Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Doom: Eternal

Peli osoittautui sen verran vaikeaksi normaalilla tasolla niin piti valita helpoin mahdollinen vaikeusaste. :D Pitää sitten joskus kokeilla uudestaan normaalilla vaikeusasteella uusiksi.
Mun mielestä tämä on parhaimmillaan helpolla pelattuna, kun ei tule ärsyttäviä jumiutumisia johonkin taisteluun :D
 
Xbox One X:llä toimii hyvin ja näyttää hienolta. Valitettavasti mainion Doom(2016)-pelin jälkeen on tehty uudistuksia, kuten tasoloikkaa ja pastelliväreissä räiskyviä ammuslaatikoita. Itselleni olisi maistunut paremmin edellisen pelin kopio mielenkiintoisemmilla kentillä. Tällä kertaa jää kesken, onneksi kokeilu tuli Game Passin myötä.
 
Minulle Doom (2016) oli jotenkin liian "hektinen", vaikka toki teknisiltä meriteiltään kaikin puolin hyvä. Peli jäikin aikoinaan kesken.
Tässä on paljon hektisempää menoa, kuin Doom (2016) oli, niin miten maistui, kun äsken taisit pelailla tätä?

PS: Lisäsin sut mun "XP boosteriksi" niin saan XP:tä aina, kun säkin saat (jos olen tuon toiminnon oikein ymmärtänyt) :)
 
Tässä on paljon hektisempää menoa, kuin Doom (2016) oli, niin miten maistui, kun äsken taisit pelailla tätä?

PS: Lisäsin sut mun "XP boosteriksi" niin saan XP:tä aina, kun säkin saat (jos olen tuon toiminnon oikein ymmärtänyt) :)
Joo, ensiaskeleet otettu. Olihan se hetkistä, mutta aaahhh niin sulavaa menoa. Game Passin kautta ihan näppärä testata että maistuuko. Ainakin nyt ensimmäisen kokeilun perusteella maistui ihan hyvin. Ei uskalla sanoa turtuuko tuohon hektisyyteen vai ei. Kuitenkin illalla varmaan taas lisää Doomia. Pelataan nyt niin pitkälle kuin maistuu. :)

Minäpä lisään sut boosteriksi myös jos keksin mistä tuo tehdään.

Sama kysymys toisinpäin. Onko maistunut ja miten vertautuu Doom 2016:sta? Meinaan siis että onko ollut kokonaisuutena parempi? Tällä omalla vajaan tunnin testillä ei vielä ihan pysty sanomaan.
 
Joo, ensiaskeleet otettu. Olihan se hetkistä, mutta aaahhh niin sulavaa menoa. Game Passin kautta ihan näppärä testata että maistuuko. Ainakin nyt ensimmäisen kokeilun perusteella maistui ihan hyvin. Ei uskalla sanoa turtuuko tuohon hektisyyteen vai ei. Kuitenkin illalla varmaan taas lisää Doomia. Pelataan nyt niin pitkälle kuin maistuu. :)

Minäpä lisään sut boosteriksi myös jos keksin mistä tuo tehdään.

Sama kysymys toisinpäin. Onko maistunut ja miten vertautuu Doom 2016:sta? Meinaan siis että onko ollut kokonaisuutena parempi? Tällä omalla vajaan tunnin testillä ei vielä ihan pysty sanomaan.
Pleikalla pelasin tämän julkaisussa ja lopussa alkaa menemään liian hektiseksi, niin siellä lässähti omalla kohdalla. Doom (2016) oli omasta mielestä paremmin kasassa pysyvä paketti. Mutta kyllä tätä tulee boksilla aina välillä hakattua.

Boosteriksi pystyy lisäämään sieltä päävalikosta, kun painaa Y ja sieltä "friends" kohdasta klikkaa kaveria ja "add as booster"

Saattaa olla, että kaverin pitää olla onlinessä tuon boosteriksi lisäämisen aikana, en ole ihan varma.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kyllä tämä itsellekkin maistui aluksi todella makoisalta, sitten jossain vaiheessa vaan kyllästy siihen jatkuvaan panoksien, healthin ja suojien keräilyyn sekä jatkuvaan tasohyppelyyn ja aseiden vaihtoa siinä samalla ja vihuja väistäen. 2016 Doom toi täydellisesti oldscoolin nykyaikaan ja tämä meni vähän turhan pitkälle.

Toinen pettymys oli että se hauska multiplayer korvattiin jollain turhalla 2 vs 1 modella jolla yritettiin päästä esport kantaan kiinni.
 
Okei eli ei edes alelaarista tule ostettua. 2016 Doomin kanssa tein sen virheen. Siihen peliin kyllästy nopeasti..
 
Kyllä tämä itsellekkin maistui aluksi todella makoisalta, sitten jossain vaiheessa vaan kyllästy siihen jatkuvaan panoksien, healthin ja suojien keräilyyn sekä jatkuvaan tasohyppelyyn ja aseiden vaihtoa siinä samalla ja vihuja väistäen.

Jep. Vaikka periaatteessa tässä homma toimii noiden panoksien, terveyden ja suojien osalta äärettömän sulavasti ja täydellisen saumattomasti, minunkin mielestäni kaikkea on vain aivan liikaa. Ja vaikka aseita on paljon, huomasin kuitenkin käyttäväni klassista kaksipiippuista haulikkoa ja sen ketjua lähes kaikkeen pikku-zombieta isompaan.

Onneksi luin etukäteen pelistä juttuja ja pidin vaikeustason tarpeeksi alhaisena (toiseksi helpoin). Silloin tämän läpipeluu oli ihan kohtuu viidyttävää.
 
ps5 tulee päivitys 19 marraskuuta
Linkkejä näihin viesteihin, kiitos.

Tarkoitat siis tässä vissiin sitä, että Doom Eternal saa päivityksen PS5-versioon? Heti kiinnostaa tietää, että siirtyykö tallennukset ja mitä parannuksia peli saa. Kaikki nämä löytyisivät varmaan sen lähdelinkin takaa, joka sinulta nyt unohtui.

Kiitos linkistä.

Niin, tuo elokuun uutinen. Siinä ei taida käydä selväksi milloin nämä uuden sukupolven versiot peleistä tulevat? Ehkä konsolien julkaisupäiväksi, ehkä myöhemmin. Tuo vanha uutinen ei paljasta oikeastaan mitään muutakaan tietoa näistä versioista, mutta tieto että on tulossa on kai parempi kuin ei mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä teitä ihmisiä vaivaa!? Tämähän oli moninverroin parempi peli, kun edeltäjänsä ja tuo hektisyys ja valtavien vihollismassojen kurmottaminen oli juuri sitä parasta antia! :D Moninpelistä voi sentään olla samaa mieltä, että sitä tuli hakattua lähinnä väkisin siihen asti, että platina trophy napsahti tilille.

No ei vaan makuja on monia ja ymmärrän toki jos meno tuntui jo liiankin hektiseltä monelle. Itse kyllä nautin kovasti ja tulee varmaan pelattua vielä Series X:llä tai PS5:lla uudestaan läpi lisärien kanssa. Vaikeustasona oli muistaakseni se toisiksi vaikein ja mitään isompia ongelmia ei tullut oikein missään vaiheessa. Muisti vain olla liikkeessä kokoajan ja käyttää sahaa, glory killejä ja liekinheitintä sopivassa rytmissä kokoajan niin hyvin selvisi tilanteista.
 
Nyt meni tämä läpi. Olipahan peli. Teknisesti erinomainen, rytmitykseltään hyvä, musiikin laadussa ja veriroiskeiden määrässä kärkipäätä.

On hullua kehua peliä, josta minun ei pitäisi tykätä. En ole tällaisten hektisten sinkohippojen suurin fani. Pelaan räiskintäni mieluummin Gears of Warin tai Call of Dutyn tyyliin, niin että pelaaja pääsee välillä suojaan hengähtämään. Tässä ei pääse. Tässä mennään täysillä ja vedetään örkkejä turpaan rokin tahdissa. Tämä on siis minulle liian nopean tempoinen, mutta silti jaksoin pelata läpi, kun peli vaan on omassa lajityypissään niin hyvä. Onneksi tuli Game Passiin, muuten olisin vuonna 2016 julkaistun Doomin pelikokemusten perusteella sivuuttanut tämän hamaan loppuun asti. Onneksi en näin tehnyt.

Kokeilkaa hyvät ihmiset tätä Game Passin kautta, vaikkei muuten kyseinen lajityyppi niin iskisikään. Tämä on varsinkin teknisesti niin laadukas tekele, että oksat pois. Terveisin: Hidastempoinen suojan takaa räiskijä
 
Täällä myös peli pelattu vihdoin lävitse, sellaiset 3kk on/off pelailua tämä vaatii Ultraviolencella. Tuli ehkä valittua vanhasta tottumuksesta liian kova vaikeustaso, jolloin useampaa taistelua sai hinkata moneen otteeseen, mutta kyllähän tämä pakottaa käyttämään täysin hahmon kykyjä, jotta ylipäätään pysyy hengissä.

En siis suosittele tätä pelaajille, jotka haluavat rentoutua räiskimällä monsuja aivot off-asennossa. Jos taas itsesi ylittäminen kiinnostaa, niin onhan onnistuneen taistelun jälkeen saatava adrenaliiniryöppy melkoinen, joka kompensoikin turhautumista kuolemiin sopivasti. Plussaa myös näistä non-bullet sponge -vihuista, jotka oikeasti pakottavat hieman miettimään pelitaktiikkaakin.

Musiikki tässä oli sitten parasta A-ryhmää, hyvä peli tämän lisäksi olikin puhdas bonus. :D
 
Kunhan uusien konsoleiden ehostukset saapuvat täytyy ottaa peli uudestaan peluuseen, ensimmäisellä kerralla jäi kesken. Silti kova houkutus palata pelin pariin, tiedä onko se sitten pelin visuaalinen puoli joka on ykksi upeimmista koskaan vai mikä mutta palata täytyy.
 
Kunhan uusien konsoleiden ehostukset saapuvat täytyy ottaa peli uudestaan peluuseen, ensimmäisellä kerralla jäi kesken. Silti kova houkutus palata pelin pariin, tiedä onko se sitten pelin visuaalinen puoli joka on ykksi upeimmista koskaan vai mikä mutta palata täytyy.

Olihan tuo huomattavasti mukavampaa menoa Series X:llä kuin One X:llä, kun dynaamisen resoluution vaihtelusta johtuva kuvan pehmeneminen loisti käytännössä poissaolollaan. Quick Resume sensijaan toimi hyvin vaihtelevasti pelin kanssa, välillä buuttasi julmetun hitaasti, välillä ei lainkaan tai sitten pelissä oli omituista hidastelua etenkin valikoissa. Nämä ongelmat korjaantuivat pelin sulkemisella ja uudelleenkäynnistyksellä.
 
Olihan tuo huomattavasti mukavampaa menoa Series X:llä kuin One X:llä, kun dynaamisen resoluution vaihtelusta johtuva kuvan pehmeneminen loisti käytännössä poissaolollaan. Quick Resume sensijaan toimi hyvin vaihtelevasti pelin kanssa, välillä buuttasi julmetun hitaasti, välillä ei lainkaan tai sitten pelissä oli omituista hidastelua etenkin valikoissa. Nämä ongelmat korjaantuivat pelin sulkemisella ja uudelleenkäynnistyksellä.

Ajattelin jos sais 120 FPS modin uusille koneille niin tämä jos mikä peli huutaa sitä, samoin Doom 2016 jos sais päivityksen.
 
Ylös Bottom