Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DiRT Rally

Vastaus: DiRT Rally

Pelaako kaikki täällä vain ratin kanssa? Onko tätä järkeä hommata jos käytössä on vain padi? Minkälainen tuntuma esim. verrattuna Forziin jotka ovat aivan loistavia myös ohjaimen kanssa.

Eilen pääsin peliin käsiksi. Viitisen pätkää ajelin pädillä ja tuntuma vaikutti erinomaiselta. Herkkyyksiä ja muita pääsee säätämään jos ei suoraan paketista tunnu hyvältä omaan käteen.
 
Vastaus: DiRT Rally

Vaikka autopelit ei yleensä aivan hirveästi nappaa, niin tämä kyllä on alkanut kiinnostamaan. Robleemana vain, että en voisi kuvitella saavani mitään ajamisen fiilistä ohjaimen tatteja pyörittelemällä. Pitäisi olla ihan ratti ja polkimet, ja 100e-200e setin ostaminen + teline mahdollisesti vain yhden pelin takia.. Järki puuttuu peliin. :D

Mutta todella makean näköinen ja kuuloinen peli mitä streameja seurannut!
 
Vastaus: DiRT Rally

Pitäisi olla ihan ratti ja polkimet, ja 100e-200e setin ostaminen + teline mahdollisesti vain yhden pelin takia.. Järki puuttuu peliin. :D

En ole pelannut kunnolla oikein mitään pelejä varmaan neljään vuoteen... mut kun ensimmäiset videot tästä näin niin tiesin että nyt on aika palata virtuaalirallin pariin. Rakensin ajokaukalon aikanaan hävitetyn tilalle ja ostin Thrusmasterin T500rs-ratti/poljinsetin vain ja ainoastaan tätä peliä varten... ja nyt kun parina päivänä on kerennyt jonkun tunnin pelaamaan niin... aiijaijai mitä namia!! Kerrankin peli jossa ajomallinnus alkaa olemaan kohdillaan! ..vauhti tuntuu makeasti, mut ehkä hieman liiankin kovaa pääsee vanhalla takaveto Escortilla jos verrataan todellisuuteen, mut pieniä virheitä tässä loistavassa pelissä.
 
Vastaus: DiRT Rally

Testasin käsijarrun laittaa th8a shifteriin ja se kyl toimii,mut sama "käsijarru"toiminto on myös läpässä..kuten epäilinki. Eli pitäs laittaa "gear up" johki nappiin,jotta vaihteet toimii ylöspäinki-->nämä testasin shifteri kytkettynä ratttiin.

Kun kytkin shifterin pleikkaan ja käsijarrutoiminnon laittoi keppiin,ni nyt toimii läpät aivan normisti.

Nyt pitää ehkä hommata toinenki shifteri..toiseen h-kaavio/sekventaali(rattiin kytkettynä) ja toiseen käsijarru(pleikkaan kytkettynä).
 
Vastaus: DiRT Rally

Nyt rupee menee jo hermot...yritän linkata tota mun profiilia RaceNettiin niin herja vaan:
"Connection Failed The RaceNet service is not avaible. Please try again later."

Tätä herjannu jo tiistaista asti ja pelaan Xbox Onella.

Ootko kokeillut ihan dirt omilta sivuilta rekisteröityä? Itellä ei kertaakaan mitään ongelmia racenettii yhdistämisessä,pelannut maanantaista asti(Xbox one).
 
Vastaus: DiRT Rally

https://www.youtube.com/watch?v=6lYYfu8ytkI

Hankintaan menee kyllä, aletaan raiskaamaan ajopenkkiä sit kunnolla tuon kanssa :D Käsijarru pakko kait ampua johkin nappiin ratissa jos tai ilmeisesti kun buttonboxit yms. ei toimi tuossa pelissä...?

Ei toimi buttonboxit.:mad: Tänään ajoin käsijarru shifterissä,mut sit joutu käyttää läppävaiheita. Laitan takas h-kaaviox,on se vain ni eri fiilis ajaa h-kaaviolla+kytkimellä "normiautoja". Nyt harkinnas toinen shifteri käsijarrun takia.:)
 
Vastaus: DiRT Rally

Ei toimi buttonboxit.:mad: Tänään ajoin käsijarru shifterissä,mut sit joutu käyttää läppävaiheita. Laitan takas h-kaaviox,on se vain ni eri fiilis ajaa h-kaaviolla+kytkimellä "normiautoja". Nyt harkinnas toinen shifteri käsijarrun takia.:)

Mulla on kyllä jokin idea, koskien tuota R3 nappia. Siihen kahva joka painaa sitä R3 nappia kun kahvasta vetää... Kehittelen vielä tuota mut ehkäpä siitä vois syntyä jotain ilman että tarvii rikkoa mitään...
 
Vastaus: DiRT Rally

Mulla on kyllä jokin idea, koskien tuota R3 nappia. Siihen kahva joka painaa sitä R3 nappia kun kahvasta vetää... Kehittelen vielä tuota mut ehkäpä siitä vois syntyä jotain ilman että tarvii rikkoa mitään...
Vähän saman tyylistä sydeemiä suunnittelen itsekin, nyt ajanut kokonaan ilman käsijarrua. On Pitänyt säätää jarrut aika takapainosiksi, että saa taipumaan tiukempiin paikkoihin... pakko saada joku keppi rakenneltua.
 
Vastaus: DiRT Rally

Mulla on kyllä jokin idea, koskien tuota R3 nappia. Siihen kahva joka painaa sitä R3 nappia kun kahvasta vetää... Kehittelen vielä tuota mut ehkäpä siitä vois syntyä jotain ilman että tarvii rikkoa mitään...

Jep. Kyl käsijarru pitää saaha kahvaan..ihan sama millä tavalla. Shifterin sais alle 150€ systema storesta,turhan kallis käsijarrux. Mut toisaalta,150€ menee kuppilaan yhes illas.:p

Nyt mul on käsijarru R2:sa 599xx rimmis,R2 on lähinnä oikeaa peukaloa. Mut ku nois autois mis on suuri kääntösäde,joutuu välil "irrottaa" otteen ja joskus vahingos osuu käkkärinappii ja sit voi spinnata. Nappikäkkäri ei tuota ongelmia uudemmis vehkeis,joissa on pieni kääntösäde.

Olipas hankala siirtyä ministä 70' kadetin puikkoihin,ei meinannu tiellä pysyä.:D
 
Vastaus: DiRT Rally

Tulipa tuossa nyt sitten se uran ensimmäinen avoin kausi aloiteltua, jotta pääsee senkin makuun ja saa vähän rahaa tilille. Härskisti käytin ennakkovarausetua hyväkseni ja otin vain sen "fully upgraded" Minin ja sillä lähdettiin liikkeelle. Ihan kiva pikku kotterohan se on, simppeli ajaa, kun on etuveto, eikä ole liikaa tehoa, niin pysyy edes jotenkin näpeissä :D Eilen ja tänään ajelin ne päivittäishaasteet B-ryhmäläisillä, eilen Lancia ja tänään Pösö ja kyllähän ne sellaisia tappolaitteita on, että ihan joutui vetämään kieli keskellä suuta, että pysyi jotenkuten tiellä...

Ensimmäinen kausi siis nyt puolessa välissä 60-luvun historikeilla, takana Kreikka(kolmas), Monte(voitto) ja Saksa(kakkonen). Noilla tuloksilla puolessa välissä 58 pistettä ja 7 pisteen johto, mutta tuloillaan vielä ihan vieras Suomi ja jo vaikeiksi koetut Wales ja Ruotsi, joten saapa nähdä, kuinka äijän käy. Tavoitteena loppupisteisiin paikka kärkikolmikkoon, jotta pääsee eteenpäin- Noilla suorituksilla on kasaantunut jo sellainen 170 000 rahaa tilille ja jos sinne 250 000 tienoille pääsisi, kun tuo kausi loppuu, niin täytyy sitten katsella, millaisen pirssin sitä ostaisi ensimmäiseksi omaksi autokseen. Suosituksia saa antaa...

Noin muuten noista kolmesta kisasta täytyy sanoa, että Kreikan rinteet on kyllä Minilläkin melkoista menoa. Epätasaista röykytystä ja todellakin tulee mieleen ne muinaiset puheet Akropolis-rallin selviytymistaistelu-luonteesta. Montessa napsahti siis voitto ja 3/4 pohja-aikaa, siellä meno oli jo ihan rallin näköistäkin, auto meni ränneissä ihan siihen tapaan, että sitä olisi voinut jo sanoa ihan hallituksi ajamiseksikin. Sama meno jatkui Saksassa vähän laakeammilla niityillä ja metsiköissä, mutta japanilainen kilpakumppani oli kuitenkin 4 pätkällä yhteensä 20 sekuntia nopeampi. Hölläsin vähän viimeisellä pätkällä ja varmistin hyvät pisteet kakkostilasta, kun ei vaan riittänyt meno ihan kärkeen.
 
Vastaus: DiRT Rally

Miten hyvin kerkeette seuraamaan yläreunan nuotituta silmin. Itse puhallan menemään korvakuulolla tai pikaisella vilkaisulla näkyykö vihreää/keltaista nuoteista,ei kyl kunnolla kerkii kattelemaan
 
Vastaus: DiRT Rally

Miten hyvin kerkeette seuraamaan yläreunan nuotituta silmin. Itse puhallan menemään korvakuulolla tai pikaisella vilkaisulla näkyykö vihreää/keltaista nuoteista,ei kyl kunnolla kerkii kattelemaan
Aika pitkälti korvakuulolla mennää, koitin ilman hudiaki mut ei oikee tullu mitään, tuo ne merkit kuitenki pientä varmuuden tunnetta siitä mihi puolen ojaa seuraavaksi mennään, on kyl loistava jotenki tätä osaa ajaa paremmin ku lööppiä johtuneeko sitten siitä, että tässä auto käyttäytyy niinku pitää
 
16km ouninpohjaa on WRC kalustolla varmistellen varovasti ajaenkin sellainen kokemus, että kädet tärisee kokoajan.

Oli pakko tuon kakariston tutun risteyksen takia tuo ajaa, mutta mutka menikin sitten pieleen. :) (3:40 kohdalla)

 
Vastaus: DiRT Rally

Minillä oli hauska tykittää ne Suomen pätkät mitä siinä ekalla kaudella oli. Sai olla lähes kokoajan kaasupohjassa. :D
 
Ylös Bottom