Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

dolby digital 5.1

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja selppo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt tulee taas juntti kysymys mutta eiks tos projektoris oo RGB menoo. Eli siis eiks tohon voi kytkee rgb kaapelin, ja eiks sen pitäis olla ihan sama onko se PAL tai joku muu.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Xbox Man
Nyt tulee taas juntti kysymys mutta eiks tos projektoris oo RGB menoo. Eli siis eiks tohon voi kytkee rgb kaapelin, ja eiks sen pitäis olla ihan sama onko se PAL tai joku muu.
Ei saa, mutta Panan tulevissa PT-AE200E ja PT-AE300E malleissa on ihan scartti liitin ja niissä siis taitaa onnistua. Tosin signaali on kuitenkin edelleen lomitettua ja kuvanlaatu jää luultavasti kauas komponentti-progen loistosta. Todennäköisesti kuitenkin parempi vaihtoehto, kuin S-Video. Ei ole mun silmiin/korviin osunut vielä juttua ko. kytkentätavan kuvanlaadusta, kun ei taida kovin monella suomessa vielä olla noita projuja.

Modeille viesti:
Joo tää on nyt mennyt nyt ihan off-topikiksi jo aikoja sitten ja olen pahoillani siitä. Mutta jos joku ystävällinen modi viittii, niin nämä 10 täysin projuihin liittyvää postausta vois heittää vaikka tonne TV:t, DVD:T, kotiteatterit ja hifit puolelle ja laittaa oksikoksi vaikka "Videoprojektori pelikäyttöön" tms. ?
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Xbox Man
Joo olen päättnyt ostaa: Philips Garbo Matchline -projektorin. Hinta 1900uroa.
Specsien perusteella näyttää olevan ihan kelpo peli toi Garbo, lamppukin kestää iäisyyden, joka on tietenkin positiivista. Ainoa huono puoli tossa on, että ei tiedä onko siinä ollut jotain ongelmia or not? Kotimaisissa foorumeille on postattu ko. laitteesta kovin vähän kokemuksia ja jopa AVSforumilta ei Garbosta ole ollut paljon puhetta.

Tämähän hetken "kuumat projut" on 200 edullisempi Panan PT-AE100E, ~2200 maksava Sanyo plv-z1 ja nurkan takana häämöttävät Panan PT-AE200 & 300

Itse ostaisin ehkä edelleen Panan satasen, koska a) Se sopii lompakolle parhaiten ja b) tietää mitä saa

Uusissa malleissa on aina riski saada "lastentautinen" kappale. Viime aikoina pahimmat lastentaudit nähtiin juuri tuossa Panan satasessa. Todella suuresta osasta ennen 7/2002 valmistetusta laitteesta paukkui virtalöähteestä joku osa ensimmäisten satojen tuntien aikana ja projut jouduttiin huoltamaan/vaihtamaan uuteen.

Loppuvuonna valmistettuihin laitteisiin ko. ongelma on korjattu, joten nyt sen uskaltaa jo hyvillä mielin ostaa. Mun yksilö on pelannut komeesti ja mittarissa muistaakseni ~600 h.

Nii mutta onhan toi kummiski Philips, enkä usko että laite jossa lukee Philips on hunolaatuista, merkkikin pistää jo suorituspaineita Philipsin suunnittelijoille. Enkä nyt sano että Panasonic olisi huono merkki mutta ennemmin otan philipsin. Philipsis on 2vuoden takuu.

Philips *kröhm* laatu? heh.... :) Itse en Philipsiä ostas vaikka se jäis viimeseksi merkiksi maan päälle.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan shondel
Philips *kröhm* laatu? heh.... :) Itse en Philipsiä ostas vaikka se jäis viimeseksi merkiksi maan päälle.
Samaa mieltä. Ja minä olen tutustunut heidän tekniikkaansa laajalti OEM-pohjalta.

Edit:lyhenne oli väärin,

Viimeksi muokannut moderaattori:
Onhan se vaikeaa (ja tyhmää) täällä kysyä mistään kaiuttimista, kun aina tyrkytetään jotain 3000euron über-systeemejä.:o

Philips ei muka ole laatumerkki? Salli mun kaikki kestää. Sonya en osta koska se o Japanilainen. EI EN OLE rasisti, mutta mitä helvattaa tänne eurooppaan roudataan aasialaista tavaraa, kun euroopassa tehdään yhtä hyvää.

Edit: poistin viestini, ei täällä taida olla järjelle tai faktoihin perustuvalle keskustelulle sijaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan shondel

Philips on valitettavasti menettänyt maineensa halpatuotteiden huonon laadunvalvonnan takia, ja ihan syystäkin. Philips tekee kuitenkin myös laatutavaraa, ja esim vähän kalleimmissa telkkareissa ovat ottaneet Sonyn ja Panan kiinni (ja pixel+:lla jopa menneet ohi). Philips tekee myös paljon tuotteita muille valmistajille, ja yllättävän monen muun merkin takana löytyy Philipsin tekniikkaa (esim suurin osa Yamahan DVD-soittimista ovat Philipsin valmistamia).

Mutta asiaan: kokemusta ei tuosta Garbosta ole, mutta on minunkin hankintalistalla ykkösvaihtoehtona tällä hetkellä. Tosin hankinta menee kesään/loppuvuoteen, joten eiköhän siihen mennessä löydy arvosteluitakin laitteesta.

Tuli tässä mieleen että onko Xboxille tulevat kaiutin paketit sopivia PeeCeelle ja etenkin toiseensuuntaan? kun verkkokauppa.com:issa saa pc:n 5.1 paketin jollain 100 eurolla ja Xboxin nimeä kantavat kaiutinpaketit taas maksavat päälle 200 euroa:confused:

Joo, jos nyt pysyttäisiin ihan aiheessa. Tarkoituksena olisi hankkia tässä jossain vaiheessa joku kunnon kaiutinpaketti, mutta hinta ei mielellään saisi olla ainakaan kovin paljoa yli kolmensadan euron. Eli kunnon hinta-/laatusuhdepakettia haeskelisin, mutta en nyt oikein tiedä, että mikä pitäisi hankkia, joten voisittekohan te jotain pakettia suositella minulle.

Minäkin olen hankkimassa tuota Creativen 5.1 5500 pakettia, niin tarvitsenko Advanced Scartin ja optisen kaapelin liitäntöihin?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan AuDio
Minäkin olen hankkimassa tuota Creativen 5.1 5500 pakettia, niin tarvitsenko Advanced Scartin ja optisen kaapelin liitäntöihin?
Käytännössä jos et halua itse viritellä, niin tarvitset Advanced Scart tai jonkun muun kaapelin jossa on optinen tai koaksiaalinen ääniulostulo ja riippuen digitaalisen ulostulon tyypistä, tarvitset joko optisen kaapelin tai koaksiaalisen kaapelin (rca-johto yleensä riittää). Jos on varaa valita, niin optinen on siinä mielessä parempi, että maalenkkejä ei pääse syntymään.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Grez
Käytännössä jos et halua itse viritellä, niin tarvitset Advanced Scart tai jonkun muun kaapelin jossa on optinen tai koaksiaalinen ääniulostulo ja riippuen digitaalisen ulostulon tyypistä, tarvitset joko optisen kaapelin tai koaksiaalisen kaapelin (rca-johto yleensä riittää). Jos on varaa valita, niin optinen on siinä mielessä parempi, että maalenkkejä ei pääse syntymään.

Eli Advanced ja optinen. Kiitoksia.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
Pana PT-AE100E suoltaa tosi mukavan näköistä kuvaa XBOXista, mutta se tosiaan vaatii XBOXin modauksen jotta pystyy muuttaa "Video mode selector" aplikaatiolla koneen NTSC-moodiin. Sen jälkeen XBOXin dashboardiin tulee jenkki koneen valikot, joista pääsee laittamaan proge moodit päälle.

Outoa.. Mä olen tehnyt juuri näin, mutta mitään muutosta valikoissa ei ole tapahtunut. Tosin mulla on tavallinen RGB scart, joten ehkä valikot muuttuu vasta, kun oikeanlainen piuha on kiinni..?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Prisoner
Outoa.. Mä olen tehnyt juuri näin, mutta mitään muutosta valikoissa ei ole tapahtunut. Tosin mulla on tavallinen RGB scart, joten ehkä valikot muuttuu vasta, kun oikeanlainen piuha on kiinni..?
Jep! Boksi on tosi viisas ja osaa ottaa huomioon valikoissa, mikä liitäntätapa on kyseessä. :) Ne proge moodithan on mahdollisia käyttää vainHi-Def. kitillä ja komponentti liitännällä tykkiin tai HD-telkkariin. Ja ne moodit siis näkyy siellä valikoissa vain silloin, kun Hi-Def. kitti on koneeseen kytkettynä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paavi88
Onhan se vaikeaa (ja tyhmää) täällä kysyä mistään kaiuttimista, kun aina tyrkytetään jotain 3000euron über-systeemejä.:o

Oon kanssa kattonu samaa. Hatuttaa kysyä jotain ku vastaus ontyyliin:

3000 etukajarit
3000 keskikajari
2000 takakajarit
2500 vahvari
ja 3500 subi.

Eimilläänpahalla muitakohtaan,mevaan ollaan köyhäänuoriosa.Ja Space on vieläkinrikki kuten varmaan huomaa...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Arisalmi
Oon kanssa kattonu samaa. Hatuttaa kysyä jotain ku vastaus ontyyliin:

3000 etukajarit
3000 keskikajari
2000 takakajarit
2500 vahvari
ja 3500 subi.

Eimilläänpahalla muitakohtaan,mevaan ollaan köyhäänuoriosa.Ja Space on vieläkinrikki kuten varmaan huomaa...

Kenellä on varaa ostaa tuollaisia kajareita?! Ja halvemmallakin saa hyvät kajarit!

Ylös Bottom