Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age: Origins

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Acoustic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Samaa mieltä täälläkin.

Jos jotain negatiivista tosiaan hakee niin sama homma itselläkin, kyllä senkin sitten läpi louhasi kun pääsi ideaan kiinni mutta vähän turhan veivausta kyllä.

Itse en kokenut orzammaria raskaana, ihan tyylikkäästi toteutettu, ja Oghren on hahmona vallan mainio :D

Tässä vedettyä pisin ja poikin dwarffilan luolia ja ties mitä, niin on kyllä kullan arvoisia nuo Shalen ja Lelianan, sekä Morriganin ja Alistairin juttelut. Shale varsinkin on aivan mahtava, tuo niin iso körmy, joka ei mukanansa piittaa ihmisistä onkin oikeasti tuollainen lämmin pehmokarhu. Mutta kyllä tätä jaksaa, on tämä Orzammar silti paikkana parempi, kuin monien muiden pelien parhaat kohdat. Yleiseen Dragon Agen laatuun nähden jotenkin tuo notkahti. No mutta, letti auki ja miekka heilumaan.

Samaa mieltä tosta Orzammarin turhuudesta. Paikasta jäi vähän sellainen maku että se on ämpätty peliin jotta saadaan se pakollinen fantasiaklise, eli luolissa asuvat kääpiöt mukaan. Deep roads meni todella puuduttavaksi örkin lahtaukseksi ja koko peli meinasi jäädä kesken. Oluen voimalla sen sitten sain tahkotuksi ja heti ulkoilmaan päästyä peli rupesi taas maistumaan ihan toisella tavalla.

Olipa helvetin hyvä peli :cool:

Mistä tulikin mieleen, että kannattaako mun hommata Oblivion kun en ole sitäkään pelannut koskaan?

Olipa helvetin hyvä peli :cool:

Mistä tulikin mieleen, että kannattaako mun hommata Oblivion kun en ole sitäkään pelannut koskaan?

Kannattaa ehdottomasti, ja vielä kun metsästää game of the year version niin saa lisäosat mukana. Oblivionissa on parempaa se, että pelimaailma on vapaampi ja tutkittavaa riittää.

Olipas yllättävän lyhyt tuo Human Noble Origin. Siis todella lyhyt verrattuna magen originii. Aloitin juuri PC:llä pelaamisen ja kyllä tuli huomattua että sillehän peli on juuri tarkoitettu. Ei siis että konsoliversiot olisivat huonoja, mutta kyllä pc vie käyttöliittymässään konsolit 100-0.

Suhtaudu kuitenkin varauksella, sillä kyseessä ei kuitenkaan ole kovinkaan samanlainen peli kuin Dragon Age: Origins. Itse pidän BioWaren peleistä poikkeuksetta, mutta niin vain Oblivion, Morrowind ja Fallout 3 ovat tuntuneet jotenkin sieluttomilta tekeleiltä, vaikka olen niin kovasti yrittänyt näistäkin pitää.

Suhtaudu kuitenkin varauksella, sillä kyseessä ei kuitenkaan ole kovinkaan samanlainen peli kuin Dragon Age: Origins. Itse pidän BioWaren peleistä poikkeuksetta, mutta niin vain Oblivion, Morrowind ja Fallout 3 ovat tuntuneet jotenkin sieluttomilta tekeleiltä, vaikka olen niin kovasti yrittänyt näistäkin pitää.

Näin se ikävä kyllä on. Oblivionin hyviä puolia ovatkin nimenomaan vapaa ja suuri maailma, kauniit miljööt sekä helvetillinen suma pikkutehtäviä. Juoni ei sitten olekaan kökköine dialogeineen sekä samoine ääninäyttelijöineen mistään kotoisin, mutta fantasian ystävälle Oblivion varmasti nappaa.

Hah, on tää kyllä ihmeellinen peli. Apaut 10h tuli jokunen viikko sitten pelattua, kun pelin ostin, ja jostain syystä siihen se jäi.. Varmaan sain jonkun uuden pelin jonka sitten jyskytin läpi, tai tuli elämä tielle.

Nyt kuitenkin kun löin pelin boxin sisään aiemmin tänään, ei sitä pystykään enää pistää pois päältä :D Pääsin tuonne Havenin kylään ja sen verran kiinnostava meininki että tässähän menee koko yö. Pienenä OT:na, huomenna pamahtaa Mass Effect tod näk lahjaksi ja kun tämä on näin hyvä peli minulle, joka en yleensä WRPG:itä rakasta, on odotukset todella korkealla. Tässähän tämä loma menee =)

Tekeekö Stealing (/Improved/Expert/Master stealing) -skilli lukittujen arkkujen avaamisen mahdolliseksi, vai voiko vain roguet (tms) avata niitä?

Tekeekö Stealing (/Improved/Expert/Master stealing) -skilli lukittujen arkkujen avaamisen mahdolliseksi, vai voiko vain roguet (tms) avata niitä?

Pelkästään roguet voi, niillä on se talentti Deft Hands juuri lockpickaamiseen.

Nyt toista kertaa warriorilla menossa läpi, ekalla kerralla olin ite tankkina, tällä kertaa koitan saada väsättyä Alistairista hyvän tankin. Ite oon se "dmg dealer" :D

On se Starfang muuten kaikin puolin mukava miekka. Aika kovaa "lämää" tekee :rolleyes:

Alottelin kans uusiks Human Noblella ja aattelin tehdä siitä oikein ilkeän paskiaisen :D

Voiskohan joku laittaa spoileriin että mistä löytäisin Reaver-spessuluokan?

Alottelin kans uusiks Human Noblella ja aattelin tehdä siitä oikein ilkeän paskiaisen :D

Voiskohan joku laittaa spoileriin että mistä löytäisin Reaver-spessuluokan?

Urn of ashes tehtävästä. lopussa juuru ennen sitä lohikäärmettä kun tulee se Kolgrim tyyppi ni sitä jos ei tapa ja suostuu tekemää mitä se pyytää. (wynne ja leliana hyökkää tehtävän lopussa sun pääle ja ne pitää jos ne on mukana)

Omalla city elf magella sain sitten viimein vedettyä loppuun. ~60 tuntia tuli mittariin tuolla hahmolla, enkä voi pahallakaan tahdolla sanoa että olisi kyllästyminen iskenyt muuta kuin vaimolla joka kypsyi tuntien taukoamattomaan napunapunaputukseen
loppupomo oli kyllä loputtoman tuntuisen mättämisen takana :D Ultimate sacrificella mentiin mutta tekisi mieli aloittaa alusta samalla hahmolla, pitänee sitten vain rakentaa alusta asti uusiksi, toisaalta...
Human noble warrior olisi alkumetreille (5h) jo tehty, ja yllättäen saman näköinen hyvin pitkälti kuin elffi :p

Ei voi muuta sanoa kuin että oli kyllä kertakaikkisen hieno kokemus tämä. Josko nyt malttaisi pelata jotain muuta ennen kuin ME2 tulee.

On kyllä mielenkiintoista miten tässä pelissä onnistui kiintymään hahmoihin kuin hyvässä kirjassa. Seuraavan session vois kyllä vedellä koko päinvastaisilla valinnoilla ja katsoa mitä tulee.

Kyllä mä asteikolla 1-10 antaisin n.15 pistettä :cool:

Joo, yllättävän koukuttava peli on kyseessä ja ainakin allekirjoittanutta pitää otteessa ainakin toistaiseksi.

n. 60 tuntia omalla human roguella meni tuossa läpipeluussa. Kaikkia questeja en jaksanut suorittaa, vaan lähinnä sen jätän tolle nykyiselle maagille, jolla pelaaminen on vähän mielenkiintoisempaa, kuin roguella. Sitten tuosta lopusta vähän..

Oli aika pettymys tuo ns. Archdemon. Hyvin vähän sai kyseisestä kaverista tietoa ja eikä oikeastaan siihen perehdytty mielestäni tarpeeksi. Tämä olikin sitten ainoa asia, joka vähän itseä harmitti. Ehkä sitten seuraavassa originissa jatketaan paremmalla linjalla, mutta kyseessä on kuitenkin selvästi 2000-luvun parhaimpia pelejä.

Itsehän tein eilen sitten Rogue Elf (naispuolinen toki) hahmon. Ja naputtamaankin kerkesin jo neljä tuntia eilen. Näemmä rogullakin pääsee ihan mukavasti alkuun (tosin pakko oli maagi Elfin ensmäinen ja viimeinen tallennus jättää jemmaan, sen pariin tulee varmalla palattua, ensirakkaus on se suurin :p)

ihan tyylikäs pohjustus oli tuollekin, city elf mage kyseessä joten ihan hyvän pohjustuksen antaa pitää tylympää asennetta ihmisiä kohtaan :cool:

Ostimpa eilen tämän pelin ja täytyy sanoa että ehkä yksi koukuttavimpia pelejä ikinä. Aloitin ekan pelikerran human warriorilla. Tarinakin imee mukaansa paljon paremmin, kuin niissä harvoissa roolipeleissä joita olen pelannut.:)

Voisko joku vähän alustaa tätä peliä mulle, pitäisi huomenna kolahtaa luukkuun ja sanotaanko näin että tätä ketjua tullu seurattua ja arvosteluja lukenu. Muuten en oo tutustunu peliin sen tarkemmin, eli jos joku vois noista "hahmoluokista" sun muusta mitä olisi hyvä tietää. Kiitos etukäteen...

Muuten en oo tutustunu peliin sen tarkemmin, eli jos joku vois noista "hahmoluokista" sun muusta mitä olisi hyvä tietää. Kiitos etukäteen...
Hahmoluokista on juttua pelin wikissä. Muutoinkin tuolta löytyy kaikki tarvittava info, mutta kannattaa tietysti olla tarkkana spoilereiden kanssa. Dragon Age on hyvin perinteinen fantasia-RPG, joten mitään ihmeellistä pelistä ei tarvitse etukäteen tietää, jotta siihen pääsisi helposti sisään.

WRPG, on siinäkin termi. :rolleyes:
Mitäs ihmeellistä tossa on? WRPG eli western-RPG ja sitten vastakohtana JRPG eli japanese-RPG. Ihan perustermejä.

Jippii! Return to Ostagar ilmestyy 5. Tammikuuta. Hintaahan paketille on 400 MS-pojoa.

Pakkohankintahan tämä on!

Ylös Bottom