Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Doom: The Dark Ages

HideoMiyamoto

Well-Known Member
DOOM_The_Dark_Ages_logo_keyart_mobile.jpg

Nimi: Doom: The Dark Ages
Kehittäjä: id Software
Julkaisija: Bethesda
Alustat: PS5, Xbox Series, PC
Lajityyppi: FPS
Julkaisu: 15.5.2025
Kotisivut: https://doom.bethesda.net/en-EU
KonsoliFIN Pelisivu: https://www.konsolifin.net/peli/doom-dark-ages

"DOOM: The Dark Ages is the single-player, action FPS prequel to the critically acclaimed DOOM (2016) and DOOM Eternal. You are the DOOM Slayer, the legendary demon-killing warrior fighting endlessly against Hell. Experience the epic cinematic origin story of the DOOM Slayer's rage in 2025."

Odotetun Doom sarjan seuraava osa palaa juurilleen niin tarinassa kuin pelillisesti tarjoten vähemmän hyppelyä ja pompintaa ja enemmän old school räminää.

 
Viimeksi muokattu:
Julkaisupäivä 15.5.2025



Heti muuten huomas, että ei ole enää Mick Gordon tekemässä musiikkeja. Nyt musiikit tehnyt joku Finishing Move :(

Laitteistovaatimukset

DOOM-TDA_PC_Specs_1920x1080.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ai että näytti upealta! Doom Eternal on yksi kaikkien aikojen parhaista fps peleistä itelle niin tätä odotellaan kyllä kuola poskella. Onneksi ei ole pitkää odotusta enää. :)
 
Tällä kertaa pelissä ei ole multiplayeria ollenkaan.


Iso pettymys. Ensimmäinen uus Doomi sitten Unreal Tournamentin oli parasta moninpeli räiskitään vuosiin. Toka kustiin ja nyt kolmannesta ei löydy ollenkaan. Olisivat palkanneet toisen tiimin vääntämään moninpelin :rolleyes:
 
Iso pettymys. Ensimmäinen uus Doomi sitten Unreal Tournamentin oli parasta moninpeli räiskitään vuosiin. Toka kustiin ja nyt kolmannesta ei löydy ollenkaan. Olisivat palkanneet toisen tiimin vääntämään moninpelin :rolleyes:
Samaa mieltä, 2016 pelin MP oli erittäin mukavaa viihdettä, mutta ilmeisesti tuollainen vanha tyyli ei enää houkuttele massoja. Ainakaan konsoleilla ei ole oikein mitään vastaavaa.
 
Samaa mieltä, 2016 pelin MP oli erittäin mukavaa viihdettä, mutta ilmeisesti tuollainen vanha tyyli ei enää houkuttele massoja. Ainakaan konsoleilla ei ole oikein mitään vastaavaa.
En kyllä saanut itse ainakaan mitään irti tuosta ekan moninpelistä. Puhumattakaan Eternalin. Hyvä vain, että keskittyvät tällä kertaa siihen mikä toimii.
 
Joo 2016 pelin moninpeli oli kyllä todella hauskaa mäiskettä sen aikaa kun sitä kesti, aika äkkiähän se kuoli kun ei tuollainen old school moninpeli tunnu vetoavan nykyään pelaajiin. Sääli ettei sitä tuotu takaisin mutta toivotaan että se sitten näkyy yksinpelin laadussa ja saadaan vielä parempi peli kun 2016 oli.
 
Joo 2016 pelin moninpeli oli kyllä todella hauskaa mäiskettä sen aikaa kun sitä kesti, aika äkkiähän se kuoli kun ei tuollainen old school moninpeli tunnu vetoavan nykyään pelaajiin. Sääli ettei sitä tuotu takaisin mutta toivotaan että se sitten näkyy yksinpelin laadussa ja saadaan vielä parempi peli kun 2016 oli.
En väitä, etteikö taidolla ole merkitystä Codeissa, mutta esim. tässä Doomin ekassa vieläkin enemmän. Dominointi tässä oli huikean hauskaa touhua
 
Näköjään tämä peli Steamissäkin 80€, aika kallis verrattuna muihin PC peleihin joten voi olla et joutuu venaamaan oston kanssa kunnes saa halvemmalla. Tai sitten ostaa muualta.
 
Perus räiskintänä kiinnostaisi, mutta jatkaa sitä edellisen osan ad/hd mistä saa panoksia mistä health ja mitä tehä minkäkin vihollisen kanssa, niin ei oikein nappaa. Jossain vaiheessa ehkä.
 
Perus räiskintänä kiinnostaisi, mutta jatkaa sitä edellisen osan ad/hd mistä saa panoksia mistä health ja mitä tehä minkäkin vihollisen kanssa, niin ei oikein nappaa. Jossain vaiheessa ehkä.
Sehän noissa uusissa on juuri parasta! Nimenomaan tuo Doom-tanssi. Tuo tekee sen, että tuo taistelu ei ole kuitenkaan ihan aivotonta, vaan kokoajan joutuu vähän miettimään mitä tekee.
 
Perus räiskintänä kiinnostaisi, mutta jatkaa sitä edellisen osan ad/hd mistä saa panoksia mistä health ja mitä tehä minkäkin vihollisen kanssa, niin ei oikein nappaa. Jossain vaiheessa ehkä.
Tämän pitäisi kai olla vähän hitaampi temmoltaan kuin Eternalin.

En väitä, etteikö taidolla ole merkitystä Codeissa, mutta esim. tässä Doomin ekassa vieläkin enemmän. Dominointi tässä oli huikean hauskaa touhua
Mietinkin silloin joskus että oliko takavuosien Quake-treeneistä hyötyä kun pärjäsin monipelissä niin hyvin.
 
Lisää infoa pelistä ja varmaan aika paljon samaa mitä tuossa esittelyvideolla puhuivat. En kaikkea tänne viitsi kopioida, kun on suht pitkä viesti, mutta tämä ainakin itseä kiinnosti. Kentät ovat enemmänkin hiekkalaatikoita ja jos seuraa vain päätehtävää, niin yhden kentän kesto noin tunti, mutta tutkivalla pelaajalla menee paljon pidempään etsiessä kaikki salaisuudet

The Levels and the Length
  • DOOM: The Dark Ages features the largest spaces ever in a DOOM game, the levels are "more of a sandbox".
  • There are open areas ripe for exploration as well as grand battles, so you might spend a lot of time tracking down every path and tracking resources and secrets.
  • If you're scared of how big the levels are, don't be. The developers understand if you don't want to spend hours playing a single DOOM level. So they've ensured you can expect each level to take only 1 hour to complete following the main path. If you're someone who does want to spend the time, completionists can certainly extend that time if they want to find all the secrets.
  • Each level is broken into acts. You might start in a closed dungeon-like space in the first half of the level then we open it up to be more of an open sandbox in the second half of the level. There's a good amount of variety.
  • Some levels have sections plant you on the back of a cybernetic dragon and others put you on the cockpit of an "Atlan", a skyscraper-sized mech. These sections are called "pace breakers" and break up the pace of the game when needed.
  • The developers have wanted to put Atlan mechs in the games for 8 years.

 
Ylös Bottom