Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age 2

Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Maagilla pelattaessa tuli hieman paniikki kun jouduin tuossa ogre-matsissa juoksemaan karkuun ogrea ja sen kavereita.

Tässä oli aikasen hyvä huomio. Maagilla kanssa pelanneena ryntäilin ympyrää vihuja pakoon. Eivät saaneet kiinni, mentiin vain nätisti ympyrää, ja mentäisiin varmaan vieläkin jos niin tykkäisi. :D

Hivenen heikko tekoäly siis, näin ite muotoilisin. Jotenkin toivoisi hiukan syvyyttä tuohon peliin. Maisemiin ja hahmoihin. Kaikki naiset on DD-kuppisia feministisankareita, ja hahmot muutenkin nukkemaisia. Toivotaan että noihin hahmoihin hiukan pääsisi jopa sisään. Ei sillä, ettäkö ykkösessäkään olis mitään ihmeitä sillä saralla ollut. Esim. Morrigan ja kumppanit hauskuutti yhen pari kertaa heitoillaan ja sitten niiden kanssa jutellessa ne veti menkkakiukkuja milloin mistäkin, tarjoten yhtään mitään mielenkiintoa. :D
(Yes, I loved Leliana!)

Pääasia kuitenkin, että ainakin mua tuo toiminta miellyttää tajuttomasti.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Tässä oli aikasen hyvä huomio. Maagilla kanssa pelanneena ryntäilin ympyrää vihuja pakoon. Eivät saaneet kiinni, mentiin vain nätisti ympyrää, ja mentäisiin varmaan vieläkin jos niin tykkäisi. :D

Hivenen heikko tekoäly siis, näin ite muotoilisin. Jotenkin toivoisi hiukan syvyyttä tuohon peliin. Maisemiin ja hahmoihin. Kaikki naiset on DD-kuppisia feministisankareita, ja hahmot muutenkin nukkemaisia. Toivotaan että noihin hahmoihin hiukan pääsisi jopa sisään. Ei sillä, ettäkö ykkösessäkään olis mitään ihmeitä sillä saralla ollut. Esim. Morrigan ja kumppanit hauskuutti yhen pari kertaa heitoillaan ja sitten niiden kanssa jutellessa ne veti menkkakiukkuja milloin mistäkin, tarjoten yhtään mitään mielenkiintoa. :D
(Yes, I loved Leliana!)

Pääasia kuitenkin, että ainakin mua tuo toiminta miellyttää tajuttomasti.

Joo, no tätä peliä kuitenkin tulee pelaamaan aika moni nainen. Mitä ainakin itse voi päätellä netistä lukemasta palautteesta, joten vahvat naishahmot ovat varmasti heidän mieleensä. Tosin sanomista tulee varmasti sieltä puolelta noista DD-kupeista ja lyhyistä lähes olemattomista minihameista. Ehkäpä Dragon Agen maailmassa on keksitty taika jolla naiset saavat lisää muotoja (maagien tornin tapa rahoittaa toimintaansa). :3

Ja eiköhän noihin hahmoihin pääse paremmin sisälle sitten kokoversiossa. Toihan on demo vaan, eikä siinä ehdi näyttämään kovin paljoa itse peliä. Ja suoraan sanottuna, minä tykkäsin noista ilmeistä joita hahmoilla oli. Varsinkin näiden feministi-intoilijoiden ilmeilystä. Ne olivat hyvin tehty. :)

Morriganin kanssa pärjäs jos vaan veti kylmää "vain vahvin selviää"-linjaa. Ainahan se rupeaa itkemään jos auttaa jotain muita, eikä koko ajan polttele orpokoteja ja samalla syö kissanpentuja. :D

EDIT: Huomasitteko että siellä on se credits-kohta? Sieltä voi kuunnella pari kappaletta samalla kun creditsit rullailee. :)
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Demon perusteella tämän sukupolven pahin pettymys on tässä, hienoa BioWare. Ensimmäinen DA oli mukava "Blast from The Past"-ropellus, mutta tämä toinen osa näyttäisi olevan jotain ihan muuta. Oikeastaan kaikki on pistetty uusiksi, ihan taistelusysteemistä aina hahmotaiteeseen saakka.

Let's Fight: Onkos BioWare ottanut suojiinsa Dynasty Warriorin taistelusysteemin kehittäjiä? Pelkkä A(X)-näpyskän rämpyttely käy tylsäksi ennen ensimmäisen taistelun loppua.

Onnenpyörä!: Hahmojen kanssa keskustellaan Mass Effect-sarjasta kopioituun tyyliin onnenpyörän avulla, joka toimii tässä pelissä vielä huonommin. Parin sanan perusteella saa taas arvailla, mitäs se hahmo oikeasti meinaa sanoa. Mukaan on vielä typerästi ängetty nuo selvästi erotellut hyvis/pahis-vaihtoehdot. Ensimmäisessä osassa pelaaja sai mukavasti vaihtoehtoja ja päätti itse mikä on "oikein/väärin". Nyt sen määrää tuttuun tapaan keskustelupyörän väri.

Who The F*ck Are You Supposed To Be?: Oikeasti? Alun kuulusteltu herra oli kääpiö? Naiset rullaa TuplaDeillä? Vihut eivät muistuta ensimmäisen pelin örmyjä ollenkaan? Mitä v*ttua on tapahtunut? Jopa ääninäyttely/Dialogi sukkaa:eek:.

Lopuksi vielä varmuuden vuoksi: IMO!
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Samoilla linjoilla BeliEvilin kanssa. Ensimmäinen Dragon Age oli nannaa, mutta tämä kakkonen ei demon perusteella hirveämmin vakuuttanut. Ei Dragon Ageen mielestäni sovi laisinkaan tuo Mass Effectin kaltainen keskustelusysteemi. Lisäksi Hawken ääninäyttely on naisella ja miehellä molemmilla niin jäätävää, että ei tottakaan (miesääni kuulostaa perin juurin tutulta, olisiko esiintynyt ensimmäisessäkin osassa). Ja jos näin nyt tällaiselle pelille voi sanoa, pidin enemmän Dragon Age:Originsin "realistisemmmesta" otteesta peliin.

Saiko kukaan PC:n demoa pelannut isometrista vapaata kuvakulmaa? Itse kyllä sain kameran taivaisiin (plussaa), mutta en missään vaiheessa saannut kameraa irroitettua hahmoista (suuri miinus). Jos joku osaa kertoa miten, olisin järin tyytyväinen.

Pahoittelen tekstin laatua, tämä on kirjoitettu sunnuntai-aamuna pienoisessa krapulassa.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Saiko kukaan PC:n demoa pelannut isometrista vapaata kuvakulmaa? Itse kyllä sain kameran taivaisiin (plussaa), mutta en missään vaiheessa saannut kameraa irroitettua hahmoista (suuri miinus). Jos joku osaa kertoa miten, olisin järin tyytyväinen.

Pahoittelen tekstin laatua, tämä on kirjoitettu sunnuntai-aamuna pienoisessa krapulassa.

Se on vissiin poistettu. Mun mielestä ne sano noin jo silloin kun peliä alettiin kehittämään. Enpä ole PC:llä peliä pelaillu, mutta on se minustakin aika tyhmä ratkaisu.

Onnenpyörä!: Hahmojen kanssa keskustellaan Mass Effect-sarjasta kopioituun tyyliin onnenpyörän avulla, joka toimii tässä pelissä vielä huonommin. Parin sanan perusteella saa taas arvailla, mitäs se hahmo oikeasti meinaa sanoa. Mukaan on vielä typerästi ängetty nuo selvästi erotellut hyvis/pahis-vaihtoehdot. Ensimmäisessä osassa pelaaja sai mukavasti vaihtoehtoja ja päätti itse mikä on "oikein/väärin". Nyt sen määrää tuttuun tapaan keskustelupyörän väri.

Who The F*ck Are You Supposed To Be?: Oikeasti? Alun kuulusteltu herra oli kääpiö? Naiset rullaa TuplaDeillä? Vihut eivät muistuta ensimmäisen pelin örmyjä ollenkaan? Mitä v*ttua on tapahtunut? Jopa ääninäyttely/Dialogi sukkaa:eek:.

Lopuksi vielä varmuuden vuoksi: IMO!

Sehän oli kääpiö ilman partaa. Ei niillä kaikilla pitäs partaa ollakaan. :)
Ja mitä luin Pelit lehden jutusta, Biowaren edustaja sanoi että ykkösen "look" oli liian genrinen ja halusivat tehdä pelistä hieman personallisemman näköisen, joka eroaa muista markkinoiden fantasia peleistä. Siksi ne varmaan on tehneet noita muutoksia.

Tykkään ainakin uusista panssareista, ne tuntuvat olevan koristeltumpia nyt ja ne eivät enään näytä siltä kuin ukot olisivat tankkien sisällä. Kuulema myöskään omien partylaisten ulkonäköön ei pääse kauheasti vaikuttamaan, mikä on iso sääli ja miinus. Toivoisin ainakin itse enemmän Mass Effect 2 tyylistä panssarin kustomointia päähahmolle. Se on aina kiva bonus. Saisi edes värittää itse.

Dialogi puun muutoksissa noi värit auttaa tunnistamaan millä tyylillä hahmo sen repliikkinsä sanoo. Mutta olen kyllä samaa mieltä että olisi noi tekstit voineet olla kokonaisenakin ja siihen se sanomisen "tyyli". Koska pelkästä dialogista ei aina selviä millä tavalla se hahmo sen kommentinsa aina heittää. Joten siinä värittelyssä ei sinäänsä ole mitään vikaa. Tiedäthän sinäkin oikeassa elämässä millä äänen sävyllä aiot sanoa jotain, ei siitä värityksestä selviä miten se kohde aikoo reagoida sanomisiin. :)

EDIT:
Now Playing :: Now Playing: Dragon Age II
Tuossa on viellä 30 minuutin pätkä jossa joku pelin kehittäjä selittää pelin muutoksista sun muista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Ei, ei ja vielä kerran ei. Demo oli aivan karmea. Napin hakkaamiset yms. kyllä kestän mutta kun kaikki oli niin yksinkertaistettua grafiikkaa myöten. Esimerkiksi tuo kaupunki osuus oli aivan uskomattoman tylsää katsottavaa.

Demon pitäisi herättää innostusta, ei laskea sitä. Koska kyseessä on lyhyt rykäisy, olisi sen oltava vähintäänkin sellainen joka iskee edes graafisesti ensivaikutelmallaan jotta vaakalaudalla keikkuva pelaaja ostaa pelin edes sen perusteella.

Tämä demo oli ehdoton vikatikki. Huonosti pätkitty ja epäselvä sekameteli soppa. Toivon että itse peli on kuitenkin huomattavasti parempi ja että demoon on nyt sattuneet ne tylsimmät mahdolliset copy/paste kohtaukset.

Jos ei niin sitten täytyy toivoa että Witcher 2 tulee myös konsoleille.

Edit: Ainiin onhan se W2 tulossa konsoleille >.> E3 messuilla oli X0 versio pelattavana... hoono muisti :<
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Pelaajassa oltiin arvosteltu kolmen miehen voimin ja kaikki olivat pelistä hyvin liekeissään. Pyykkönen mm. hehkutti, että pelissä on parhaimmat hahmot Biowaren peleistä, mikä ei ole ihan pieni letkautus. Arvostelun anti oli se, että hyvästä juonesta ja tiukoista valinnoista pitävää pelaajaa hemmotellaan. 10 vuoden ajalle sijoittuva tarina sai osakseen kovaa hehkutusta. Peliä kuvailtiin kirjatrilogiaksi. Roolipelielementit (näillä viittaan nyt valikkosäätämiseen yms yms) ovat yksinkertaistettuja ja taistelu diablomaista. Ympäristöjen grafiikka on todella huonoa.

Käykää huomenna hakemassa lehti kaupasta ja lukekaa itse.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Ekaa en ole pelannut, olen tyytynyt haaveilemaan videoiden ääressä. No paukutinpa tuon da2 demon läpi, ei kyllä syvempiä kiskejä tuonut. Grafiikka tuntui hiukan koruttomalta, ja ihmisten kasvot näyttivät jotenkin muovisilta.
Mutta koska grafiikka ei ole tärkein, ehei niin siitä taistelusta sen verran että ihan-jees, mutta vähän ehkä tylsähköä että juostaan kapeaa tietä/labyrintin muotoista mestaa ympäri ja hakataan vihollisa käytännössä yhtä nappia painamalla.
Tämmöinen "riisuttu" pelattavuus on vähän mielestäni "tylsää", tosin witcherissä se onnistui ihan vauhdikkaasti.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Kyllähän toi graffa yleensä oli todella iso pettymys demon perusteella. Vaikka johan sen näki aikaisten kuvien perusteella, että metsään mennään. Itse olen silmäkarkki ja mass effect 2 oli varsin pätevä veto jopa konsoleilla. Olisivat ottaneet sen graffatyylinkin sieltä, kun muutakin kopsasivat. Varsinkin varjostukset hahmoissa tuntuu todella oudolta. Mutta kait sitä kaikkeen tottuu. Itse tykkäsin paljon ME2 dialogipyörästä ja miksei se käivisi tähänkin. En ole kyllä pelannut DA:O:ta, joten sen dialogista en tiedä. Pelaajalehden arvostelun mukaan bioware on tainnut vahingossa kopioida mass effect 1:stä. Siinäkin kaikki paikat olivat toistensa kopioita. Voe tätä pettymystä.

Olen jo pitkään miettinyt originsin hankkimista, mutta boksin rujot graffat ja megalomaanisen pitkä peliaika on vielä pelottanut pois. Testasin originsia pikaisesti ps3:lla, mutta kameran nykiminen lopetti sen lyhyeen.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Pelaajassa oltiin arvosteltu kolmen miehen voimin ja kaikki olivat pelistä hyvin liekeissään.

Tattis! Täytyypä käydä kaverilla lukaisemassa, vaikka Pelaajasta en niin välitäkään (enää). Eiköhän tämä ihan pätevä peli ole, ainaskin(vain?) konsoleilla.

Tuota hahmojen hehkutusta on tosin hieman vaikea ottaa vakavasti, vaikka BioWare ihan mukavia persoonia veisteleekin. Suurin osa vain muistuttaa hieman liikaa toisiaan (mm. ärsyttävä Carth/Kaiden/Alistair-kombo, etenkin kun kahdella ensimmäisellä hahmolla on vielä sama ääninäyttelijäkin:p). Enkä ihan osta tuota "suuria/vaikeita päätöksiä" hehkutustakaan, mutta toivottavasti yllätyn positiivisesti.

Tekniseltä/Taiteelliselta kantilta katsottuna peli näyttää p*skalta (yllätys?), mutta kait sitä on hirveämpääkin nähty. Heh heh, hieman...hassua(?), kuinka BioWaren toimistolla DA2:n tiimiä kerrosta alempana löytyy suht nykyaikaista tekniikka(ME2-tiimi), mutta ylhäällä eletään vuotta -95?
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

- Kyllähän toi graffa yleensä oli todella iso pettymys demon perusteella.
- Itse olen silmäkarkki ja mass effect 2 oli varsin pätevä veto jopa konsoleilla. Olisivat ottaneet sen graffatyylinkin sieltä, kun muutakin kopsasivat.
- Siinäkin (ME1) kaikki paikat olivat toistensa kopioita. Voe tätä pettymystä.

- Eipä ollut kummoinen. Varsinkaan aloitus, joka on aika outoa ettei sellaiseen ole panostettu.
- No mitä tuohon edes kommentoida. Onneksi eivät ottaneet.
- Tätä se oli enemmänkin Dragon Age: originsissa ja niin viimeisen päälle, ettei mitään rajaa. On totta, että ME1:ssä sivuplaneetat olivat tätä, mutta muuten aika outo vertaus.

- mm. hehkutti, että pelissä on parhaimmat hahmot Biowaren peleistä

Aikamoinen väitös, joka flopatessaan ansaitsisi pientä kylvetystä kanaalissa. Tosin viime osaa muistellessa tuo ei olisi kovinkaan kummoinen saavutus. Tarkemmin kun ajattelee niin tuolla saralla on syytäkin parantaa. Kuten mainittua, originsin menkkakiukkuiset Ali&kissanpentusyöjä Morrigan olivat omaan mieleen aika nopeasti nähtyjä, eikä massakakkosen rauhansa löytäneet hirmuiset murhaajat Samara&sammakkomies olleet mitään muita kuin samasta puusta veistettyjä hönkäilijöitä.

Vieläkin tarkemmin kun ajattelee, niin Liara-funclub vois kokoontua. Ehkäpä massaykkönen tässäkin muiden hahmojen osalta suoriutui paremmin.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

En ole vielä oikein päättänyt että ostanko pelin vai en, en muista milloin viimeksi olisi pitänyt näin paljon pohdiskella asiaa. Yleensä Biowaren pelit on lähteny mukaan ilman sen suurempia mietiskelyjä ja sama olisi ollut DA2:n kanssa mutta tuo demo sai kyllä ajatukset muuttumaan.

Toivottavasti tämä ei tule floppaamaan, peliarvostelut antavat tälle silti niitä ysejä ja kymppejä vaikka olisi mitenkä huono tekele koska tässä on Biowaren leima. On se ennenkin nähty että peli saa hyvät pojot ja sitten kun menee ostamaan niin totuus on aivan toinen.

Onko se julkkari jo ens viikolla muuten? Imo Bioware saisi pyöräyttää toisen demon missä esiteltäisiin enemmän rope-elementtejä, tuollainen Dynasty Warrior meininki jättää aika kylmäksi, ja virallisillakin foorumeille on aika kahtiajakautunutta porukkaa.

Ja onko se nyt varmistettu että pelissä voi ottaa sen A (X)-rämpyttämisen pois päältä,ja laittaa sen toimimaan niinkuin Origins, eli autohyökkäys yhdellä napin painalluksella? Hämmästyttää vaan koska kamu sanoi että PC-demossa oli auto-hyökki, konsolissahan kuten kaikki tietää hakataan nappia ja optionseissa ei ollut edes mitään kohtaa josta sen olis saanu pois.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Onko se julkkari jo ens viikolla muuten?
Taitaapi olla. Aika puun takaa tulee julkaisu, sillä eipä tätä juuri olla markkinoitu demon lisäksi.

Mielestäni Bioware-fanille pitäis olla ostopäätöksen hyvin selvä. Vaikka vihaisi pelimekaanisia muutoksia, niin silti tarinan, dialogin ja hahmojen pitäisi riittää antamaan pelille edes mahdollisuus. Tietty jos aiemmin on diggaillut BW:n pelejä yksistään pelimekaanisesta näkökulmasta, niin tilanne on toinen. Tää nyt on tietysti vaan oma mielipiteeni, joka värittyy siitä, että itse olen suht suvaitsevainen muutoksille tiettyyn rajaan asti ja siksi peli ei mitenkään pelota.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Taitaapi olla. Aika puun takaa tulee julkaisu, sillä eipä tätä juuri olla markkinoitu demon lisäksi.

Mielestäni Bioware-fanille pitäis olla ostopäätöksen hyvin selvä. Vaikka vihaisi pelimekaanisia muutoksia, niin silti tarinan, dialogin ja hahmojen pitäisi riittää antamaan pelille edes mahdollisuus. Tietty jos aiemmin on diggaillut BW:n pelejä yksistään pelimekaanisesta näkökulmasta, niin tilanne on toinen. Tää nyt on tietysti vaan oma mielipiteeni, joka värittyy siitä, että itse olen suht suvaitsevainen muutoksille tiettyyn rajaan asti ja siksi peli ei mitenkään pelota.

Sinänsä joo, Bioware-fanina tämä olisi pakkohankinta mutta kun olen vaan niin tykästynyt tuohon jo Kotorin ajoista tuttuun mekaniikkaan ja dialogiin. Ja nyt tässä DA2:ssa ei oikein ole enää yhtään sitä samaa mihin silloin joskus "ihastuin" pelatessani esim. Kotoria.

Tietty genre elää ja kehittyy mutta samalla pelaaja voi vieraantua siitä. Dialogi tässä pelissä ei mielestäni demon perusteella ollut mitään kovin kummalisen hyvää, melko tönkkö jopa. Ja hahmoista ainoa kiinnostava on se kääpiö Varric. Päähahmoon ja hänen dialogiin ei saanut oikein mitään tuntua jos vertaa vaikka Shepardiin joka huokuu karismaa ja äijä-fiilistä isolla Ä:llä.

Muita hahmoja ei ole edes hirveästi näytetty joten on vain luotettava jonkun lehtimiehen hypeen ja uskottava että hahmot ovat parhaat ikinä? Ja tarinasta en tiedä yhtään mitään, paetaan Lotheringistä mutta mitä sen jälkeen. Taistellaanko tässä Arch Demonia ja Blightia vastaan vai häh? Graffoista en niin välitä yleensä mutta onhan se juoni, dialogi ja pelimekaniikka ne tärkeimmät itelle.

Mielestäni nyt jos koskaan Bioware-fanien pitäisi oikeasti miettiä mistä tykkää ja äänestää lompakoillaan, jos ostetaan peliä vain sen takia että siinä on Bioware-leima niin voidaan päästä tilanteeseen jossa joka vuosi pusketaa ulos joku perus Bioware-peli tyyliin Dragon Age 14 tai Mass Effect: After the trilogy 7 ja väki ostaa jölli pystyssä, oli millaista tuubaa vaan. Joten katsonpa arvostelut ensin, niin hyvät kuin huonot ja vasta sitten päätän ostanko pelin vai en.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Muita hahmoja ei ole edes hirveästi näytetty joten on vain luotettava jonkun lehtimiehen hypeen ja uskottava että hahmot ovat parhaat ikinä?
Voit luottaa lehtimiehen sanaan sen verran, että annat hahmoille mahdollisuuden; sitten teet omat johtopäätelmät ja unohdat lehtimiehen.

Ja tarinasta en tiedä yhtään mitään, paetaan Lotheringistä mutta mitä sen jälkeen. Taistellaanko tässä Arch Demonia ja Blightia vastaan vai häh?
En tiedä minäkään tarinasta yhtään mitään ja sekös minua suuresti miellyttää. Nyt Bioware on pitänyt suun sopivasti supussaan, mikä luo miellyttävän salamyhkäisyyden verhon pelin ylle. Pelin alussahan Varricin ja Chantry Bitchin keskusteluista voi päätellä, että Hawke on noussut Kirkwallin sankariksi, mutta samalla sekaantunut joihinkin katastrofaalisiin tapahtumiin, jotka uhkaavat jollain lailla Chantryn tulevaisuutta. Hämärä lopputulema tiedetään jo alussa, mutta pelin aikana on tarkoitus selvittää mitä oikeasti tapahtui ja miksi (ja mitä tulee tapahtumaan?).

Mielestäni nyt jos koskaan Bioware-fanien pitäisi oikeasti miettiä mistä tykkää ja äänestää lompakoillaan
Näinkin voi ajatella. Tai sitten voi ajatella, että studion aiempi pelihistoria antaa aiheen antaa uudelle pelille mahdollisuus, vaikka ennakkoluuloja kumpuaisi monesta eri lähteestä. Lompakolla voi äänestää, vaikka pelille antaisi mahdollisuuden. Jos ei tykkää, niin voi myydä käytettynä tai vähintään jättää DLC:t hyllylle. Miten voit kuitenkaan loppupelissä tietää, mitä pelistä tykkäät, jos et sitä kunnolla kokeile?

Niin ja nuo sarjatuotantoväitteet nyt ovat jollain lailla ristiriitaisia, kun nyt on pitkään aikaan käsissä AAA-jatko-osa, joka eroaa edeltäjästään valtaisasti ja on oikeasti aika suuri riski. Toki tätä voi kriittisesti ajatella enemmänkin Mass Effect 2:n jatko-osana, mutta siinä nyt vedellään aika kovia johtopäätöksiä yhden keskustelupyörän ja ääninäyttelyn takia. Pelaajan arvostelussa verrattiin Mass Effect 2:sta tv-sarjan tuotantokauteen ja Dragon Age 2:sta kirjatrilogiaan.

Joten katsonpa arvostelut ensin, niin hyvät kuin huonot ja vasta sitten päätän ostanko pelin vai en.
Tämä on perjaatteessa ihan viisasta, ei peliä nyt ainakaan ennakkotilata kannata, jos on siitä oikeasti tosi epävarma. Mutta kuten itse juuri edellisessä viestissä totesit, niin arvostelut voivat olla suuntaan tai toiseen aina monella tapaa vääristyneitä, niiden edustaessa kuitenkin vain kirjoittajansa aina jollain tapaa värittynyttä mielipidettä.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Itsellä tämä on tilauksessa kyllä. Itse en ole kotorin ajoilla vielä pelannut ja me2:n tiettyjen osa-alueiden heikennykset tunnistin itsekin vaan me2:ta olen pelannut likemmäs kymmenen kierrosta joten tuskin se ihan pommiin meni :D

Melko vahva usko on että rahalleni saan vastinetta tässäkin tapauksessa. Ja jos maiseman grafiikat ovat edes originsin tasoa en käy valittamaan siltäkään osin.

Niinhän tämä on kuin joulua odottaisi :cool:
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

No toki annan pelille mahdollisuuden, ja aikaisemmista avautumisista huolimatta laitoin pelin tilaukseen. Toivottavasti tulee torstaiksi, perjantaina lähden takaisin Turkuun viikonlopuksi joten olisi kiva testailla vähän sitä ennen.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Suurin ongelma ensimmäisessä osassa oli puuduttavat ja itseääntoistavat osiot, joissa copy-pastella tehtyjä kenttiä sai raivata tuntitolkulla. Minä ainakin väsyin taisteluihin, koska niitä oli jatkuvasti, jolloin niistä katosi fiilis täysin.

Ensimmäisen osan taistelusysteemissä on kehittämisen varaa, mutta harmi jos tässä nyt on virtaviivaistettu liikaa. Itse tykkään erittäin paljon Mass Effectin tyylisestä keskustelusysteemistä, mukavaa että se on saatu tähänkin.

ps. demoa en ole ehtinyt vielä testaamaan.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Minä ainakin väsyin taisteluihin, koska niitä oli jatkuvasti, jolloin niistä katosi fiilis täysin.

Ensimmäisen osan taistelusysteemissä on kehittämisen varaa, mutta harmi jos tässä nyt on virtaviivaistettu liikaa. Itse tykkään erittäin paljon Mass Effectin tyylisestä keskustelusysteemistä, mukavaa että se on saatu tähänkin.

Ekaan kappaleeseen +1. Alkoi puuduttaa jollain normaalilla hinkkaaminenkin, koska peli olisi venynyt aivan julmettomasti MINUN taidoillani... ;) Iisipiisillä siis, siltikin puudutti.

Ei tuota voi virtaviivaistaa liikaa ykkösestä mitenkään mun mielestä. Komeaa toimintaa, joskin vaikeamman tason suosijat kyllä rutisee napinhakkaamisesta ihan syystäkin. Meille iiseilijöille maistuu taas sen sijaan helposti ja paremmin.

Lähinnä juoni ja henkilöt askarruttaa. Löytyykö pelistä mitään kiimaa? Päähenkilö-painotteinen osa, miten lunastaa odotuksia verrattaessa galaksisankari-Sheppardiin? Miksi Flemeth on ottanut silarit?
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Suurin ongelma ensimmäisessä osassa oli puuduttavat ja itseääntoistavat osiot, joissa copy-pastella tehtyjä kenttiä sai raivata tuntitolkulla. Minä ainakin väsyin taisteluihin, koska niitä oli jatkuvasti, jolloin niistä katosi fiilis täysin.

The review in PC Games has said that the majority of Dragon Age 2 plays out very much like the demo, meaning a lot of copy-pasted and narrow paths - ugly.

Ensimmäisen osan taistelusysteemissä on kehittämisen varaa, mutta harmi jos tässä nyt on virtaviivaistettu liikaa. Itse tykkään erittäin paljon Mass Effectin tyylisestä keskustelusysteemistä, mukavaa että se on saatu tähänkin.

ps. demoa en ole ehtinyt vielä testaamaan.

The dialogue is so simple that it could be replaced by a choice that you make at the beginning of the game: "Do you want to be a compassionate, humorous, or obnoxious character?" After that choice, you would only have to watch the dialogue scenes play through with no player-input at all.

Lähde: Dragon Age II: The Decline of the Classic RPG - Editorials - Hooked Gamers

Aika negatiivista luettavaa sinällään mutta olen kyllä melko samaa mieltä artikkelin kirjoittaneen heebon kanssa. Tosin hän ilmeisesti perustaa tekstinsä demo-versioon mutta silti, ei se myyntiin tuleva versio voi paljoa erota demosta.
 
Ylös Bottom