haavereita ja pääsin sluippaamaan kärkeen. Muutama pieni pusikkovierailu oli itselläkin, mutta niiden sisällä ei sitten sattunut olemaan onneksi kovempia ylläreitä. Viimeinen pätkä kyllä hirvitti. Pitkä pätkä, pimeetä ja rankkasade ja pää oli pyörällä edellisten pätkien veivaamisesta. Ajattelin, että ajan varman päälle ja höllään vähän. No hetihän sitä hujahdettiin puskaan ja oli pakko nostaa vauhtia, että saa rytmin päästä kiinni taas.

Alkaa muuten pikku hiljaa tottumaan ohjaamonäkymään. On muutenkin autenttisempi fiilis eikä taida olla enää paluuta konepeltinäkymään :)
 

Gunslinger

Well-Known Member
Kuten aikaisemmin jo huutelin, niin tämä 2-osa on mulla kovasti harkintalistalla, kun sain g29-ratin härpäkkeineen hommattua ja intoutunut 1:stä ajaa vr-lasit päässä. Nyt vain mietityttää, kannattaako pleikkarimiehenä siirtyä tähän uudempaan painokseen, kun vr on ykkösessä, mutta ei tule tähän?

Ykkösessä pyörii vieläkin eventit ja on ihan hyvin osallistujajia, mutta onko tämä 2:n nyt parantunut ajettavuudeltaan ja muuten, niin paljon että kannattaa siirtyä? Jos kokemusta, niin kommenttia kaivataan.
 
Viimeksi muokattu:

moukkunen

Member
Eikö tosiaan muilla ole ongelmia noiden äänien kanssa clubeissa? HC puolen NZL tuli ajettua ja taas oli ongelmia äänten kanssa. Äänet palautuu aina vasta seuraavan pätkän latautuessa, joten ajo menee aina siltä osin sekaisin, kun äänet lähtee.
Taisi olla vitos pätkällä, kun ihan alku metreillä ja toiseksi viimeisen pätkän lopussa, kun näin taas kävi. Xbox One X:llä siis pelaan.
On kyllä muutoin aivan tajuttoman lystikästä puuhaa. Ei ole saumoja lähellekkään kärkeä, mutta kyllä sieltä aina löytyy joku kilpakumppani johon vertaa aikoja. Ja aivan mahtavaa, että eri alustojen ajat ovat vertailukelpoisia, niin porukkaa on enempi ajamassa.
 

Raidman

Active Member
Eikö tosiaan muilla ole ongelmia noiden äänien kanssa clubeissa? HC puolen NZL tuli ajettua ja taas oli ongelmia äänten kanssa. Äänet palautuu aina vasta seuraavan pätkän latautuessa, joten ajo menee aina siltä osin sekaisin, kun äänet lähtee.
Taisi olla vitos pätkällä, kun ihan alku metreillä ja toiseksi viimeisen pätkän lopussa, kun näin taas kävi. Xbox One X:llä siis pelaan.
On kyllä muutoin aivan tajuttoman lystikästä puuhaa. Ei ole saumoja lähellekkään kärkeä, mutta kyllä sieltä aina löytyy joku kilpakumppani johon vertaa aikoja. Ja aivan mahtavaa, että eri alustojen ajat ovat vertailukelpoisia, niin porukkaa on enempi ajamassa.
Ei mulla ole ps4:lla ollut mitään ääniongelmia, muutamissa paikoissa kuva takeltelee mutta äänet pelaa.
 

JiiVee-

Well-Known Member
Ei ole mullakaan ollut ongelmia äänien kanssa ja pelaan ps4 pro.
Ainoa missä kartturin äänet katoaa tai menee melko hiljaiseksi, niin Saksassa.
 

opelmanta71

Member
Itellä Xbox X, ainoastaan yksinpelin uraa ajanut ja sielläkin kyllä kaikki äänet hävinnyt n. 5-6 kertaa parin kuukauden aikana.
 

veltsu73

Member
Kuten aikaisemmin jo huutelin, niin tämä 2-osa on mulla kovasti harkintalistalla, kun sain g29-ratin härpäkkeineen hommattua ja intoutunut 1:stä ajaa vr-lasit päässä. Nyt vain mietityttää, kannattaako pleikkarimiehenä siirtyä tähän uudempaan painokseen, kun vr on ykkösessä, mutta ei tule tähän?

Ykkösessä pyörii vieläkin eventit ja on ihan hyvin osallistujajia, mutta onko tämä 2:n nyt parantunut ajettavuudeltaan ja muuten, niin paljon että kannattaa siirtyä? Jos kokemusta, niin kommenttia kaivataan.
Kyllä vr:n jälkeen kynnys palata ruudulle on korkea!
Tai pitäs hankkia varmaan 3 telkkarin compo..
Tulee vielä ajettua ykköstä ja siellä on ihan kovat kahinat vielä.
 

B Kröönholmi

Active Member
Morjens kaikille. Pyritään raapustamaan jonkinlaista kisarapsaa täältäkin suunnalta jatkossa.

Ensimmäisenä täytyy todeta että mielenkiinto Dirt2.0:n pariin heräsi jälleen muutamaan potenssiin kun nämä liigat viimein aukesivat.

Oma tyyli on aika impulsiivinen eli en turhia säätele ja hinkkaile reeniä tai kyttäile toisten aikoja vaan vedetään kisat yhteen pötköön ja katsotaan mihin riittää:)

Konsolifin HC
Uusi-seelanti, lähdin "auraamaan irtosorat" ensimmäisenä autona ja tällä kertaa tarkoitus oli tulla varmanpäälle koska yleensä (=aina:cool:) ajotyyli on ollu liian reuhaava.
Tyyli toimi ja käytännössä ainoat tilanteet parilla viimeisellä pätkällä muutamien roikkumisten muodossa. vikan pätkän otin turhankin varmanpäälle jossa pataan tuli todella ankarasti.

Konsolifin DLC
RUOTSI tuli suhteellisen vähillä tumpuloinneilla, ainoastaan olikohan EK3:lla oli pari tilannetta jossa käytännössä voittotaistelu lipesi kun pätkän alkupäässä pitkän alamäen jälkeisessä silta-taitossa tökkäs takakulma kaiteeseen ja siitä töksähti vastapenkkaan ja vauhti pois. Toinen kämmi pätkän loppuosalla kun vasemmalle kääntyvä risteys meni suoraksi ja siitä seurasi "nosto".

MONTTE rykäsin eilen illalla ja ykkösellä lähes heti lähdön jälkeen oikea etukulma pussasi kevyesti seinämää ja renkaasta ilmat pihalle, en vaihtanut vaan ajelin tyhjällä renkaalla pätkän maaliin.
Loput 11EK:ta tuli varovasti lipsutellen varsinaista mummovauhtia mutta yksi "nosto" vielä loppupätkilläkin jouduttiin suorittamaan.

On se vaan raaka kisa kun pito on käytännössä nollissa, maaliin kuitenkin selvittiin:eek:.

Konsilifin 1
USA:a ei ollut tarkoitus edes ajaa, mutta lähdin reitille kuitenkin tyyliin "rykäisempä ton tosta pois". EK1 jälleen kunnon reuhaamista, eikä se tie sitten riittänytkään vaan loppuosan takapiikki vasuri tuli totaalisen silmille. Myös seuraavat 3-pätkää tuli turhan yrittelijäästi ja siinä saivat kivikot ja puunrungot välillä kyytiä mutta Mitsun ihme kyllä sain parsittua ajokuntoon ensimmäisessä huollossa.
Huollon jälkeen rauhoitin menoa ja ajo parani (sekä sijoitus) huomattavasti.

:cool:
 

veltsu73

Member
Tekis mieli kokeilla tuota VR:ää, mutta ei viitsi maksaa ~200 euroa jos ei tykkääkään.
Kärsin myös melko helposti meripahoinvoinnista ja pelkkä Argentiinan röykytys saa jo aikaan pahan olon...että mahtaako koko aparaatti siten sopia omaan käyttöön :confused:
Aika paljon tuntuu olevan käytettynä että vähän tuota halvemmallakin saa myös sitä uudempaa v2 versiota.

Tuleeko se immersio siitä ettei näy muuta kuin peli vai onko siinä joku maaginen läsnäolon tuntu?
Tän videon mukaan näyttää enemmän joltain Linnanmäen laitteelta kuin ralliautolta, näyttääkö se tosiaan tuolta VR-lasien kautta?
Tuollasta se on..no onha se ihan eri fiilis ajaa laseilla..
Toki grafiikka ei ole ihan tarkinta ..mut se tunne ku istut siellä autossa..
Se pitää vaan kokea..
 

Raidman

Active Member
Tuollasta se on..no onha se ihan eri fiilis ajaa laseilla..
Toki grafiikka ei ole ihan tarkinta ..mut se tunne ku istut siellä autossa..
Se pitää vaan kokea..
Kyllä siinä on ihan eri fiilis ja omasta mielestä varsinkin korkeuserot tuntuu ihan erilailla laseilla eli ylä- ja alamäet. Itsellä tosin tuli ongelmaksi tuo pahoinvointi ja hankin lasit vasta juuri ennen kuin dirt 2.0 ilmestyi, joten ajot/kokeilut jäi aika vähiin. Nyt ei ole aika riittänyt ykköstä pelata.
 

Ac3way

Well-Known Member
Juuri ajoin omassa liigassa USA:n niin aluksi oli vähän fiilis hukassa KFIN_1:ssä. Paljon pikkuvirheitä. Kolmannella puhkesi rengas.

Huollossa otin ylimääräisen varagummin, aikapaljon se näköjään vaikuttaa ajamiseen niin tuntuman kuin kiihtyvyyden osaltakin. Seuraavat kolme pätkää ei ollut kiva ajaa.
7-9 sitten kulki taas ihan hyvin ja rytmi päällä.

Pieni hapen haukkaus välissä ja touhu meni ihan Kummeliksi sen jälkeen. Lämä tiskillä 10:ssä, auto luistaa liukkaalla soralla puolelta toiselle. Vähän menee ajolinja ohi tiestä... ihan sama. Ai siellä on kivi! Terminal Damage 144km/h vauhdista.

Vittu ihminen voi olla tyhmä.
 

Raidman

Active Member
Monten kävin DLC:ssä räpeltämässä ja se ei ole kyllä ikinä mikään suosikki ollut meikäläiselle. Lumi ja jää osuuksilla jäin sekuntitolkulla kun ei vaan päässyt mihinkään. Kuivalla asfaltilla pysyin joten kuten Kröönholmin väliaijoissa mukana. Muutama spinni sattui reitille ja vähän peruuttelua mutta muuten ei mitään isoja virheitä.
Onko muilla ollut ongelmaa, että vaikka ajon aika vertaa väliaijoissa pohjiin niin kokonaisaika näytössä näkyy vain oma aika (edelleenkin Event Standingsissä vai oma aika näkyvissä PS4: lla)? Jostain syystä ei näyttänyt muiden aikoja. Clubi-sivuilla ajat näkyvät. Clubi-sivuilla näkyy myös muissa eventeissä enemmän aikoja kun ps4:lla, filtteri on global vai oliko jossain muualla joku asetus mikää rajaa aikoja sen mukaan millä alustalla on pelattu?
 

HenkkaT Oivonen

Active Member
Minulla on ollut luotuna Clubien tulosta asti sen niminen kuin FLYING FINN.

Ajatuksena oli tehdä sinne silloin tällöin joku kisa, mikä noudattelee MM sarjan ja Sm sarjan tyylisiä
kisoja siten, että ensimmäiset kolme pätkää ajetaan huollon jälkeen uudestaan jne. Tässähän ilmeisesti pystyi tien kunnon
muokkaamaan huonommaksi eli ikäänkuin jo kertaalleen ajetuksi. Kisassa aina se 9-12 pätkää.
Auto luokkina yleensä R5, R2 ja NR4/R4. Joskus toki myös takavetoisilla eli H2 luokan pelit.

Dirt Rallyn aikaan kun näitä järjestettiin, niin ajoaika oli pyritty rajaamaan siten, että
mahdollisimman monta kuskia oli samaan aikaan ajamassa. Yleensä onnistui hienosti.
Nyt on toki kesäloma aika, niin aloteltaisiin tuolla Elokuun puolella.

Jos kiinnostusta, niin käykäähän liittymässä!
Tulevista kisoista infotaan täällä!
 

MAINOS

Ylös Bottom