Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Doom 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Allu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Aika pohjattoman typerää ruveta tuomitsemaan Doomia tuon Alphan perusteella, ja turha sinun on ruveta arvailemaan mitä tuleman pitää, varsinkin kun et tiedä mistä puhut!. Unreal 2 on hyvä peli. Myös Max Payne oli varsinkin tullessaan oikein hyvä peli. Louskuta leukojasi vasta kun olet pelannut Doomin kokoversiota, sillä aikaa ole lapsi hiljaa.

Voi voi menikö pikku Dr Evil pojalla herne kenties nyt nenään kun Doom 3:sta odotetaan malttamattomana kuin lapsi joululahjaa, eihän se tietenkään voi tulla olemaan huono peli missään suhteessa, eikä kenenkään mielestä, eikä siitä saa kukaan puhua rumia, eihän pikkuiset nassikat! ;)

Ja mitä Unreal 2 peliin tulee, niin sepä nyt on saanutkin maailmalla ihan vallan loistavaa arvostusta osakseen mm. pelilliseltä anniltaan(huomioiden vielä sen, että kuinka kauan sitä tehtiin), mutta ne mielipiteensä kullakin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kyllä tekee pahaa katsoa, kun amatöörit riitelevät. Pelkkää typerää nimittelyä.

Doom 3 ei varmasti mitään innovaation juhlaa, mutta jos grafiikka on upeaa, kentät sekä örkit hyvin suunniteltu ja ohjaus kunnossa, voi peli olla sitä, mitä kuvittelin Time Splitters 2:sta löytäväni.
 
Haukuin jokkea lapseksi vain sen takia, kun hän otti omissa viesteissään lapsi-sanan turhan usein esille. Voihan se olla, että Doom pettää, mutta alphan perusteella ei pidä vetää muita johtopäätöksiä kuin, että hieno peli on tulossa.

Unreal2 sai pelit-lehdessä muistaakseni 84 pistettä, pelaajassa 5/5 ja Mikrobitissä muistaakseni 87, mielestäni nuo Mikrobitin ja Pelit-lehden pisteet ovat lähellä totuutta, joten ei se tosiaankaan kaikkien mielestä ole huono.

Eikä Doom3 edes ole odotuslistani kärjessä, ja tottakai sitä saa haukkua, mutta perustelut vaan ontui aika pahasti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Haukuin jokkea lapseksi vain sen takia, kun hän otti omissa viesteissään lapsi-sanan turhan usein esille.

Sinulla nämä perustelut sitten näyttääkin olevan huikaisevaa laatua.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Voihan se olla, että Doom pettää, mutta alphan perusteella ei pidä vetää muita johtopäätöksiä kuin, että hieno peli on tulossa.
Siis lue näitä juttuja kunnolla äläkä jauha skeidaa...Väitinkö missään vaiheessa, että Doom III retail-versio tulee "varmuudella" olemaan täyttä sontaa ja se "pelkkä hieno grafiikka" sitten tekeekin ihan huippu pelin joka suhteessa... Sinusta ehkä, mutta moni muu voi olla tästä hieman eri mieltä, sainoin jo tuolla edellä, että mitä mieltä minä tälläisistä grafiikka-peleistä olen, jotka lähinnä esittelevät vain pelin engineä ja itse pelillinen puoli jää toisarvoiseksi. Näyttävä grafiikka tietysti on tärkeä osa-alue peleissä(tunnelman luoja), mutta pelkästään yksin sillä ei nykyään "minusta" enää juhlita, siis jos siihen tärkeimpään eli pelilliseen puoleenkin ei olla satsattu kunnolla.

HUOM! Tiettävästi käytin myös kysymysmerkkejä niissä kohdin jotka ovat Doom III-pelin kohdalla ymmärretysti vielä suuremmalle yleisölle auki ja kyllä tälläkin forumissa käsitellään myös tulevia pelejä teoreettiselta pohjalta kummasti ja miksi en saisi tehdä jo omia alustavia johtopäätöksiä tuon Alpha-demon perusteella kun sen ovat tehneet jopa viimeksi E3-messujen tuomaristokin, josta nimenomaan myös edellä mainitsin erikseen, että se on minusta käsittämätöntä koska D3-projekti oli tuolloin vielä kovin vaiheessa, ilmaisin myös sen, että mikä mahtaisi olla tilanne nyt?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Unreal2 sai pelit-lehdessä muistaakseni 84 pistettä, pelaajassa 5/5 ja Mikrobitissä muistaakseni 87, mielestäni nuo Mikrobitin ja Pelit-lehden pisteet ovat lähellä totuutta, joten ei se tosiaankaan kaikkien mielestä ole huono.
En ole väittänytkään, että Unreal II olisi "kaikkien mielestä" huono, mutta se on kuitenkin herättänyt paljon myös ristiriitaista tunteita ja se nyt on joka paikasta melkein luettavissa, että pelilliseen puoleen ei ole juuri panostettu. Kannattaa arvosteluissa kiinnittää huomiota siihenkin, että mistä se peli kokonais pisteensä saa ja erityisesti kannattaa vähän muitakin arvosteluja tsekata läpi kuin pelkästään muutaman media-alueen tiimoilta.

Ja Käyppä vaikka tuolta metacritic tsekkaamassa useamman median arvostelut tästä Unreal 2:sta, keskiarvosana on tällä hetkellä 76 ja kannattaa tsekata myös pelaajien mielipiteitä. Keskiarvosanakaan ei ole tietenkään huono, mutta ei Unreal II:sta nyt kovin merkittäväksi/innovaatio peliksikään voi haukkua, sinä tietysti voit olla eri mieltä ihan kaikessa rauhassa, mutta älä vedä siitä hernettä nenään jos joku ei olekkaan kanssasi samaa mieltä.

Tossa vielä
Peliplaneetan-arvostelu
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Heh, älä sinäkään vedä hernettä nenään, jos minä en ole samaa mieltä kanssasi. Metacritic on ihan hyvä sivu, mutta sen pistelasku ei oikein taivu muihin pisteenantotapoihin kuin 0-100. Ethän sinä varmuudella mitään sanonut, mutta yllättävän negatiivisen kannan kuitenkin. Ja jos sinä sanot, että Unreal on täysin paska, niin varaan oikeuden sanoa, että mielestäni se on hyvä peli. Tottahan se on, että Unreal on saanut myös heikkoja arvosteluja, kun kirjoitin että Unreal ei ole kaikkien mielestä huono, suuntasin sen keiulle. Itse en odottanut peliltä mitään erikoista, ja se toimi minulle ihan hyvin. Mitä jos lopetetaan riitely ja pelaillaan;)


ps myönnän, että se ensimmäinen viestini oli yliagressiivinen, olin hieman väsynyt sitä kirjoittaessani.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Ja jos sinä sanot, että Unreal on täysin paska, niin varaan oikeuden sanoa, että mielestäni se on hyvä peli.
Niin...sanoin kyllä, että pelilliseltä anniltaan minusta täyttä paskaa ja tätä seikkaa olen tarkoittanut muissakin edellä käsittelemissäni esimerkeissä ja vielä kun huomioi senkin, että kuinka kauan esim. Unreal II peliä todella tehtiin, niin minua ihmetyttää suunnattomasti, että mihin se kaikki aika tuhlattiin...?
Ja mitä Max Payne-peliin tulee, niin ei sekään tässä asiassa paljoa minusta loistanut ja vielä ärsyttävää, että peliä aikoinaan markkinoitiin nimenomaan aikuiseen makuun soveltuvaksi peliksi, retail-pelin nähtyäni en tiennyt olisiko pitänyt nauraa vai itkeä. Visuaalisesti paikoin upea peli, mutta pelillinen anti varsin köyhää perustavaraa jossa ainut innovaatio oli lähinnä se, että leikittiin leffamaisilla hidastuksilla, tietyt Max:in heittäytymiset/alastulo-animaatiotkin näytti minusta lähinnä koomiselta kuin uskottavilta. MP oli myös paikoin varsin yllätyksetön ja scriptejä oli käytetty perus tyyliin. Jos Suomalaisia pelitaloja pitäisi kehua niin mieleeni tulee vain Bugbear(Rally Trophy) ja Housemarque(TransWorld Snowboarding), viimeksi mainittua peliä en omista enkä tule omistamaan, mutta olen kyllä nähnyt, että sen ovat tehneet todelliset Suomi-osaajat.

Täytyy tietysti toivoa että Doom III ei tulisi olemaan myöskään pelilliseltä anniltaan mikä tahansa perus räime tai siis minä toivon näin... Mutta pahoin pelkään, että D3 on etukäteen ylihypetettyä tavaraa joka pääasiallisesti tulee nojaamaan vain näyttävään visuaalisuuteensa ja itse pelillinen anti saattaa ehkä jäädä nyky peliksi vaisun oloiseksi? Sen näkee sitten onko tämä peli mega-hypensä arvoinen josta kaikki puhuu, itse en ole vielä kovinkaan vakuuttunut...ymmärretysti. Kohta E3-messuilta saamme varmaan nähdä/kuulla/lukea ko. pelistä enemmän(nykyinen tilanne)?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Mitä jos lopetetaan riitely ja pelaillaan;)
Joo tarvii lopettaa jo tämä jahkaaminen, ettei U-Haukka taas iske ja deletoi asiaan kuluvatkin kommentit samaan syssyyn. ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
iD ja Doom saavat täällä turhaan kylmää kyytiä. Tottahan heidän pelimoottoreillaan on aina tehty myöhemmin parempia pelejä, mutta ovathan ne iD:n omatkin pelit aina olleet hyviä. iD loi koko genren, vei se ensin lähiverkkoihin ja myöhemmin Internetiin. Pelattavuus iD:n peleissä on aina ollut huipussaan ja pelit loppuun asti hiottuja. Pelien luoma jännitys, tyyli ja kenttä sekä vihollissuunnittelu ovat aina olleet huippuluokkaa. Ja kyllä se ulkonäkökin FPS-peleissä on tärkeää. iD:n peleissä on olemassa olevasta raudasta on aina piiskattu esiin parasta mahdollista jälkeä ja samalla on esitelty uusia tekniikoita. Puhuttaessa grafiikkamoottorilla myöhemmin tehtävistä paremmista peleistä viitataan mm. tarinapainotteisuuteen ja realismiin, mutta missataan samalla pointti. iD:n pelit ovat sataprosenttista toimintaa.

iD:llä on niin kovat näytöt edellisistä peleistään, että Doom 3:sta ei vielä ole mitään syytä leimata keskinkertaisuudeksi. Mikään ei tietysti ole varmaa, mutta turha maalata piruja seinille, kun perusteita ei ole. Vertaaminen Unrealeihin on naurettavaa. Unrealit ovat aina olleet jäljittelijöitä, jotka eivät ole tuoneet mukanaan juuri mitään omaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
iD ja Doom saavat täällä turhaan kylmää kyytiä. Tottahan heidän pelimoottoreillaan on aina tehty myöhemmin parempia pelejä, mutta ovathan ne iD:n omatkin pelit aina olleet hyviä. iD loi koko genren, vei se ensin lähiverkkoihin ja myöhemmin Internetiin. Pelattavuus iD:n peleissä on aina ollut huipussaan ja pelit loppuun asti hiottuja. Pelien luoma jännitys, tyyli ja kenttä sekä vihollissuunnittelu ovat aina olleet huippuluokkaa. Ja kyllä se ulkonäkökin FPS-peleissä on tärkeää. iD:n peleissä on olemassa olevasta raudasta on aina piiskattu esiin parasta mahdollista jälkeä ja samalla on esitelty uusia tekniikoita. Puhuttaessa grafiikkamoottorilla myöhemmin tehtävistä paremmista peleistä viitataan mm. tarinapainotteisuuteen ja realismiin, mutta missataan samalla pointti. iD:n pelit ovat sataprosenttista toimintaa.

iD:llä on niin kovat näytöt edellisistä peleistään, että Doom 3:sta ei vielä ole mitään syytä leimata keskinkertaisuudeksi. Mikään ei tietysti ole varmaa, mutta turha maalata piruja seinille, kun perusteita ei ole. Vertaaminen Unrealeihin on naurettavaa. Unrealit ovat aina olleet jäljittelijöitä, jotka eivät ole tuoneet mukanaan juuri mitään omaa.

Kieltämättä tähän tekstiin mahtui jo paljon totuuden sanaakin, mutta yhtä hyvin/vastaavasti voisin haukkua tätä myös turhan kaunistelevaksi tekstiksi(Doom III) ja ovat ne merkittävät pelintekijät ennekin vetäneet alta lipan ja kerta se ensimmäinenkin...kun haukataan jo liian iso pala purtavaksi.

Ja vastaavasti typerää/perusteetonta minusta on myös yli hehkuttaa peliä ennen aikaisesti, nythän tämä peli on jo ehkä puhutuimpia ja odotetuimpia pelejä maailmalla ja kukaan ei juuri tästä ole kritiikkiä antanut, mutta positiivista hypeä senkin edestä. D3:n engine tulee ehkä olemaan varmaan esimerkillinen ja merkittävä, mutta itse D3 pläjäys ei välttämättä sitä kaikilta osin ole? Mutta tietysti voin olla väärässäkin, eli sitäkään mahdollisuutta en ole myöskään missään vaiheessa pois sulkenut.

Ja mitä sanoin jo tuolla edellä tästä pelien visuaalisuudestakin, siis sanoinko missään vaiheessa, että mm. yhdentekevää? Kokonaisuutena kuitenkin on nimeomaan "nyky pelissä" oltava myös lähes kaikki muutkin osa-alueet balanssissa keskenään, ennen kuin sitä voi minusta haukkua merkittäväksi laatu peliksi?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jokke
Kieltämättä tähän tekstiin mahtui jo paljon totuuden sanaakin, mutta yhtä hyvin/vastaavasti voisin haukkua tätä myös turhan kaunistelevaksi tekstiksi(Doom III) ja ovat ne merkittävät pelintekijät ennekin vetäneet alta lipan ja kerta se ensimmäinenkin...kun haukataan jo liian iso pala purtavaksi.
Miksi sinulla olisi tarve haukkua tekstiäni miksikään? Keskity mieluummin asialliseen kritisointiin. Ei tekstini mitään kaunistellut. En ole edes mikään iD:n pelien suurin ystävä. iD voi tietysti uuden Doomin kanssa mokata, mutta heidän pelihistoriallaan sekin tarkoittaisi varmasti hyvää peliä.

Ja vastaavasti typerää/perusteetonta minusta on myös yli hehkuttaa peliä ennen aikaisesti, nythän tämä peli on jo ehkä puhutuimpia ja odotetuimpia pelejä maailmalla ja kukaan ei juuri tästä ole kritiikkiä antanut, mutta positiivista hypeä senkin edestä. D3:n engine tulee ehkä olemaan varmaan esimerkillinen ja merkittävä, mutta itse D3 pläjäys ei välttämättä sitä kaikilta osin ole? Mutta tietysti voin olla väärässäkin, eli sitäkään mahdollisuutta en ole myöskään missään vaiheessa pois sulkenut.
Minä en ole Doom 3:n osalta törmännyt mihinkään ylilyövään hypeen. Pelistä on puhuttu oikeastaan yllättävän vähän. On se kumma, jos edes uudelta Doomilta ei saa odottaa paljoja. Ainahan hype on turhaa, mutta kyllä melkein kaikkien muiden pelisarjojen uusimpien osien etukäteen hehkuttaminen on huomattavasti turhempaan.

Ja mitä sanoin jo tuolla edellä tästä pelien visuaalisuudestakin, siis sanoinko missään vaiheessa, että mm. yhdentekevää? Kokonaisuutena kuitenkin on nimeomaan "nyky pelissä" oltava myös lähes kaikki osa-alueet balanssissa keskenään, ennen kuin sitä voi minusta haukkua merkittäväksi laatu peliksi?
Miten peliä voi haukkua laatupeliksi?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Miten peliä voi haukkua laatupeliksi?

Jaahas, eli eipä viitsi sitten juuri enää selitellä ja vääntää rautalankaa, jos kerran tuntuu olevan niin kovin vaikea lukea ja ymmärtää kantaani, eli joudun jatkuvasti myös viittaamaan edellisiin kirjoituksiini ja jos ei yhtään huumori mielessäkään leikkaa niin antaa olla...

Ja pari lapsi nimikettä/kirosanaa siellä täällä sekä siitä ollaan jo täällä kauhuissaan ja tämän perusteella itse aihe sisällön voi jo tuomita täysin, heh heh. Siis eipä viitsi pahemmin neideille enää selitellä/perustella... Kun sieltä kuitenkin paistaa muutamilta turhan selkeästi se Doom III fanaattisuus läpi, vaikka väittäisikin jotain muuta...näiden mielestä nyt ko. fps-peli tulee joka tapauksessa olemaan laatu kamaa vaikka lopullinen versio ei täysin lunastaisikaan odotuksia tai sitten sanotaan vain tosi henkevänä, että noh, empä siltä nyt paljoa odottanutkaan ja loistava peli silti on...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Pelistä on puhuttu oikeastaan yllättävän vähän. On se kumma, jos edes uudelta Doomilta ei saa odottaa paljoja.
Heh, juu tosi ylättävän vähän on tosiaan puhuttu joka forumeissa/mediassa, kyllä nyt meni jutut sulla jo satujen puolelle, että lävähti.

Ja totta kai saa D3:lta odottaa kovia, mutta kai sitä saa myös kritisoidakkin ja yritä nyt edes lukea, niin ehkä ymmärrät, että se kritisointi on minulla vielä teoreettisella tasolla ja sen tietääkseni aika selkeesti teksteissäni ilmaisen ja nimenomaan siltä kantilta, että "tämän hetken" D3-dokumentista en ole vielä kovinkaan vakuuttunut, mutta kaikki muu on puhtaasti arvuuttelua ja jos sitä ei joku hyväksy tai ymmärrä kysymysmerkkienkään merkitystä, niin täällä päässä ruvetaan jo haukottelemaan. ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jokke
Jaahas, eli eipä viitsi sitten juuri enää selitellä ja vääntää rautalankaa, jos kerran tuntuu olevan niin kovin vaikea lukea ja ymmärtää kantaani, eli joudun jatkuvasti myös viittaamaan edellisiin kirjoituksiini ja jos ei yhtään huumori mielessäkään leikkaa niin antaa olla...

Ja pari kirosanaa siellä täällä sekä siitä ollaan jo täällä kauhuissaan ja tämän perusteella itse aihe sisällön voi jo tuomita täysin, heh heh. Siis eipä viitsi pahemmin pikku neideille enää selitellä/perustella... Kun sieltä kuitenkin paistaa muutamilta turhan selkeästi se Doom III fanaattisuus läpi, vaikka väittäisikin jotain muuta...näiden mielestä nyt ko. fps-peli tulee joka tapauksessa olemaan laatu kamaa vaikka ei täysin lunastaisikaan odotuksia tai sitten sanotaan vain tosi henkevänä, että noh, empä siltä nyt paljoa odottanutkaan ja loistava peli silti on...

Heh, juu tosi ylättävän vähän on tosiaan puhuttu joka forumeissa/mediassa, kyllä nyt meni jutut sulla jo satujen puolelle, että lävähti.

Ja totta kai saa D3:lta odottaa kovia, mutta kai sitä saa myös kritisoidakkin ja yritä nyt edes lukea, niin ehkä ymmärrät, että se kritisointi on minulla vielä teoreettisella tasolla ja sen tietääkseni aika selkeesti teksteissäni ilmaisen ja nimenomaan siltä kantilta, että "tämän hetken" D3-dokumentista en ole vielä kovinkaan vakuuttunut, mutta kaikki muu on puhtaasti arvuuttelua ja jos sitä ei joku hyväksy tai ymmärrä kysymysmerkkienkään merkitystä, niin täällä päässä ruvetaan jo haukottelemaan. ;)
Hmmm...... Tsekataan tekstiäsi ja poimitaan sieltä parhaat palat. :p Perustelu siis on rautalangasta vääntämistä. Perustelu taas saa sinut haukottelemaan. Kiroilu (siis muiden nimittely) on huumoria, jota ymmärtämättömät vastaan väittäjät taas ovat fanaatikkoja ja pikkuneitejä.

Tämä on ketjun yhdeksästoista viesti ja tämä on foorumin ainoa viestiketju Doom 3:sta. Kukaan ei ketjussa ole hehkuttanut peliä. Evil totesi, että peliä ei kannata alphan perusteella tuomita ja minä mainitsin iD:n meriiteistä. Ainoa mitä pelin tasosta on sanottu on sinun oletuksiisi perustuva "kritiikkisi". Tätäkö se on se Doom III fanaattisuus ja perusteeton pelin hehkuttaminen? Tämänkö takia kannatti TÄÄLLÄ avautua usean viestin verran, kuinka porukka odottaa Doomilta liikoja?

Samalla ammattitaidolla hoidit tämän kuin Steel Battalionsin kritiikinkin. :rolleyes:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Hmmm...... Tsekataan tekstiäsi ja poimitaan sieltä parhaat palat. :p Perustelu siis on rautalangasta vääntämistä. Perustelu taas saa sinut haukottelemaan. Kiroilu (siis muiden nimittely) on huumoria, jota ymmärtämättömät vastaan väittäjät taas ovat fanaatikkoja ja pikkuneitejä.

Tämä on ketjun yhdeksästoista viesti ja tämä on foorumin ainoa viestiketju Doom 3:sta. Kukaan ei ketjussa ole hehkuttanut peliä. Evil totesi, että peliä ei kannata alphan perusteella tuomita ja minä mainitsin iD:n meriiteistä. Ainoa mitä pelin tasosta on sanottu on sinun oletuksiisi perustuva "kritiikkisi". Tätäkö se on se Doom III fanaattisuus ja perusteeton pelin hehkuttaminen? Tämänkö takia kannatti TÄÄLLÄ avautua usean viestin verran, kuinka porukka odottaa Doomilta liikoja?

Samalla ammattitaidolla hoidit tämän kuin Steel Battalionsin kritiikinkin. :rolleyes:

Jep, eli nyt alat sitten muokata tekstiäni vielä siihen muotoon miten sinä haluat sen tuoda ulos tai ymmärtää, kaikki muu jätetään jo toisarvoiseksi...rautalangasta vääntämistä on nimenomaan se, että pitää jatkuvasti viitata jo aikaisemmin kirjottamaani tekstiin.

Tätäkö se on se Doom III fanaattisuus ja perusteeton pelin hehkuttaminen?

Tuliko myöskään mieleen, että näissä puheissa tarkoitan lähinnä kokonaisvaltaista hypeä ja en niinkään sitä että mitä tästä on täällä puhuttu, tämäkin seikka tulee kyllä edellisistä kommenteistani esiin.

Samaa mieltä kanssani ei ole myöskään pakko olla, mutta jos aletaan henk.koht. nimittelemään, niin osaan minäkin sen vaihteen lapsellisesti lyödä päälle. Evil toikin oman vasta argumenttinsa alkujaan varsin asiallisesti esiin vai mitä? Mutta minä taas olin se räyhääjä henki joka meni viimeksi E3-messuilla etukäteen "parhaaksi peliksi(Alpha demo)" tituleerattua Doom III-peliä kritisoimaan, eihän sellainen TÄÄLLÄ passaa.

Ja SB kritiikkinihän oli mielestäni aivan loistava! ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Hmmm...... Tsekataan tekstiäsi ja poimitaan sieltä parhaat palat. :p Perustelu siis on rautalangasta vääntämistä. Perustelu taas saa sinut haukottelemaan. Kiroilu (siis muiden nimittely) on huumoria, jota ymmärtämättömät vastaan väittäjät taas ovat fanaatikkoja ja pikkuneitejä.

Tämä on ketjun yhdeksästoista viesti ja tämä on foorumin ainoa viestiketju Doom 3:sta. Kukaan ei ketjussa ole hehkuttanut peliä. Evil totesi, että peliä ei kannata alphan perusteella tuomita ja minä mainitsin iD:n meriiteistä. Ainoa mitä pelin tasosta on sanottu on sinun oletuksiisi perustuva "kritiikkisi". Tätäkö se on se Doom III fanaattisuus ja perusteeton pelin hehkuttaminen? Tämänkö takia kannatti TÄÄLLÄ avautua usean viestin verran, kuinka porukka odottaa Doomilta liikoja?

Samalla ammattitaidolla hoidit tämän kuin Steel Battalionsin kritiikinkin. :rolleyes:

Paras postaus pitkään aikaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jokke
Jep, eli nyt alat sitten muokata tekstiäni vielä siihen muotoon miten sinä haluat sen tuoda ulos tai ymmärtää, kaikki muu jätetään jo toisarvoiseksi...rautalangasta vääntämistä on nimenomaan se, että pitää jatkuvasti viitata jo aikaisemmin kirjottamaani tekstiin.

Tätäkö se on se Doom III fanaattisuus ja perusteeton pelin hehkuttaminen?

Tuliko myöskään mieleen, että näissä puheissa tarkoitan lähinnä kokonaisvaltaista hypeä ja en niinkään sitä että mitä tästä on täällä puhuttu, tämäkin seikka tulee kyllä edellisistä kommenteistani esiin.

Samaa mieltä kanssani ei ole myöskään pakko olla, mutta jos aletaan henk.koht. nimittelemään, niin osaan minäkin sen vaihteen lapsellisesti lyödä päälle. Evil toikin oman vasta argumenttinsa alkujaan varsin asiallisesti esiin vai mitä? Mutta minä taas olin se räyhääjä henki joka meni viimeksi E3-messuilla etukäteen "parhaaksi peliksi(Alpha demo)" tituleerattua Doom III-peliä kritisoimaan, eihän sellainen TÄÄLLÄ passaa.
Se mitä sinä kutsut tekstisi muokkaamiseksi, minä kutsun jutun tiivistämiseksi. :p Ajatusvirrasta, joka on sekoitus nimittelyä, arvailua ja naureskelua on vain paha saada parempaa kasaan. Tappelu on taitolaji. Nimittelyllä ja haukkumisella ei pitkälle pötki.

Miten "kokonaisvaltainen" hype kuuluu tänne, kun kuitenkin kohdistat kritiikkisi tähän ketjuun kirjoittaneisiin? Perustellakaan ei kuulemma tarvitse, kun fanaattisuus niin paistaa läpi. Ja millä edes perustelisit, kun koko kritiikki on mutu-arvailua? Ei siinä ole mitään vikaa, että on normaalin kriittinen odotuksissaan, mutta iD:n pelihistorian sivuuttaminen ennakko-odotuksissa ja älyttömän vertauskohdan hakeminen Unreal 2:sta eivät sitä ole.

Se mitä muualla pelistä on näkynyt todella on keskittynyt grafiikan ihmettelyyn (ja syystäkin). Itse pelistä ei niin paljon ole puhuttu. Pelaajat luottavat, että iD tekee sinne grafiikan taakse riittävän hyvän pelin. Jännitystä tuo se, miten iD onnistuu, kun pitkästä aikaa panostetaan yksinpeliin. Ennakko-odotukset Doom 3:n osalta ovat sitä paitsi olleet kaikesta huolimatta varsin hillittyjä, kun vertaa minkälaista kohinaa konsolien kovimmat nimet saavat aikaan.
 
Mielestäni tätä keskustelua voisi siirtää siihen asti, kunnes Doom III on julkaistu. Tai minun puolestani kuluttakaa vapaa-aikanne kuten haluatte, mutta tässä vaiheessa vielä julkaisemattoman pelin ennenaikainen spekuloiminen, kritiikki ja siitä kiistely on turhaa, mutta sitäkin hupaisampaa luettavaa. :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Se mitä sinä kutsut tekstisi muokkaamiseksi, minä kutsun jutun tiivistämiseksi. :p Ajatusvirrasta, joka on sekoitus nimittelyä, arvailua ja naureskelua on vain paha saada parempaa kasaan. Tappelu on taitolaji. Nimittelyllä ja haukkumisella ei pitkälle pötki.
Heittäydyt nyt tärkeileväksi pilkun viilaajaksi... ja kuten itsekkin tuon vieläpä selvensit, eli tiesit kyllä mitä tuolla tekstin muokkaamisella tarkoitin ja edelleen nyt viittaat noihin muutamiin seikkoihin ja annat ymmärtää, että muussa asia sisällössä ei ole sitten enää mitään perää tai se on täysin aiheeton, siis takerrut näihin epäkohtiin, ei sovi sitten myöskään ihmetellä jos täällä päässä pistää vähemmästäkin jo nauruksi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Miten "kokonaisvaltainen" hype kuuluu tänne, kun kuitenkin kohdistat kritiikkisi tähän ketjuun kirjoittaneisiin?
Miksei myös kuuluisi? Ja kritiikki on näköjään hyvinkin mennyt oikeaan osoitteeseen. ;) Viittaat vielä tuossa edellä, että tappelu on taitolaji, herää väkisinkin myös kysymys, että mihin sinä sitten oikein pyrit näillä kommenteillasi ja vielä kun olet ilmaissut senkin, että muka ID:n tuotokset eivät sinua juuri kiinnosta? Ja miksi ei myös tämän tason krittiikki kuuluisi tänne jos kerran pääaihe kuitenkin käsittelee Doom III:sta vai yritätkö nyt epäsuorasti ilmaista, että D3 kritiikkini oli tänne täysin aiheeton? Se nimittäin on minulle jo aikoja sitten selvinnyt, että TÄÄLLÄ jostain pelistä kritisoimista saatetaan katsoa monasti hyvinkin kieroon ja täällä pitäisi kaikista peleistä mussuttaa tyyliin; upeeta ja mahtavaa... voi kun siihen olisikin aina aihetta, mutta minusta näin ei aina ole ja sen ilmaisemiseen lienee minulla oikeus vai onko sittenkään? sillä en yhtään ihmettelisi vaikka joku xbox.finin ylläpitäjistä deletoisi nämäkin... Ja vaikka kuinka vääntäisit tuota "Tappelu on taito laji"-tekstiäsi minulle, niin tässä valossa ei tuo Doom III vielä minua vakuuta, vaikka olisi kuinka loistava historia ID:llä takana.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Perustellakaan ei kuulemma tarvitse, kun fanaattisuus niin paistaa läpi. Ja millä edes perustelisit, kun koko kritiikki on mutu-arvailua?
Yhtä lailla arvailua on myös se jos kommentoi tulevaa D3:sta positiiviseen tai luottavaiseen sävyyn ja käyttää ID:n aikasempia tuotoksia sen takeena.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Pelaajat luottavat, että iD tekee sinne grafiikan taakse riittävän hyvän pelin. Jännitystä tuo se, miten iD onnistuu, kun pitkästä aikaa panostetaan yksinpeliin.

Niimpä...sinäpä sen sanoit, jotenkin sanat "Pelaajat luottavat..." kulostaa jo siltä, että se kritiikki on todellakin ihan turhaa.

Ja miten sinä kommentoisit sitä, että viimeksi E3-messuilla D3:n Alpha demon-perusteella se nostettiin jo tuolloin "parhaaksi peliksi"? Tästäkin seikasta kritisoiminen on varmaan mielestäsi aivan perusteetonta ja tokihan se paskakin sitten myy jos sitä tarpeeksi kauan loisto tuotteena kuluttajille mainostetaan ja puskaradio vielä perässä sitä hypeä terästää. ;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Ennakko-odotukset Doom 3:n osalta ovat sitä paitsi olleet kaikesta huolimatta varsin hillittyjä, kun vertaa minkälaista kohinaa konsolien kovimmat nimet saavat aikaan.

Tuosta voidaan kyllä olla myös montaa eri mieltä.

Ja sen vielä sanon, että kyllä sitä kritiikkiäkin minusta tänne enemmän vielä kaivattaisiin ja muutamaan jäseneen olen jo ihmeekseni törmännytkin, jotka ovat uskaltaneet avata reilusti suunsa, jos esim. joku XB-peli ei ollutkaan omasta mielestä täysin sitä mitä siltä odotti. Ja miksei myös tulevia pelejä saisi kritisoida jos se edes johonkin perustuu ja omapa on sitten häpeäni jos D3 kritiikkini osoittautuu tulevaisuudessa täysin aiheettomaksi sekä lienee kuitenkin hyvä asia jos näin tulevaisuudessa kävisi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Jos täällä jonkun pelin kritisoimista katsotaan kieroon, ei se ainakaan ole Doom 3.

Ei tässä ole kyse mistään kritiikin vaientamisesta vaikka olenkin tärkeilevä pilkunviilaaja. Itsekin avaudun pelistä kun pelistä kun siihen on aihetta. Avaudun kuitenkin vain silloin kun sitä aihetta todella on. Arvailua on ihan turha kutsua kritiikiksi. Perusteltu kritiikkiä todella kaivataan, mutta perusteeton haukkuminen on vain tyhmää. Turha heittäytyä marttyyriksi. Ei sinua kukaan yritä sinua vaientaa ja puheet ylläpidon halusta poistaa viestisi ovat vain älytöntä provosointia.

Ainoa pointtini oli, että peliltä voi odottaa paljon. Siitä oli kyse iD:n maineeseen vetoamisessa. Se ei tarkoita, että peli olisi varmasti hyvä. Alpha-demo ei käy minkäänlaiseksi mittatikuksi pelin laadusta. Se oli pelkkä grafiikkademo ja siitä ne E3-kehut tulivatkin. Olet ymmärtänyt E3:n tunnustuspalkinnot väärin. Eihän palkintoja kerätä pelattavuudella, koska pelit ovat vielä vaiheessa ja messuilla ei peliin edes voisi syventyä. Siksi palkintojen kritisoiminen perusteella, että pelistä ei lopulta välttämättä tulekaan oikeasti paras peli, on älytöntä.
 
Ylös Bottom