Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

Tuli tänään aloiteltua tuo Colin McRae-pelimuoto ja ainakin alun perusteella olen varsin tyytyväinen siihen. Ihan kivoja haasteita ja lisäksi tosi kiva, että haasteen kyljessä on aina tarinaa siitä, kuinka McRae oikeassa elämässä kyseisestä tapahtumasta suoriutui. Eihän tuo nyt millään tavalla peliä mullistava pelimuoto ole, mutta kiva kuitenkin, kun 'ilmaiseksi' sai. Ensimmäisen osion kautta tuli Cossu Sierra ainakin tutuksi, kun oli monta eri haastetta sillä. Yllättävän vähän tullut sillä tässä pelissä ajeltua tähän mennessä. Ajoin siis läpi sen ensimmäisen kokonaisuuden ja seuraavassa osuudessa näyttikin sitten olevan kymmenkunta haastetta Legacyllä ja '95 Imprezalla.

Olen tähän mennessä nauttinut suuresti tuosta S4 Imprezasta ja sillä ajaminen on kyllä tuonut mieleen monia muistoja 20 vuoden takaa, kun ensimmäistä Colin McRae Rallya tuli hakattua läpi niin monta kautta, ettei kehtaa edes laskea. Tietenkin ajopelien fysiikka on tuona aikana muuttunut ja mennyt eteenpäin, mutta jotain etäistä samanlaisuutta tässä vuoden 2020 iteraatiossa siitä autosta kuitenkin on kuin 20 vuotta sitten. Ihan kuin olisi nykäissyt tutut hanskat käteen, kun tuolla lähti ajelemaan. Tosin itselle Subarut ovat ne tutuimmat autot rallipeleistä, joten ei se mikään ihme varmaan ole, että tuntuvat näppeihin mukavimmilta.
Ai että. Tuli myös aikoinaan jauhettua ensimmäistä Colinia niin maan perusteellisesti. Oli mahtava peli aikanaan. Tästä ei vielä ole kokemusta, mutta asia korjaantunee ensi kuussa, kun tämä kaiketi on tulossa ps+ tarjontaan. Ainoat rallipelit mitä tällä genillä pelannut (viimekesäisen ratin hommaamisen jälkeen) ovat V-Rally 4 (meh) sekä Wreckfest, mutta jälkimmäistä ei ihan rallipeliksi voine kutsua. Hyvä peli toki, ei siinä.

Minkäs hintaisia nuo lisärihärpäkkeet tähän on? Voisi kenties ostella, kunhan ensin pääsee testailemaan, maistuuko kuinka hyvin.
 
Minkäs hintaisia nuo lisärihärpäkkeet tähän on? Voisi kenties ostella, kunhan ensin pääsee testailemaan, maistuuko kuinka hyvin.

No tästä linkin takaa lähtee! 19,95 euroa koko ensimmäisen vuoden DLC, joka siis sisältää ykkösosasta tutut 6 rallia(Suomi, Ruotsi, Monte, Saksa, Wales, Kreikka), kasan rallicross-ratoja, useammankymmentä klassikkoautoa ja tuon oston jälkeen on myös tämä uusi Colin McRae Flatout-paketti ilmainen.

Jos plussaversion päälle ostat tuon, niin suomeksi sanottuna sulla on sitten ajettavaksi 13 eri rallia, suunnilleen yhtä monta rallicross-rataa ja pyöreästi noin 60 erilaista ralliautoa ihan 60-luvun ensimmäisistä etuvedoista 2010-luvun taitteen WRC-ohjuksiin + uusimmat rallicross-autot. Kovasti koitan miettiä, mistä muualta saisi kakskymppiselle parempaa vastinetta, mutta ei tule kyllä nyt mieleen...

 
Mikähän homma kun latailin noi päivitykset sun muut niin ruutuun pamahti vain teksti "dirt rally 2.0 content not installed" ja siihen perään kolme vaihtoehtoa joista mikään ei ole hyvä "
  • Cancel
  • Remove Content and Continue
  • Create new Save Game
Onko muilla ollut samaa
 
Varmaksi en todellakaan osaa sanoa, mutta nuo lisämateriaalithan on sidottu käyttäjätunnukseen, joten olisikohan joku korruptoitunut save tai auttaisikohan mahdollisesti käyttöoikeuksien palautus?
 
Mikähän homma kun latailin noi päivitykset sun muut niin ruutuun pamahti vain teksti "dirt rally 2.0 content not installed" ja siihen perään kolme vaihtoehtoa joista mikään ei ole hyvä "
  • Cancel
  • Remove Content and Continue
  • Create new Save Game
Onko muilla ollut samaa
Pääkäyttäjän palautus tähän kyseiseen pleikkariin näköjään hoiti homman
 
Moikka, en ole vielä kyseistä peliä hankkinut mutta miten toi online rallicrossi, onko se botteja vastaan vai onko muita pelaajia vastassa. Kuullut että olisi vaan robotteja
 
Moikka, en ole vielä kyseistä peliä hankkinut mutta miten toi online rallicrossi, onko se botteja vastaan vai onko muita pelaajia vastassa. Kuullut että olisi vaan robotteja

Onlinepuolella rallicrossia voi ajaa lobbyssa miten haluaa. Voi liittyä muiden huoneisiin, tai tehdä oman. Se voi olla avoin tai suljettu, jolloin vain kaverit pääsee mukaan. Voi ottaa botit tyhjille paikoille, tai ajaa vain ihmisten kesken. Ainut suurempi rajoite lobbyssa, pitää olla samalla alustalla, lobbyssa ei tueta cross platformia.

Tavallista rallia voi ajaa lobbyssa, tai club racena. Club race tukee cross platformia.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun Dirt Rally 2.0 tulee ilmaiseksi PS+ peliksi ja meinasin pelin hommata, niin onko siinä versiossa ns. valmiina mitään noita DLC:tä vai pitääkö ne jälkikäteen ostaa erikseen?
 
Nyt kun Dirt Rally 2.0 tulee ilmaiseksi PS+ peliksi ja meinasin pelin hommata, niin onko siinä versiossa ns. valmiina mitään noita DLC:tä vai pitääkö ne jälkikäteen ostaa erikseen?
Ihan pelkkä peruspeli tulee eikä mitään lisäkilkkehiä.
 
Oletettavasti KAIKKI lisämateriaali on ostettava erikseen. Tuosta sivun ylälaidasta löytyy ainakin Pleikkarille suora linkki, mistä löytyy kaikki DLC.
 
Laittakaahan nyt niitä force säätöjä julki, etenkin ketkä ajelee t300+r383 -yhdistelmällä ! Kiitos
Näitä asetuksia käytin kun ajoin vielä T300+30cm alcantara-kehä yhdistelmällä. Tuo voi olla aika kevyt ffb mutta itse kun ajoin isoilla asteilla (esim. 900-1080) ja useita tunteja putkeen(4-8h) niin kädet ei oikein kestä isompi arvoja (pelin ffb %arvoja tarkoitan, control panelissa kaikki on lähes maksimit ja ne voisi olla myös 100% kaikki)
Control Panel
overall strength95
periodic95
constant95
dampers95
springs95
auto-centerOFFaka centering spring
allow game to do changes: YES
In Game
self aligning torque42
wheel friction42
tire friction42
suspension30
collision0

jä tällä tavalla säädin nuo pelin vibration ja feedback arvot

Testaamista varten mene Saksaan tai Espanjaan BMW e30 M3:lla ja aja 1-2vaihteella noin 60km/h tasaista vauhtia täysin suoraan, paina kytkin pohjaan ja tee 90asteen nopea kääntäminen(laita ratti kääntymään 720astetta) mutta tee tuo kääntäminen kuitenkin niin että pito säilyy takarenkaissa (Huom. auto ei saa mennä vielä sladiin tuossa koska silloin ratti voi kääntyä automaattisesti liian paljon vastakäännöksen puolelle joka johtaa spinnaukseen).
Heti tuon 90asteen kääntämisen jälkeen irroita kädet ratista+pidä kytkin pohjassa ja katso miten ratti käyttäytyy. Jos se vispaa liikaa eikä keskitä riittävän nopeasti niin silloin ehkä vähennä self aligning torqueta ja ehkä myös hivenen suspension arvoa (wheel friction arvoa ei ehkä kannata nostaa tuosta kovin paljoa ylöspäin kun se vain lisää mekaanista kitkaa ohjaukseen joka kyllä voi auttaa myös oskilloinnin vähentämiseen).
Kovemmissa vauhdeissa kuin 60km/h on ehkä normaalimpaa että auton balanssi kärsii enemmän(auto menee jopa sladiin) tuosta nopeasta 90asteen kääntämisestä ja silloin ratti oskilloi hieman voimakkaammin eikä keskitä välttämättä enää vaan jää vispaamaan puolelta toiselle kun auton painopiste heittelee puolelta toiselle(tuo riippuu myös auton setup-säädöistäkin)


Tässä mun BMW e30 M3 säädöt asvaltille niin voit kokeilla niitä tuossa testissä
BMW E30 M3 (Jan 25th 2020)
Alignment:Front: toe 0.00, camber -1.00 / Rear: toe 0.00, camber -1.13
Brakes:2,490.00Nm, bias 66%
Differential:driving 54%, braking 6%, 20.00Nm
Gears:0.376 (75kph) / 0.486 / 0.598 / 0.727 / 0.876 / 1.015 / FD 0.182 (top speed 202km/h or 125mph)
Damping:Front: 4.00, 4.00 / Rear: 4.00, 4.00
Springs:Front: rh -38.00mm, spr 126.28, arb 21.82 / Rear: rh -38.00mm, spr 114.03, arb 21.82
notes:
 
Viimeksi muokattu:
Osui tälläinen Codemastersin uutinen silmään. Dirt Rally 2:n molempien virallisten klubien uudet mestaruuskaudet starttaa nyt viikonloppuna ja ne kestää kokonaisen vuoden. Molemmissa sarjoissa ajetaan 12 rallia ja jokaisessa kisassa ajo-aikaa 23-28 päivää.

Vaikuttaa varsin mielenkiintoiselta ja haastankin, kaikki täältä ottamaan osaa, ainakin toiseen näistä sarjoista ja näyttämään mistä termi ”Flying Finn” on peräisin. Lykkyä pyttyyn!

Official Dirt Club (Standard): https://dirtrally2.com/clubs/club/179040

Expert Dirt Club (Hardcore): https://dirtrally2.com/clubs/club/179043

”Official Dirt” sallii ajoavut, vapaan kuvakulman ja lievät vauriot. Luokkana R5.

”Expert Dirt” on haastavampi, ei ajoapuja, ohjaamo kuvakulma, realistisemmat vauriot ja odottamattomat tapahtumat. Luokkana, Up To 2000cc.

Ps. Meikäläisellä ei ole mitään tekemistä näiden klubien/sarjojen kanssa. Ajattelin vain infoilla, kun kerrankin pääsee koittamaan rahkeita isolla porukalla.
96C02458-741E-42FD-B2C3-6062FF5DED0C.jpeg
 
Tuli heti ajettua putkeen kaikki 12 pätkää kun kerta tajuttu laittaa myös automaatti mukaan. Subarulla päästelin ja lopputuloksena oli sijoitus 12. Walesin avautumista odotellessa...
 
Näitä asetuksia käytin kun ajoin vielä T300+30cm alcantara-kehä yhdistelmällä. Tuo voi olla aika kevyt ffb mutta itse kun ajoin isoilla asteilla (esim. 900-1080) ja useita tunteja putkeen(4-8h) niin kädet ei oikein kestä isompi arvoja (pelin ffb %arvoja tarkoitan, control panelissa kaikki on lähes maksimit ja ne voisi olla myös 100% kaikki)
Control Panel
overall strength95
periodic95
constant95
dampers95
springs95
auto-centerOFFaka centering spring
allow game to do changes: YES
In Game
self aligning torque42
wheel friction42
tire friction42
suspension30
collision0

jä tällä tavalla säädin nuo pelin vibration ja feedback arvot

Testaamista varten mene Saksaan tai Espanjaan BMW e30 M3:lla ja aja 1-2vaihteella noin 60km/h tasaista vauhtia täysin suoraan, paina kytkin pohjaan ja tee 90asteen nopea kääntäminen(laita ratti kääntymään 720astetta) mutta tee tuo kääntäminen kuitenkin niin että pito säilyy takarenkaissa (Huom. auto ei saa mennä vielä sladiin tuossa koska silloin ratti voi kääntyä automaattisesti liian paljon vastakäännöksen puolelle joka johtaa spinnaukseen).
Heti tuon 90asteen kääntämisen jälkeen irroita kädet ratista+pidä kytkin pohjassa ja katso miten ratti käyttäytyy. Jos se vispaa liikaa eikä keskitä riittävän nopeasti niin silloin ehkä vähennä self aligning torqueta ja ehkä myös hivenen suspension arvoa (wheel friction arvoa ei ehkä kannata nostaa tuosta kovin paljoa ylöspäin kun se vain lisää mekaanista kitkaa ohjaukseen joka kyllä voi auttaa myös oskilloinnin vähentämiseen).
Kovemmissa vauhdeissa kuin 60km/h on ehkä normaalimpaa että auton balanssi kärsii enemmän(auto menee jopa sladiin) tuosta nopeasta 90asteen kääntämisestä ja silloin ratti oskilloi hieman voimakkaammin eikä keskitä välttämättä enää vaan jää vispaamaan puolelta toiselle kun auton painopiste heittelee puolelta toiselle(tuo riippuu myös auton setup-säädöistäkin)


Tässä mun BMW e30 M3 säädöt asvaltille niin voit kokeilla niitä tuossa testissä
BMW E30 M3 (Jan 25th 2020)
Alignment:Front: toe 0.00, camber -1.00 / Rear: toe 0.00, camber -1.13
Brakes:2,490.00Nm, bias 66%
Differential:driving 54%, braking 6%, 20.00Nm
Gears:0.376 (75kph) / 0.486 / 0.598 / 0.727 / 0.876 / 1.015 / FD 0.182 (top speed 202km/h or 125mph)
Damping:Front: 4.00, 4.00 / Rear: 4.00, 4.00
Springs:Front: rh -38.00mm, spr 126.28, arb 21.82 / Rear: rh -38.00mm, spr 114.03, arb 21.82
notes:
Käyköhän tää miten hyvin thrustmaster t 150 ratille ??
 
Miten noi Codemastersin serverit voi olla taas alhaalla?? Oli nähtävästi viisasta julkaista peli ilmaiseksi vaikka servukapasuteettia ei ole nostettu..

Muilla sama ongelma?
 
Miten noi Codemastersin serverit voi olla taas alhaalla?? Oli nähtävästi viisasta julkaista peli ilmaiseksi vaikka servukapasuteettia ei ole nostettu..

Muilla sama ongelma?

Joo sama vika täälläkin. Just ja just saattaa päästä serverille sisään, mutta ei pääse online-haasteita ajamaan, kun iskee virhekoodia ruutuun. Eihän nuo CM:n serverit ole koko tämän pelin aikana olleet sieltä parhaasta päästä, mutta nyt iskevät vielä lisäksi PS+-pelaajat ja kun on koronan takia enemmän porukkaa kotona pelaamassa, niin...

Ja just kun piti Puolaan lähteä '98 Imprezalla ajamaan sitä viikkohaastetta...
 
Jos joinaan jonkun tekemään clubiin ja alkaisin vaikka ajamaan sitä sarjaa, pääsenkö ajamaan myös kisoihin joiden DLC:tä en ole hommannut?
 
Ylös Bottom