Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Doom: Eternal

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc ps4 switch xone
Jahas. Luin viestisi jo aiemmin mutta tämä unohtui. Nyt tuli tuo samainen marauder vastaan ja voi hitto, että voi olla typerä vihollinen.

Tänään myös alkoi hieman rasittamaan se, että välillä vihollisia on niin paljon ympärillä että jää jumiin ja ne nuijivat sitten pelihahmon kuoliaaksi. En muista tuollaista kauhean usein tapahtuneen aiemmassa. Tempoa on siis selvästi liikaa jo tässä ja sen suhteen aiempi peli toimi paremmin.

Mielenkiinnolla ja kauhulla odotan että missä yhteyksissä tuo marauder tulee jatkossa vastaan.

Aluksi tuo Marauder tuntui kyllä todella vaikealta vihulta mutta kun sitä vastaan oppi taistelemaan niin ei se lopulta niin paha ole.

Jumiin tuli jäätyä itsekin pari kertaa mutta omista virheistä se ainakin minulla aina lopulta johtui. Tässä pitää olla kokoajan tietoinen siitä mihin liikkuu ja missä on pakotie ja vihuja. Liikkeessä on oltava ihan kokoajan ja itselle pitää tehdä sitä tilaa tällä tavalla. :)
 
Nyt kun on edennyt pelissä sen verran etta eteen tulee ahtaita areenoita jotka on tuutattu ihan täyteen monsuja, liian sekavaksi kaaokseksi menee.
Happoaltaassa uimistakin tuli vastaan, mitähän vielä jatkossa jos tämän nyt edes jaksaa jauhaa loppuun asti.
5/10 ja tuntuu että arvosana laskee mitä pidemmälle pelaa.
 
Nyt kun on edennyt pelissä sen verran etta eteen tulee ahtaita areenoita jotka on tuutattu ihan täyteen monsuja, liian sekavaksi kaaokseksi menee.
Happoaltaassa uimistakin tuli vastaan, mitähän vielä jatkossa jos tämän nyt edes jaksaa jauhaa loppuun asti.
5/10 ja tuntuu että arvosana laskee mitä pidemmälle pelaa.
Täällä meni läpi tänään ja kyllä tuossa loppupuolella tuli fiilis, että nyt alkaa vähän kyllästyttämään nämä jatkuvat ja pidentyvät taistelut.

Ei kyllä yhtään hävetä myöntää, että heitin vaikeustason easylle, ettei mene hermot ja kyllä silläkin sai tiukkoja taisteluita aikaan. Hyvä peli, mutta vähän rauhallisempaa menoa olisi saanut olla ja platina trophy saa jäädä hankkimatta, koska en tuosta moninpelistä tykkää yhtään tuon kaaoksen takia.
 
Toisaalta kuuluu pelin henkeen että on kirjaimellisesti helvetisti vihollisia niskassa. En ole hirveästi ehtinyt pelaamaan, mutta itseäni ei vielä ainakaan häiritse vihollisten paljous.

Tärkeää pelin "flow"n kannalta olisi oppia hyödyntämään kaikkia konsteja mitä on tarjolla, eli flamerilla armoria, gloryillä health ja sahalla panoksia, ja se että muistaa pysyä liikkeessä+dash. En itsekään vielä tuota ole täysin sisäistänyt, mutta ajan kanssa varmaan alkaa sujua paremmin. Ymmärrän toki ettei kaikille maistu, ja ero edelliseen on yllättävänkin iso, vaikka periaatteessa samalla kaavalla mennään.

Ultra-Violence tuntuu ihan sopivalta vaikka ajanpuutteen vuoksi taidot onkin vähän ruosteessa.
 
Peli läpi normaalilla, loppubossi ei olisi onnistunut ilman sentinel armouria.
Jää dlc:t ostamatta.
Sössitty peli oli tämä.
 
Kolmen tunnin tyrkkäsyllä starttailin, silmät käy niin kierroksilla että unta turha hetkeen odotella. Yks-kaksi tehtävää kerrallaan tämä ehkä menee läpi ja maistuu hyvältä mutta pitemmässä juoksussa alkaa puuduttaa.
 
Minulla meni ultra violencella parhaimmillaan hieman yli pari tuntia kentässä, joten sanoisin että kaksi saattaa olla sekin jo liikaa. Loppua kohden peli alkoi maistua puulta ja fiilikset koko pelistä laskivat niin, että pidän aiempaa peliä parempana.

Isoin ero taitaa olla se, että en muista aiemmassa vähempien vastustajien spawnaavan loputtomiin niin kauan että isommat on hoideltu vaan oli aina tietty kokoonpano vihollisia. Ikään kuin puzzle, joka hoidettiin taistelulla mutta tässä uudessa voisi verrata jopa proseduaaliseen pelisuunnitteluun kun isommat vihut on toki aina samat mutta pienempiä tulee loputtomiin koska panokset, suojat ja elämä on siirretty kaikki niiden varaan.

Alussa maistui mutta pelin läpäistyäni tuli lähinnä ikävä sitä aiempaa, jossa taistelut harvoin pitenivät kuten tässä Eternalissa, jossa tuntuu että on helpompi vain räimiä vähän sinne päin kun panoksia ja muuta saa kuitenkin loputtomiin kun taas aiemmassa piti käyttää ne resurssit taitavammin. Tässäkin se taitopelaaminen varmasti onnistuu mutta peli ei samalla tavalla pakota siihen.
 
Läpi hurahti eilen, pari lelua ja codexia jos jaksais vielä keräillä niin riittää tämän pelin osalta. En jääny kyllä kaipaamaan yhtään enempää. Taras Nabadissa piti vaihtaa ihan helpoimmalle vaikeustasolle, ei ollu mielekästä vaikeemmalla tuskailla. 2016 versiosta tykkäsin paljon enemmän.

Multaplayeriä testailin jonku 15 matsia, ei se niin infernaalista kaaosta ollu verrattuna vaikka Unrealin Tournamenttiin tai muuhun raketinheitinhippaan. Demonina aika tylsää puuhastella, slayerinä yllättävän mukavaa touhua.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin. Tuli eilen itsekkin viimein tämä läpäistyä, kun oli tarve vapauttaa kovolta tilaa että sai GTA:n mahtumaan. Peli jäi loppuvastukseen kesken kolmisen viikkoa sitten. Vähän meni pakkopullakksi kun piti väkisin runnoa menemään vaikeimmalla ja oma ylpeys ei sallinut niiden eternal armorien käyttöä. Nyt se meni 4. yrityksellä läpi, ilman kuulokkeita, vieressä fyysisesti istuvalle kaverille samalla jutustellen. Joku putkinäkö ja ankara vitutus ollut selvästi päällä silloin kun jäi kesken. Olisi varmasti ollut hiukan nautittavampi kokemus vähän helpommalla vaikeudella. Olisi enemmän ollut sellainen kaikkivoipa jumalolento fiilis. Mutta hyvin itseaiheutti ongelma siis kyseesä. 2016 DOOM iski aikoinaan kovempaa, mutta sillä oli tiettyä yllätysmomenttia etunaan, toisin kuin tällä. Muistan edeltävästä DOOMista yleisfiilistä lukuunottamatta niin vähän, että vaikea verrata suoraan mitä tässä on parempaa ja mitä huonompaa. Eternalistakin pidin kovasti. Tasohyppelyosuudetkaan eivät ärsyttäneet, mutta kieltämättä ehkä tuntui olevan vähän liikaa "kikkailua" erilaisia vihollisia vastaan. Tämän heikkous on tämä ja tuo, nyt käytät asetta X jne. Kyllähän ne kaikki sai nuijittua vaikka haulikolla, mutta vaikeaksi menee. Tarinaa oli myös hiukan enemmän, mutta sekään ei itseä haitannut. Loppubossi tosiaan outoine hitboxeineen pelin ylivoimaisesti heikoin osuus. Sitä edeltävä bossi taas oli varsin mukava ja vielä siinä kohdin oli hymy suupielissä. Overall vähän huonompi fiilis on nyt pelin läpäistyä, mitä 2016 DOOMin jälkeen oli. Arvosanan heittäisin johkin 7-8 pintaan.


Sivuhuomautuksena mainittakoon, että loppubossia kurittaessani kaveri (myös pelin läpässyt) kysyi miksen käytä sitä BFG:n toista muotoa. Tehoaa kuulemma hyvin. Ööö... mitä toista muotoa :D Sitä minkä saa niillä challenge room avaimilla sieltä aluksesta. Ahaa. Joo en ollut huomannut että siellä olisi ollut jotain uutta mutkaa tarjolla. Piti crediittien jälkeen käydä aluksen harjoitteluhuoneessa vähän testaamassa. Epic fail että siitä vaan menettää kalliarvoiset BFG:n panokset, jos ne käyttää siellä. Ehdottomasti pitäisi palautua. Toki ne saa takaisin loadaamalla pelin (pitää aseiden kehityksen edistyksen) ja pääsee myös uudestaan sinne huoneeseen riehumaan, vaikka muutoin ilmeisesti on se yksi visiitti vain tarkoitettu tehtävien välissä käytäväksi.
 
Doomin kehittäjät ovat paljstaneet mistä syystä kaikki nämä demonit on lähetetty helvettiin...

 
Doomin kehittäjät ovat paljstaneet mistä syystä kaikki nämä demonit on lähetetty helvettiin...

Eikös tämä Onion ole joku feikki sivusto jossa ne postaa keksittyjä uutisia ?
 
Onkos muilla ongelmia jäätymisten ja äänien häviämisen kanssa Xbox One X:llä?

Latasin tämän Game Passista ja pelasin tokaan kenttään, niin siinä jäätyy joko latausruutuun tai parin minuutin pelaamisen jälkeen ja Vegan puheäänet hävisi, eikä aseen tekstuurit lataudu.

Olen käynnistellyt peliä ja Xboxia uudelleen, mutta ei auta. Ainut mitä en ole kokeillut vielä on se, että laittaisin pelin SSD:lle. Muissa peleissä ei ole mitään ongelmia.

Edit: Eipä auttanut pelin siirto, niin tuli poistettua koko paska. Ehkä mä joskus lataan tuon uudestaan ja koitan jos toimisi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Onkos muilla ongelmia jäätymisten ja äänien häviämisen kanssa Xbox One X:llä?

Latasin tämän Game Passista ja pelasin tokaan kenttään, niin siinä jäätyy joko latausruutuun tai parin minuutin pelaamisen jälkeen ja Vegan puheäänet hävisi, eikä aseen tekstuurit lataudu.

Olen käynnistellyt peliä ja Xboxia uudelleen, mutta ei auta. Ainut mitä en ole kokeillut vielä on se, että laittaisin pelin SSD:lle. Muissa peleissä ei ole mitään ongelmia.

Edit: Eipä auttanut pelin siirto, niin tuli poistettua koko paska. Ehkä mä joskus lataan tuon uudestaan ja koitan jos toimisi.

Täällä ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia. Hyvin on maistunut vaikka aika paljon kaikkea uutta tullut taisteluihin mukaan. Alussa tuntu että ei muista kaikkea mitä mikäkin nappi tekee mutta alkaa se jo luonnistumaan. Vaikeammalta tämä kyllä tuntuu kun edellinen peli tai sitten muisti tekee tepposet.
 
Täällä ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia. Hyvin on maistunut vaikka aika paljon kaikkea uutta tullut taisteluihin mukaan. Alussa tuntu että ei muista kaikkea mitä mikäkin nappi tekee mutta alkaa se jo luonnistumaan. Vaikeammalta tämä kyllä tuntuu kun edellinen peli tai sitten muisti tekee tepposet.
Ok, no täytyy asennella uusiksi illalla ja katsoa jos toimisi.
 
Ylös Bottom