Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DiRT Rally

Vastaus: DiRT Rally

Itsestä taas tuntuu, että asfaltilla tuo dirtin ajettavuus ei ole kovinkaan kummoinen, jotenkin outo tuntuma. Soralla sitten oikein kiva ajomalli, mutta olisihan tuossakin parantamisen varaa. Jarrut ainakin tuntuu turhan tehokkailta.

Project Carsiin vertaamisessa nyt en oikein näe järkeä, kun niin eri touhua tuo ralli ja rata-ajo. Forceissa nyt toki Dirt vie voiton, ainakin jos Pcarsin vakioasetuksiin vertaa.
 
Vastaus: DiRT Rally

Tulipahan nyt korkattua tämäkin. Viimeisin rallipeli on joku PS1 Colin McRae -rallipeli, joten onhan siitä aikaa. Enemmän tykkään rata-ajosta, vaan kyllä se hyvä rallipelikin kiinnostaa. Ja alkutuntuman jälkeen tämä on kyllä täyttä rautaa. Ajan pädillä, joten ihan täyttä nautintoa ei tule, mutta ohjaimellakin pelistä kyllä nauttii ja ajo tuntuu haastavalta ja palkitsevalta. Tulee hyvä tunne kun ajat hieman ylikovaa mutkiin sladissa ja pito löytyy kuitenkin sieltä.

Uraa tuossa testailin parin rallin verran. En tiedä vaikeustasosta, Open Championship Minillä, lienee helpoimmasta päästä. Kreikan hiekkateillä kolmas lopputuloksissa, yksi pohja-aika. Montessa sitten pohjat joka pätkälle ja voitto. Tästä on ihan kiva jatkaa ja kehittyä. Asetuksia oli pakko muuttaa ohjaimelle, ja sensitivyn laitoin suosiolla 15 ja Linearity 70. Jos jollakin on hyviä setupeja ohjaimelle heittää ja vinkata niin tänne vaan.

Liigoihinkin varmaan lähen kokeilemaan, tosin kaverilistalla olevat jo vetäneet niin paljo kovempaa ku minä että ei varmaan hirveesti passaa lähtee pädillä sinne sekaan :D
 
Vastaus: DiRT Rally

Project Carsiin vertaamisessa nyt en oikein näe järkeä, kun niin eri touhua tuo ralli ja rata-ajo. Forceissa nyt toki Dirt vie voiton, ainakin jos Pcarsin vakioasetuksiin vertaa.

Forcethan on yksi tärkeimpiä osia pelissä. Fysiikat voi olla mitä vaan, jos auto ei tunnu rattiin siltä, ettei se ole keinotekoinen. Pcarsissa on hyvät forcet, mutta ei luonnolliset.


Dirtissä fysiikat on huonommat (hypyistä esim menee minne vain), mutta forcet hipoo täydellisyyttä ja uskaltaa painaa kokoajan sen takia rajoilla kun kaikki tuntuu luonnolliselta.
 
Vastaus: DiRT Rally

Forcethan on yksi tärkeimpiä osia pelissä. Fysiikat voi olla mitä vaan, jos auto ei tunnu rattiin siltä, ettei se ole keinotekoinen. Pcarsissa on hyvät forcet, mutta ei luonnolliset.


Dirtissä fysiikat on huonommat (hypyistä esim menee minne vain), mutta forcet hipoo täydellisyyttä ja uskaltaa painaa kokoajan sen takia rajoilla kun kaikki tuntuu luonnolliselta.

Nojoo, tuo on ihan totta. Hyvät forcet tekee sen tunteen, että pystyy ajamaan autoa äärirajoilla. Tuo on oikeastaan Project Carsin isoin ongelma ollut, kun melko harvoin sellaista tuntumaa saa.

Mutta yhtä lailla tärkeät ne hyvät fysiikatkin ja juuri ne pelastaa paljon Pcarsin tapauksessa.
 
Vastaus: DiRT Rally

Liigoihinkin varmaan lähen kokeilemaan, tosin kaverilistalla olevat jo vetäneet niin paljo kovempaa ku minä että ei varmaan hirveesti passaa lähtee pädillä sinne sekaan :D

Sivustolla on parhaillaan menossa liiga viikonlopun ajan, jonka löydät hakusanalla KonsoliFIN. Rohkeasti mukaan osallistumaan!
 
Vastaus: DiRT Rally

Ehkä vähän vaikea verrata pcarsia ja dirttiä,pitää eri tavalla ajaa rallia kuin rataa. Mut jos vertaa dirtin asfalttipätkiä pcarsiin ajotuntumaan ja efekteihin,mielestäni dirtti vie voiton.
Molemmat on hyviä,dirtti on mielestäni simumaisempi.
Dirtti on paras ajopeli mitä koskaan ajanut konsoleilla.:)

Samaa mieltä..Kaksi eri peliä mitkä perustuu kuiten vähän eri ajomaailmaan..Mut kun katsoo kokonaisuutta niin kyl dirt vie voiton..pcars haukkas ehkä liian ison palan kaikkien ongelmien myötä..
 
Vastaus: DiRT Rally

Forcethan on yksi tärkeimpiä osia pelissä. Fysiikat voi olla mitä vaan, jos auto ei tunnu rattiin siltä, ettei se ole keinotekoinen. Pcarsissa on hyvät forcet, mutta ei luonnolliset.


Dirtissä fysiikat on huonommat (hypyistä esim menee minne vain), mutta forcet hipoo täydellisyyttä ja uskaltaa painaa kokoajan sen takia rajoilla kun kaikki tuntuu luonnolliselta.

Hypyissä joutuu pelaan jarruilla et hypyt onnistuu!! mitä huonommat säädöt sen enemmän mennään hyvin kohdistetun jarrun kaa.. Itsellä tosi huono kielipää ja asetukset oletutuksella..
olis kiva jos suomi asetuksia tulis varsinkin suomi pätkiin joissa ne sekunnit saadaan silloin kun auto menee hypyissäkin sinne minne pitää..Vähän kokeillut , mut pahemmaksi menee kun
summissa säätelee..
 
Vastaus: DiRT Rally

Hypyissä joutuu pelaan jarruilla et hypyt onnistuu!! mitä huonommat säädöt sen enemmän mennään hyvin kohdistetun jarrun kaa.. Itsellä tosi huono kielipää ja asetukset oletutuksella..
olis kiva jos suomi asetuksia tulis varsinkin suomi pätkiin joissa ne sekunnit saadaan silloin kun auto menee hypyissäkin sinne minne pitää..Vähän kokeillut , mut pahemmaksi menee kun
summissa säätelee..
Sama vika mulla,ei oikein englanti oo hallus ja vaik oiski,en osaa säätää. Joten oletuksilla mennään,paitsi välityksiä oon joskus muutellu.

Meijän pitää mennä englanninkielenkursseille ja mä meen myös ajo/rallikouluun.:eek:
 
Vastaus: DiRT Rally

Olisko jollain ohjeita mikä vaikuttaa mihinkin. Esim. Jousitusta jos säädän johonkin suuntaan niin miten se vaikuttaa. Joskus oli suomenkielinen sivu missä oli selitetty kaikki mutta sitä ei enää ole. Kiitos jo etukäteen jos sellainen sivu löytyy.
 
Vastaus: DiRT Rally

https://www.youtube.com/watch?v=LUX7xa11WUo Kokeilin eilen Paskurissa Delta S4:sta default säädöillä.

Hyvän näköistä menoa! Itellä vähän joillakin autoilla ongelma, että pito ja rata riittää mutta auto kellahtaa kahdelle renkaalle ihan vaan kääntämällä täysin tasaisella tiellä osumatta mihinkään. Joutuu aina hannailemaan ja jarruttelemaan vaikkei vauhti ole milläänlailla liian kova. 2010-luokan autot ainakin tekee noin vaikka niiden ei todellakaan pitäisi niin tehdä.
 
Vastaus: DiRT Rally

Tänään kolme kertaa kaatunut peli PS4:llä ja välillä pätkii hulluna.
 
Vastaus: DiRT Rally

Eilen tuli saatettua juuri ennen kolmannen kauden aloitusta kaksi vanhaa ystävää yhteen! Nimittäin itseni ja "vanha" rakas kunnon Subaru Impreza '01 ovat jälleen yhdessä! Kyseisellä vehkeellä tuli ajeltua eniten niin alkuperäisessä Colin McRae Rallyssa, kakkososassa, Richard Burnsissa ja niin edelleen ja nyt ollaan taas yhdessä! Päivityksiä hankkiessahan se ensimmäinen kausi varmaan menee, mutta jo nyt voi sanoa, että ikävä oli autoa ja upeastihan se sopii kätösiin. Selvästi askel eteenpäin R4-ryhmän Evo X:stä! Ja menihän se debyyttirallikin sillä mukavasti, kun kausi lähti liikkeelle Monten kolmossijalla. On se vaan niin komeaa päästellä menemään jo klassikoksikin muodostuneella sähkönsinisellä värillä, jossa on Subarun tähtilogot päällä kuin Colin McRae, Juha Kankkunen ja Tommi Mäkinen aikanaan!
 
Vastaus: DiRT Rally

Unohtamatta Petter Solbergia joka ajoi mestaruuteen Wrc Subarulla. Itsellä Kreikka ja Ruotsi jäljellä clubman kaudessa ja ajattelin jos seuraavaksi siirtyisi Wrc autoihin.
Subaru kanssa polttelisi, mutta Focus istuu myös hyvin käteen [emoji2]. Tai sitten aloittelisi ensin yhden kauden N-ryhmän Subarulla ja panostaisi tallin väkeen vähän enemmän crediittejä.
 
Vastaus: DiRT Rally

Tätä peli on kehuttu niin paljon, että pitkästä aikaa oli pakko ostaa rallipeli. Eikä mennyt rahat ollenkaan hukkaan!

Minillä tuli aloitettua ura ja ensimmäisestä rallista neljäs sija, mutta jo toisesta napsahti voitto n. sekunnin erolla. KonsoliFINin turneeta tuli myös kokeiltua. Ensimmäisellä pätkällä turpaan n. 40 sekuntia (30 sekuntia jos otetaan huomioon ohjaimella ajavat) ja toista ehdin taivaltamaan vain hetken kunnes lipsautin jonnekin pöpelikköön ja peli oli ohi. Ei oikein meinannut escort pysyä minin jälkeen lapasessa. :rolleyes:

Harmi, että tällä hetkellä ei oikein ole mahdollisuutta ostaa rattia ja polkimia. Kyllä tätä ohjaimellakin vääntää, mutta varmasti saisi ratilla vielä enemmän irti. Noh, josko kesällä sitten.
 
Vastaus: DiRT Rally

Täällä jumittaa rallin käynnistys - lähtölaskenta ei ala vaan istutaan autossa maailman tappiin. Onko tähän lääkettä tiedossa? Rallikrossi onnistuu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: DiRT Rally

Täällä jumittaa rallin käynnistys - lähtölaskenta ei ala vaan istutaan autossa maailman tappio. Onko tähän lääkettä tiedossa? Rallikrossi onnistuu.
Lähtölaskenta pitäisi alkaa kun käsijarru on päällä. Vai onko lähtö onnistunut aiemmin, mutta nyt jumittaa?
 
Vastaus: DiRT Rally

Lähtölaskenta pitäisi alkaa kun käsijarru on päällä. Vai onko lähtö onnistunut aiemmin, mutta nyt jumittaa?

Lähtölaskenta on lähtenyt automaattisesti, nyt ei lähde laisinkaan. Olen siinä vaiheessa lyönyt vasta käsijarrun päälle.

Edit: Kiitos vihjeestä! Peli oli vaihtanut näppäinkonfigutaation defaultiksi. Painoi ympyrää niin johan kähti käyntiin, asetuksena ollut R1.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: DiRT Rally

Project Carsiin vertaamisessa nyt en oikein näe järkeä, kun niin eri touhua tuo ralli ja rata-ajo.
Olen kyllä samaa mieltä. Vaikka viimeisin ajopeli mitä olen pelannut on GT5 niin minustakin rata-ajo ja ralli eroaa niin paljon että en osaa vertailla. Nautin rallista itse ainakin enemmän niin se on sitten parempi. Pistääkähän ensi viikonlopuksi konsoliFin liigaa myös pystyyn:cool:
 
Huhhuh, kyllä te kovaa menette :) Itse olen nyt ehtinyt ajaa urassa sen ekan kauden Minillä ja nyt yritin viikonlopun aikana ehtiä kahlaamaan tuon Konsolifin Xonen kisan. EK:t oli tuplasti pidempiä kuin olin tottunut ja Fordin kaasua ei voinut avata täysille missään vaiheessa tai aina oli ajovalot tulosuuntaan... Maalissa toiseksi viimeisenä ja minuuttikaupalla kärjestä. Mutta on tuo kiva tapa päästä vertaamaan, missä muut menevät :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom