Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Mielestäni kun nappia rämppää, tulee siinä olla munaa ja iskujen tuntua todella ja näkyä vihollisissa.

Jep. Lähin vertailukohta taitaa tosiaan olla tuo Dynasty Warriors pelisarja. 3-metrinen miekka iskee vastustajaa, mutta ainoastaan veriroiske kertoo osumasta:rolleyes:. Hyvä toimintamättö vaatii tuekseen toimivan taistelusysteemin (GoW, Bayonetta, NG ym.), muuten "nappien hakkaaminen" käy tylsäksi.

On muuten kumma että peli sijoittuu melkeen pelkästään Kirwallin kaupunkiin? Olisi varmaan paljon nähtävää tuon pelin maailmassa mutta silti hengaillaan kaupungin seinien siällä tuijottamassa identtisiä rakennuksia.

Vaikuttaa ainakin tällä hetkellä todella pahalta pettymykseltä tämä. Onneksi ei tullut ennakkotilattua. Minulle fantasiaropessa on erittäin tärkeää se monipuolinen, taianomainen maailma, johon uppoutua ja jossa seikkailla. Oblivionissa se oli huikeaa ja ensimmäisessä DA:ssa kohtuullista hahmojen välisen vuorovaikutuksen pelastaessa paljon. Nyt kuitenkin vaikuttaa meno liian ahtaalta. Uusimman Final Fantasyn raiskaaminen ei tullut minulle yllätyksenä, mutta tämä tuli.

On muuten kumma että peli sijoittuu melkeen pelkästään Kirwallin kaupunkiin? Olisi varmaan paljon nähtävää tuon pelin maailmassa mutta silti hengaillaan kaupungin seinien siällä tuijottamassa identtisiä rakennuksia.

Täytyy kyllä myöntää että Baldur's Gate 2 kärsi minun kirjoissani pahan miinuksen tämän takia. BG1 hauskempi, kun siinä pääsi tutkimaan maailmaa MELKEIN miten halusi. Eikä tarvinnut aina "kuulla" paikoista. Mutta en ole heittämässä kirvestä kaivoon. Aika moni näistä uudistuksista on aika hyviä, siis IMO tietty.

Aika moni pelaaja on näyttänyt tykkäävän, mutta tietty jos aamulla on kaatunut liikaa suolaa puuroon niin eihän peli voi mitenkään viihdyttää.

Taistelun suhteen, itseäni ei häiritse niinkään napin rämppäys, vaan se, ettei pelimoottoria ole sitä varten suunniteltu. Mielestäni kun nappia rämppää, tulee siinä olla munaa ja iskujen tuntua todella ja näkyä vihollisissa. Tässä kuitenkin tuntuu, että nappia rämpyttää, mutta viholliset reagoivat siihen tismalleen samoin kuin jos se olisi automaattinen. Fysiikkamallinnuksen olisi pitänyt olla erilainen, jotta tämä ratkaisu olisi toiminut minun makuuni.
Tähän asiaan kiinnitin ekassa osassa eniten harmituksen huomiota. DA olisi iskenyt kirjaimellisesti suoraan tajuntaan, mikäli fysiikkamallinnukset ja itse taistelumekaniikka olisi viety kunnolla (ja manuaalisesti ohjaten, IMO) loppuun asti. Miekkojen, kirveiden ja muiden hyökkäysaseiden osumat mäjähtäisivät painavasti suojakilpeen tai haarniskaan, ja vastaavasti puoliosumista raapaisisi niiden pintaa tuntuvasti jne. Keskiaikaista raskaan sarjan metalliryskettä siis.

Tarina vei ykkösessä enemmän mennessään kuin taistelut, mikä ei sinänsä ole huono asia, mutta kun untuvaksi pehmitetty toiminta ei sytyttänyt matkaansa, niin lopulta jäi tarinakin väliin. Kakkosen demoa en ole kokeillut, mutta juurikin Samsavan mainitsemaa munaskua miekka&kilpi-aikakauden pontevaan esilletuontiin Dragon Age -saaga eniten minusta kaipaisi ja siitä hyötyisi.

Tämä voi olla ihan hyväkin juttu. Originsissa seikkailtiin hyvin paljon metsissä, luolissa ja muissa syrjäisissä paikoissa. Ainoat kaupungit, joita pääsi tutkimaan, olivat Ozhammar ja Denerim ja niitäkin melko pintapuolisesti, joten ihan kivaa vaihtelua tämä varmaan on. No huomennahan sen sitten näkee!

Ouch, Metacritikissä tällä hetkellä user score, eli peliä pelanneiden keskimääräinen arvio on 3.4

positiivisia 41
mixed 9
negatiivisia 115

Arvostelusivustot hehkuttavat peliä loistavaksi ja jopa jotkut sanovat että graffat ovat tämän hetken huippukärkeä, mutta pelaajien mielipide on täysin päinvastainen.

En olis uskonu että Bioware vois koskaan möhliä tällä tavalla, EA:n painostusta kenties?

Noh tänään pääsee ite testaamaan ku sen pitäis olla postilaatikossa. Mielestäni sitten taas jos juostaan pelkästään kaupungissa joka on rakennettu tylsästä tekstuurista niin se alkaa puuduttamaan melko pian. Originsissa oli mukavaa nimenomaan ne eri mestat joihin pääsi. Oli kyliä, luolia sun muuta.

Ouch, Metacritikissä tällä hetkellä user score, eli peliä pelanneiden keskimääräinen arvio on 3.4

Mä en anna noille metacriticin user scoreille minkäänlaista painoarvoa. Normaalisti tonne lätkitään arvosanoja ihan mielivaltaisesti ilman minkäänlaista kokemusta itse pelistä. Moneasti esimerksi jonkun tietyn alustan lippulaivapeli saa tuossa suhteessa aivan onnettomat pisteet, kun konsolisotilaat käyvät laskemassa pisteitä alas.

Tässä tapauksessa veikkaan kyseessä olevan taas perinteisen muutosvastarinnan. Eli porukka on pettynyt jo etukäteen BioWaren tekemiin päätöksiin ja uudistuksiin, joten nyt asian suhteen on sitten päätetty äänestää tuolla metan suunnalla. Voin toki olla aivan täydellisen hakoteilläkin, mutta niin monesti noita väärinkäytöksiä on tullut metan puolella vastaan, että olen tullut todella skeptiseksi tämän suhteen. Sen verran räikeän surkea tuo keskiarvo on.

Itse olen pysynyt pelin suhteen aika pimennossa. Tätä ketjua olen kuitenkin jonkun verran lueskellut ja hieman jännityksellä odotan itsekin, että mitä sieltä on tulossa. Hommaa on ilmeisesti ennakkotunnelmien perusteella suoraviivaistettu entisestään. Toivottavasti ei kuitenkaan liian kanssa, koska se vaikuttaa sitten negatiivisesti pelikokemukseen. Syvällä sisimmässäni kuitenkin toivon kovasti, että BioWare onnistuisi jälleen kerran tarjoamaan nautinnollisen tarinavetoisen roolipelielämyksen, jonka fantasiamaailmaan sukeltaessaan voi unohtaa kaikki arkipäiväiset huolet ja murheet.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Arvostelusivustot hehkuttavat peliä loistavaksi ja jopa jotkut sanovat että graffat ovat tämän hetken huippukärkeä, mutta pelaajien mielipide on täysin päinvastainen.

Noita käyttäjäarvioita tai paremminkin niiden keskiarvoa en sen kummemmin lähtisi silmäilemään, kun niihin voi kuka tahansa kirjoittaa mitä hyvänsä. Useimmiten siellä käyvät vihaiset fanipojat heittämässä mahdollisimman alhaista arvosanaa. Todennäköisesti tässäkin tapauksessa on ennakkokäsitysten pohjalta pistetty ykköstä ja kakkosta.

Noita käyttäjäarvioita tai paremminkin niiden keskiarvoa en sen kummemmin lähtisi silmäilemään, kun niihin voi kuka tahansa kirjoittaa mitä hyvänsä. Useimmiten siellä käyvät vihaiset fanipojat heittämässä mahdollisimman alhaista arvosanaa. Todennäköisesti tässäkin tapauksessa on ennakkokäsitysten pohjalta pistetty ykköstä ja kakkosta.

Jep. Jotkut jotka ovat pelin läpäisseet tai tietävät vain lopun postaavat Biowaren foorumeilla otsikoissa spoilereita "spoileri-vapaalle" keskustelu-alueelle. Aika lapsellista sakkia. Vaikka ne spoilerit eivät olisikaan totta, sapettaa kun toiset yrittää aina pilata toisten peli ilon.

Juuh, eipä viitsi paljoa Dragon Age 2-aiheisia ketjuja lukea, idiootit kun laittavat spoilia jo otsikkoon. Osa näistä tietysti on ihan vahinkoja, mutta toisilla on selvästi vain perseilyt mielessä. Noh, kohtahan tätä pääsee itse läiskimään, mikäli vain töiltä ym. kiireiltä kerkiää...

Juuh, eipä viitsi paljoa Dragon Age 2-aiheisia ketjuja lukea, idiootit kun laittavat spoilia jo otsikkoon. Osa näistä tietysti on ihan vahinkoja, mutta toisilla on selvästi vain perseilyt mielessä. Noh, kohtahan tätä pääsee itse läiskimään, mikäli vain töiltä ym. kiireiltä kerkiää...

Juu, huomenna olisi tarkoitus. Onneksi täällä on sentään järkevämpää väkeä. :)

Ja siellä taas postin työntekijät marssii ulos. Tiukille menee, tuleeko edes tällä viikolla.

Arvosteluissa on puhuttu reilun 30 tunnin läpipeluuajoista. Eikö tämä ole vähemmän kuin ekassa osassa, itse muistelisin käyttäneeni 50+ tuntia, ja ihan rehellisesti tuli vain juostua läpi monia kohtia. Tässä valossa kuulostaa sitäkin oudommalle, että "Dungeons often look identical". Mass Effect 2:ssakin oli aika hyvin päästy eroon toinen toisiltaan näyttävistä ympäristöistä.

Arvosteluissa on puhuttu reilun 30 tunnin läpipeluuajoista. Eikö tämä ole vähemmän kuin ekassa osassa...

Onhan tuo tosiaan aikas paljon lyhykäisempi, mikäli n.30 tuntiin jäädään. Ensimmäisen osan läpipeluuseen meni n.50-60 tuntia, eikä tuokaan ollut mikään "täydellinen" läpipeluu. Voi tietysti myös olla, että arvostelija pelaa sen pääjuonen pikaisesti lävitse, jotta saadaan ajoissa arvostelua pihalle.

Joissakin arvosteluissa puhuttiin että pääjuonen pelaa läpi noin 25 tunnissa, siihen vielä sivutehtävät päälle niin menee varmaan 30 tunnin paremmalle puolelle pelin kesto. Ihan ok mielestäni vaikka ei Originsin kestoon päästä.

Pelaajat myös vahvistavat tuon keston, tosin niihin vahvistuksiin liittyi todella paljon marinaa ja narinaa.

No niin jäi multa iisakin armori saamatta tähän pelii :( ku vein dead spacen pois ja koodiläpyskä jäi kotelon sisään. Pitää kai mennä sit tolla blood dragon armorilla.

Onhan tuo tosiaan aikas paljon lyhykäisempi, mikäli n.30 tuntiin jäädään. Ensimmäisen osan läpipeluuseen meni n.50-60 tuntia, eikä tuokaan ollut mikään "täydellinen" läpipeluu. Voi tietysti myös olla, että arvostelija pelaa sen pääjuonen pikaisesti lävitse, jotta saadaan ajoissa arvostelua pihalle.

Itellä meni 40 tuntia ja tein kaiken mitä pystyin ennen loppua. Enkä siis ole sellainen joka skippailee tekstejä sun muuta. Mutta en kyllä jääny paljoa lukemaan niitä Codex tekstejä, mikä pitäisi tehdä jossain vaiheessa! :D

No niin jäi multa iisakin armori saamatta tähän pelii :( ku vein dead spacen pois ja koodiläpyskä jäi kotelon sisään. Pitää kai mennä sit tolla blood dragon armorilla.

Ite ostin PS3 Dead Space kakkosen, ostan Xboxille DA2. Säikähdin aluksi että en tulisi sitä saamaan, onneksi Bioware laittoi että jos sulla on DS2 niin saat sen armorin kaikille alustoille. Mikä on helkkarin hienoa! :)

Ylös Bottom