Dirt Rally 2.0

B Kröönholmi

Active Member
Pelkät läpsykät tuntuis vaan toimivan PC

Edit: testattu vain B-ryhmän 205 t16, GT musse R5 ja R2.
 
Viimeksi muokattu:

HenkkaT Oivonen

Active Member
KonsoliFin HC Usa ajettu, ja tietty putkeen.:D

Alku tuli ihan ok, mutta kutosella kaato ja risteys pitkäksi. Siitä meni rytmi sekasin ja loppu
pätkät tuli pumppaillen. Vähän samalla tavalla kun J.Salo aikoinaan Peugeotilla.:D

Noi pari vikaa pimeellä ajettavaa pätkää oli vaikeita, kun ei ole toi pimeänäkö parhain.:D

Maalissa ja auto ehjänä, joten omaan suoritukseen tyytyväinen.:)
 

Gunslinger

Well-Known Member
Ekat tyypit otin tästä tänään. On hiukan erinlainen kuin ykkönen, huoma myös välissä tulleen Dirt 4:sen.

3 pätkää ajoin offlinessa, yhden vanhalla Eskortilla, wrc Sitikalla ja A-ryhmän Mitsulla. Sai vähän asetuksia laitettua ja tuntumaa uudesta ajomallista ja vaurioista. Kehittyneen tuntuinen ajomalli, mutta ruudunpäivitys on perus pleikkarilla tippunu edellisestä ja vaikutti äkkiseltään omaan silmään häiritsevältä, kuten myös kuvassa vähänkään kauempana oleva blurri. Varmaan johtuu, kun tullut pelattua enimmäkseen nyt lähempänä 60fps pyöriviä pelejä, eiköhän tuohon taas totu, eikä kohta haittaa.

Ootteko muuten pitänyt kameran heilumista päällä? Tiputin nyt lähelle minimiä, ekan kerran kamera shake rupes häiritsee omaa näkyvyyttä.

Noiden kokeilujen jälkeen hyppäsin suorilta ajaa Konsolifin 1:sen, Australian kisaa, mentaliteetilla, kunhan tässä ottaa tuntumaa ja pääsee maaliin, ilman isompia hasardeja. Kerkesin nyt ajaa kerralla ekaan huoltoon asti ja oon ihan tyytyväinen nyyppänä menoon. Eroo taitaa olla kärkeen puolitoista minuuttia ja sija 9 ja auto vielä ihan hyvässä tikissä. Tarkoitus ajaa huomenna kisa loppuun, ilman välitestailuja ja koittaa vaan saada tuntumaa peliin. Korkeitaan katson vähän säätöjä netistä ratille (g29) ja autolle (mitsu).

Summa summarun, hyvän oloinen rallipeli, on tässä mukavasti eroo ykköseen, vaikka kaipaankin siitä vr:ää tähän, niin nää klubikisat tälleen vaikuttaa ihan mahtaville.

Mitä vinkkejä konkarit antaa nyypälle, ettei tarttee ite kaikkee kantapään kautta oppia :D
 
Viimeksi muokattu:

Ac3way

Well-Known Member
Gunslingerille vinkiksi, että vaikka ei osasi autoja säätää tai huvita siihen touhuun perehtyä niin monesti auton jousituksen pehmentäminen sekä varsinkin maavaran nosto jo parantaa ajettavuutta huomattavasti ja mahdollistaa paremmin kaasu pohjassa ajamisen.
 

Gunslinger

Well-Known Member
.
- Autojen asetuksia
- G29 asetukset
(yhden pelaajan näkemys asiaan)

Konsolifin DLC
Naputtelin sinne piruuttani Puolan kisan.
Pituus 12 EK:ta, alkaa nyt klo 7 ja päättyy lauantai iltana klo 18 (toivottavasti).
Huoltoja VAIN KAKSI, alussa ja puolessa välissä.
HC damage, ei ajoapuja, kamera auton sisällä.
B-ryhmä 4WD

Thanks, koitin just ettiä ratille säätöjä, jos saa vähän tunnokkuutta ja forceihin parannuksia.

Aamupäivä aikaa, niin rupesin heti jatkaa Konsolifin 1, Australian kisaa Mitsulla. Kuten epäilin unet teki hyvää ja nyt ei ruudunpäivitys haitannut silmää, vaati vaan vähän tottumista.

Tästä fiiliksestä päästyäni, mälläsinkin auton heti nelos pätkällä kaiteen läpi ojaan ja rengas rikki. Ero kärkeen tuplaantui heti 3min, vaikka ei sillä tässä kohti olekkaan väliä.

Loppukisa rupes menee ihan hyvin, sai tuntumaa, mitä nyt pikkukolhuja siellä täällä ja moottori tuppas lahoo käsiin. Vikalle eekoolle eteen ja taakse 2 min eroo, kärkeen vaivaiset ~6:30. Ajattelin ottaa varmanpäälle lopun ja niinhän se terminal damange tuli vekslatessa spinnin jälkeen, vikalla ek:lla ja ero lopuksi kärkeen piirun verran alle 30min, perhana! :D

Näköjään ihan eri tavalla tässä voi vetää hyppyihin, varmemman tuntuinen ja asfaltilla meni kans paremmin, lisäks fiksumpi kartturi, kuin ykkösessä, ei joka mutkasta turhaan kiellä leikkaa. Vähän sai jo tuntumaa 12 ek aikana Mitsuun ja loppurallista meno ei ollut, pelkkää tiellä pysymistä vaan pystyi jopa välillä viemään autoo mutkissa. Paljon on vielä opittavaa, mutta eiköhän se tästä pikkuhiljaa.

Onko muuten mekaanikkojen päivittelystä mitään hyötyä näissä klubikisoissa?
 
Viimeksi muokattu:

B Kröönholmi

Active Member
- Autojen asetuksia
- G29 asetukset
(yhden pelaajan näkemys asiaan)

Konsolifin DLC
Naputtelin sinne piruuttani Puolan kisan.
Pituus 12 EK:ta, alkaa nyt klo 7 ja päättyy lauantai iltana klo 18 (toivottavasti).
Huoltoja VAIN KAKSI, alussa ja puolessa välissä.
HC damage, ei ajoapuja, kamera auton sisällä.
B-ryhmä 4WD
Pakko näin kolean loma-aamun kunniaksi heti aamutuimaan lähteä kokeilemaan kuinka pitkälle pääsee.

Puola Argentiinan ohella sellaisia maita jotka ei vaan jotenkin sovi näppiin sitten mitenkään joten maaliinpääsy ainoa tavoite:rolleyes:
 

Rein8684

Member
Moro tuli toissa päivän liityttyä mukaa teidän karkeloihin ja ajettuu sillo heti konsolifin1 missä olikin vähä liikaa tapahtumaa 4rengasrikkoa,syyläri rikki,moottori ja turbo otti vähän osumaa sekä rengas kulmat mutta maalii pääs kuitenkin ni pitää olla tyytyväinen. eile ajoin ton konsolifin hc se meni aika pitkälti opetelles kuvakulmaa ku en oo ajanu tolla kulmalla muutakun joskus vr laseil mut nopeest siihen tottu ja meni ihan ok enne tokavikan pätkän rengasrikkoa mist tulikin sit jonkun verran tappioo mutta taas päästii maaliin asti ni pitää olla ihan tyytyväinen sen osalta. Lisää vaa reeniä ni jos tost alkais jotai sit tulemaa
 

JiiVee-

Well-Known Member
Pakko näin kolean loma-aamun kunniaksi heti aamutuimaan lähteä kokeilemaan kuinka pitkälle pääsee.

Puola Argentiinan ohella sellaisia maita jotka ei vaan jotenkin sovi näppiin sitten mitenkään joten maaliinpääsy ainoa tavoite:rolleyes:
Mulla taas Puola sopii omiin näppeihin erinomaisesti. Argentiinakin jollain tavalla, mutta New Zealand, Espanja ja Monte sitten ovat yhtä myrkkyä mulle. Silloin kun se sopii omiin näppeihin, niin pärjää vielä suht hyvin pienien virheidenkin kanssa, mutta auta armias kun näillä itselleen sopimattomilla ei meinaa pysyä muiden tahdissa, vaikka omasta mielestään ajaisi virheettömästi :D
 

B Kröönholmi

Active Member
Puola DLC rapsaa.

Puolan jokseenkin luonteetomat kourut yritetty ajella varovasti läpi.
-Pyörähdyksiä vähintäänkin toistakymmentä sen kummemmin erittelemättä.
-Rengasrikot EK8 ja EK12
-EK9 tai 10 järkkäri jäi risteyksessä alle (R.I.P?)
-B-ryhmäläisen pitäminen liejuisella tiellä käy ihan työstäo_O
-Jos ero kärkeen jää alle 5-minuuttiin niin olen jokseenkin tyytyväinen.

On jäänyt käsitys että nämä B-ryhmäläiset eivät tahdo kestää pitkiä vetoja edes tietäpitkin ajaessa mutta olin näköjään väärässä. Luulin että auto on liki kaatopaikkatavaraa ekassa huollossa, mutta täysremonttiin riittikin vajaa 20min, joten HANAA vaan..:p
 
Viimeksi muokattu:

JiiVee-

Well-Known Member
Millainen näkymä teillä on tässä pelissä?
Ohessa kuva omasta näkymästä.
Tuolina kätevästi kokoontaitettava PlaySeat-istuin ja rattina G29 + Shifter.
Shifteri toimii käsijarruna tällä hetkellä noiden O-renkaiden avustamana (palautuu).
Välillä ajelen H-kaaviolla, mutta useimmiten vaihteet vaihtuu ratin läpysköillä.
Kun tuo kokoonpano on olohuoneessa, niin siksi tuollainen kokoontaittuva istuin. Helppo ja nopea siirtää pois ajojen jälkeen ja yhtälailla nopeasti ajovalmiina. :)

Voin suositella tuota istuinta!
 

Liitetiedostot

Viimeksi muokattu:

JiiVee-

Well-Known Member
Kokeilin pikaisesti Puolaa Time Trialissa B-ryhmän parilla erilaisella autolla (pösö ja Lancia). Onhan se vaan pirun makee ja nopeaa pätkää noilla peleillä. Siinä riittää ohjelmaa ratin kanssa :)


 

JiiVee-

Well-Known Member
Mulla töllönä LG 55” oled ja himottaisi päivittää tuo vielä isompaan. En vaan raaskisi vielä, kun on vasta pari vuotta vanha, mutta ehkä vuoden päästä sitten... :D
Kuva on tuossa kyllä pirun hyvä ja olen ollut tosi tyytyväinen.
Kuulokkeilla itsekin yleensä aina pelaan, vaikka kotiteatterikin löytyy, mutta se on lähinnä leffoja varten täälläkin.
Sukkasillaan tulee ajettua rallia, mutta hanskoja pidän käsissä, kun tuppaa nuo kämmenet hikoamaan tässä touhussa.
 

Gunslinger

Well-Known Member
Mulla kompromissi setti, kelpaa ainakin vielä omiin ajoihin. Ratti ja polkimet telineessä, taittuu kaappiin, kun ei ajele. Ajopenkkina toimistotuoli, johon pitää vaihtaa vielä pari jarrullista pyörää. Perus 32” hd töllö pultattu roikkumaan ”baaripöydän” alle, tilan säästämiseksi. Rallissa vaihteet nyt H-kaaviolla ja vasen lapa känkkänä. Ratapeleissä ei tarvii känkkää, niin voi käytellä kumpia vaihteita vaan.
41F8AB81-B08C-4CCE-AE91-AB64B8B92564.jpegF0A25CA3-6E80-4388-882C-AC8F406EFF1F.jpeg46FCE57B-F644-44B8-BD79-685A082AD5C6.jpeg
 

Gunslinger

Well-Known Member
- Autojen asetuksia
- G29 asetukset
(yhden pelaajan näkemys asiaan)

Konsolifin DLC
Naputtelin sinne piruuttani Puolan kisan.
Pituus 12 EK:ta, alkaa nyt klo 7 ja päättyy lauantai iltana klo 18 (toivottavasti).
Huoltoja VAIN KAKSI, alussa ja puolessa välissä.
HC damage, ei ajoapuja, kamera auton sisällä.
B-ryhmä 4WD
Otin käyttöön noi modernin ralliauton force-säädöt. Tuntui ainakin R5 Mitsulla omaan näppiin sopivalta.

Toimiiko noi säädöt nyt Klubi-kisoissa vai nollaantuuko aina yhden ek:n jälkeen? Ajelin Konsolifin HC, Usa:n kisan perus säädöillä. Eipä sillä, oli taistelu päästä maaliin asti, varsinkin 7-9ek hajoitetulla motilla. Tavoite pitää seuraavassa kisassa auto ehjänä.
 

MAINOS

Ylös Bottom