Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Se mitä sinä kutsut tekstisi muokkaamiseksi, minä kutsun jutun tiivistämiseksi.
Ajatusvirrasta, joka on sekoitus nimittelyä, arvailua ja naureskelua on vain paha saada parempaa kasaan. Tappelu on taitolaji. Nimittelyllä ja haukkumisella ei pitkälle pötki.
Heittäydyt nyt tärkeileväksi pilkun viilaajaksi... ja kuten itsekkin tuon vieläpä selvensit, eli tiesit kyllä mitä tuolla tekstin muokkaamisella tarkoitin ja edelleen nyt viittaat noihin muutamiin seikkoihin ja annat ymmärtää, että muussa asia sisällössä ei ole sitten enää mitään perää tai se on täysin aiheeton, siis takerrut näihin epäkohtiin, ei sovi sitten myöskään ihmetellä jos täällä päässä pistää vähemmästäkin jo nauruksi.
Miten "kokonaisvaltainen" hype kuuluu tänne, kun kuitenkin kohdistat kritiikkisi tähän ketjuun kirjoittaneisiin?
Miksei myös kuuluisi? Ja kritiikki on näköjään hyvinkin mennyt oikeaan osoitteeseen.
![Wink ;) ;)](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png)
Viittaat vielä tuossa edellä, että tappelu on taitolaji, herää väkisinkin myös kysymys, että mihin sinä sitten oikein pyrit näillä kommenteillasi ja vielä kun olet ilmaissut senkin, että muka ID:n tuotokset eivät sinua juuri kiinnosta? Ja miksi ei myös tämän tason krittiikki kuuluisi tänne jos kerran pääaihe kuitenkin käsittelee Doom III:sta vai yritätkö nyt epäsuorasti ilmaista, että D3 kritiikkini oli tänne täysin aiheeton? Se nimittäin on minulle jo aikoja sitten selvinnyt, että TÄÄLLÄ jostain pelistä kritisoimista saatetaan katsoa monasti hyvinkin kieroon ja täällä pitäisi kaikista peleistä mussuttaa tyyliin; upeeta ja mahtavaa... voi kun siihen olisikin aina aihetta, mutta minusta näin ei aina ole ja sen ilmaisemiseen lienee minulla oikeus vai onko sittenkään? sillä en yhtään ihmettelisi vaikka joku xbox.finin ylläpitäjistä deletoisi nämäkin... Ja vaikka kuinka vääntäisit tuota "Tappelu on taito laji"-tekstiäsi minulle, niin tässä valossa ei tuo Doom III vielä minua vakuuta, vaikka olisi kuinka loistava historia ID:llä takana.
Perustellakaan ei kuulemma tarvitse, kun fanaattisuus niin paistaa läpi. Ja millä edes perustelisit, kun koko kritiikki on mutu-arvailua?
Yhtä lailla arvailua on myös se jos kommentoi tulevaa D3:sta positiiviseen tai luottavaiseen sävyyn ja käyttää ID:n aikasempia tuotoksia sen takeena.
Pelaajat luottavat, että iD tekee sinne grafiikan taakse riittävän hyvän pelin. Jännitystä tuo se, miten iD onnistuu, kun pitkästä aikaa panostetaan yksinpeliin.
Niimpä...sinäpä sen sanoit, jotenkin sanat "Pelaajat luottavat..." kulostaa jo siltä, että se kritiikki on todellakin ihan turhaa.
Ja miten sinä kommentoisit sitä, että viimeksi E3-messuilla D3:n Alpha demon-perusteella se nostettiin jo tuolloin "parhaaksi peliksi"? Tästäkin seikasta kritisoiminen on varmaan mielestäsi aivan perusteetonta ja tokihan se paskakin sitten myy jos sitä tarpeeksi kauan loisto tuotteena kuluttajille mainostetaan ja puskaradio vielä perässä sitä hypeä terästää.
Ennakko-odotukset Doom 3:n osalta ovat sitä paitsi olleet kaikesta huolimatta varsin hillittyjä, kun vertaa minkälaista kohinaa konsolien kovimmat nimet saavat aikaan.
Tuosta voidaan kyllä olla myös montaa eri mieltä.
Ja sen vielä sanon, että kyllä sitä kritiikkiäkin minusta tänne enemmän vielä kaivattaisiin ja muutamaan jäseneen olen jo ihmeekseni törmännytkin, jotka ovat uskaltaneet avata reilusti suunsa, jos esim. joku XB-peli ei ollutkaan omasta mielestä täysin sitä mitä siltä odotti. Ja miksei myös tulevia pelejä saisi kritisoida jos se edes johonkin perustuu ja omapa on sitten häpeäni jos D3 kritiikkini osoittautuu tulevaisuudessa täysin aiheettomaksi sekä lienee kuitenkin hyvä asia jos näin tulevaisuudessa kävisi.