Dirt Rally 2.0

Oli kyllä legendaarisia kisoja noi Henkan mainitsemat joten suosittelen elvyttämään henkiin

Parhaiten jäi mieleen 1000 lakes rally joka ajettiin B-ryhmän kalustolla.
Pätkiä taisi olla peräti 18 jotka ajettiin kolmen päivän aikana sovittuun kellonaikaan sovitut pätkät/päivä siten että perjantai iltana muutama pätkä, lauantaina pisin ajopäivä ja sunnuntaille grande final

Vaikka tästä on jo vuosia niin muistan sen fiiliksen vieläkin kun sovittu lähtöaika koitti, kämmenet hikos ja sydän hakkas.

Pitkään johdin Sport Quattrolla kisaa ollen lopulta kolmas.
 
Oli kyllä legendaarisia kisoja noi Henkan mainitsemat joten suosittelen elvyttämään henkiin

Parhaiten jäi mieleen 1000 lakes rally joka ajettiin B-ryhmän kalustolla.
Pätkiä taisi olla peräti 18 jotka ajettiin kolmen päivän aikana sovittuun kellonaikaan sovitut pätkät/päivä siten että perjantai iltana muutama pätkä, lauantaina pisin ajopäivä ja sunnuntaille grande final
Pätkiä oli 24 siinä kisassa vai oliko jopa 32.
Ajo aikaa kertyi monta tuntia viikonlopulle.

Tässä ei nyt pysty tekemään kun max. 12 pätkän kisoja.
 

Ac3way

Well-Known Member
Kokeilin sitä tällä viikolla tullutta Porschea noissa päivä ja viikkohaasteissa. Eihän siitä taas mitään tullut, vaan kokoajan lähti auto hanskasta hiljaisessa vauhdissa.

Ei ole oikein tässä DR2.0:ssa jaksanut takavetosilla ajella, vaikka ykkösessä se oli ihan hauskaa puuhaa aika monellakin takavetoisella.

No Freeplayn puolella sitä Porschea oli jo vähän helpompi ajaa, kun siellä ei puutu ne engine upgradet ja se ei ole enää laiska mopo. Täysin ajettavaksi auton sai, kun laittoi steering saturation 50% niin ehti hyvin käskeä autoa ja se pysyy hanskassa.

Oli aika makeeta vihdoin tykitellä takavetoista myös isolla kaasulla ja kokoajan vauhti päällä eikä pelkästään nelivetoja. Vähän, kun hakee tieltä kokemusta noilla lisää niin eiköhän suju vielä paremmin.

Taisin just löytää lisää syvyyttä peliin, kunhan muistaa aina takavetojen kanssa laittaa saturationia matalemmas.
 

Gunslinger

Active Member
Tekis mieli kokeilla tuota VR:ää, mutta ei viitsi maksaa ~200 euroa jos ei tykkääkään.
Kärsin myös melko helposti meripahoinvoinnista ja pelkkä Argentiinan röykytys saa jo aikaan pahan olon...että mahtaako koko aparaatti siten sopia omaan käyttöön :confused:
Aika paljon tuntuu olevan käytettynä että vähän tuota halvemmallakin saa myös sitä uudempaa v2 versiota.

Tuleeko se immersio siitä ettei näy muuta kuin peli vai onko siinä joku maaginen läsnäolon tuntu?
Tän videon mukaan näyttää enemmän joltain Linnanmäen laitteelta kuin ralliautolta, näyttääkö se tosiaan tuolta VR-lasien kautta?
Sori menee vielä vähän ot.

Ikävä kyllä, VR:ää ei voi nähdä, tai kokea yhtään videolta, kannattaa käydä kokeilemassa jossain. Lasit päässä olet pelin sisällä, etkä katsele 2d-ikkunan läpi toiseen maailmaan. Molemmille silmille piirtyy oma kuva, joten näkee oikeaa stereokuvaa ja siten vauhdintuntu, korkeuserot, sekä tilan hahmotuskyky on peleissä ennen kokematonta. Pään liikkeitä seurataan tarkasti ja käsiin kun lyö force ratin, niin avot, huikee tunne päästellä menemään, vaikka grafiikassa joudutaankin tinkimään. Dirt vr:ssä oma ensireaktio oli, "ompa rujo" ja padillä ajelu teki siitä vähän meh. Nyt ratin kanssa, ihan huikeen tuntuista ja graaffinen pudotus ei haittaa. PsVr tuntuu luonnollisimmiltaan juurikin peleissä, jossa ollaan itse paikoillaan ja ohjataan jotain laitetta, esim autoa. Ainut haittapuoli on, että ratin nappeja joutuu käyttää näppituntumalta ja H-sifterillä tulee helpommin missejä. Laitoin känkän suosiolla toiseen lapaan ja vaihteet aina h-sifterillä, niin ei tarttee niitä ettiä sokkona.

Vertauksena: sama homa jos katsot kisoja töllöstä, ja sit meet paikan päälle. Varsinkin korkeuserot, jyrkkyydet, tilan hahmottaminen ja vauhdin tuntuntu latistuu tv:ssä paljon, verrattuna irl. Vr:llä kokemus noiden juttujen osalta on enemmänkin kuten irl. Tai esim formulan ohjaamossa kuskin dessä oleva antenni on ruudulta katsottuna häiritsevästi edessä, mutta PsVr:llä ei, kiitos stereonäön. Toki ajotuntuma on se sama, eli Dirtin osalta mahtava. Siksi olenkin miettinyt tän 2-osan hommaamista, kun parantuneet fysiikat, plus saa uusia ek:ta ja aktiiviset liigat :) Päätin nyt vielä venata deluxe editionista tarjousta, niin lähtee ostoon. Ellei tule lähivikkona tarjousta storeen, niin sit halvalla pelkkä fyysinen 2.0 ja myöhemmin storesta deluxe-paketti kylkeen.

Itselleni tulee, varsinkin aikuistumisen jälkeen, matkapahoinvointia todella helposti, ellen ole itse puikoissa. VR:ssä mulla taas on todella hyvä resistanssi. Esim Dirt Rallyssä, ei ongelmia ja olo on Pysynyt aina hyvänä. Silmät siinä tuppaa hiukan väsymään ja pitänyt pienen tauon 1-2h jälkeen. Yks perus räiskintä peli on tainut antaa huonoa oloa ja siinä oli heikko ruudunpäivitys vr-peliksi ja siihen joutui totuttelemaan. Muuten onlen saanut pelata ongelmitta kaikkia vr-pelejäni.

Ilman kokeilua ei voi tietää, soveltuuko nykyinen VR-pelaaminen sulle hyvin, vai tuleeko pahoinvointia. Lisäksi vr-peleihin voi vähän totutella, jos alussa tahtoo huipata yms. Itse ostin käytetyn PsVr mk1:sen, kameran, movet, aim controllerin ja 3 peliä 160e pakettihintaan. Mk1 ja 2 erot on marginaalisia, kuvan tarkkuus ja tekniikka molemissa sama. Jos hinta mietityttää, niin katso vaikka tori.fi. Pelkät lasit lähteneen ainakiin 100-120e hintaan, kun osa haluaa niistä kuitenkin eroon. Tuohon hintaan et tee myöskään tappiota jos huomaatkin, että ei sovi sulle. Uutena oon nähnyt Suomessa 160e tarjouksi pelkistä mk1 laseista. Tietysti jos maltat odottaa seuraavaan konsolisukupolveen, niin hyvä. Uskon, että vasta sitten vr pääsee kunnolla oikeuksiinsa, kun resoluutiot nousee, langattomuus ja room scale paranee, sekä pahoinvointiherkkyyttä saadaan sitäkin kautta jo laskettua.
 
Viimeksi muokattu:

FINGTR

Member
Maita saisi olla monipuolisesti erilaisia. Itse tykkään pitkistä ralleista ja pitkistä huoltoväleistä. Öitä ei niin kauheesti. Joskus voi joku pätkä olla. Autoluokkia monipuolisesti erilaisia. Paljonkos ne oikeissa ralleissa ajaa suunnilleen kilometrejä kisa/huoltoväli?
 

JCarelian

Member
Vielä kun tässä lomalla öllöttelen, niin kerkesin heti aamusta rykäisemään kfin_1:n USA:n kokonaan. Lancialla on tullut ajettua sen verran paljon, että piti kokeilla välillä Mitsua. Ihan mukavan tuntoinen laitos sekin.

Kisahan sujui ihan suht mallikkaasti toiseksi viimeiselle pätkälle asti. Sitten tuli ihan hölmö virhe heti pätkän alkuun. Myöhästyin ristaukseen tullessa jarrutuksesta ihan hintsusti ja valutin perän paaleihin. Vähän matkaa jo aattelin, että selvisin säikähdyksellä, mutta eiköhän tuo kartturi kohta ala kertomaan jotta suattais olla kumi puhki. Eipä siinä mitään, loppupätkä ja etenkin viimeinen pätkä tultiin sitten ”All in”. Tietysti vika pätkällä piti riuhtoo ihtesä liikennemerkkiin ja siitä spinnit & peruuttelut mut muuten kaikkeni mä annoin ja pääsin kuitenkin kakkosena maaliin :cool:
 

Ac3way

Well-Known Member
Maita saisi olla monipuolisesti erilaisia. Itse tykkään pitkistä ralleista ja pitkistä huoltoväleistä. Öitä ei niin kauheesti. Joskus voi joku pätkä olla. Autoluokkia monipuolisesti erilaisia. Paljonkos ne oikeissa ralleissa ajaa suunnilleen kilometrejä kisa/huoltoväli?
Samaa mieltä ja ne DLC:t mukaan. Pitkät huoltovälit on kivoja, mutta voihan sitä rytmiä vaihdella.
 
Näistä clubeista vielä.
KonsoliFin DLC:n 3. championship on vielä vajaan viikon aktivisena.
Jos joku haluaa sitä jatkaa eli tehdä seuraavan kisan/kisat, niin se onnistunee kaikilta koska kaikki ovat nyt administratoreita.
Jos ei kiinnostusta ole niin poistetaan tarpeettomana.

Voisiko näitä DLC ratoja ja autoja laittaa myös noihin kahteen muuhun vai pitääkö ne olla kaikille pelattavissa eli jos ei ole deluxea tai DLC:t erikseen ostettuina?

Jatkossa kun nuo muut loppuvat, niin voisi kertoa mielipidettään sisällöstä.
Kaikkia ei voi miellyttää, mutta jos nyt muutamakin esittäisi omia mielipiteitään mitä halutaan niin helpompi rustailla uudet kisat aktiiviseksi.
- Mitä maita
- Kuinka monta EK:ta
- Huoltovälit
- Yö mukana vaiko vain auringonvaloa
- Autoluokat
jne
Älä vaan poista mitään Clubeja!
Nämä kisat ovat olleet ihan kivoja ajella, ja porukkaakin mukavasti.
Tarkoitukseni ei ollut ajaa Konsolifin clubeja alas, vaan kysellä kiinnostusta tuohon edellä mainittuun Clubiin ja
josko onnistuisi joskus ajastaa porukka suht koht samaan aikaan ajamaan.
Kisoja aina silloin tällöin kun ollaan KonsoliFin Clubin kisat ajettu ja odotellaan seuraavaa maata.

Ja noihin kisoihin, niin kaikki maat ja autoluokat käy.
Jatketaan vaan samaan malliin! :)
 

JCarelian

Member
Hyvähän se on, että clubeja riittää joka lähtöön ja jokaisen makuun. Pitkät rallit & huoltovälit ja hc-meininki on meikäläisenkin mieleen. Mun puolesta niitä dlc-ralleja ei välttämättä tartteis eriyttää kuitenkaan erilliseen clubiin vaan vois olla ihan muissakin mukana.. mut ihan miten vaan, kuhan piäsöö ajammaa :)
 

JiiVee-

Active Member
Offtopic: Terveiset täältä Kreetan lämmöstä! Nahka punottaa ja on sitä ruskeatakin väriä tullut kiitettävästi. Sää on ollut koko viikon pilvetön ja lämpöasteita 32-34.
Huomenna aamulla paluu ja taitaa jäädä multa nyt USA ja NZL ajamatta.
Kuulostaa hauskalta tuo HT Oivosen ehdotelma. Mukana pyritään olemaan vähän kaikessa, mutta nyt lomalla ratin pyörittely jää ehkä vähemmälle. Hauskaa on ollut tuo clubien ajelu. Dirt 1 sitä ei tullut edes kokeiltua.
Itseasiassa mullakin löytyy psvr-lasit ja pitänee kokeilla pitkästä aikaa niillä DR1. Olihan se aivan erilaista ja muistaakseni ajoin useilla pätkillä nopeimmat ajat lasit päässä, vaikka DR1 ajaminen jäikin melko vähälle kaikenkaikkiaan.
 

Raidman

Member
Kävin jouttessani ajamassa tuommoisen Group B WT 2019 clubin kisan siinä oli toinen osakilpailu menossa eli Australia. Siinä on 9 osakilpailua 12 ek:ta/kisa, huoltoja on vain yksi kuuden ek:n jälkeen, joten aika hc-meininki, autoina vai B-ryhmän nelivedot. Aika sukkasillaan joutuu ajelemaan, että auto ja renkaat pysyy ehjänä. Pääsin maaliin vaikka tokavikalla ek:lla rikoin jäähdyttimen ja vikalla ek:lla kartturi huommautteli moottorista kun vikavalo syttyi. Jos on ylimääräistä aikaa niin sinne vain mukaan.

TUOHON ÄmVeen kysymykseen vastauksena:
Ehkä näin heinäkuussa voi olla viikko/kisa mutta muuten suosisin vähän nopeampaa tahtia kisoille esim. 4-5 päivää.
 

luchadore

Member
Omasta mielestäni tuo vr vs screeni -kysymys, niin vr:llä pystyy arvioimaan mutkia, niiden etäisyyksiä ja tiukkuuksia, vauhtia, jarrupaikkoja AIVAN eritavalla siinä missä screenillä se on vähän semmoista "tunnotonta" viskelemistä. Samoin juurikin korkeuserot, hypyt ja tiputukset välillä kouraisee vatsanpohjasta, jota ei koeta ilman laseja, koska niitä ei vaan mitenkään voi aistia silloin. Vaaratilanteet myös tuntuu oikeasti vaaratilanteilta sisuksissa. Ne lasit on paljon asenteesta kiinni, miten niihin haluaa eläytyä.

Jos ajaa ykköstä enemmin, niin lasit on aivan ehdoton kokemus. Heikempi grafiikkakin siinä ei sitä edes huomaa, ei siinä grafiikkaa ehdi miettiä.
 

Stux61

Member
Kävin jouttessani ajamassa tuommoisen Group B WT 2019 clubin kisan siinä oli toinen osakilpailu menossa eli Australia. Siinä on 9 osakilpailua 12 ek:ta/kisa, huoltoja on vain yksi kuuden ek:n jälkeen, joten aika hc-meininki, autoina vai B-ryhmän nelivedot. Aika sukkasillaan joutuu ajelemaan, että auto ja renkaat pysyy ehjänä. Pääsin maaliin vaikka tokavikalla ek:lla rikoin jäähdyttimen ja vikalla ek:lla kartturi huommautteli moottorista kun vikavalo syttyi. Jos on ylimääräistä aikaa niin sinne vain mukaan.

TUOHON ÄmVeen kysymykseen vastauksena:
Ehkä näin heinäkuussa voi olla viikko/kisa mutta muuten suosisin vähän nopeampaa tahtia kisoille esim. 4-5 päivää.
Kävin kans ajaa ton Group B WT 2019 sarjan. Meni ihan hyvin mutta muutamat spinnaukset söivät aikaa. Nyt vetäydyn mökille pariksi viikoksi kalastamaan. Lancia näytti hieman kärsineeltä huollossa.
 

Liitetiedostot

Ylös Bottom