Pitkästä aikaa tuli tällä viikolla Dirt Rallya ajettua. Ensin vähän Pikes Peakea, ja kylläpäs maistu. Tuli opeteltua ulkoa rata, niin hiukan helpompi ajaa. Jostain syystä ajelin koko pätkän kovempaa täyssoralla verrattuna täysasvalttiin. 405 taipuu kyllä hyvin soralla, mutta asvaltilla melko hankala. Nostin itteni Masters-tasolle.
Sitten urakaks vetästä Masters-tasolla rallikausi. Joskus aikoinaan tullu ajettua mastersilla läpi, kun oli vähemmän ralleja ja sen jälkeen tahallaan tiputtautunu alimpaan divariin niin sai ihan jäätävät rahat. Enää sitä bugia ei kai voi hyödyntää. Samalla tuli jotenkin uudelleenkoettua Ruotsi ihan erilailla kuin ennen. Joskus enemmän vaan vitutti ajaa sitä, mutta nyt se maistuu todella hyvältä ja meni heti kakkoseks Suomen jälkeen suosikkirallilistalla. Varsinkin pitkistä pätkistä toinen eli Hamra/Lysvik ja sen lyhyet versiot ovat todella loistavia ja kovavauhtisia. Toinen pätkä ei niinkään hauska, mutta menettelee. Wales taas tipahti ränkingissä viimeseks. En tiedä miten joskus ennen, kuin ei ollu vielä Suomen rallia pelissä, niin tuo oli suosikki. Ihan uskomattoman kamala kaikilta osin. Sweet Lambin alku ihan jees, mutta muuten vaan huono, varsinkin kun Suomeen tai Ruotsiin vertaa.
Huomasin muuten, että autoa saman luokan sisällä voi vaihtaa kesken kauden, jos rallin jälkeen painaa main menuun. Ajelin ekan rallin Impreza 01:llä ja kaks seuraavaa Focus 07:lla. Täytyy varmaan kokeilla vielä C4 ja Focus 01 saman kauden aikana. Täytyy vaan käydä kehittämässä toisessa pelimuodossa autot oikeaan kuntoonsa. Hyvä kun on 4:llä mekaanikolla 3 perk-slottia, niin yhdellä Custom Championshipin pätkällä saa helposti kehitettyä auton kuntoon.
Tuo 12 "eri" pätkän systeemi on kyllä jotenkin vaan älyttömän typerä. En haluais ajaa yhtään pätkää väärään suuntaan saman rallin aikana. Enkä samaa mutkaa samaan suuntaan kahden eri pätkän myötä. Mieluummin vaikka kaks kertaa tismalleen samoja pätkiä rallin aikana, kuten oikeastikin, sillon voi aina verrata menikö ekalla kierroksella paremmin kuin toisella. Vaikka niin, että oikeaan suuntaan ajetaan kaikki lyhyenä ja tuplana. Väärään suuntaan pitkät vaan kertaalleen. Tulis yhteensä 12 pätkää.
Toinen vaihtoehto on, että ajettais vaan kaikki pitkät tuplana. Tulis 8 pätkää, mutta kilometrejä varmaan enemmän.