Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Doom 3

Tosiaan jännittävää nähdä miten ID selviää uudenlaisesta
haasteesta; aikaisemmat hitithän ovat aika pitkälti perustuneet
'rokkaavaan' tunnelmaan ja h*lvetilliseen lahtaukseen. Doom3
taas tuo, ainakin luetun ymmärtämykseni mukaan, kauhu- ja
hiiviskely tekijät. (Hassua kyllä teknisten rajoitusten aiheuttama
kompromissi! :-| )
Kauhu on teemana ja tunnelmana vaikea taiteenlaji, ja ID:n
vahvuus on tähänmennessä ollut lähinnä teknisellä puolella,
ei niinkään tarinankerronnassa. No, kait heillä on varaa palkata
parhaita ammattilaisia vaikka kahvinkeittoon...

Mutta jos Carmackiin on luottaminen niin varmasti ainakin
teknistä mestariteosta sopii odottaa!

No okei, kyllä Doom ykkönenkin aikoinaan vähän pelotti! :)
 
Oisivat vain antaneet Doomin jäädä historiaan ja tehneet sen sijasta vaikka Quake4:n. Eihän ne millään voi saada uuteen Doomiin sitä tunnelmaa, mikä niissä oli kymmenen vuotta sitten. Quake on vielä sen verran tuore pelisarja, että siihen sarjaan tuo grafiikkamoottori ois vielä sopinutkin. Doom 1&2:n ovat legendoja, eikä legendoihin saa kajota.
 
Tämä 'legendoihin kajoaminen' taitaa olla ajan trendi;
vrt. Wolfenstein, Defender, Pacman jne. Kaikista näistä
ja monista muista on tullut ns. ajanmukainen versio... :p
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slash80
Oisivat vain antaneet Doomin jäädä historiaan ja tehneet sen sijasta vaikka Quake4:n. Eihän ne millään voi saada uuteen Doomiin sitä tunnelmaa, mikä niissä oli kymmenen vuotta sitten. Quake on vielä sen verran tuore pelisarja, että siihen sarjaan tuo grafiikkamoottori ois vielä sopinutkin. Doom 1&2:n ovat legendoja, eikä legendoihin saa kajota.

Itse asiassa Quake4 on myös tekeillä. Samalla enginellä sitä väsäävät kun doom3
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Jos täällä jonkun pelin kritisoimista katsotaan kieroon, ei se ainakaan ole Doom 3.

- perusteeton haukkuminen on vain tyhmää.
- viestisi ovat vain älytöntä provosointia.
- että pelistä ei lopulta välttämättä tulekaan oikeasti paras peli, on älytöntä.
- Olet ymmärtänyt E3:n tunnustuspalkinnot väärin.

Ei sinua kukaan yritä sinua vaientaa

Miksi sinulla olisi tarve haukkua tekstiäni miksikään? Keskity mieluummin asialliseen kritisointiin.

Tyhmää, älytöntä, perusteetonta ja väärin ymmärrettyä...ja sivulla 1 kehotus minulle vielä keskitymään asialliseen kritisoitiin...eli tälläistäkö nyt sitten itse kutsut asialliseksi keskusteluksi? Tyhmää, älytöntä ja täysin perusteetonta, nuo ovat ne painosanat joita väliin viljelet kun kommentoit tekstini sisältöä.

Ainoa pointtini oli, että peliltä voi odottaa paljon. Siitä oli kyse iD:n maineeseen vetoamisessa.

iD voi tietysti uuden Doomin kanssa mokata, mutta heidän pelihistoriallaan sekin tarkoittaisi varmasti hyvää peliä.

Hmmm....tarkoittaisi "varmasti" kuitenkin hyvää peliä ja nyt vain "odottaa paljon". Anna nyt tähänkin vielä joku kiertelevä ja kaarteleva selitys?

Ja minun käsityksen mukaan, kun nimenomaan koko E3-messujen parhaaksi peliksi joku nostetaan...siis ei edes pelialustan tai genren tiimoilta, niin siinä pitäisi mitata peliä jo vähän joka osa-alueelta, näin suunnilleen on ainakin ennen toimittu, eli siitä parhaaksi valitusta pelistä on ollut näyttää jonkun verran myös sitä pelillistäkin puolta jne...se on sitten taas eri asia kun joku peli saa erityismaininnan jostakin tietystä osa-alueesta ja sekin yleensä koskee vain valmiita pelejä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mitäs täällä lymyillään, ja hilpeästi hymyillään? :p

Tunteen pinnassa, kun melkein koko viestisi meni yritykseksi haistatella?

Mutta, jumalauta kakarat, kohta paukkuu pakarat! Quoten sisällä olevan tekstin pitää pysyä alkuperäisessä muodossaan. Siihen ei saa tehdä muutoksia, eikä sitä saa pilkkoa muusta tekstistä niin, että sen merkitys muuttuu. Kyseessä on ihan perunetiketti. Vaikka ottaa pannuun, kannattaa hillitä itsensä ja noudattaa sääntöjä. Jos uskot, että rahkeesi riittävät jonkun pointin esiin tuomiseen ja vitsin vääntämiseen tekstejäni "leikkaamalla ja liimaamalla", siitä vaan, mutta tee aikeesi selväksi ja tee se omassa tekstissäsi, älä quoten sisällä.

Perusteeton haukkuminen todellakin ON tyhmää. Älytöntä taas ovat puheet ylläpidon halusta poistaa viestisi. Samoin älytöntä on kritisoida itse peliä sen E3:ssa saamien palkintojen takia, jos palkintojen yleiset kriteerit eivät miellytä. Jos niistä kriteereistä haluaa valittaa, perusta vaikka ketju "E3 haisee".

Puheet varmasti hyvästä pelistä ovat ihan perusteltuja. Alkuperäisessä tekstissäni tein selvän eron erinomaisen ja hyvän pelin välillä. iD:n pitkässä historiassa jokainen peli on ollut vähintäänkin hyvä. Parhaimmat pelit ovat olleet erinomaisia. Siksi on ihan perusteltua olettaa, että Doom 3 epäonnistuessaankin on hyvä peli.

Oliko sinulla vielä jotain sanottavaa itse pelistäkin? Se kun räyhäämiseltäsi tuntuu unohtuneen kokonaan. Hetkinen.... eihän sinulla mitään sanottavaa itse pelistä missään vaiheessa ollutkaan, vaan sekin mitä kutsuit kritiikiksi oli pelkkää perusteetonta arvailua!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Otanpa epätoivoisen yrityksen palauttaa tämä topikki aiheeseen.

Doom3 käyttää aika lailla verteksivarjostinta, mietin tässä kuinka Xboksin teho mahtaa moiseen riittää pudottamatta polygonimäärää todella rankasti? 30fps on absoluuttinen maksimi mitä voisin kuvitella koneen tuota peliä pyörittävän vaikka detailia laskettaisiin kuinka paljon, ellei sitten verteksi- ja pikselivarjostinefekteistä poisteta suurempaakin osaa, mutta veikkaanpa sen olevan mahdotonta kyseistä moottoria käytettäessä. Tekstuureissa tuskin tulee mitään ongelmia eteen xboksilla joten polycounttia voisi oikeastaan pudottaakkin ja korvata puute tarkemmilla tekstuureilla. Kysymys kuuluukin, mistä niitä pintoja sitten tasoitellaan? Suuri osa polygoneista tuntuisi hukkuvan modeleihin, ja niiden muuttaminen vaatisi kokonaan uusien tekstuurien tekemistä, johonka tuskin ruvetaan. Voisiko siis olla syytä pelätä että peli ei tule ottamaan xboksista kaikkia irti vaikka se voisi?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
[
Perusteeton haukkuminen todellakin ON tyhmää. Älytöntä taas ovat puheet ylläpidon halusta poistaa viestisi. Samoin älytöntä on kritisoida itse peliä sen E3:ssa saamien palkintojen takia, jos palkintojen yleiset kriteerit eivät miellytä. [/B]

Kännissä ei ylipäätään pitäisi kirjoittaa mitään joten en sitä tee. Vaihdanpa vain sigua eikä tämä siis ole mitään kettuilua Hexille
 
Onko tietoa milloin peli on muuten tulossa, ampharos kirjoitti, että seuraaville E3-messuille, mutta se ei taida pitää paikkaansa.
 
Tunteen pinnassa, kun melkein koko viestisi meni yritykseksi haistatella?

Jos jollain on nyt tunteet pinnassa, niin tuntuu olevan kyllä jossain muussa päässä, kuten oli jo tuolla yhdellä muullakin em. sankarilla heti alkuun, nimittäin minusta nuo vasta argumenttisi ovat lähinnä jo huvittavia.

Vaikka ottaa pannuun, kannattaa hillitä itsensä ja noudattaa sääntöjä.

Tämänkin pointtisi voi saman tien heittää sinulle takaisin bumerangina ja sekä lauleskele edelleen sitä Peteliuksen joulubiisiä, niin ehkä se keventää siellä päässä noita tunteitasi edes jossain määrin. ;)

Jos uskot, että rahkeesi riittävät jonkun pointin esiin tuomiseen ja vitsin vääntämiseen tekstejäni "leikkaamalla ja liimaamalla", siitä vaan, mutta tee aikeesi selväksi ja tee se omassa tekstissäsi, älä quoten sisällä.

Itseasiassa en kyllä kohdallasi minkäänlaista uskoa itselleni elättele ja eihän tossa ollut kuin vastaavanlainen pieni demonstraatio kyseessä sinun "tiivistelmistäsi", jotka sinänsä eivät minusta idealtaan paljoa näistä ihme säännöistäsi poikenneet...

Perusteeton haukkuminen todellakin ON tyhmää. Älytöntä taas ovat puheet ylläpidon halusta poistaa viestisi. Samoin älytöntä on kritisoida itse peliä sen E3:ssa saamien palkintojen takia, jos palkintojen yleiset kriteerit eivät miellytä. Jos niistä kriteereistä haluaa valittaa, perusta vaikka ketju "E3 haisee".

Ja sama laulu jatkuu...älytöntä,älytöntä ja tyhmää...pyörittelet edelleen samaa skeidaa paikoillaan kierrellen, kaarellen ja säätäen, nimittäin noissa sinun kommenteissa ei ole minustakaan enää mitään järkeä.

Mitä tuohon ylläpidon deletointiin tulee, niin kyllä tuolta yhdeltä sektorilta lähti kävelemään jo itse aiheeseen kuuluvaakin tekstiä, mutta pääasiallisesti kyllä deletoitiin ihan aiheesta, koska se keskustelu oli 99%.sti jo väärässä paikassa, mutta täällä ko. kommenttini olikin lähinnä vitsi.

Puheet varmasti hyvästä pelistä ovat ihan perusteltuja.
Alkuperäisessä tekstissäni tein selvän eron erinomaisen ja hyvän pelin välillä. iD:n pitkässä historiassa jokainen peli on ollut vähintäänkin hyvä. Parhaimmat pelit ovat olleet erinomaisia. Siksi on ihan perusteltua olettaa, että lopullinen Doom III epäonnistuessaankin on hyvä peli.


Heh heh, vai että "varmasti" hyvä peli ja ihan perusteltua, eikun hullummaksi vaan menee... ja epäonnistuessaankin Doom3 olisi sitten hyvä peli. Miten kirjaimellisesti epäonnistunut peli voisi olla jonkun mielestä hyvä? Jos minä sanoisin, että joku peli on epäonnistunut ja heti perään, että se on silti hyvä, niin eihän tos ois suinkaan mitää järkee, mutta toisaalta minä myös sanoin jo tuolla edellä, että voihan se peli henk.koht. tasolla olla jonkun mielestä silti hyvä, vaikka peli ei olisikaan täysin saavuttanut sitä mitä siltä yleisellä tasolla luottavaisesti alkuun odotettiin, mutta tällöin monen mielestä se voi olla taas auttamatta myös täyttä skeidaa jos se esim. ei täyttänytkään täysin näitä pelitekijöiden lupauksia, pelaajien yleisiä odotuksia ja nimenomaan vielä edellä kulkeneen mega-hypen huomioiden.

Olen puhunut myös pääasiallisesti hype ja laatupeleistä sekä kritisoinut tältä pohjalta huonoja/keskinkertaisuuteen kallistuvia pelejä joita silti jostakin syystä yli hehkutellaan vaikka yleinen mielipide jakautuu radikaalisesti kahtia. Alussa ilmaisin myös, että tällä hetkellä D3:n ympärillä hyörivän laajan hypen ja Alpha demon perusteella tuleva D3 ei minua "vielä" kaikilta osin vakuuta ja siltä pohjalta myös tätä edellä kritisoin ja se on myös minun tämän hetkinen mielipiteeni.

Lopullisen version jätin kuitenkin ymmärretysti vielä kysymysten/arvailun varaan, eli sitä en suoranaisesti taas kritisoinut, sanoin kuitenkin että lopullinen versio pitäisi olla jo jotain aivan muuta kuin tuo täysin vaiheessa ja E3-messuilla viimeksi esillä ollut D3 Alpha demo, annoin ymmärtää myös että voi se full-versiokin tulla olemaan yhtä hyvin monelle myös pettymys, kun ei siitä täys-version hyvästäkään peli sisällöstä mitään lopullisia takeita ymmärretysti vielä ole, muuta kuin se lupaavalta vaikuttava ja Carmackin hehkuttama visuaalinen puoli...mutta se ei yksin nyky kriteerien mukaan enää riitä(FPS-pelien rima on jo korkealla). Joku peli voi tietysti tehokkaan markkinoinnin, laajan hypensä ja näyttävän visuaalisuutensa avulla silti myydä hyvin vaikka pelillinen sisältö olisikin heikko ja sitä suuremmalla syyllä vielä jos pelitalo on ennestään jo tunnettu laadukkaasta tuotannostaan, mutta onko se sitten aina yksittäisen pelin laadun tae ja joka osa-alueella sitten hypensä todella lunastanut, niin se onkin sitten jo toinen juttu.

Mutta tälläisenkin negatiivisen mahdollisuuden heittäminen ilmoille tuntuu olevan joillekkin arka paikka, koska tunnutaan olevan miltei täysin varmoja jo siitä, että esim. D3 ei voisi olla huono peli missään suhteessa ja että se on täysin perusteltua väittää näin, koska ID:llä on tähän asti ollut positiivista näyttöä, eli tähän täysin edelleen luottaen ja perustaen ID ei sitten voi jatkossakaan kompastua, tämän historia seikan ja tulevan D3:n pohjalta ei sitten myöskään sitä voi laskea arvailuksi, koska epäonnistuessaankaan Doom III ei voisi olla huono peli. *ihan sairasta naurua*

Se että hoet jatkuvasti tota samaa, että nämä kommenttini ovat sinusta täysin tyhmiä, älyttömiä, perusteettomia ja ties vielä mitä, niin entä sitten... ei se minun D3 puolitie kantaani ja epäilyjäni tässä vaiheessa vielä mihinkään muuta. Ja en ole kuitenkaan pois sulkenut sitäkään mahdollisuutta, etteikö Doom III "lopullinen versio" voisi olla yhtä hyvin myös joka suhteessa hyvä, innovaatiomainen, laadukas ja yleisen hypensä veroinen peli(toivottavasti olisi). Tämän hetkisen D3-dokumentin perusteella en vain henk.koht. ole kuitenkaan siitä vielä kovinkaan vakuuttunut, eli oli tältä pohjalta kritisoiminen jonkun mielestä sitten ennenaikaisen perusteetonta tai ei, niin se ei vaikuta tämän hetkiseen kantaani vielä millään tavalla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jokke
Ja sama laulu jatkuu...älytöntä,älytöntä ja tyhmää...pyörittelet edelleen samaa skeidaa paikoillaan kierrellen, kaarellen ja säätäen, nimittäin noissa sinun kommenteissa ei ole minustakaan enää mitään järkeä.
Ihme laulu tuosta "tyhmästä" ja "älyttömästä". Käytin niitä kerran ja perustellen kuvaamaan kirjoitustesi tiettyjä osia, ja toistin sanomiseni vielä kertaalleen, kun jätit itse sisällön huomiotta. Se on sitten sitä, mitä väität jatkuvasti hokemiseksi. Mitä jos kuitenkin keskittyisit itse asiaan, valittamisen ja quotejen muuttelemisen sijaa?

Miten kirjaimellisesti epäonnistunut peli voisi olla jonkun mielestä hyvä?
En tiedä miksi tuota kirjaimellista yhtäkkiä sekaan sotket, mutta kysehän on siitä, että joiltain osataan odottaa niin paljon. Esimerkiksi "vain" hyvä Mario tai Zelda on epäonnistunut. Täysin epäonnistunut peli on tietysti sitten eri asia.

Ei negatiivisen mahdollisuuden esiintuomisessa ole mitään vikaa. Et kuitenkaan tuonut sitä esiin yhtenä vaihtoehtona, vaan "uskoit" siihen. Alpha-demon perusteella rinnastit peliä House of the Deadiin (joka kyllä omalla sarallaan on hyvä peli) ja Unreal 2:een. Todisteena käytät tuota grafiikkademoa, joka pelin ilmestyessä tulee olemaan reippaasti toista vuotta vanha. Grafiikkademo ei sinua itse pelin osalta vakuuta, mutta mitenkä se voisikaan, kun se on grafiikkademo. Ei siinä mitään, että uskot Doom 3:n olevan huono, mutta samalla voisit tehdä selväksi, että kyse on tosiaan pelkästä uskostasi yhteen vaihtoehtoon, ei mistään muusta. Sekin on yksi vaihtoehto, mutta mitään merkkejä sen toteutumisesta ei vielä ole näkynyt.

Ehkä koko ongelma on erilaisissa pelimieltymyksissä. Sinullehan mm. Housemarque ja TransWorld Snowboarding edustivat todellisia osaajia.

*ihan sairasta naurua*
:)

PS. Laulu on muuten M.A. Nummisen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
En tiedä miksi tuota kirjaimellista yhtäkkiä sekaan sotket

no eikös nämä kirjaimista koostuvia sanoja tässä näytöllä ole. ;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Ehkä koko ongelma on erilaisissa pelimieltymyksissä. Sinullehan mm. Housemarque ja TransWorld Snowboarding edustivat todellisia osaajia.

Lainaus sivulta 1:

Jos Suomalaisia pelitaloja pitäisi kehua niin mieleeni tulee vain Bugbear(Rally Trophy) ja Housemarque(TransWorld Snowboarding), viimeksi mainittua peliä en omista enkä tule omistamaan, mutta olen kyllä nähnyt, että sen ovat tehneet todelliset Suomi-osaajat.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jokke
no eikös nämä kirjaimista koostuvia sanoja tässä näytöllä ole. ;) [/QUOTE

Aivan kammottavan huono vitsi.

Tässä ei todellakaan ole kyse siitä, että me suututaan jos joku sanoo, jotain negatiivista Doom3:sta, vaan siitä miten toit asian alunperin esille, vaikka olet kantaasi yrittänyt siivota keskustelun edetessä. Tässä on eka kommentisi

"Ja lopuksi vielä pari sanaa Doom3:sta jotta ei mene täysin offtopic:ksi, eli tuon E3 Alpha-demon perusteella D3 on minusta vielä pelillisesti täyttä skeidaa, visuaalisesti upea, mutta siinäkö kaikki??? Ainakin minulla tuli demosta auttamatta vielä mieleen House of the Dead surkeus ja muistakaa, että kuinka Unreal 2 peliäkin hypetettiin, että kuinka hieno peli siitä tulee PC:lle, mutta kun ko. peli vihdoinkin tossa taannoin julkaistiin, niin mitä se oli pelilliseltä anniltaan? Vastaus: Täyttä paskaa! Ja samaa luulen myös tästä D3:sta, melko varmaan yli hypetetty grafiikka-peli joka esittelee lähinnä vain pelin engineä, eikä juuri muuta, mutta kaipa se sitten on niin monelle pelaajalle että, se grafiikka on kaikki kaikessa ja tollaset skeida-pelit myyvät ja iskee varsinkin naperoihin kuin miljoona volttia. Itseasiassa Max Payne oli jo tälläinen surkeus, visuaalisesti hieno peli, mutta pelillisesti surkea ja lyhyt esitys(typerä peli/lasten peli)."


1 Sinä "luulet" että Doom3 on pelilliseltä anniltaan täysin paska.
2 Peli on mielestäsi "melko varmaan" yli hypetetty grafiikka-peli.
3 käytännössä tuo koko postauksesi on aika heikko esitys.
 
Jaahas Dr Evil teki come backin, mutta mitä järkeä tässä nyt oli lainata koko alkuperäinen juttu vai jäikö jotain vielä hampaan koloon kun kerran lapsellisesti pitää vielä samaa asiaa lähteä uudelleen vatvomaan läpi, kyllä tuo ensimmäinen kritiikki pläjäys on minulla tuoreessa muistissa muutoinkin ja muilla ihan varmasti jo tiedossa, ei sinun siitä tarvi olla enää huolissasi. ;) Ja kaiken kukkuraksi tämän seikan tuolla edellä jo ilmaisit seuraavasti: "Ethän sinä varmuudella mitään sanonut, mutta yllättävän negatiivisen kannan kuitenkin." ,sanoit myös lopuksi, että yliagressiivinen viestisi johtui tuolloin väsymyksestä, eli taidat olla hieman väsynyt vieläkin. ;)

1 Luulla ja tietää on kaksi eri asiaa.
2 Melko varmaan ja varmasti(sama juttu tässä)
3 Puhtaasti sinun mielipide
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jokke

2 Melko varmaan ja varmasti sama juttu

On se melko varmaan aika paljon enemmän sanottu kuin ehkä. Nyt ei väsytä, vaikka tarinointisi on kieltämättä hieman väsyttävää.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jokke
Jos Suomalaisia pelitaloja pitäisi kehua niin mieleeni tulee vain Bugbear(Rally Trophy) ja Housemarque(TransWorld Snowboarding), viimeksi mainittua peliä en omista enkä tule omistamaan, mutta olen kyllä nähnyt, että sen ovat tehneet todelliset Suomi-osaajat.
Hyvä, että voit korottaa jonkun osaajaksi ilman, että olet heidän peliään pelannut. Minä olen TransWorld Snowboardingia pelannut ja se on todellinen keskinkertaisuus (Metacriticin 74-pistettä on ihan ansaittu). Porukan mitkään aikaisemmatkaan pelit eivät osoittaneet mitään erikoista osaamista. Supreme Snowboarding sai nimeä lähinnä, koska PC:llä ei kilpailua ollut. Ihan hyvät 2D-räiskinnät jaksoivat hetken kiinnostaa, kun genressä ei siihen aikaan paljoakaan muuta täällä Euroopassa ollut tarjolla. Housemarque on paljon puheita, mutta vähän villoja. Missään vaiheessa firma ei ole osoittanut erikoista teknistä tai pelillistä osaamista, vaikka näytön paikkoja on ollut jo monta kertaa. Kyllä minä vasta kerran yrittämään päässeeltä Remedyltä odotan huomattavasti enemmän.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Hyvä, että voit korottaa jonkun osaajaksi ilman, että olet heidän peliään pelannut. Minä olen TransWorld Snowboardingia pelannut ja se on todellinen keskinkertaisuus (Metacriticin 74-pistettä on ihan ansaittu). Porukan mitkään aikaisemmatkaan pelit eivät osoittaneet mitään erikoista osaamista. Supreme Snowboarding sai nimeä lähinnä, koska PC:llä ei kilpailua ollut. Ihan hyvät 2D-räiskinnät jaksoivat hetken kiinnostaa, kun genressä ei siihen aikaan paljoakaan muuta täällä Euroopassa ollut tarjolla. Housemarque on paljon puheita, mutta vähän villoja. Missään vaiheessa firma ei ole osoittanut erikoista teknistä tai pelillistä osaamista, vaikka näytön paikkoja on ollut jo monta kertaa. Kyllä minä vasta kerran yrittämään päässeeltä Remedyltä odotan huomattavasti enemmän.

Täysin samaa mieltä Transworldistä. Nyt saattaa mennä metsään, mutta eikös ikivanha ja loistava Death Rally ollut remedyn ensimmäinen tekele?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan puhveli
Nyt saattaa mennä metsään, mutta eikös ikivanha ja loistava Death Rally ollut remedyn ensimmäinen tekele?
Joo, näin on. Death Rally oli Remedyn ensimmäinen peli ja pelasin sitä itsekin innolla. Pelattavuus oli kohdallaan ja erityisesti ovat mieleen jääneet pelin hillittömät tekstiselitteet ja hilpeä sieniefekti. Death Rally oli kuitenkin nopeasti tehty "vaatimaton" shareware-peli, joten Max Payne on Remedyn ensimmäinen täysimittainen peli. Lisäksi Remedyllä oli muita peliprojekteja Death Rallyn jälkeen, mutta ne pistettiin jäihin Max Paynen kehitystyön aikana.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Housemarque on paljon puheita, mutta vähän villoja. Missään vaiheessa firma ei ole osoittanut erikoista teknistä tai pelillistä osaamista, vaikka näytön paikkoja on ollut jo monta kertaa.

Kun tässä ketjussa ei kerran tuosta Doomista puhutakaan, niin voinen kertoa, että itse odottelen Alien Incident 2:ta. :D
 
Ylös Bottom