Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Löytyykö pelistä mitään kiimaa?
Mihin viittaat? Eiköhän Haukalle pesä löydy.

Päähenkilö-painotteinen osa, miten lunastaa odotuksia verrattaessa galaksisankari-Sheppardiin?
Veikkaan hyvää, koska vietämme jopa 10 vuotta hänen kanssaan ja tapaamme hänen perheensä. Personal stuff.

Miksi Flemeth on ottanut silarit?
On etunsa näyttää vanhalta ja heikolta naiselta. On myös etunsa omata massiiviset ryntäät.

Jospa otetaan muuten spoilereiden kanssa taas nollatoleranssia.
Jooko? Tuossa ylhäällä olevassa quotessakin on yksi cameo, mikä nyt ehkä juuri ja juuri sallittakoot, kun kuitenkin demomateriaalista on kyse. Mutta jos kokopelissä Kirkwallista löytyy puolialaston ja banjoa soittava Alistair, haluaisin löytää sen itse, enkä lukea siitä foorumilta.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Luin hieman foorumeita ja kuulema pelissä olisi "auto-attack"-toggle mahdollisuus. Eli ei tarvii rämpyttää jos ei halua.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Luin hieman foorumeita ja kuulema pelissä olisi "auto-attack"-toggle mahdollisuus. Eli ei tarvii rämpyttää jos ei halua.

Joo näin luin myös itse. Mut silti tostakin on hirveen montaa eri mielipidettä, nimittäin jotkut jo väittävät omistavansa pelin konsoliversion ja sanovat että auto-attack vaihtoehtoa ei ole ollenkaan, kun taas toiset siteeraavat Biowaren heeboja ja sanovat että se on pelissä. Kumpaa siinä nyt sitten uskoa?
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]


Jospa otetaan muuten spoilereiden kanssa taas nollatoleranssia.
Jooko?

Jeas please. Ensi viikolla saakin sitten taas vältellä pelifoorumeita, kuten kävi Massa 2:n kohdalla (BioWare tosin jo itse spoilasi ihan liikaa). Dragon Age 2:n kohdalla ollaan oltu kiitettävän hiljaa, annetaan pelaajan itse nähdä/kokea kaikki ensi kertaa.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Mulla on aina vaan heikommat tuntemukset tästä pelistä. Pelasin tuossa PC-demoa luvattujen "super-hot"-grafiikkojen toivossa ja muutenkin odotellen asiallista meininkiä, mutta pelihän tuntui 360-demoa merkittävästi heikommalta. Ympäristöjen masentava ankeus on taidesuunnittelun eikä teknisen toteutuksen vika, ja samalla sai kärsiä suorastaan häpeällisen heikosta ruudunpäivityksestä visuaaliseen ulosantiin verrattuna.

PC:lle on kuitenkin tarkoitus ostaa yksinkertaisesti hinnan takia, mutta vähän heikot fiilikset on tällä hetkellä. Eiköhän tuo tarina kuitenkin nappaise mukaan, jos kerran niin Pelaajassakin hehkuteltiin.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Pelistähän on konsoliversiot jo ilmaisjakeluna eetterissä, eli youtube-kommenteissa ja vastaavissa saattaa vilistä spoilereita.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Pelasin tuossa PC-demoa luvattujen "super-hot"-grafiikkojen toivossa ja muutenkin odotellen asiallista meininkiä, mutta pelihän tuntui 360-demoa merkittävästi heikommalta.

Demossahan ei ole kaikkia graafisia jippoja käytössä(mm. DX11 bugaa), joten hieman parempaa settiä pitäisi olla myyntiversiossa luvassa. Ei kuitenkaan kannata ihmeitä odotella, puucee- käännöksiin kun ei paljoa enää nykyään panosteta.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Joo näin luin myös itse. Mut silti tostakin on hirveen montaa eri mielipidettä, nimittäin jotkut jo väittävät omistavansa pelin konsoliversion ja sanovat että auto-attack vaihtoehtoa ei ole ollenkaan, kun taas toiset siteeraavat Biowaren heeboja ja sanovat että se on pelissä. Kumpaa siinä nyt sitten uskoa?

No, mua ei haittaa vaikka ei olisikaan vaihtoehtoa, napin näpyttely antaa jotain tekemistä siksi aikaa kun odottelee seuraavaa loitsua ja on helpompi kontrolloida ketä lyö.

Mutta joo, toivottavasti antavat kyseisen vaihtoehdon. Eihän sitä tiedä jos vaikka kyllästyy tuohon näpyttelyyn. :)

"FINAL WORD: PC and Consoles both have auto-attack functionality, but pressing A/X on XBox 360/PS3, respectively, will perform a basic attack. To make a character auto-attack, you can select it from the radial menu. [Mike Laidlaw] 09/20" "

Tälläisen löysin BioWaren sivuilta.

Tuolta: Choose Language | BioWare Social Network
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Okei, mut onko toi per vihu, per tappelu, vaiko koko pelin päällä?
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Mike Laidlaw 6kk sitten:

Verdict!

Consoles:

* Press A to perform basic attack.

* Open radial menu and press A to issue attack order, character will auto-attack.

* Non-controlled characters will behave based on tactics.

PC:

* Right click to issue attack order, character will auto-attack.

* Non-controlled characters will behave based on tactics.

As to the reasons for the press to attack decision on console, it's largely focused around targeting. We experimented with the "feel" of auto attack and discovered that it didn't actually offer you as much control and freedom as pushing to attack. Let me see if I can explain.

On the PC, you have both a currently selected target, and a "free floating target indicator" in the form of your mouse cursor. You can be attacking one guy while simultaneously lining up a new target by moving your mouse overtop of him. As such, even with basic attacks it's possible for you to quickly spin and hit new targets in the midst of the melee because you have a precision tool for doing just that. By my estimation, this is a good thing.

On the console, you have two "known" ways to select your target: camera control, and D-pad. Those are unchanged. However, in testing, we found that the overall feel of combat could be improved by adding a third, and far more natural way to select target, movement stick deflection. Thus, if you are in the midst of a melee and see an enemy breaking off to attack your mage, you can simply deflect the left stick towards that target and the target will change when you issue your next attack.

And since your next attack is on the next button press, you can immediately change targets mid-fight. So your rogue can break free of a scrum to cut off the foe attacking your mage, and so on. A warrior can spread attacks between two foes to build aggro and so on. The overall feel is very responsive, and largely made possible by push to attack, which allows us to achieve similar results to the free floating target indicator of the mouse, but to do so in a way that, as SirOccam pointed out, "feels very natural" on the consoles.

Obviously, the concern is "oh noes! My targets will change if I sneeze!" This isn't really the case, however, as there's a LOT of code involved in keeping your current target sticky and generally feeling right.

Also, since someone asked and I didn't see an answer when I started posting this, "A" on the 360 is equivalent to "X" on the PS3.

Seb Hanlon 11 päivää sitten:

The final implementation for auto-attack on console is actually a toggle in the options menu, if I recall correctly. You don't have to open the radial menu every time. This may not be present in the demo build, but don't worry, it's there in the final game.

lähde
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

- Mihin viittaat?

- Mutta jos kokopelissä Kirkwallista löytyy puolialaston ja banjoa soittava Alistair, haluaisin löytää sen itse, enkä lukea siitä foorumilta.

- Lähinnä, että pelistä löytyy jotain tiettyjä tavotteita - ehkei kuitenkaan ihan niin suoria kuten esim. ME2:ssa. Pitkä aikaväli kymmenen vuotta, kai hahmotkin vanhenee? Outfits? Ihan kunnianhimoinen yritys, toivottavasti toteutuu hienosti. Tällä hetkellä hyvä ja huono juttu on se, että tosiaan ainut info juonesta on päähenkilön ehkäsekaantuminen johonkin katastrofaaliseen-hähhään.

- Tähän toiseen, lienee sanomattakin selvää, että luin vähän huonosti ensin... :D

No, mua ei haittaa vaikka ei olisikaan vaihtoehtoa, napin näpyttely antaa jotain tekemistä siksi aikaa kun odottelee seuraavaa loitsua ja on helpompi kontrolloida ketä lyö.

Hyvä, että joltain puolustavalta kantilta tulee näitä huomautuksia koko aika, kun ite ei joko huomaa, tai osaa pukea sanoiksi koskaan. :)

Ymmärtäähän tän sekoilemisen porukalta, ellei peliä ole ennakkotilannut, vähän ristiriitaiset infot ja kokemukset demosta. Me, jotka ollaan tilattu aikoja sitten Signi-edition, naureskellaan vaan... ;) Kyllähän tuolle vaikea on jättää mahdollisuus antamatta, argumentilla "jos tää on huono".
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Me, jotka ollaan tilattu aikoja sitten Signi-edition, naureskellaan vaan... ;)
Mahtokohan Signin mukana tulla joku "vapaudu murheista" -kortti, kun se herättää peliä kohtaan tällaisen leppoisan odotusmielialan, vaikken itsekään kaikista muutoksista ennakkoon pidä. Esim. Darkspawnien uusi artstyle on suoraan sanottuna karsea. Kyllä se muutaman kymmentä tuntia bionannaa taas lepyttää, jos alkuun vähän heikottaa. Tähän uskon ja luotan.

For lulz wtf:

emissary-01-p.jpg
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Mahtokohan Signin mukana tulla joku "vapaudu murheista" -kortti, kun se herättää peliä kohtaan tällaisen leppoisan odotusmielialan, vaikken itsekään kaikista muutoksista ennakkoon pidä. Esim. Darkspawnien uusi artstyle on suoraan sanottuna karsea. Kyllä se muutaman kymmentä tuntia bionannaa taas lepyttää, jos alkuun vähän heikottaa. Tähän uskon ja luotan.

For lulz wtf:

emissary-01-p.jpg

Hehe, ehkä toi maagi saa voimansa bondagesta? :D

Ei kantsi vielä murehtia. Ainut peli johon olen hieman pettynyt BioWarelta on NeverWinter Nights. Ja ei toi demo minusta niin montaa asiaa muuttanut. Mutta ihmiset tykkäävät eri jutuista ja se on sillä selvä. :)

Hyvä, että joltain puolustavalta kantilta tulee näitä huomautuksia koko aika, kun ite ei joko huomaa, tai osaa pukea sanoiksi koskaan. :)

Juu, ei mullakaan oo aina sana hallussa. Joskus on hyvä yhtyä jonkun toisen mielipiteeseen joka kertoo pointin todella nätisti. Itse en ihan kauheasti tykännyt tuosta vanhasta auto-attack systeemistä, se oli konsolilla todella kömpelön oloinen. :)
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Demoa kokeilin tuossa vähän aikaa sitten, mutta jäi kesken koska menin typeryyksissäni vaihtamaan roguelleni jousipyssyn käteen. Aluksi tietenkin kauhistuin: tähänkö on nyt menty. Taisteluissa A:ta rämpätään ja välillä X:llä tehdään selkäänpuukotus. Kun asiaa kuitenkin hieman ajattelin niin omasta mielestä ääninäyttely ja graffat ovat ihan kohdallaan ainakin omasta mielestäni (myönnetään etten ole asiantuntija näissä jutuissa). Dialogipyörästä on paha sanoa pelaamani perusteella mitään, mutta tuskin se peliä kaataa, toisaalta tuskin pelastaakaan.

Ainoa suuri ongelma on siis taistelu, joka on mielestäni BioWaren peleissä ollut se mukava toimintapuuha dialogin ja muun tarinankuljetuksen välissä. Tarinan takiahan BW:n pelejä pelataan, eikö vain?

Mieleeni palautui kuitenkin vajaan kahden vuoden takainen aika, jolloin en millään olisi kuvitellut pelaavani minkäänlaisia roolipelejä. Roolipelithän ovat "läskeille nörteille". Sitten kaverini lainasi minulle Massa ykkösen ja uppouduin sen loistavaan tarinaan. Myöhemmin ostin toisen osan, ja edellämainittu kaveri lainasi minulle DAO:n.

Aluksi manasin tietenkin taistelujärjestelmää. Kuinka kukaan jaksaa pelata moisella lyö-ja-odota-jotta-voit-käyttää-lyöntiä-uudelleen taistelujärjestelmällä. Itse asiassa käytin ensimmäisen läpipeluukerran aikana juurikin A:n rämppäämistä, kenties pelkästä tottumuksesta. Nyt olen sinut taistelujärjestelmän kanssa, ja maagikin saa itsekseen singota loitsuja vihollisia kohti.

Näin ollen rupesin miettimään, että enkö voisi taas omaksua uutta taistelujärjestelmää? Kenties kun siihen tottuu, se tuntuu mukavammalta kuin DAO:n "hidastempoiset" taistelut. Ja voihan asiaa ajatella siltäkin kantilta, että originssiakin jaksaa vielä pelata, koska se on erilainen DA2:een verrattuna.

Ihmettelenkin sitä, miksi yleensä foorumeilla huudellaan urheilupeleille ja CoDeille että tehdään vain vuosipäivityksiä ja pintaa kiillotetaan, mutta roolipeleille mitään muutoksia ei saisikaan tehdä? Täälläkin olen nähnyt pari viestiä joissa pelätään Dragon Agesta ja Mass Effectistä tulevan vuosipäivityksiä, mutta eikö tämä todista lähes päinvastaista. Ymmärrän tietenkin mitä tarkoitatte: Pelejä suoraviivaistetaan ja yritetään kalastaa suuri yleisö mukaan, jolloin omaperäisyys yleensä hiipuu, mikä on tietenkin huono asia, mutta se mitä yritän sanoa, on...


Think positive
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Ihmettelenkin sitä, miksi yleensä foorumeilla huudellaan urheilupeleille ja CoDeille että tehdään vain vuosipäivityksiä ja pintaa kiillotetaan, mutta roolipeleille mitään muutoksia ei saisikaan tehdä? Täälläkin olen nähnyt pari viestiä joissa pelätään Dragon Agesta ja Mass Effectistä tulevan vuosipäivityksiä, mutta eikö tämä todista lähes päinvastaista.

Sinänsä henkilökohtaisesti lainkaan kritisoimatta, mutta kuten jo itsekin mainitset, et ole roolipelejä pelannut sitten Massan. Ja rehellisyyden nimissä mainittakoon, vaikkakin erinomainen peli onkin, jää Massa aika sata-nolla niille "oikeille" roolipeleille tietokoneella tuolloin parikymmentä vuotta takaperin. Jopa paljon kehuttu Knights of the Old Republic, jälleen äärimmäisen hyvä peli, on hyvin kaukana klassisista D&D-roolipeleista. Prosentuaalisesti katsoen männävuodethan tuottivat tosin enemmän kuraa kuin nykyteollisuus. Nykyinen suuntaus toiminnallisempaan suuntaan ei ole koskaan miellyttänyt minua, vaikkei varsinaisesti koskaan haitannutkaan. Samalle viivalle asetettuna valitsisin kuitenkin milloin tahansa sen kymmeniä tunteja puhetta ja vain yhden taistelun sisältävän teoksen kuin suhdeluvussaan vastakkaisen.

Kuten (taisin ainakin?) mainitsin jo aiemmin, niin minusta Massa 2 on ihan selkeästi huonompi kuin ensimmäinen osa juuri suoraviivaistamisen takia. Tarinakaan ei imaise samalla lailla mukaan tehtävärakenteen vuoksi, joka on ykkösessä piilotettu paremmin. Hyvä peli silti. DAO2:n pelkään liikkuvan samaan uraan, eikä alustavat revikat ainakaan anna todistetta toiseen suuntaan. Esimerkiksi Pelaajan arvio on sikäli mielenkiintoinen tapaus, että siinä käytännössä haukutaan kenttädesign ja tältä osin myös paikoin toimintaosuudet aivan lyttyyn, mutta kuitataan nämä "anteeksi" erinomaisen tarinan vuoksi. Ehkä jopa täällä mainitun Bioware-meriitinkin vuoksi. Miksi? Enkä nyt tarkoita siis varsinaisesti pelin visuaalista ilmettä, vaan nimenomaan samojen paikkojen toistoa ja kaikin puolin mielikuvituksettomuutta, vaikka teknisesti DAO2 on aika vaisu tapaus vuonna 2011 ilmestyneeksi peliksi.

Mutta Signu on ollut varauksessa siitä lähtien kun se ilmoille tuli ja peliä odotellaan varovaisen innostuneena (ropeja ei ole koskaan liikaa). Kyllä minä uskon, että nautinnollinen peli sieltä on tulossa, mutta takaraivosta ei voi silti poistaa sitä kolkuttavaa "tämä olisi voinut olla parempi"-fiilistä.

edit: DAO:n taistelusta; siis sehän on lopulta aivan susi konsolilla. Paina kerran ja lyö -mekaniikka toimisi, jos tyyppien reitinhaku olisi jokseenkin kohdallaan, mutta liian usein kesken taistelun tyypit lakkaa iskemästä kun vihollinen ottaa väärän askeleen tai menee toisen taakse, jolloin hahmo jää seisomaan tumput suorina. Siinä mielessä DAO2:n rämpytys on parempi, mutta koska tässä ei ilmeisesti ole minkäänlaista variaatiota (esim. liikesarja muuttuisi rytmin mukaan, pohjaan pitämiset tehokkaampiin iskuihin, jne), niin epäilen sen kyllästyttävän hyvin nopeasti.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Mahtokohan Signin mukana tulla joku "vapaudu murheista" -kortti, kun se herättää peliä kohtaan tällaisen leppoisan odotusmielialan, vaikken itsekään kaikista muutoksista ennakkoon pidä. Esim. Darkspawnien uusi artstyle on suoraan sanottuna karsea. Kyllä se muutaman kymmentä tuntia bionannaa taas lepyttää, jos alkuun vähän heikottaa. Tähän uskon ja luotan.

Noh, ei tuota hirveästi kiinnosta peruuttaakaan. Lähinnä taistelu miellyttää enemmän ja meikäläisen epäilykset hahmoja, juonta kohtaan on mm. lainatunkin puolesta jo nujerrettu pelaaja-lähteillä ja muidenkin kirjoittajien osalta täällä. Kauan ollut tilauksessa, ja julkaisu ens viikolla ni tyhmäähän se olis itkupotkuraivareita vetää tämänkin pelin kohdalla kun ei kaikki miellytäkään. Ainut on graffat, mut annoin ykkösessäkin ne anteeksi, eiköhän tässäkin.

Nyt kun muuten mainitsit taas artstylen, ni tuli mieleen se mitä hain, eli tulee vähän mieleen Prince of Persia Forgotten Sandsin huruhiekkamöröt.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Kumma kuinka edelleen jotkut leimaavat pelin huonoksi tai pettymykseksi pelkän demon perusteella. Ostakaa peli, pelatkaa läpi ja tulkaa sitten itkemään tai kehumaan.

Monet demot antavat "väärän" kuvan sisällöstä ja ropeja on hankala demottaa muutenkin. Se, että combat systeemia näytetään on ihan hyvä juttu.

Joihinkin iskee, joihinkin ei. Elämä on
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

No nyt kun näin miettii niin tulihan sitä Fableja hakattua myös paljon vaikka ne olikin napinhakkauspelejä, ja samoin Jade Empirea joka mielestäni oli ihan hemmetin hyvä peli. Ehkä tässä nyt on vaan tällänen pieni shokki meneillään kun vanhan koulukunnan ropettajana (D&D suurkuluttajana, pöytäpelit, D&D:t tietokoneilla jne) on tosiaan tottunut ja mieltynyt peleihin joissa oli enemmän puhetta toimintaan nähden, niinkuin Pikkarainen mainitsi.

Pelasin eilen demon taas läpi maagilla, ja en tiedä, kyllä se jotenkin maistu ja tuntui erilaiselta taas positiivisessa mielessä. Menin oikein ajan ja ajatuksen kanssa jos se nyt on mahdollista tuon demon puitteissa. Samalla hiffasin että maagilla pelaan ekan rundin ehdottomasti, silläkun ei tarvi paljoa rämpytellä kun sen perushyökkäys on niin huono :D Ja muutenkin maagit on niin ihq.

Tossa olis linkki eiliseen livepelisessioon ja samalla Biowaren pojat vastas kysymyksiin pelistä. En ole vielä ite kattonut mutta meinaan kattoa tässä kun saan aamupuuron tehtyä, joten spoilereita voi olla tiedossa, you have been warned

Dragon Age II Demo & Dev Chat #2 on Electronic Arts - live streaming video powered by Livestream

Edit: Ei ollut spoilereita, ihan hyvä sessio. Selvis että kaikkien uusien pelien mukana tulee joku "Black Emporium" mesta josta saa jotain kivaa, ja sitten myös kaikki uuden pelin ostaneet saa summonoitavan Mabari warhoundin. Eli sulla voi olla täys neljän hengen ryhmä mukana ja voit kutsua ton koiran viidenneks jäseneks.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Selvis että kaikkien uusien pelien mukana tulee joku "Black Emporium" mesta josta saa jotain kivaa, ja sitten myös kaikki uuden pelin ostaneet saa summonoitavan Mabari warhoundin.
Tässä tuosta Black Emporiumista (kaikki uutena pelin ostavat saavat) ja sitten preorder bonareista:

preorder_now-p.jpg

Tuo Black Emporium on siis DA2:n "Stone Prisoner" ja käytetyn ostavat voivat lunastaa sen 800 pisteellä tai 8-9 eurolla.

Lisäksi julkaisupäivänä myyntiin tulee uuden party memberin tuova add-on Exiled Prince, joka sisältyy Signature Editioniin (WOO!). Hintaa 560 pistettä tai ~6 euroa.

Näitä olen ennenkin mainostanut, mutta pari in-game itemiä odottaa ottajaansa. Seuraa ohjeita:

BioWare | Dragon Age
BioWare | Dragon Age

Lisäksi on tulossa Felicia Dayn tähdittämän Dragon Age Redemption:

[video=youtube;OF2mPgwrlT4]http://www.youtube.com/watch?v=OF2mPgwrlT4[/video]

Ja sitten vielä Facebookiin tulossa Dragon Age Legends, joka vaikuttaa pätevältä selainpeliltä ja voit vieläpä availla itemeitä pääpeliin. Tämä on ollut kauan closed betassa (en ole osallistunut), eikä julkaisuaikataulusta ole vissiin vielä tietoa.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Pöh mulle ei tuu tota preorder boonusta ku tilasin cdonista =/ Ei siel ainakaan mainittu mitään siitä. No samapa tuo, pelistä löytyy varmaan parempia aseita ja kilpia kuin nuo.

Tossa oli kans muuten jotain haasteita että jos facebookissa sun muissa tulee tietyt vaatimukset täyteen, ni julkkarina annetaan ilmaisena dlc:nä jotain kirjoja (tomes) ladattavaksi, ja ne vaatimukset täyttyi joten sit kaikki saa heti ladattavaks kolme jotain kirjaa. En tiedä mitä ne tekee mut voi olla melko samanlaiset kuin Originsin ne muutamat kirjat joista sai jotain skillipisteitä alussa sun muuta.
 
Ylös Bottom