Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Nyt on demo saatavilla ainakin boxille. Mielenkiinnolla odotellaan minkälaista toimintaa on luvassa.

Edit: Nyt on demo takana, ja viiden minuutin pelaamisen jälkeen olin jo täysin vakuuttunut siitä, että eipä BioWare petä tälläkään kertaa. Taistelu on nappien hakkaamista toisin kuin ensimmäisessä osassa, mutta vaikeammalla vaikeustasolla ja pelissä pidemmälle mentäessä joutuu todennäköisesti vähän muutakin tekemään kuin vain hakkaamaan A:ta. Taistelut vaikuttivat mielestäni hyvin toimivilta. Ulkoasua oli selkeästi parannettu ensimmäisestä osasta, vaikka aivan demon alussa ympäristön tekstuurit tosiaan olivat aika tasaisen tylsiä ja hieman rumia. Rehellisesti sanottuna aikamoista roskaa on väite siitä, että grafiikka olisi samaa tasoa kuin ensimmäisessä osassa. Esimerkiksi yksityiskohtien määrä hahmojen kasvoissa ja vaatteissa on selvästi suurempi.

Ääninäyttelyn lisääminen päähenkilölle toimii hyvin, mikä ei toki mikään yllätys Mass Effectien jälkeen ollut. Ääninäyttelijäkin vaikuttaisi osaavan asiansa.

Eipä tuosta tuon enempää sanottavaa oikein keksi. Nyt sitten vain innolla odottelemaan 11. päivää.

Edit: Ilmeisesti kokoversiossa voi laittaa Auto Attackin päälle, jolloin homma toiminee pitkälti kuten Originsissa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Tämä on pelisarja josta en haluaisi päästää ulos negatiivista palautetta koska Origins oli varsin muikea peli, mutta....:

DA2 ei iskenyt demon perusteella itseeni oikein yhtään, ei vaan tullut mitään säväriä. En tiedä voiko pelityyliä muuttaa mutta tuo oli ainakin aivan hirveää napinhakkausta, A:ta rämppäämällä voitti kaikki matsit helposti, ja miksi ihmeessä on tehty nyt niin että taisteluissa on aina ihan hillitön määrä vihuja mukana. Jos nuo sankarit olisivat olleet Ostagarissa kuninkaan ja Duncanin mukana niin sota olisi voitettu siltä seisomalta, mutta ei, pakenevat silti paniikissa lahdaten varmaan enemmän darkspawneja (jotka näyttävät muuten joltain ihan jäätävän rumilta) mitä Originsin sankari koko puolen pelin aikana niittää.. no ei ehkä ihan mutta aika lähellä, hemmetin paljon kuitenkin.

Grafiikka on mielestäni samaa kuin Originsissä, tekstuurit ja muut hirveän tylsiä, ja alun putkijuoksu melko tylsää. Ei graffa ainakaan ole parantunut.

Keskustelutyyli suoraan ripattu Mass Effectista.

Aika meh kaiken kaikkiaan. Ei varmaan tule ostettu julkaisupäivänä kun sieltä on muitakin pelejä varmaan tulossa.

Ja eikös tuon demon läpäisystäpitäny saada jotain roinaa? Mulle ei tullut mitään ilmoitusta asiasta.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Grey Wardenia:
- sarkastiset dialogivaihtoehdot olivat ihan näppärästi kirjoitettu
- grafiikka parantunut kasvojen osalta
- kääpiövaras vaikutti mielenkiintoiselta hahmolta
- miespuolisen Hawken ääninäyttely hyvää

Darkspawnia:
- taistelussa mennään jatkuvalla turbovaihteella ja sitä oli jatkuvasti. En tykännyt. Taiat olivat sentään ihan kivoja. Demossa ei nähtävästi voi kuolla?
- taioista ehkä puolelle on annettu kirvestä?
- maisemien perusteella Ferelden on vaihtunut Marsiksi?
- tutut putut veriroiskeet

Ensimmäiseen osaan verrattuna erityisesti taistelu ja hahmonkehitys näyttäisi siis menneen kovasti alamäkeen. Uskon/toivon että siihen kumminkin tottuu, ja Biowarella on kuitenkin niin väkevä CV takanaan, että turvallisin mielin pidän ennakkoavarauksen vetämässä.
Eiköhän tätäkin peliä kumminkin ihan mielellään pelaa, vaikkei ykkös-DA:n tasolle pääsisikään :)
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Rehellisesti sanottuna aikamoista roskaa on väite siitä, että grafiikka olisi samaa tasoa kuin ensimmäisessä osassa. Esimerkiksi yksityiskohtien määrä hahmojen kasvoissa ja vaatteissa on selvästi suurempi.

Voipi olla että hahmoilla on enemmän yksityiskohtia, mutta ympäristön grafiikat ja tekstuurit ovat kyllä aika mitäänsanomattomia, Originsin tasoa.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

En viittinyt edes loppuun asti pelata nyt demoa, kun ennakkotilaus on kuitenkin vetämässä. Oon kyllä melko liekeissäni tästä. Jotenkin oudoltahan tuo vaikutti, mutta samalla houkuttelevalta. Keskustelut ovat nyt ehtaa Mass Effectiä, mitä pidän kuitenkin positiivisena seikkana. En jaksanut ollenkaan perehtyä taitoihin tai muuhun sellaiseen syvälliseen, kun tiedän ettei demoon ole sellaisia ahdettu kuiteskaan. Räjähtävää toimintaa näytti olevan, mutta luotan vahvasti että se siitä syvenee pelin edetessä. Juonen esittämistapa vaikutti kiinnostavalta ja iski heti. Naiset olivat aika "tykkejä", mikä sopii tähän fantasiahuttuun oikein hyvin.

Tykkäsin.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Tykkäsin. Varsinkin taistelusta. Kiva mäiskiä porukkaa turpaan kahdenkäden miekalla, eikä noita apulaisia tarvinnu käskytellä ja pidellä kädestä koko aikaa. Pitää kokeilla muitakin classeja myöhemmin.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

En osaa oikein sanoa. Melkoista häkkenslässiähän tuo oli, mutta ei huono asia ole. Grafiikka on tarkkaa, toiminta soljuu tyylikkäänä ja responsiivisena. Ei kai tässä mitään hätää ole.

Kyseessä on nyt kuitenkin roolipelidemo, joten ei tuosta voi varsinaisesti oikein mitään sanoa.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

En kyllä tiedä onko tuo napin hakkaaminen omaan mieleen... warriorilla oli aika perushuttua, mutta maagilla tuntui olevan mukavempaa heitellä loitsuja pidemmältä matkalta(brutaalisuus oli plussaa). Parhaimmat uudistukset omalla kohdalla oli päähahmon ääninäyttely sekä grafiikan parannus sillä ensimmäinen osa oli oikeasti ruma. Myös pelottaa että rpg elementtejä olisi poistettu rankemmalla kädellä vaikka nuo keskustelut on kyllä parantuneet Mass Effectin tasolle. Rodun valinta ominaisuus ei itseä pahemmin haittaa, eipähän tarvitse tuskailla millä sitä pelaisi classien ohella :D

Hieman neutraali fiilis tuosta nyt loppujen lopuksi jäi, vaan onneksi kyseessä on rpg pelin demo, joten tuo nyt tuntui olevan vaan näyte pelaajille mihin päin sarja on muuttumassa.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Edit: Ilmeisesti kokoversiossa voi laittaa Auto Attackin päälle, jolloin homma toiminee pitkälti kuten Originsissa.

Toivon näin, sillä tuo A:n tahkominen alkoi puuduttamaan jo ensimmäisen parin taistelun jälkeen. Ja hyvin vahvasti epäilen, ettei tuohon ole tulossa muutosta esim. rytmityksen tai muun osalta. Ainoastaan siis erikoisliikkeet päälle.

Omalla kohdallani demo jätti kyllä karvaan maun monelta osin, joskin ei lytätä tämän perusteella (plus keräilijänversio on ennakkovarattu, enihuu). Pelasin lävitte ensin varkaalla ja sitten maagilla. Pelin temposta kertoo jo hyvin paljon se, että maagin sauva on varustettu varsin mehevällä piikkinuijalla. Kuten sanottua A:n räpyttely kyllästytti ennätysnopeaan. Vaikka toiminta itsessään on hyvin paljon sulavampaa kuin DAO:ssa (pelailin juuri eilen toistamiseen lävitte), eikä mm. jäätymisiä ja reitinhakuongelmia tuntunut ilmenevän demon perusteella, on kaikessa muussa otettu takapakkia. Auto attack toivottavasti hidastaa tempoa hivenen, mutta muuten sohiminen tatilla haluttuun suuntaan ja vimmaton rämpytys ei iske. Toisekseen targetointi tuntui välillä jakavan iskuja joka toisen toiseen ja joka toisen toiseen vihuun. Pari kertaa vihut spawnasivat kaukaisuudesta myös maagin viekkuun maagisesti ja osumat rekisteröityi matkan päästä, mutta muuten vapaampi liikuteltavuus ja huomattavasti helpompi erikoisliikkeiden väistely (ogrea vastaan) ilahdutti. Eka osassa oli huomattavia ongelmia taistelun suhteen, lähinnä tekoälyn puolesta.

Juoni vaikuttaa pätevältä ja lopun montaasikin paljasti, ettei juoni onneksi ala tuosta, mistä itse demo. Tai, toivotaan näin. Ei nimittäin hyvä alku (nollatason tunnelataus hahmoihin). Hahmoista puheenollen radikaali muutos visuaalisella puolella onnistui myös häiritsemään. Peli itsessään on kokenut pienen kasvojenkohotuksen, mutta edelleen kyse on hivenen keskivertoa paremmasta annista grafiikan puolella. Varsinkin maisematekstuuri paon aikana oli tylsä, mutta toisaalta kolossaalinen katedraali oli varsin vakuuttava, vaikkakin harmaa ilmestys. Uskon pelin tarjoavan tältä osin tosin enemmän jälkimmäisiä elämyksiä. Sen sijaan rotujen perusteellinen muokkaus (darkspawnit näyttivät luurangoilta/epäkuolleilta) sai pelin tuntumaan joltain muulta kuin Dragon Agelta, enkä esim. tunnistanut alun kääpiötä kääpiöksi ennen kuin se mainittiin. Puhumattakaan erään toisen hahmon uudistuneesta lookista. Noh, näillä mennään.

Keskustelu on myös mielestäni askel huonompaan, sillä itse tykkään ropeni mahdollisimman perusteellisin keskusteluvalikoin. Nykyinen tuntui annettujen esimerkkien valossa hyvin tympeältä, jopa ME mittapuun mukaan. Toivottavasti edes arvoihin määritellyt vaihtoehdot ovat säilyneet (cunning, survival, jne..). Puhuttu dialogi, vaikkakin laadukasta, tuntui niin ikään kovin irtonaiselta keskustelutilanteissa. Hahmojen (ja dialogin) väliltä puuttui Massan dynamiikka kokonaan ja keskustelut olivat irtonaisista lauseista koostettuja.

Tältä osin siis pettymys, ja kalvava ajatus DAO2:n muokkaamista samanlaiseksi "massatuotannoksi" (no pun intended) kuin Massa 2 suureni entisestään. Ei sillä, etteikö jälkimmäinen olisi hyvä peli (ja ettenkö epäilisi Orggis kakkosen vetävän myöskin tarinallaan), mutta hyvin paljon itseäni miellyttäviä asioita poistettiin vain yksinkertaistamisen ilosta. RPG(-toiminnasta) enemmän toiminta-RPG:ksi kääntyvä ratkaisu tuntuu miellyttävän markkinoita enemmän, mikä on sääli. Noh, kunhan Massa kahden typerryttävästä tehtävärakenteesta on sentään tajuttu pysyä kaukana, mikä ainakin demon ekspan puolesta näyttäisi siltä, niin hyvä vain.

Ennaltamäärätty hahmo ei minua haittaa. DAO teki kyllä esimerkillisen hyvin (vaikkakin silti varsin puutteellisesti) tuon rotujen eroavaisuuden, mutta yleisesti ottaen tällaisissa ropeissa vaikutus on vain ulkonäöllinen. Minusta jos peliin on pistetty vaihtoehdoksi valita tietyistä roduista haluamansa, vaikutus pitäisi näkyä myös muutoinkin kuin ainoastaan silmäkarkin osalta. Ts. rotujen välisissä jännitteissä, tilanteiden eroavaisuuksilla eri roduilla(/sukupuolella) pelatessa, jne. Esimerkiksi miespuolinen kääpiö ei yksinkertaisesti olisi saanut pesää eka Orggiksessa (mutta Awakeningissa kyllä) ;) Hyvin harva peli ottaa tällaisia huomioon.

edit: mites porukka suhtautuu muuten tulevaan DLC-kamaan? Lähinnä siis siltä osin, etteivät nämä ilmeisesti mitenkään tule liittymään varsinaiseen tarinaan, vaan lisää sivujuonteita sen kylkeen (esim. mukana olevista hahmoista). Omalla kohdallani varsinaisen pelin sisäinen sisältö (ala Shale DAO:ssa, Ostagar, jne) on huomattavasti mielekkäämpi ja antoisampi kuin esimerkiksi Witch Hunt tai Leliana's Song, joka aloittaa kokonaan uuden chapterin, eikä sinänsä vaikuta mitenkään pelattuun peliin. Siitäkin huolimatta, että ne olisi hyvin kirjoitettuja.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Pelaan juuri ykkösosaa ja olen puolessa välissä. Jos kokeilen tätä demoa niin onko siinä spoilereita? Vois laittaa ennakkotilaukseen jos peli on puoliksikin yhtä hyvä kuin ykkönen ja jos ennakkotilauksesta kerran saa jotain lisäsisältöä.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Pelaan juuri ykkösosaa ja olen puolessa välissä. Jos kokeilen tätä demoa niin onko siinä spoilereita? Vois laittaa ennakkotilaukseen jos peli on puoliksikin yhtä hyvä kuin ykkönen ja jos ennakkotilauksesta kerran saa jotain lisäsisältöä.

No yks "spoileriksi" laskettava spoileri eräästä NPC-hahmosta. Mutta ei mitään vakavaa saati juoneen liittyvää, että uskoisin kenenkään peli-ilon tuon demon vuoksi menevän.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Toivottavasti edes arvoihin määritellyt vaihtoehdot ovat säilyneet (cunning, survival, jne..).

Voi olla että noihin voima, dex,cunning yms voi olla sidottuna jotain vaihtoehtoja, mutta taitoihin ei ole koska taitoja ei enää ole olemassa. Siis herbalism, survival jne on poistettu. Näin olis puhuttu foorumeilla ja eihän niitä demossakaan näkynyt.

Mun mielestä toi keskustelu massa-tyyliin oli kans jotenkin vähän niin ettei se oikein sopinut tohon. Jotenkin se Originsin tyyli sopis niin paljon paremmin. Ei sitä ääninäyttelyä aina tarvi olla imo, ja tässä DA2:ssa se ei edes oikein ole hyvää näyttelyä.

Ja tosiaan toivottavasti peli ei ala tuosta mistä demo alkaa, itelle ei ainakaan tullut mitään fiiliksiä kun..

Bethany tai Carver kuoli. Ja eipä näköjää tullut oikein pelihahmoillekkaan kun perheenjäsen otti vastaan brutaalin kuoleman, vähän silmäkulmia mutrusteli ja olivat että voi sentään..

Eikä sen Templarin kuolemakaan ollut mikään sydäntäsärkevä kun se kaveri vaan hengaili taustalla

Vähän vaikuttaa turhan suoraviivaiselta peliltä, toivottavasti löytyy edes vähän sellaisia hetkiä ettei tarvi kokoajan olla tappelemassa, muuten pelin nimen vois vaihtaa vaikka Dynasty Age.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Ja tosiaan toivottavasti peli ei ala tuosta mistä demo alkaa, itelle ei ainakaan tullut mitään fiiliksiä kun..

Eipä tosiaan, aika väkisin väännetty olo tuli noista mainitsemistasi jutuista ja hiukan vaivautunutkin.

Magella oli hauskaa, ja sillähän pakko mennä pelikin läpi kun tiesin jo mitä odottaa ainakin warriorilta. Täytyy myös sanoa, että ykkösosassa onnettoman tuntuiset koodinimi "jousiampujat" tuntui paljon paremmalta ja realistisemmalta. Jousi teki jo tuhoa piruvie! Ja aika muikeat skillit vielä kylkeen ni avot.

Jotenkin tätä DA:ta saa viedä tähän suuntaan ihan surutta, Massa Effectia ei taas olisi saanut missään nimessä viedä. Ihan mieluisaa menoa tuon ykkösen (DAO) jälkeen, ei jää kyllä yhtään ikävä sitä tätä pelatessa.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Demo gameplay ja commentary:

[media]3192[/media]

Paavin gameplay, mun ääni.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

ihan jees videopreviikka.

pelasin demon läpi ja täytyypi illalla uudestaan. pidin, vaikkakin peli on erilainen, interface erilainen, taistelu- ei kuitenkaan tunnu itselle kovinkaan erilaiselta, koska harrastan "pausettamista" ja vaikeammalla vaikeustasolla pelaamista, ja epäilen, ettei tolla "hack'slash" meiningillä pärjäisi vaikeammalla tasolla. tarina on meikälle aina tärkeä biowaren peleissä ja uskon tämän pystyvän samaan. ja onhan siinä keskustelussa vielä monipuolista tsätätä ku on toi "investigate" vaihtoehdotkin.

visuaalisesti peli pyörii nätimmin ja ulkoasu vaikkakin muuttunut, ei minusta silti liikaa, tylyltä meininki silti näyttää.

ja, boxilla pelaan, koska oma PC ei pyöritä ja päivitysrumbaan en enää jaksa ryhtyä :)
Konsolit on pelaamista varten, PC töiden tekemiseen :D. noh, tästä voi olla monta mieltä :D. peace
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Tuli eilen sitten ladattua DA2 demo ja pelattua läpi, PC:llä. Tykkäsin Originsista todella paljon ja pelasinkin sen kaikkineen lisäosineen läpi ~100h tais mennä siihen kokonaisuudessa aikaa, joten jatko-osaa odottelin innolla ja on se jo ennakkotilattunakin.

Mutta petyin kyllä, on selvästi menty toiminnallisempaan suuntaan, komealtahan se näyttää, mutta itse olen enemmän "old-school" fani, eli vähän rauhallsiempaa ja taktisempaa olisi saanut olla. Paha tosta demosta oli yhtään mitään muuta sanoa, kun niin moni asia oli lukittuna kuten inventory sun muut, mutta vähän suoraviivaistettu lopputulos oli. Toivottavassti tarina nyt on sitten ekan pelin luokkaa ja muutakin tekemistä kuin taistelusta toiseen olisi, tosta demosta sai vähän sellasen kuvan että jyrätään vaan eteenpäin kokoajan kasvavia massoja vastaan taistellen. Hahmokehitys-puu oli vähän sekava, mutta näyttäisi että olisi kuitenkin enemmän vaihtoehtoisia polkuja kuin Originsissa mikä todella hyvä asia.

Mutta mun kommentit siis PC pelistä, konsoleilla en oel kokeillu kumpaakaan, ilmeisesti konsoleilla Origins oli juuri vähän toiminnalisempi kuin PC:llä jossa oli taktiikka painotteisempi, eli peliä sai pitää pausella joka "vuoron" jälkeen taistellessa.

Odotan silti innola valmista peliä ja toivon että yllättä positiivisesti!
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Nyt on nähty "livenä". Vaikutti ihan (ja näytti) hyvältä, suoraviivaisempi lähestyminen toimi allekirjoittaneeseen. Lopulliseen versioon saisivat korjata tuon näppäimen hakkaamisen, vaikka ei sekään mikään pelintappaja ole. Peukkua ylös tälle, menee vähintään harkintaan. :)
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Pelailin tuota demoa uudemman kerran. Vaihtelin hieman hahmoja ja kokeilin jotain uusia juttuja. Vaikka ihmiset täällä valittaakin, minua ei tuo A(tai X PS3:lla)-napin takominen haitannut. Ja ainakaan minusta ei ollut mitään eroa taktikointiin ykkösestä, samat systeemit kuin siinä, pelattavuus tuntuu vain paremmalta, kun noita isojen örkkien iskuja voi väistääkkin nyt ja lukittaminen (ja oikean kohteen etsiminen) ei ole yhtä hankalaa kuin se ennen oli.

Maagilla pelattaessa tuli hieman paniikki kun jouduin tuossa ogre-matsissa juoksemaan karkuun ogrea ja sen kavereita. Siinä sitten ammuin ja juoksin, toimi aika hyvin ja oli kiva nähdä että se ei ole varma kuolema jos on yksin näitä vastaan.

Soturi onkin sitten minusta paras luokka. Se tekee tarpeeksi vahinkoa ja niissä erikoislyönneissä on kunnolla potkua. Lisäksi hahmo kestää osumaa kiitettävästi. Ja kun jättää parantelun ja tankkauksen tekoälylle, voi sitten tukea omalla soturilla porukkaa. :)

Varas, no enpä sillä pelannut niin paljoa, mutta tykkäsin siitä että varkaalla voi aika hyvin kontrolloida taistelua niillä pommeilla. Se oli minusta ainakin oiva lisäys! Ja tuo "teleporttaava" puukotus oli ihan jees.

Uusi keskustelu systeemi ei haittaa pätkääkään. Minusta on aivan sama kummalla puhutaan. :)

Vanha juttu, mutta nauratti:
YouTube - Hitler rants about Dragon Age 2
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

edit: mites porukka suhtautuu muuten tulevaan DLC-kamaan? Lähinnä siis siltä osin, etteivät nämä ilmeisesti mitenkään tule liittymään varsinaiseen tarinaan, vaan lisää sivujuonteita sen kylkeen (esim. mukana olevista hahmoista). Omalla kohdallani varsinaisen pelin sisäinen sisältö (ala Shale DAO:ssa, Ostagar, jne) on huomattavasti mielekkäämpi ja antoisampi kuin esimerkiksi Witch Hunt tai Leliana's Song, joka aloittaa kokonaan uuden chapterin, eikä sinänsä vaikuta mitenkään pelattuun peliin. Siitäkin huolimatta, että ne olisi hyvin kirjoitettuja.

itselleni juuri tuo pelin "lisäsisältö" toimii paremmin, jolloin hahmoihin pystyy paremmin keskittymään. DA-genreen sopii kyseinen laajennusmuoto paremmin, mutta pelikohtaistahan tuo on...vaikea kuvitella samanlaista sisältöä esim. Bulletstormiin ;)
 
Ylös Bottom