Dirt Rally 2.0

JiiVee-

Well-Known Member
Konsolifin_1 USA:

Kotiuduttuani tänään lomamatkalta ja laukut purettuani, pyykkikoneen pyöräytettyäni ja saunottuani avasin pleikan. Katsoin että aikaahan on vielä runsaat puolitoista tuntia ajaa tuo USA.
Siispä ei muuta kuin menoksi. Säätöjä ei ollut valmiina ja mutulla säädin välityksiä pidemmiksi ja nostin hieman autoa. Muutoin oli default setupit.
Olihan mahtavaa kisailua ja tiukkaa sekuntikamppailua lähes loppuun asti! Tällaisenaan tämä on tosi hauskaa. Olisikohan ollut ek7 tai ek8 jälkeen, kun eroa oli tosiaankin vain vaivaiset 2sek minun hyväkseni.
Seuraavilla pätkillä yritin mennä parhaani mukaan ja ero ei montaa sekuntia siitä muuttunut, kunnes vasta tokavikalla pätkällä sainkin huomata, että jcarelian oli töheltänyt jotain.
Viimeiselle pätkälle lähdin sitten vain varmistelemaan ja siitähän se ajo sitten menikin totaalisen sekaisin :D
Kärkipaikka säilyi kuitenkin.

Tuolla USA:ssa mulla on selkeästi pari paikkaa, jotka jostain syystä muistin nyt aina väärin. Tiukka oikea/risteys nopean suoran jälkeen. Joka kerta ne meni nyt pieleen. Meni pitkäksi tai sitten jarrutin liian aikaisin ja olin kerran jopa kääntymässä väärästä risteyksestä oikealle.

B Kröönholmi

Active Member
Konsolifin_1 Aussit

Jonkun pitää toimia aura-autona ja putsata Australian kuulalaakerisora. Lähdin Mitsulla liikkeelle samalla kellonlyömällä kun maa aukesi.

Täytyy sanoa että Lammen Lassella oli ilmeisesti jäänyt iskaritestit ajamatta sen verran pomppuista ajaminen oli, eikä alusta oikeen mitenkään pysynyt mukana auton pomppiessa sinne tänne.

Ajo sujui muuten kohtuu hyvin kunnes EK9:llä heti pitkän pätkän alussa iski legendaarinen äänibugi ja toki ajaminen sekosi täysin kun joutui ajamaan ilman nuottia moottorin käyntiääntä ja pätkäaika oli todella surkea.. spinneineen ja rengasrikkoineen.

Loppupätkät tuli paria spinniä lukuunottamatta ihan ok viimesen pätkän ollessa kyllä oikeen grande final:eek:

Reitille vaan, latu aurattu!

JiiVee-

Well-Known Member
konsolifin HC ja Uusi Seelanti:

Viikko taukoa, niin vedin sitten tämänkin vielä perään.
Olihan outoa aluksi ajaa Mitsua oikealta puolelta, mutta kyllä siihen suht nopeasti tottui. Pieniä hahmotusongelmia oli välillä ja valleista sitten töksähdeltiin aina puolelta toiselle.
Jotenkin nämä autot tuntuu istuvan pirun hyvin Uuteen Seelaantiin.
Kyllähän menee muuten Antimikael, JCarelin ja muutkin kovaa tuolla!
Etenkin Pohos- oli vetänyt tosi kovaa vikan pätkän. Mulla oli kyllä sillä vikalla ohjaamo täynnä käsiä jatkuvasti ja meinasi ihan hikeäkin puskea pintaan...taisi olla renkaatkin aika finaalissa, kun menopeli muistutti enempi kelkkaa :D
Kärkikavereiden vauhtiin ei ehtinyt kuin ajoittain. Hienosti olette vetäneet ja olihan taas nautinnollista ajaa kilpaa.

HC ja uusi Seelanti.
Tässä nyt pitkin viikkoa saanut ajettua pari pätkää per päivä läpi. Jokaista pätkää on tullut käytyä läpi time trialissa ennen kun on tullut hypättyä itse kisaan ihan vaan et saa ajo tuntumaa töiden sun muiden jälkeen.
Auto istuu lapaan kun valettu vaikka onkin kuskin penkki oikeella. Jokainen pätkä tuntuu niin sanotusti helpolta kun tää on niin hidas ralli. Vaihteet 2-3-4 ja tiukka mutka ja käkkäri, sama toistuu miljoona kertaa eikä oikein pahoja tilanteita ole tullut.
Nyt on viimeinen pätkä ajamatta ja tänään se on pakko ajaa kun huomenna ei kerkee ajeleen.
Katotaan pääsekö sitä pätkän läpi kunnialla 6 juodun puol litrasen oluen jälkeen.

Raidman

Active Member
Joo piti saunan jälkeen ottaa vielä uusi hiki pintaan Austraalissa ja kyllä siinä vähän kylpytakki kostu. Ei saanu Kröönholmia kiinni vaikka sillä vähän ohjelmaa oli ollutkin. PS4 taas vertasi väliaijoissa Kröönholmin aikoihin mutta pätkän jälkeen taulukossa ei näkynyt kuin omat ja jusari99 ajat, joten ei ollut tietoa paljon olin kokonaiskisassa jäljessä. Aika varman päälle yritin tulla ja ei ollut kuin pari pikku osumaa ja muutama risteys vähän pitkäksi, joten ihan ok suoritus. Saa nähdä miten kovaa kärki tulee kunhan ehtivät ajamaan. Vikalla pätkällä oli tosiaan vähän pliukasta huonoilla renkailla ja pari paikkaa tuli vähän silmille.

Ac3way

Well-Known Member
Jäi HC Uusi-Seelanti ajamatta, kun innostuin noita takavetoisia ajamaan sitten vähän enemmänkin (+GT Sportia ratilla 1,5v tauon jälkeen).

Steering Saturation 50 oli näköjään vähän liioittelua, jo SS 90 takavedot oli ihan ajettavia. 100 ei pysty kuitenkaan ajamaan, tarvitsee liian isoita liikkeitä ratilla. Nyt pysyy autot hallussa ja niitä pystyy käskeä. Ainoastaan uran puolella ajaminen ei kulje ilman engine upgradeja, niitä pitäisi jaksaa grindata.

Uudet Group B RWD autot on aika makeita. Varsinkin Porsche on mukavan erilainen, sillä on vähän haastavampi jarruttaa kuin pelin muilla autoilla ja se tuo oman mausteensa sillä tykittämiseen. Lancia 037 oli tosi hyvä ajaa, vaikka ei ihan BMW Procarin tasoisia ääniä olekkaan autossa.

Barca11910

Well-Known Member
Tuollasta se on..no onha se ihan eri fiilis ajaa laseilla..
Toki grafiikka ei ole ihan tarkinta ..mut se tunne ku istut siellä autossa..
Se pitää vaan kokea..
Tämän takia Dirt Rally on edelleen kovolla. Tähänkin ehkä tulee PSVR tuki jos pelaajat sitä haluaa.

On se täysin eri fiilis. Ainoa vaan että tappaa tehokkaasti halun ajaa mitään näytöltä kun siihen silmä tottuu

JiiVee-

Well-Known Member
Uusi Seelanti näytti olleen tiukkaa sekuntikamppailua useimmilla pätkillä. Virheisiin näytti melko monet sortuneen itseni lisäksi, mutta lyhyillä pätkillä erityisesti on ollut kyllä tosi tasaista. Mii laik :)

B Kröönholmi

Active Member
Kiitoksia aurauksesta, perässä tultiin.
Seiskalla eri renkaisiin totutellessa spinnaus ja kerran pöpelikössä, mutta onneksi tuli pakilla takas tielle. Vikalla osuma puuhun ja kuten mulla aina joka rallissa jossain vaiheessa syyläristä höyryt. Maaliin silti.
Nopeilla pomppuisilla osuuksilla joutu nosteleen niin paljon että ei ollu tolla alustalla mitään saumoja perän ottaessa lieviä takakorkeita.
EK9:n tapahtumat vaikuttivat näköjään yllättävän paljon loppu pätkien aikoihin kun ei aika huollossa riittänyt auton parsimiseen kuin osittain.

Kaikesta syytän luonnollisesti testitiimiä;)

Mukava ylipäätään seurata väliaikojen ilmestymistä ilman pätkien "hinkkaamista" välissä :)

Heh, seli seli:))

Viimeksi muokattu:

Raidman

Active Member
Huono kun olen säätämään (ei jaksa opetella, kunnon opas aiheeseen voisi motivoida), niin tässäkin käytin GTR Technicalin asetuksia tosin alustaan tein muutaman klikkauksen muutokset.
Niissä pahimmissa pompuissa joutuu tosiaan himmailemaan aika paljon tai muuten mennään isolla riskillä että pusikko kutsuu, sen verran holtitonta se auton käyttäytyminen niissä on.

Pitää katsoa josko jaksaisi tänään vielä tuon HC:n USA:n ajaa.
Niin ja en jaksa itsekään prepata erikoiskokeita ennen kisaa, Australia on ainoa maa jonka muistan miltei ulkoa, se toki näkyy vähän ajoissakin. Muissa sitten olenkin altavastaaja ja mennään vain kartturin opastuksella ja väärillä muistikuvilla :)
Meikäläinen kanssa tykänny ajaa kisat yhteen pötköön ilman turhia treenauksia. Nyt kun olen autoja yrittänyt säätää ennen kisaa niin olen yleensä jotain lyhyttä ek:ta käyttänyt testi pätkänä. En oikein shakedownissa saa säädöillä eroja syntymään riittävästi ja riippuu myös onko nopeeta vai hidasta osuutta tarjolla. Kai nuo pätkät pikku hiljaa alkaa tulemaan tutuiksi ja ainakin olen huomannut, että omat ulosajopaikat monissa ralleissa jää mieleen parin ulkoilun jälkeen.

B Kröönholmi

Active Member
KonsoliFin HC USA suoritettu ja perusvarmaa ajoa, ei draamaa.

Ainoat tapahtumat EK5 spinni 360-astetta täydeltä laukalta mutta auto ei kokonaan edes pysähtynyt, vauhti nopealla osuudella toki hyytyi, lisäksi pari roikkumista EK10 ja 11 sekä hetken oli suunta ja vaihteet sekasin EK12:sta takapiikkiristeyksessä.

R5:ssa alusta toimii jo vakiona niin hyvin että ei valittamista kun en paremmasta tiedä. Sivuttaispitoa jollain säädöllä olis ehkä himpunverran kaivannu, liikaa menee latikaisessa (suurin syy toki varmasti ajotyylissä...:cool:).

Lue=ei tilanteita, ei vauhtia:oops:

Viimeksi muokattu:

Raidman

Active Member
HC USA tuli rykästyä ja laulu loppui ek 10 maaliin tulon jälkeen, sähläsin auton kallioon ja rengas puhki. Koitin vähän matkaa ek 11 kunnes oli oikeakin rengas kivessä ja sitten päätin luovuttaa. Ihan ei riittänyt vauhti tällä hetkellä kisan ajaneille mutta hyvässä tuntumassa olin ennen tuota kolhua. Olen kyllä kolhinut muissakin ralleissa autoa maaliin tulon jälkeen niihin tolppin mitä on mollemmin puolin tietä, niistä saa ihan hyvät kolhut autoon .

Stirben

Member
Oliko muilla USAn kolmas EK tuollainen vai oliko joku bugi vaan meikäläisellä. Ei mitään näkyvyyttä kaatosateessa, mutta tuulilasiin ei tullut pisaraakaan.

Raidman

Active Member
KonsoliFin HC USA suoritettu ja perusvarmaa ajoa, ei draamaa.

Ainoat tapahtumat EK5 spinni 360-astetta täydeltä laukalta mutta auto ei kokonaan edes pysähtynyt, vauhti nopealla osuudella toki hyytyi, lisäksi pari roikkumista EK10 ja 11 sekä hetken oli suunta ja vaihteet sekasin EK12:sta takapiikkiristeyksessä.

R5:ssa alusta toimii jo vakiona niin hyvin että ei valittamista kun en paremmasta tiedä. Sivuttaispitoa jollain säädöllä olis ehkä himpunverran kaivannu, liikaa menee latikaisessa (suurin syy toki varmasti ajotyylissä...:cool:).

Lue=ei tilanteita, ei vauhtia:oops:
Kyllä se taitaa olla, että kun ei ole tilanteita liikaa niin kello tykkää. Olitko muuten millä renkailla liikenteessä itse ajelin mediumeilla?

Oho voitinko mä ton HC uuden seelannin. Nyt shamppajat paukkuu ja rahaa tulvii ovista ja ikkunoista. Täällä itämeren aalloilla on mukava juhlistaa voittoa.
On tää ralli kärpänen purassut pahasti kun normaalisti ajelen vaan noita ykkösiä tai gt autoja.
Pariviikkoo se otti että tajus kuunnella kartturia ja elää sen auton kans.
Se mikä isoin asian ajon ja nopeuden kannalta hokasin et et ei niihin mutkiin mennä vain jarrulla ja sit vaihteet silmään mikä sopiii vaan et eka lyödään semi jarrulla ja sit vaihteella lyödään se auto sinne mutkaan vähän niinkun formuloissa mut ei sinnepäinkään

JCarelian

Member
Kyllä meikäläisenkin tavoite olisi ajaa aina kokonainen ralli kerralla lähdöstä maaliin, mutta valitettavasti reaalimaailman tapahtumat puuttuu usein peliin ja on pakko katkoa ajot useammalle päivälle. Nyt lomalla ollessa on toki pystynyt ajamaan pidempiä sessioita kuin ehkä yleensä.

Dlc:n Monte piti käydä kurvailemassa illalla ja loput pari pätkää nyt aamulla. Toka pätkällä löysin, uskomatonta kyllä, kaiteiden välistä puun jonka runkoa vasten parkkeerasin Focukseni keula edellä. Taisi tykätä kyttyrää kun niin höyrysi mulle sen jälkeen. Kolmospätkällä alkoi sitten moottori pätkiä ja tehot laski. Sain kuitenkin puikkoiltua suht siististi huoltoon ja mekaanikot kerkesi just ja just fiksaamaan kaiken kuntoon. Monten liukkaat paikat yllätti turhan monta kertaa ja pieniä nojailuja kaiteisiin tuli tehtyä siellä sun täällä. Oli vähän tuuria, ettei niistä tullut rengasrikkoja. Hyvin nukutun yön ja aamukahveen hörppimisen jälken ajo tuntui sitten paljon helpommalta ja loput pätkät tuli suht nätisti. Hyvää skabaa oli etenkin Kröönholmin ja Fingtr:n kanssa.

JiiVee-

Well-Known Member
Expert Dirt ajettu. Uusi peliin ilmestynyt Lancia ei tuntunut istuvan näppeihin, kuten ei oikein mikään näistä B-ryhmän takatuuppareista.
Niinpä valitsin sen mukavimman näistä kaikista ”huonoista” vaihtoehdoista, eli Opel Manta.
Ihan halvatun kovaa on kärki painellut menemään tuolla! Tuntui että jää valovuoden, eikä siihen muutamat katolleen heitot sekä spinnailut ainakaan auttaneet :D
Fingtr kanssa meni tiukaksi kamppailuksi, kun vielä kaiken lisäksi spinnailin vikoilla pätkillä. Ei sen puoleen, ei sitä olisi ehtinyt edes ehjällä ajolla.

Aksu

Well-Known Member
Tuossa on 1.04 vs 1.05 sade efektien vertailua, 1.05 huomattavasti realistisemman näköinen.

MAINOS

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom