Eli, tässä vähän selvennän asiaa:
Dolby Digital ääniin tarvitset Dolby Digitalia tukevan vahvistimen. Vahvistimien hinta lähtee 250e ylöspäin.
Tarvitset väh. 4 kaiutinta surround äänien saamiseen. Keskikaiutin ei ole oikeastaan niin pakollinen, koska se toistaa vain dialogit eli vuoropuhelut. Vahvistin osaa kyllä jakaa vuoropuhelut kahdelle etukaiuttimelle, joka toistaa samaan aikaan myös etuäänet.
Kaiuttimien hinnat alkaa 250e, joka sisältää 5.0 kaiuttimet, tai jopa 5.1. Hintojen loppupäätä ei olekaan, mutta esimerkiksi kalleimmat kaiuttimet, mitä muistelen nähneeni, ovat 30 000e (siis 2 kaiutinta). Kannattaa ostaa kaiuttimet varojen mukaan, eikä kannata tuijottaa hintaa vaan kuunnella itse ja valita korvaa miellyttävin varojen mukaan.
Tarvitset myös X-Boxiin Advanced Scart-setin, sekä optisen piuhan scartin ja vahvistimen väliin. Itse en omista X-Boxia, enkä ole nähnytkään sitä "livenä" puhumattakaan tuosta Scartista, niin en osaa sanoa, että onko siinä RCA-liitäntää. Mutta jos X-Boxin scartissa on RCA-liitäntä, on se luultavasti digitaalinen, eli tarvitset vain yhden RCA-piuhan. RCA-liitäntähän on normaali stereopiuha esim. CD-soittimen välille. Tarvittavan pitkä optinen piuha maksaa n. 20e
Itselläni on 28" laajakuva, Dolby Digital vahvistin, DVD ja 4 kaiutinta.
Itse en suosittele yhden kaiuttimen käyttämistä, koska silloin kaikki tulee monona, eli sama, kuin poistaisit kuulosi toisesta korvastasi

Itse suosittelen tuossa tapauksessa käyttämään television kahta kaiutinta.
Kokonaisuudessaan DD-äänien saamiseksi saat pulittaa n. 600e-
Toivottavasti tästä oli jotain apua ja kysykää, jos joku jäi epäselväksi