Dirt Rally 2.0

Ac3way

Well-Known Member
Jäi HC Uusi-Seelanti ajamatta, kun innostuin noita takavetoisia ajamaan sitten vähän enemmänkin (+GT Sportia ratilla 1,5v tauon jälkeen).

Steering Saturation 50 oli näköjään vähän liioittelua, jo SS 90 takavedot oli ihan ajettavia. 100 ei pysty kuitenkaan ajamaan, tarvitsee liian isoita liikkeitä ratilla. Nyt pysyy autot hallussa ja niitä pystyy käskeä. Ainoastaan uran puolella ajaminen ei kulje ilman engine upgradeja, niitä pitäisi jaksaa grindata.

Uudet Group B RWD autot on aika makeita. Varsinkin Porsche on mukavan erilainen, sillä on vähän haastavampi jarruttaa kuin pelin muilla autoilla ja se tuo oman mausteensa sillä tykittämiseen. Lancia 037 oli tosi hyvä ajaa, vaikka ei ihan BMW Procarin tasoisia ääniä olekkaan autossa.
 

Barca11910

Well-Known Member
Tuollasta se on..no onha se ihan eri fiilis ajaa laseilla..
Toki grafiikka ei ole ihan tarkinta ..mut se tunne ku istut siellä autossa..
Se pitää vaan kokea..
Tämän takia Dirt Rally on edelleen kovolla. Tähänkin ehkä tulee PSVR tuki jos pelaajat sitä haluaa.

On se täysin eri fiilis. Ainoa vaan että tappaa tehokkaasti halun ajaa mitään näytöltä kun siihen silmä tottuu
 

JiiVee-

Well-Known Member
Uusi Seelanti näytti olleen tiukkaa sekuntikamppailua useimmilla pätkillä. Virheisiin näytti melko monet sortuneen itseni lisäksi, mutta lyhyillä pätkillä erityisesti on ollut kyllä tosi tasaista. Mii laik :)
 

B Kröönholmi

Well-Known Member
Kiitoksia aurauksesta, perässä tultiin.
Seiskalla eri renkaisiin totutellessa spinnaus ja kerran pöpelikössä, mutta onneksi tuli pakilla takas tielle. Vikalla osuma puuhun ja kuten mulla aina joka rallissa jossain vaiheessa syyläristä höyryt. Maaliin silti.
Nopeilla pomppuisilla osuuksilla joutu nosteleen niin paljon että ei ollu tolla alustalla mitään saumoja perän ottaessa lieviä takakorkeita.
EK9:n tapahtumat vaikuttivat näköjään yllättävän paljon loppu pätkien aikoihin kun ei aika huollossa riittänyt auton parsimiseen kuin osittain.

Kaikesta syytän luonnollisesti testitiimiä;)

Mukava ylipäätään seurata väliaikojen ilmestymistä ilman pätkien "hinkkaamista" välissä :)

Heh, seli seli:))
 
Viimeksi muokattu:

Raidman

Active Member
Huono kun olen säätämään (ei jaksa opetella, kunnon opas aiheeseen voisi motivoida), niin tässäkin käytin GTR Technicalin asetuksia tosin alustaan tein muutaman klikkauksen muutokset.
Niissä pahimmissa pompuissa joutuu tosiaan himmailemaan aika paljon tai muuten mennään isolla riskillä että pusikko kutsuu, sen verran holtitonta se auton käyttäytyminen niissä on.

Pitää katsoa josko jaksaisi tänään vielä tuon HC:n USA:n ajaa.
Niin ja en jaksa itsekään prepata erikoiskokeita ennen kisaa, Australia on ainoa maa jonka muistan miltei ulkoa, se toki näkyy vähän ajoissakin. Muissa sitten olenkin altavastaaja ja mennään vain kartturin opastuksella ja väärillä muistikuvilla :)
Meikäläinen kanssa tykänny ajaa kisat yhteen pötköön ilman turhia treenauksia. Nyt kun olen autoja yrittänyt säätää ennen kisaa niin olen yleensä jotain lyhyttä ek:ta käyttänyt testi pätkänä. En oikein shakedownissa saa säädöillä eroja syntymään riittävästi ja riippuu myös onko nopeeta vai hidasta osuutta tarjolla. Kai nuo pätkät pikku hiljaa alkaa tulemaan tutuiksi ja ainakin olen huomannut, että omat ulosajopaikat monissa ralleissa jää mieleen parin ulkoilun jälkeen.
 

B Kröönholmi

Well-Known Member
KonsoliFin HC USA suoritettu ja perusvarmaa ajoa, ei draamaa.

Ainoat tapahtumat EK5 spinni 360-astetta täydeltä laukalta mutta auto ei kokonaan edes pysähtynyt, vauhti nopealla osuudella toki hyytyi, lisäksi pari roikkumista EK10 ja 11 sekä hetken oli suunta ja vaihteet sekasin EK12:sta takapiikkiristeyksessä.

R5:ssa alusta toimii jo vakiona niin hyvin että ei valittamista kun en paremmasta tiedä. Sivuttaispitoa jollain säädöllä olis ehkä himpunverran kaivannu, liikaa menee latikaisessa (suurin syy toki varmasti ajotyylissä...:cool:).

Lue=ei tilanteita, ei vauhtia:oops:
 
Viimeksi muokattu:

Raidman

Active Member
HC USA tuli rykästyä ja laulu loppui ek 10 maaliin tulon jälkeen, sähläsin auton kallioon ja rengas puhki. Koitin vähän matkaa ek 11 kunnes oli oikeakin rengas kivessä ja sitten päätin luovuttaa. Ihan ei riittänyt vauhti tällä hetkellä kisan ajaneille mutta hyvässä tuntumassa olin ennen tuota kolhua. Olen kyllä kolhinut muissakin ralleissa autoa maaliin tulon jälkeen niihin tolppin mitä on mollemmin puolin tietä, niistä saa ihan hyvät kolhut autoon .
 

Stirben

Member
Oliko muilla USAn kolmas EK tuollainen vai oliko joku bugi vaan meikäläisellä. Ei mitään näkyvyyttä kaatosateessa, mutta tuulilasiin ei tullut pisaraakaan.
 

Raidman

Active Member
KonsoliFin HC USA suoritettu ja perusvarmaa ajoa, ei draamaa.

Ainoat tapahtumat EK5 spinni 360-astetta täydeltä laukalta mutta auto ei kokonaan edes pysähtynyt, vauhti nopealla osuudella toki hyytyi, lisäksi pari roikkumista EK10 ja 11 sekä hetken oli suunta ja vaihteet sekasin EK12:sta takapiikkiristeyksessä.

R5:ssa alusta toimii jo vakiona niin hyvin että ei valittamista kun en paremmasta tiedä. Sivuttaispitoa jollain säädöllä olis ehkä himpunverran kaivannu, liikaa menee latikaisessa (suurin syy toki varmasti ajotyylissä...:cool:).

Lue=ei tilanteita, ei vauhtia:oops:
Kyllä se taitaa olla, että kun ei ole tilanteita liikaa niin kello tykkää. Olitko muuten millä renkailla liikenteessä itse ajelin mediumeilla?
 

antimikael

Active Member
Oho voitinko mä ton HC uuden seelannin. Nyt shamppajat paukkuu ja rahaa tulvii ovista ja ikkunoista. Täällä itämeren aalloilla on mukava juhlistaa voittoa.
On tää ralli kärpänen purassut pahasti kun normaalisti ajelen vaan noita ykkösiä tai gt autoja.
Pariviikkoo se otti että tajus kuunnella kartturia ja elää sen auton kans.
Se mikä isoin asian ajon ja nopeuden kannalta hokasin et et ei niihin mutkiin mennä vain jarrulla ja sit vaihteet silmään mikä sopiii vaan et eka lyödään semi jarrulla ja sit vaihteella lyödään se auto sinne mutkaan vähän niinkun formuloissa mut ei sinnepäinkään
 

JCarelian

Active Member
Kyllä meikäläisenkin tavoite olisi ajaa aina kokonainen ralli kerralla lähdöstä maaliin, mutta valitettavasti reaalimaailman tapahtumat puuttuu usein peliin ja on pakko katkoa ajot useammalle päivälle. Nyt lomalla ollessa on toki pystynyt ajamaan pidempiä sessioita kuin ehkä yleensä.

Dlc:n Monte piti käydä kurvailemassa illalla ja loput pari pätkää nyt aamulla. Toka pätkällä löysin, uskomatonta kyllä, kaiteiden välistä puun jonka runkoa vasten parkkeerasin Focukseni keula edellä. Taisi tykätä kyttyrää kun niin höyrysi mulle sen jälkeen. Kolmospätkällä alkoi sitten moottori pätkiä ja tehot laski. Sain kuitenkin puikkoiltua suht siististi huoltoon ja mekaanikot kerkesi just ja just fiksaamaan kaiken kuntoon. Monten liukkaat paikat yllätti turhan monta kertaa ja pieniä nojailuja kaiteisiin tuli tehtyä siellä sun täällä. Oli vähän tuuria, ettei niistä tullut rengasrikkoja. Hyvin nukutun yön ja aamukahveen hörppimisen jälken ajo tuntui sitten paljon helpommalta ja loput pätkät tuli suht nätisti. Hyvää skabaa oli etenkin Kröönholmin ja Fingtr:n kanssa.
 

JiiVee-

Well-Known Member
Expert Dirt ajettu. Uusi peliin ilmestynyt Lancia ei tuntunut istuvan näppeihin, kuten ei oikein mikään näistä B-ryhmän takatuuppareista.
Niinpä valitsin sen mukavimman näistä kaikista ”huonoista” vaihtoehdoista, eli Opel Manta.
Ihan halvatun kovaa on kärki painellut menemään tuolla! Tuntui että jää valovuoden, eikä siihen muutamat katolleen heitot sekä spinnailut ainakaan auttaneet :D
Fingtr kanssa meni tiukaksi kamppailuksi, kun vielä kaiken lisäksi spinnailin vikoilla pätkillä. Ei sen puoleen, ei sitä olisi ehtinyt edes ehjällä ajolla.
 

Aksu

Well-Known Member
Tuossa on 1.04 vs 1.05 sade efektien vertailua, 1.05 huomattavasti realistisemman näköinen.

 
Viimeksi muokattu:

moukkunen

Member
Olipas pientä vääntöä, lähinnä itseni kanssa, tuo USA. :)

Viidennellä pätkällä täydessä vauhdissa pimeän hypyn jälkeen suoraan liikennemerkkiin ja sieltä kivikkoon.
Ensimmäisessä huollossa sain sitten juuri ja juuri auto parsittua kokoon, mutta on se vaan jännä miten tuollaisen rysäyksen jälkeen jokainen pimeähkö hyppy, pisti ihan itsestään jalan jarrulle hiljentelemään. Piti oikein ajatuksen kanssa miettiä tuota jarrupolkimen käyttöä ja siinähän se rentous meni ajamisesta. Aina kun oli liiaksi hidastellut ennen hyppyä, piti sitten kirimällä kiriä vauhtia ja pieniä virheitä tuli tuon tuostakin.

Kaiken kukkuraksi 10 ja 11 vesiesteiden jälkeen etuikkuna jäi molemmilla kerroilla kauttaaltaan ärsyttävän kuraiseksi, eikä pyyhkijä jostain syystä tehonnut näihin tahroihin. Liekö jokin bugi vai mikä?
Itse käytän automaatti pyyhkijöitä pelissä, mutta muutaman pyyhkäisyn jälkeen ei tapahtunutkaan mitään, joten pienen räpellyksen ja nappula etsiskelyn jälkeen sain pyyhkijät manuaalisesti päälle, mutta eihän tuo kura vieläkään mihinkään irronnut. Siinä sitten remppasin pyyhkijöitä edestakas kovemmalle ja hiljemmalle, yrittäen ajaa sen minkä pystyi.

No, aina ei voi voittaa, jos ei silloinkaan. :)
 

JCarelian

Active Member
Jos pelin käynnistyessä lukee ruudulla varoitus mahdollisesta huoltokatkosta, kannattaa uskoa ja olla ajamatta :D Opin tämän tänään kantapään kautta kun Kfin_1:n Australiassa ysipätkän jälkeen tuli herjaa puutuvasta racenet-yhteydestä. Tuloksena sille pätkälle tuli luonnollisesti DNF.

Eipähän silti, olin jo ryssinyt kisani nelospätkällä. Tuli pikkaisen yliyritettyä kun edellinen pätkä oli mennyt kehnohkosti, ja pakkohan se nyt on yrittää pysyä kärjen tahdissa :) Leikkasin nopeassa vasurissa liikaa heinikon puolelta ja liekkö siellä ollut kivi tai pölli, joka nakkasi Subaruni komeassa ilmalennossa tien yli aitaan. Siitäpä sitä taas päästiin tuttuun puuhaan eli renkaanvaihtohommiin. Koitin kyllä sitten vielä saada muita kiinni, mutta kovaa te vaan tuuttaatte tulemaan. Huoltokatkon jälkeen piti vielä käydä lopuilla pätkillä kokeilemassa rajoja ja ylitinkin ne monta kertaa :p
 

JiiVee-

Well-Known Member
Jaahas...olisikohan se nyt aika rykäistä tuo HC:n USA ja yhteen putkeen on tarkoitus vetää.
Nyt on sellainen sopivan letkeä olo, kun emännän kanssa syötiin hyvin ja tuli siinä samalla muutama lasillinen viiniä nauttia ruokajuomana :)

Ekaan huoltoon päästy ja vähän on tullut jo osumaa kiviin sekä puihin. Tiukkaa taistelua Karik kanssa. Ero 1,2sek Karik hyväksi.
Nyt huoltotauolla voisi täyttää vaikka tuon viinilasin...:D
 

Liitetiedostot

Viimeksi muokattu:

JiiVee-

Well-Known Member
Konsolifin HC/USA:

Yhteen putkeen tuli vedettyä USA ja olihan kerrassaan hienoa sekuntitaistelua Karik134 kanssa! Se oli kiva vetää, kun väliajat näytti välillä vihreätä ja välillä punaista ja ero mitattiin usein kymmenyksissä väliaikapisteeltä toiselle.
Harmillisesti Karik134 oli tehnyt jonkun virheen ek10 ja se tiukka sekuntitaistelu jäi näkemättä kahdella vikalla pätkällä.
Alussa tuli vähän nojailtua puihin ja kiviin, mutta onneksi ei rengas mennyt. Muutoin meni ihan kivasti ja ainoastaan vikalla pätkällä tuli vähän kyntämistä tien ulkopuolella muutamaankin otteeseen.
 

B Kröönholmi

Well-Known Member
Jaahas...olisikohan se nyt aika rykäistä tuo HC:n USA ja yhteen putkeen on tarkoitus vetää.
Nyt on sellainen sopivan letkeä olo, kun emännän kanssa syötiin hyvin ja tuli siinä samalla muutama lasillinen viiniä nauttia ruokajuomana :)

Ekaan huoltoon päästy ja vähän on tullut jo osumaa kiviin sekä puihin. Tiukkaa taistelua Karik kanssa. Ero 1,2sek Karik hyväksi.
Nyt huoltotauolla voisi täyttää vaikka tuon viinilasin...:D
Raaka vetomies, lakki päästä..:)

Ei minkäänlaista saumaa ajamalla vastata vauhtiin ja sama pätee tietysti Karik:n myös.

Ja anteeksi jos joidenkin mieli pahottui, mutta kanta on ja pysyy että nämä hinkuttajat ajavat omaa sarjaansa:p
 
Ylös Bottom