Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Disco Elysium - The Final Cut

Päivitystä tulossa tänään.

Tosin, uskon kun näen. Tämän pelin kehittäjät ovat monien mielestä ärsyttävyyden huipulla hiljaisuutensa vuoksi. Tässä pelissä on nyt ainakin 3 bugia jotka estävät täysin etenemisen ja yksi bugi joka poistaa kaikki savetukset. Kehittäjät sanoivat viime viikolla, että päivitys tulossa 1-2 päivän päästä. Siitä nyt viikko. Ja samalla alkoi täydellinen hiljaisuus. Monen mielestä näin ei kannattaisi hoitaa asioita. Eikä myöskään minun. Vaikka peli onkin uskomaton kokemus ja ehdottomasti yksi parhaimmista pelaamistani peleistä, kehittäjillä on oppimista kuinka tiedottaa asioista

No, toivottavasti pääsisi tänään jatkamaan peluuta.
 
Tuokin uutinen on toisaalta kirjoitettu 19h sitten, eilen. No odotellaan rauhassa päivitystä, sitä se pelaaminen on nykyaikana.
 
Uh, tässähän on melkein kiitollinen ettei yksinkertaisesti ole ollut aikaa pelata riittävästi, joten peli on jäänyt vielä pariksi viikoksi korkkaamista. Jospa silloin olisi pahimmat bugit korjattu. Odotukset on kyllä vähän turhankin korkealla, en muista koska olisin kuullut läheisistä lähteistä tällaista hehkutusta jostain pelistä.
 
On pienet vieroitusoireet tässä päällä. Tuli vastaan bugi minkä ansiosta ei pääse etenemään yhdessä questissa. Voisi tietysti tehdä jotain muuta, mutta jäin odottelemaan päivitystä. Minkä itseasiassa piti ilmestyä tässä, PC:lle tulikin jo, mutta taitaa ilmestyä pleikkarille vasta ensi viikolla.

Aika paljon sakilla tuntunut olevan bugeja, siis juurikin PS5 ja PS4. PS5 kaikista pahimmat. On kaatumisia ja savetuksien katoamista. Onneksi tosiaan päivitys tulossa.
Onko kyseessä tehtävä, jossa etsitään gearia? Minulla bugaa kohta, jossa hanskat pitäisi käydä poimimassa (ei anna targetoida tuota kohdetta)
 
Onko kyseessä tehtävä, jossa etsitään gearia? Minulla bugaa kohta, jossa hanskat pitäisi käydä poimimassa (ei anna targetoida tuota kohdetta)
Se on yksi, kyllä. Noita on ainakin kolme tuollaista kohtaa.
Noin 3,5 gigatavun päivitys PS5-versioon on nyt julkaistu.
Jaahas, nähtävästi PS4:lle eivät sitten päivitystä vielä saaneet ulos.

Tuo PS5:lle julkaistu päivitys ei ole korjannut ainakaan yhtä noista etenemisen estäneistä bugeista. Eli vielä odottelua. :(
 
Viimeksi muokattu:
Siellä taas pahoittelevat, ettei PS4-päivitys ole vielä valmis.


Eivätkä ole saaneet edes fiksattua niitä pelin pysäyttäviä bugeja. Mitäköhän ovat mahtaneet fiksata... No, tämänhän pitäisi olla alustusta 1.3-päivitykselle. En taida ennen sitä enää tuohon peliin koskea.
 
Eivätkä ole saaneet edes fiksattua niitä pelin pysäyttäviä bugeja. Mitäköhän ovat mahtaneet fiksata... No, tämänhän pitäisi olla alustusta 1.3-päivitykselle. En taida ennen sitä enää tuohon peliin koskea.
Juuri näin, ei auttanut minullakaan tuohon em. spoileritagin kohtaan tuo uusin patchi. Pitkä lista tehtäviä, mutta kaikki tuntuvat muutenkin junnaavan paikallaan. Tuohon vielä päälle bugit, jotka estävät tiettyjen tehtävien edistämisen... Hyvä ja hieno peli on kyllä kyseessä, mutta em. asiat syövät kyllä fiilistä tällä hetkellä.
 
No ainakin parin hemmon kaikki puheet kuuluu nyt. Ite vasta toka päivässä menossa ja vielä ei ole ainakaan yhtään pelin pysäyttävää bugia tullut eteen.
 
No ainakin parin hemmon kaikki puheet kuuluu nyt. Ite vasta toka päivässä menossa ja vielä ei ole ainakaan yhtään pelin pysäyttävää bugia tullut eteen.
Sehän bugeissa on juuri niin hankalaa, että tietyt bugit eivät välttämättä ilmene kuin joidenkin pelaajien pelissä. Niin paljon on pelimaailmoissa, hahmoissa ja tarinoissa muuttujia, että joskus tietyt bugit tulevat vain tiettyjä valintoja tai ratkaisuja tehneille pelaajille. Tämä tekee niiden löytämisen ennen pelin julkaisemista todella vaikeaksi.

Huom! En nyt tässä ota silti kantaa juuri tässä ketjussa mainittuihin bugeihin. En ole peliä vielä ostanut, enkä varmaankaan ostakaan, ennen kuin vaikuttaisi siltä, että nuo mahdollisesti pelaamisen pysäyttävät bugit on korjattu. Erittäin paljon minua kiinnostava peli on toki kyseessä.
 
Sehän bugeissa on juuri niin hankalaa, että tietyt bugit eivät välttämättä ilmene kuin joidenkin pelaajien pelissä. Niin paljon on pelimaailmoissa, hahmoissa ja tarinoissa muuttujia, että joskus tietyt bugit tulevat vain tiettyjä valintoja tai ratkaisuja tehneille pelaajille. Tämä tekee niiden löytämisen ennen pelin julkaisemista todella vaikeaksi.
Ja tämä peli on kyllä malliesimerkki tuollaisesta. Tässä on niin paljon valintoja, eri tapoja tehdä tai olla tekemättä asioita, että ei kaikki tule kohtaamaan noita bugeja. Yksikin kaveri pelasi PS5:lla kaksi kertaa tämän pelin läpi ja ihmetteli kuinka sakki ei pääse etenemään. Johtui sitten niistä tekemistään valinnoista ettei kohdannut noita bugeja.
 
Käynnistin äsken PS4:n ja tuli ilmoitus, että ladataan Disco Elysium 1.02. Kokoa oli päälle 3 gigaa. Sitten tulikin joku virhe. "Ei voida ladata" ja joku koodi. Vedin sitten uusiksi ja se latasi jonkun 900 megan filun. Katsoin, niin peli edelleen 1.01. Latasin jopa pelin uudestaan, edelleen 1.01. Mitäköhän siellä säädetään...
 
Käynnistin äsken PS4:n ja tuli ilmoitus, että ladataan Disco Elysium 1.02. Kokoa oli päälle 3 gigaa. Sitten tulikin joku virhe. "Ei voida ladata" ja joku koodi. Vedin sitten uusiksi ja se latasi jonkun 900 megan filun. Katsoin, niin peli edelleen 1.01. Latasin jopa pelin uudestaan, edelleen 1.01.
Katsoitko versionumeron Information-näkymästä vai Update Historysta? Näyttää käyneen niin, että Update Historyyn on jäänyt v1.01:n tiedot, mutta kyllä se peli on oikeasti jo v1.02, kun Information-tietoja katsoo.
 
Katsoitko versionumeron Information-näkymästä vai Update Historysta? Näyttää käyneen niin, että Update Historyyn on jäänyt v1.01:n tiedot, mutta kyllä se peli on oikeasti jo v1.02, kun Information-tietoja katsoo.
Joo, noinhan siinä onkin käynyt. Hämäsi vain tosiaan tuo kun ensin lataa jotain 3,8 gigan pakettia, tulee joku "Lataus keskeytetty, palvelussa ruuhkaa"-virhe ja sen jälkeen lataa vain 900 megaisen filun. Mutta joo, info näyttää 1.02.
 
Joo, noinhan siinä onkin käynyt. Hämäsi vain tosiaan tuo kun ensin lataa jotain 3,8 gigan pakettia, tulee joku "Lataus keskeytetty, palvelussa ruuhkaa"-virhe ja sen jälkeen lataa vain 900 megaisen filun. Mutta joo, info näyttää 1.02.
Se latasi sen jäljelle jääneen osan. Onhan se vähän hassua kieltämättä, ettei näytetä alkuperäisen latauksen kokoa ja edistymistä, vaan ikään kuin uusi lataus, jolla on pienempi koko. Mutta ne on näitä "vain Sony" -juttuja.
 
Pahoittelevat tilannetta, mutta 1.3 päivitys on tulossa jossain vaiheessa.


Itse olen vielä ihan alussa, pitää löytää oikea fiilis ja aika pelille. Ai, että mä tykkään tuosta oman pään sisäisestä ääninäyttelystä. Lähdin liikkeelle "Thinker" hahmolla, mutta se Twin Peaks tyylinen meno olisi myös kiinnostanut.
 
Pahoittelevat tilannetta, mutta 1.3 päivitys on tulossa jossain vaiheessa.


Itse olen vielä ihan alussa, pitää löytää oikea fiilis ja aika pelille. Ai, että mä tykkään tuosta oman pään sisäisestä ääninäyttelystä. Lähdin liikkeelle "Thinker" hahmolla, mutta se Twin Peaks tyylinen meno olisi myös kiinnostanut.
Hitto kun ei millään malttaisi olla pelaamatta ennen 1.3-päivitystä, mutta silti vaan pakko! Tämä on itselleni outoa, koska en muista milloin viimeksi olisi joku peli koukuttanut näin paljon. Jotain 30 tuntia tätä vetänyt ja pakko saada lisää. Nyt olen panostanut sellaiseen fiksuun ja empaattiseen tyyppiin, seuraavalla pelikerralla kelasin kokeilla yksinkertaisempaa kaveria, joka puhuu nyrkeillään. :D
 
Ylös Bottom