Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age: Origins

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Acoustic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

En tarkalleen muista Gaiderin sanoja, mutta muistaakseni hän puhui, että jos pelissä olisi ollut human commoner (=ei aatelinen), niin se olisi ollut tällainen "barbaari", eli ei kaupungissa vaan vuoristossa tms. vaikeassa maastossa elävä yhteiskunnan ulkopuoleinen henkilö. The Callingissa selvitetään hieman näistä Frostback Mountinilla (?) elävistä ihmisistä, jotka ovat siis barbaareja siinä mielessä, että he eivät kumarra Fereldenin kuningasta ja ovat herkästi vihamielisiä keskuuteensa tunkeutuvia kohtaan. Mistään hunneista nyt ei sentään ole kyse.

Human commoner ei olisi ollut tavallinen kaupunkilaisheppu, koska se ei olisi ilmeisesti ollut tarpeeksi "erilainen" Origin muihin verrattuna (varmaankin jonkinlainen city elfin ja dwarf commonerin sekoitus).

Originista luopumiselle ei ollut vissiin mitään erityistä syytä. Tiimi oli ehkä tyytyväisempi muihin Origineihin ja jossain vaiheessa on vain pakko päättää, että "nyt meillä on tarpeeksi contentia, näillä mennään".

Niin joo, vielä se, että ei noiden kirjojen englantia kannata murehtia. Ottaa pelistä parit pidemmät codexin pätkät ja lukee ne. Jos ymmärtää lukemansa (ei edes tarvitse joka sanaa, mutta hyvä että hahmottaa kokonaisuuden), niin ei kirjojen kanssa tule mitään ongelmaa. Aika helppoa englantia ne on. Tietty kannattaa muistaa, että jotkin sanat on erikseen keksitty Dragon Agea varten, eikä niille siten taida olla kunnollisia suomennoksia. Mieleen tulee pitkän aikaa miettimäni Loghainin pelinaikainen arvonimensä Teyrn, jolle ei taida olla suomennosta. Jonkinlainen lääninherra vissiin.

Tulipa saatua mukava ase pitkän matkan jälkeen:

Tuli kerättyä ne Apprentice's Notes Circle Of Magessa ja siinä pari tuntia kerättyäni pääsin taistelemaan demonia vastaan joka pudotti Yusaris nimisen miekan. Oli sen arvoista. Tähän mennessä yksi tehokkaimmista miekoista mitä tullut vastaan.

Tulipa saatua mukava ase pitkän matkan jälkeen:
Jos varusteilla kehuskellaan niin... ;)

Hahmollani oli pelin lopussa Starfang-miekka:

4085303950_c71516dcf5_o.jpg

Muuta kehuttavaa ei sitten ollutkaan, kun pelissä ainoastaan miehekkäät warriorit saa kantaa näitä cooleja haarniskoita (Blood Dragon Armor, Gray Warden Commander armor jne.). Ärsyttää kun Bioware ei tehnyt niistä kevyempiä versioita rogueille.

Itellä oli lopussa Legion Of The Dead haarniska :)

Kysymys dlc:stä :

Mahdollistaako Wardens Keep (tai tuleva Return To Ostagar) pelin jatkamisen kun on tehnyt pääjuonen tehtävät (siis oma hahmo ei uhrannut itseänsä lopussa joten se on elossa)

Pelaatteko kaikki muskelisotureilla ku joka viestissä keskustellaan isoista miekoista ja raskaista haarnisoista, eikö kukaan pelaa maagilla?

Pelaatteko kaikki muskelisotureilla ku joka viestissä keskustellaan isoista miekoista ja raskaista haarnisoista, eikö kukaan pelaa maagilla?
No ite oon pelannu yhden läpipeluun (enkä ole aloittanut toista) ja sen pelasin female city elf duelist ranger roguella. Kevyellä haarniskalla ja miekalla+tikarilla mentiin alusta loppuun.

Kysymys dlc:stä :

Mahdollistaako Wardens Keep (tai tuleva Return To Ostagar) pelin jatkamisen kun on tehnyt pääjuonen tehtävät (siis oma hahmo ei uhrannut itseänsä lopussa joten se on elossa)

Kun olet päässyt pelin läpi, valitse continue aloitusvalikosta ja pääset party camppiin ja lisäreiden paikkoihin, muualle ei tosin pääse.
Ei haittaisi vaikka uhraisit päähenkilön lopussa, voit silti jatkaa tuolla tavalla.

No ite oon pelannu yhden läpipeluun (enkä ole aloittanut toista) ja sen pelasin female city elf duelist ranger roguella. Kevyellä haarniskalla ja miekalla+tikarilla mentiin alusta loppuun.

Nyt meni kyllä jotain pahasti ohi? Juuri vähän aikaa sitten postasit kuvan warrioristasi ja nyt sanot ettet ole pelannut muulla kuin roguella..

Ostin juuri pelin, johon ostin myös molemmat tulleet lisäosat storesta. Mutta sellanen kysymys ois, kun peruspelissä oli kaksi lappusta, millä voi ladata kivigolem shalen ja sen haarniskan. Mutta eikö juuri The stone prisoner- lisäosassa tuota Shalea saa? sisältääkö kumpikaan lisäosa sitä haarniskaa?

Nyt meni kyllä jotain pahasti ohi? Juuri vähän aikaa sitten postasit kuvan warrioristasi ja nyt sanot ettet ole pelannut muulla kuin roguella..
Kuvalla oli tarkoitus esitellä tuota miekkaa. Itse kuva ei ole minun, eikä ole tuo kuvan hahmokaan. Myönnän kyllä näin jälkikäteen, aika selvästihän tuosta kuvatekstistä sai käsityksen, että olisi minun hahmoni.

Salu, valitettavasti taisit hieman mokata, sillä pelin mukana tullut Stone Prisoner (Shale) on ilmeisesti toinen näistä lisäreistä, jonka ostit? Haarniska tulee ihan koko peliin sen lappusen mukana. Kannattaa koittaa vaikka myydä se käyttämätön Stone Prisoner -koodi jollekin, jos nyt oikeasti menit sen ostamaan ihan rahallakin.

Kuvalla oli tarkoitus esitellä tuota miekkaa. Itse kuva ei ole minun, eikä ole tuo kuvan hahmokaan. Myönnän kyllä näin jälkikäteen, aika selvästihän tuosta kuvatekstistä sai käsityksen, että olisi minun hahmoni.

Okei. Nimittäin sana hahmollani pisti silmään siinä viestissä jossa kuva oli :D

Ostin juuri pelin, johon ostin myös molemmat tulleet lisäosat storesta. Mutta sellanen kysymys ois, kun peruspelissä oli kaksi lappusta, millä voi ladata kivigolem shalen ja sen haarniskan. Mutta eikö juuri The stone prisoner- lisäosassa tuota Shalea saa? sisältääkö kumpikaan lisäosa sitä haarniskaa?

Siellä sun pelissä oli jo stone prisoner koodi eli jos ostit sen erikseen vielä storesta niin sitten maksoit turhaan?

Olen ehkä viimeinen ketä voi valittaa spoileista, mutta teen sen nyt :rolleyes: Tuollaiset pikkuseikat ovat ihan mukavia tiedonrippeitä, mutta mielummin nauttisin niistä silti lukemalla itse.
Aivan totta, tuota myöhemmin itsekin jäin pohtimaan. Spoilerikamaa taitaa tosiaan olla.
-----

Haarniskoista sen verran, että Rogueille ja Mageille sopii mielestäni vallan mainosti Drake Scale Armor, johon tarpeet saa parhaiten
Tuolta Andrasten tuhkat suojaavasta temppelistä. Lohikäärmeiltä saa loottina aina yhden Drake Scalen, haarniskan tekemiseen tarvitaan 3. Tosin mahdollisuus on tehdä vieläkin parempi ensimmäisen jälkeen, johon tarvitaan taas 3. Armorin saa kyhättyä Denerimistä löytyvästä Wade's Emporium-liikkeessä.
Tuota olen itse käytellyt maagillani varsin tyytyväisenä, enkä tunne itseäni tippaakaan huonommaksi kuin Chevalier Armorilla patsasteleva Alistair. ;)

Siellä sun pelissä oli jo stone prisoner koodi eli jos ostit sen erikseen vielä storesta niin sitten maksoit turhaan?

Joo. ***** sinne meni 15e turhaan. Mutta Wardens Keep- lisäosan ostin, niin sitähän ei pelistä löytynyt?

Sittenhän collector`s editioninkin ostaminen oli ollut melko turhaa.

Joo. ***** sinne meni 15e turhaan. Mutta Wardens Keep- lisäosan ostin, niin sitähän ei pelistä löytynyt?
No ei nyt välttämättä turhaan, jos saat myytyä sen koodin jollekin pelin käytettynä ostaneelle vaikka ~kympillä. Warden's Keepiä ei saanut ilmaiseksi uuden version mukana (no jonkun digitaalisen spessuversion mukana sai, mutta kuitenkin...)

No ei nyt välttämättä turhaan, jos saat myytyä sen koodin jollekin pelin käytettynä ostaneelle vaikka ~kympillä. Warden's Keepiä ei saanut ilmaiseksi uuden version mukana (no jonkun digitaalisen spessuversion mukana sai, mutta kuitenkin...)

Ookkei. Pitää sit alkaa myymään tota käyttämätöntä koodia.

Miten muuten pystyn aloittaan uuden ketjun?

Ja sitten muute vielä sellanen, että miksi Collector`s Editionissa sanottiin, että sen lisiä ovat The Stone Prisoner yms.
Onko tuo koodi, minkä peruspelin mukana sai, sellainen, että siitä saa vain Shalen käyttöön, vai onko se täysin samanlainen kuin lisäosakin?

Miten muuten pystyn aloittaan uuden ketjun?

Ja sitten muute vielä sellanen, että miksi Collector`s Editionissa sanottiin, että sen lisiä ovat The Stone Prisoner yms.
Onko tuo koodi, minkä peruspelin mukana sai, sellainen, että siitä saa vain Shalen käyttöön, vai onko se täysin samanlainen kuin lisäosakin?
Ketjun pystyy alottamaan vasta, kun on postannut tietyn määrän viestejä ja vissiin ollut jäsenenä tietyn aikaa (?). Ei ne luvut nyt mitään kovin suuria ollut, mutta pieni bumpperi ettei heti pääse ketjua alottamaan.

Collectorin yhteydessä mainostetaan varmaan Stone Prisoneria, koska se tulee siinä myös mukana, kuten kaikkien uusien pelien. Lisäksi Collectorissa oli bonus-DVD:tä, kangasmappia ja muuta.

Mitään erillistä Shale -juttua ei ole, vaan jos jossain puhutaan ladattavasta Shalesta, niin kyse on juuri Stone Prisonerista.

Ketjun pystyy alottamaan vasta, kun on postannut tietyn määrän viestejä ja vissiin ollut jäsenenä tietyn aikaa (?). Ei ne luvut nyt mitään kovin suuria ollut, mutta pieni bumpperi ettei heti pääse ketjua alottamaan.

Collectorin yhteydessä mainostetaan varmaan Stone Prisoneria, koska se tulee siinä myös mukana, kuten kaikkien uusien pelien. Lisäksi Collectorissa oli bonus-DVD:tä, kangasmappia ja muuta.

Mitään erillistä Shale -juttua ei ole, vaan jos jossain puhutaan ladattavasta Shalesta, niin kyse on juuri Stone Prisonerista.

Selvä. Olin vaan huolimaton, kun en tarkistanut pelin mukana tuomia lappusia. Hämäs vaan se collector`s edition niin pahasti, että kun en sitä hankkinut, niin luulin, että pitää sitten ostaa kaikki lisäosat erikseen. :(

Eihän 15e paha menetys ole, mutta sen olisi voinut säästää tuleviin lisäosiin.

Mitä muuten tapahtuisi, jos laittaisin koodin käyttöön, vaikka minulla on jo se lisäosa?

Mikä näistä roduista sopii parhaiten Rogueksi : Human Noble, Dalish Elf, City Elf ?

Kysymys liittyen Maagien erikoistumisiin :

Mistä saan ostettua Arcane Warrior ja Blood Mage erikoistumiset ?

Vielä yksi kysymys liittyen Broken Circle tehtävään :

Onko tehtävä vaikea Maagille ?

Ylös Bottom