Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DiRT Rally

Vastaus: DiRT Rally

Tuli tuossa taas 2 kuukauden tauon jälkee ajettuu rallii. :) Walesissa toinen sillä helpoimmalla tasolla. Päässy vissiin unohtuu tuo että autoista "katoaa" massa kun se on ilmassa. :D Muutenhan fysiikka on kunnossa. Minulla kyllä peli toimii moitteetta. Taisi tulla jo joku korjaus päivitys.
 
Vastaus: DiRT Rally

Pitkästä aikaa tuli tällä viikolla Dirt Rallya ajettua. Ensin vähän Pikes Peakea, ja kylläpäs maistu. Tuli opeteltua ulkoa rata, niin hiukan helpompi ajaa. Jostain syystä ajelin koko pätkän kovempaa täyssoralla verrattuna täysasvalttiin. 405 taipuu kyllä hyvin soralla, mutta asvaltilla melko hankala. Nostin itteni Masters-tasolle.

Sitten urakaks vetästä Masters-tasolla rallikausi. Joskus aikoinaan tullu ajettua mastersilla läpi, kun oli vähemmän ralleja ja sen jälkeen tahallaan tiputtautunu alimpaan divariin niin sai ihan jäätävät rahat. Enää sitä bugia ei kai voi hyödyntää. Samalla tuli jotenkin uudelleenkoettua Ruotsi ihan erilailla kuin ennen. Joskus enemmän vaan vitutti ajaa sitä, mutta nyt se maistuu todella hyvältä ja meni heti kakkoseks Suomen jälkeen suosikkirallilistalla. Varsinkin pitkistä pätkistä toinen eli Hamra/Lysvik ja sen lyhyet versiot ovat todella loistavia ja kovavauhtisia. Toinen pätkä ei niinkään hauska, mutta menettelee. Wales taas tipahti ränkingissä viimeseks. En tiedä miten joskus ennen, kuin ei ollu vielä Suomen rallia pelissä, niin tuo oli suosikki. Ihan uskomattoman kamala kaikilta osin. Sweet Lambin alku ihan jees, mutta muuten vaan huono, varsinkin kun Suomeen tai Ruotsiin vertaa.

Huomasin muuten, että autoa saman luokan sisällä voi vaihtaa kesken kauden, jos rallin jälkeen painaa main menuun. Ajelin ekan rallin Impreza 01:llä ja kaks seuraavaa Focus 07:lla. Täytyy varmaan kokeilla vielä C4 ja Focus 01 saman kauden aikana. Täytyy vaan käydä kehittämässä toisessa pelimuodossa autot oikeaan kuntoonsa. Hyvä kun on 4:llä mekaanikolla 3 perk-slottia, niin yhdellä Custom Championshipin pätkällä saa helposti kehitettyä auton kuntoon.

Tuo 12 "eri" pätkän systeemi on kyllä jotenkin vaan älyttömän typerä. En haluais ajaa yhtään pätkää väärään suuntaan saman rallin aikana. Enkä samaa mutkaa samaan suuntaan kahden eri pätkän myötä. Mieluummin vaikka kaks kertaa tismalleen samoja pätkiä rallin aikana, kuten oikeastikin, sillon voi aina verrata menikö ekalla kierroksella paremmin kuin toisella. Vaikka niin, että oikeaan suuntaan ajetaan kaikki lyhyenä ja tuplana. Väärään suuntaan pitkät vaan kertaalleen. Tulis yhteensä 12 pätkää.

Toinen vaihtoehto on, että ajettais vaan kaikki pitkät tuplana. Tulis 8 pätkää, mutta kilometrejä varmaan enemmän.

Moi !! mulle taas suomipätkissä liikaa vauhdintuntua..Ei pysy vanhan miehen silmät mukana :)) kaveri ajelee pc:llä ja siinä nopeus parempi.Ehkä siksi myös joltain osin myös ajat ovat parempia.
autojen vaihtomahdollisuus kans vähän typerä!!Muuten peli kyllä koukuttaa..Neljään viikkoon en lomien takia koskenut koko peliin ja se kyllä näkyy heti..
 
Vastaus: DiRT Rally

Vähän nyppii tässä tuo systeemi, miten autoja kehitetään. Sen sijaan että saisi käyttää kisoistaan saamia rahoja päivitysten ostamiseen, pitää kyseisellä autolla ajaa kisoja. Hieman turhauttavaa ajaa alitehoisella autolla kokonaisia championship kisoja, jotta voit ylipäänsä pärjätä niissä. Ostin Elite tasolle noustuani 2001 Imprezan ja täysiä päivitetyn group a auton rinnalla tuo kiihtyy todella tussusti. Ajoin Kreikan avauspätkälle ihan ok rykäisyn ja jäin kärjelle +40s, sija 8. Päivitetyllä aitolla väitän olleeni top3.

Turhaa grindaamista tuo autojen päivittäminen. Olisi parempi kokonaan ilman päivityksiä. Eihän se nyt muutenkaan ole kovin realistista, että joku on kisassa mukana selvästi alitehoisella rotiskolla. Ja vaikeustaso pitäisi saada valita. Onhan se ajaminen kivaa, mutta vähän turhauttavaa kurvailla jollain mopolla Elite tasolla.

E. Onko muuten mitään tietoa/puheita lisäsisällöstä, autoista tai ennen kaikkea rallipätkistä? Toivottavasti tulee lisää ja olisin valmis maksamaankin. Kukaan tuskin kaipaa Dirt Rally kakkosta vielä pitkään aikaan, tämä elää vielä pitkään, jos ajettavan määrää vähän vielä lisättäisiin. Kokonaan uusi maa olisi herkkua, esimerkiksi Australia. Toki nyt on katettu eri rallityypit hyvin ja niistä ne ikonisimmat, mutta kyllä siellä olisi vielä riittävän erilaisia, kuten vaikkapa juuri aussien ralli.

Autovalikoimaam olen ihan ok tyytyväinen, vaikka olisihan tuolla historian saatossa autoja vaikka millä mitalla, joita olisi kiva päästä ajamaan. Ja toki Toyota, mutta minkäs teet.. Porsche olisi viimein vapaata riistaa *wink*
 
Vastaus: DiRT Rally

Vähän nyppii tässä tuo systeemi, miten autoja kehitetään. Sen sijaan että saisi käyttää kisoistaan saamia rahoja päivitysten ostamiseen, pitää kyseisellä autolla ajaa kisoja. Hieman turhauttavaa ajaa alitehoisella autolla kokonaisia championship kisoja, jotta voit ylipäänsä pärjätä niissä. Ostin Elite tasolle noustuani 2001 Imprezan ja täysiä päivitetyn group a auton rinnalla tuo kiihtyy todella tussusti. Ajoin Kreikan avauspätkälle ihan ok rykäisyn ja jäin kärjelle +40s, sija 8. Päivitetyllä aitolla väitän olleeni top3.

Turhaa grindaamista tuo autojen päivittäminen. Olisi parempi kokonaan ilman päivityksiä. Eihän se nyt muutenkaan ole kovin realistista, että joku on kisassa mukana selvästi alitehoisella rotiskolla. Ja vaikeustaso pitäisi saada valita. Onhan se ajaminen kivaa, mutta vähän turhauttavaa kurvailla jollain mopolla Elite tasolla.
Vedä custom championshippiin ja valitse eventtien määräks 1 ja pätkien määräks 1. Peli arpoo maan ja pätkän. Toistat niin kauan, että kaikki upgradet on autossa. Itellä riittää yks pätkä vaikka ajais moderneilla autoilla, joissa on ilmeisesti 5 upgradee.

Sitten vasta aloitat careerissa uuden kauden.
 
Vastaus: DiRT Rally

Ehdottomasti parempi systeemi tuo, että ajamalla kehittyy. Sillä aina kun on rahalla ostettava, niin se vasta grindaamista on joka pelissä. Hinkkaat kisa tolkulla, jotta saat x määrän rahaa, jotta voit ostaa jotain parempaa. Tämä on todella hyvä systeemi.
Itsellä tosin eka ralli menee siten, että jään 1-2 sek per EK, kun ei ole ainuttakaan upgradea. Ekan rallin jälkeen onkin sitten jo täysin viritetty auto ja pärjää.
 
Vastaus: DiRT Rally

Helposti saa ne päivitykset autoihin ku on vaan perkkejä tarpeeksi käytössä ni ei vaadi ku sen yhen pätkän yleensä. Isompi homma mun mielestä on kerätä rahaa ja ostella lisää autoja.
 
Vastaus: DiRT Rally

Uusia ratoja ei ole luvassa, mutta autopuolelle on toki mahdollista tulla jotain. Veikkaan kyllä, että jättävät ne uudet autotkin Dirt Rally 2:seen.

En yhtään ihmettelisi, jos DR2:ssa olisi Uusi-Seelanti ja Irlanti sekä Group B rallycross autot. Näistä on pelinkehittäjä puhunut twitch striimeissä.
 
Vastaus: DiRT Rally

En varsinaisesti näe eroa rahalla ostamisen tai ajamisen välillä paitsi sen, että voit ajaa ja kerätä rahaa niillä jo päivitetyillä autoilla. Ei tuossa ole mitään saavuttamisen tuntuakaan. Ne samat päivitykset tulevat sinne ja aina samassa järjestyksessä, ajat vaan vähän aikaa. Olen kyllä vahvasti sen kannalla, että koko päivitykset olisi voinut ennemmin jättää pois kuin tehdä ihan puolivillaisesti. Rahalla vapaasti valittavat päivityspalikat olisi paljon mielenkiintoisempi ja pelillisestikin parempi ratkaisu.
 
Vastaus: DiRT Rally

Onko tässä pelissä sellasta time trial pelimuotoa, että vois omaa aikaa parannella etappi kohtaisesti? Onko parempi kun wrc5?
 
Vastaus: DiRT Rally

Onko tässä pelissä sellasta time trial pelimuotoa, että vois omaa aikaa parannella etappi kohtaisesti? Onko parempi kun wrc5?
Mielipide eroja kaikki tällaiset onko parempi kuin vertailut. Osa tykkää wrc:stä osa Dirtistä. YouTubesta voi katsella näitä molempia niin voi itse tehdä omat johtopäätökset.
 
Vastaus: DiRT Rally

Siellä on mukavan haastavat viikkohaasteet pyörähtäneet käyntiin eilen! Ohjelmassa kaksi(2) erilaista haastetta 1980-luvun takavetoisilla, molemmissa kuusi(6) pätkää. Ensimmäisessä ajellaan Monte Carlossa ja toinen on sitten yhdistelmähaaste kolmen eri rallin pitkiä pätkiä järjestyksessä Saksa, Suomi, Ruotsi. Jälkimmäinen haaste on myös ns. kestävyyshaaste, jonka aikana ei autoa pääse korjaamaan ollenkaan! :)

Tuli nyt sitten tarpeen ostaa ensimmäinen takavetoinen ja valinta kohdistui, totta kai näin bemaristina muutenkin, e30 M3 Rallyyn, jolla olin muutaman kerran yksittäisiä pätkiä ajellut. Kyllähän sillä ihan tällaisia pidempiäkin haasteita ajeli läpi mielellään, kun pääsi vähän taas sisään pelin ideaan takavetoisista. Kaasun käyttö huomattavasti tärkeämmässä roolissa kuin noilla erilaisilla nelivetoisilla, mutta hyvin palkitsevaa on sitten päästellä, kun saa sen kunnon otteen ja "tatsin" siihen auton vientiin. Suomessa hymy oli korvissa, Saksa ja Monte ihan kivoja, mutta Ruotsi sitten aivan kaamea :D
 
Vastaus: DiRT Rally

Ostin sitten tämän kun oli plussalaisena hyvänä tarjouksena storessa ja onhan tää miljoona kertaa parempi kun WRC 5! Maisemat ja jotenkin tunnelma kokonaisuudessaan ihan toista luokkaa. Yritin kirjautua online puolelle juurikin noita haasteita ajamaan mutta eipä se mua sinne päästäny, enkä nyt ole kokeillut kun ajoin ekan sarjan ura tilassa -60 -luvun luokassa. On kyllä siistiä tässä tämä ajaminen. Eri autoissa tuntee eron kyllä heti. Vähänkin tehokkaampi auto alla niin kyllä siihen ajamiseen oikeasti täytyy keskittyä.

Monte Carlon kapea asfaltti rata on tähän mennessä mun suosikki, sitten ehkä suomen radat. Tosiaan tuo ruotsi on aivan kaamea ajettava kun vähänkin osuu lumipenkkaan niin auto pyörähtää heti.

Mutta hyvä rallipeli on kyseessä. Suosittelen.

P.S. T80 ratti ei sitten toimi tässä. Tietenkään. Olishan se pitäny arvata...
 
Vastaus: DiRT Rally

T80 ratti ei sitten toimi tässä. Tietenkään. Olishan se pitäny arvata...
Itse asiassa toimii. Sun pitää vaan käynnistää Dirt Rally niin että järjestelmä luulee sitä normaaliksi ohjaimeksi. Mä oon sitä pelannu samalla ratilla. :) Käynnistä peli siis ratista.
 
Vastaus: DiRT Rally

Itse asiassa toimii. Sun pitää vaan käynnistää Dirt Rally niin että järjestelmä luulee sitä normaaliksi ohjaimeksi. Mä oon sitä pelannu samalla ratilla. :) Käynnistä peli siis ratista.

Aijaa. Kokeilin niin, että peli oli päällä ja painoin ps nappia mutta totesin,ettei toimi. Täytyypä huomenna kokeilla uudestaan. Hyvä jos kerta toimii. Minkähän takia ei toimi jos laittaa ratin kiinni pelin ollessa päällä... Mutta kiitos tiedosta :cool:
 
Vastaus: DiRT Rally

Mikäs tässä pelissä on helpoin A1 vaikeustaso? Onko se toi clubman? Tuntuu että ei vaan pysy millään perässä[emoji1]
 
Vastaus: DiRT Rally

Mikäs tässä pelissä on helpoin A1 vaikeustaso? Onko se toi clubman? Tuntuu että ei vaan pysy millään perässä[emoji1]

Kyllähän tässä tosissaan saa vääntää varsinkin korkeimmalla tasolla, oliko se elite?, mutta suuri vaikutus on pärjäämiseesi clubman-tasolla sillä paljonko olet kisakiesilläsi ajanut, auto kehittyy automaagisesti paljon kunhan saa ne kehitykset valmiiksi eli ota uusi kausi tai valmistele ajamiasi autoja kauteen ajamalla custom championsippiä jossa ne myös kehittyvät vaikka valitsisit vain yhden ek:n per kausi. Kun autossa on kaikki viripalikat valmiina ei pitäisi ensimmäiset careerin vaikeustasot tuntua pahalta enää.
 
Vastaus: DiRT Rally

Elite on toisex vaikein,master on vaikein.

Tänään ajoin muutaman pätkän reilun kuukauden tauon jälkeen..eipä siitä oikein tullu mitään..ei B-ryhmän pösö halunnu mennä sinne mihin halusin.:eek:
 
Vastaus: DiRT Rally

No ei tietenkään tuu mittään jos eet oot harjotelllu, m itä nä luulet...
 
Ylös Bottom