Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age: Origins

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Acoustic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Siis ei se kysymys ollut spoileri, mutta loppupomon paljastus on (ja näkökulmasta riippuen melko suuri sellainen). Tietty ihan pelin loresta voi mahdollisen loppupomon helposti päätellä, mutta silti lopussa voisi olla jokin yllättävä käänne tms. Mielestäni loppupomon paljastus on suurempi spoileri kuin aiemmin kiistaa herättänyt Urn of the Sacred Ashesin välibossin paljastus, näin verrokkina.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Siis ei se kysymys ollut spoileri, mutta loppupomon paljastus on (ja näkökulmasta riippuen melko suuri sellainen). Tietty ihan pelin loresta voi mahdollisen loppupomon helposti päätellä, mutta silti lopussa voisi olla jokin yllättävä käänne tms. Mielestäni loppupomon paljastus on suurempi spoileri kuin aiemmin kiistaa herättänyt Urn of the Sacred Ashesin välibossin paljastus, näin verrokkina.

Joo, tuo loppupomo ihan kokonaisuudessaan spoileritageihin niinkuin olisi jo. Eikö se nyt vain uppoa, että pienetkin juoneen liittyvät asiat laitetaan spoilereihin, vaikka miten tuntuisi hölmöltä!

Niin ja Acoustic, ainakin itse olen vain ja ainoastaan puhunut lopputaistelusta joka on jokaisessa pelissä luonnollisuus, en mitään muuta. En pienintäkään yksityiskohtaa lopputaistelusta ilman tageja.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Taidan olla sen verran tunari jäbä noiden spoilereiden kanssa, että taidanpa pistää jatkossa kaikki viestini spoilereiksi. Päästään tästäkin itkemisestä eroon.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

:D Pjuuh, ei kyse nyt sentään itkemisestä ole, vaan korkeintaan itkuisesta tuhinasta. Kunhan nyt vaan huomautin, kun siihen mielestäni oli aihetta.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Ei minulla ole todellakaan mitään sitä vastaan, että joku tulee huomauttamaan vahingollisesta spoileristani. Asia korjataan ja hyvä niin. Se on perseestä, että tullaan nälvimään perästäpäin samasta asiasta ja hoetaan, että "eikö se asian pitäisi jo mennä jakeluun". Jos vahingossa spoilaan, niin sille en mitään mahda. Minä nyt olen tälläinen tampio, etten aina huomaa tekeväni spoileja (tuossakin tuo spoili tuli kysymyksen muodossa).

Monissa yhteisöissä on huomattavasti enemmän merkkaamattomia spoilereita. Tiukka linja on hyvä, mutta liian pitkälle ei saa mennä. Sen sijaan että toivoisin, että joku ottaisi kantaa teksteihini, saankin aina vain kuulla "narinaa" spoilerista. Mutta, whatever.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Monissa yhteisöissä on huomattavasti enemmän merkkaamattomia spoilereita. Tiukka linja on hyvä, mutta liian pitkälle ei saa mennä. Sen sijaan että toivoisin, että joku ottaisi kantaa teksteihini, saankin aina vain kuulla "narinaa" spoilerista. Mutta, whatever.

Tässä yhteisössä yritetäänkin tehdä asiat paremmin kuin muissa, joten täältäkin ehdottomasti peukut ylös spoileritageille, jos on vähääkään vaaraa tulla jotain sellaista, mikä tuntuu spoilaavalta. Ethän varmasti itsekään olisi halunnut lukea viimeisestä vihollisesta täältä, vaan selvittää sen ihan pelaamalla? Minä luin ja petyin, vaikka onhan tuo tietenkin melko looginenkin ratkaisu. Silti, major spoileri, jos minulta kysytään ja tästä lähtien en enää sitten luekkaan tätä ketjua, ihan vaan varmistaakseni, ettei jonkun huolimattomuus enempää pääse pilaamaan kokemusta.

Tänään tullut kylmiltään pelattua 9 tuntia 40 minuuttia Dragon Agea, mikä kertonee pelistä kohtalaisen paljon. Onneksi osui vapaapäivä perjantaille ja säästyypähän vähän rahaakin samalla, kun viikonloppu menee pelaamisen parissa. On se vaan koukuttava peli, muuta ei voi sanoa.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Ei minulla ole todellakaan mitään sitä vastaan, että joku tulee huomauttamaan vahingollisesta spoileristani. Asia korjataan ja hyvä niin. Se on perseestä, että tullaan nälvimään perästäpäin samasta asiasta ja hoetaan, että "eikö se asian pitäisi jo mennä jakeluun". Jos vahingossa spoilaan, niin sille en mitään mahda. Minä nyt olen tälläinen tampio, etten aina huomaa tekeväni spoileja (tuossakin tuo spoili tuli kysymyksen muodossa).

Monissa yhteisöissä on huomattavasti enemmän merkkaamattomia spoilereita. Tiukka linja on hyvä, mutta liian pitkälle ei saa mennä. Sen sijaan että toivoisin, että joku ottaisi kantaa teksteihini, saankin aina vain kuulla "narinaa" spoilerista. Mutta, whatever.

Juu, pahoittelen jos itse olen narinallani ärsyttänyt, mutta kun spoilerit ovat aina spoilereita ja saavat minut näkemään aina punaista. Mitään henkilökohtaista keississä ei tietysti ole, enkä missään tapauksessa halua että pistäisit kaikki viestisi spoilereihin, puhumattakaan siitä, että lopettaisit threadiin kirjoittamisen!
Mistään nälvimisestä ei todellakaan myöskään ole kyse, vaan siitä, että haluan yksinkertaisesti peräänkuuluttaa tuota juonipaljastusten estämistä. Ja kyllä valitettavasti pitää tällaisissa keisseissä jotain tuohon "eikö mene jakeluun"-tyyliin kysyä, kun kuitenkin jo alunperin sovittiin niiden juonipaljastusten sitten pysyttelevän täysin piilossa.

Ja siis vaikka itse olenkin pelin läpi päässyt, olisin ollut erittäin harmissani, jos olisin juuri tuon sinunkin paljastamasi seikan etukäteen tiennyt. Kyseessä on hieman laajempi vahinko, kuin mitä aluksi voisi kuvitella, sillä tässä tapauksessa pelaaja tietää jo etukäteen että
Suuri, suuri spoileri lopusta, älkää lukeko ellei peli ole läpi.
Tuon vanhemman Grey Wardenin yritys tappaa Archdemon epäonnistuu.

Ja näin kevennykseksi, kyllä sitä muutkin, ihan ammattilaisetkin, osaavat:
Assassin’s Creed II (PS3, Xbox 360)
Herääkö Guybrush Threepwood kuolleista 8.12? – eDome – Plaza
;)
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Eikä täällä kenenkään tarvitse lopettaa lukemista, mikäli asia minusta riippuu. En varmaankaan mitään ihmeempiä täällä jatkossa kirjoittele, sillä tuo peli tuli jo läpäistyä. Pysyn kuitenkin hengessä mukana hamaan loppuun asti.

Vähän kyllä nolottaa kun tuli noita soilereita ammuttua liiankin usein. Kaiken voin pistää ajattelemattomuuteni piikkiin.

Onhan itsekin tullut luettua spoilereita vahingossa etenkin televisiosarjoista. Kyllä se on pistänyt vihaseksi, joten sympatiat heille ketkä ovat satunnaisia spoilereitani lukaisseet.

Ja itse asiaan, kuinka moni muuten pelaa jo toista kertaa storya?
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Hahmoluokista sen verran, että itsekin olen ollut hyvin tyytyväinen warrioriini. Mageen ja rogueen verrattuna taistelut ovat mukavan fyysisiä ja lopetusliikkeistä pääsee nauttimaan sopivan usein, vaikka näkeehän niitä saman verran roguellakin.

Nyt olen sitten pelin viimeisen tehtävän alussa. Pari vaikeaa valintaakin joutui sitä ennen tekemään, ja huomenna sitten todennäköisesti tulen näkemään mihin ne johtavat. Normalilla on tänne saakka selvitty ilman ongelmia, mutta taas vähän haastavampaa porukkaa vaikuttaisi tässä lopussa vastaan tulevan.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Ja itse asiaan, kuinka moni muuten pelaa jo toista kertaa storya?

Malttamattomana odotan toista läpipeluuta, mutta nyt pelailen Assassin's Creedin tähän väliin ja sitten taas Dragon Agen pariin. Aloitan luultavasti kääpiöllä tai magella, en ole vielä varma.

Myös täällä alkoi kiinnostus tämän pelin myötä heräilemään Mass Effectiä kohtaan. Kerran sitä on tullut pelailtua eikä iskenyt ja epäilen ettei iske nytkään, mutta silti kiinnostaisi ostaa se uuvelleen. Pelaaminen loppui erääseen kohtaan melko alussa josta en päässyt läpi, peliä pelanneet varmasti aavistavat mistä on kyse.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Myös täällä alkoi kiinnostus tämän pelin myötä heräilemään Mass Effectiä kohtaan. Kerran sitä on tullut pelailtua eikä iskenyt ja epäilen ettei iske nytkään, mutta silti kiinnostaisi ostaa se uuvelleen. Pelaaminen loppui erääseen kohtaan melko alussa josta en päässyt läpi, peliä pelanneet varmasti aavistavat mistä on kyse.
Hassua kun muutamilta henkilöiltä on juuri kuullut, että jäivät jumiin pahasti johonkin kohtaan. Minä taas koin pelin melko helpoksi ja loppua kohdenhan tuo vain helpottuu kunnon varusteilla. Vaikeustasoa voi tietysti vaihtaa kesken pelinkin, mutta harmittavaisesti sitten saa tietysti heittää hyvästit acheille. Itse en edes ole mikään hyvä pelaaja, joten en sitten tiedä mistä on kyse.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Ja itse asiaan, kuinka moni muuten pelaa jo toista kertaa storya?
Maagilla mennään jo hyvää vauhtia. Sen verran on kyllä pakko myöntää, että on se taikasauvalla vihtominen sitten kuitenkin vain niin pirusti käytännöllisempää. Jos kädessä on miekka tms., joutuu hahmo laittamaan aseen selälle ennen kuin pystyy taikomaan. Tämä luonnollisesti on kovin kömpelöä. :)
Coustille sanoi:
Myös täällä alkoi kiinnostus tämän pelin myötä heräilemään Mass Effectiä kohtaan. Kerran sitä on tullut pelailtua eikä iskenyt ja epäilen ettei iske nytkään, mutta silti kiinnostaisi ostaa se uuvelleen. Pelaaminen loppui erääseen kohtaan melko alussa josta en päässyt läpi, peliä pelanneet varmasti aavistavat mistä on kyse.
Käsi? :D

No ei vais, ymmärrän kyllä yskän, tosin itse en pahemmin ongelmia kokenut. Vaikka Mass Effect onkin yksi harvoista lempipeleistäni nykyään, tuolloin aluksi kyseinen episodi tuntui todella surkealta, paskalta jopa. Onneksi päätin jatkaa pelaamista.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Myös täällä alkoi kiinnostus tämän pelin myötä heräilemään Mass Effectiä kohtaan. Kerran sitä on tullut pelailtua eikä iskenyt ja epäilen ettei iske nytkään, mutta silti kiinnostaisi ostaa se uuvelleen. Pelaaminen loppui erääseen kohtaan melko alussa josta en päässyt läpi, peliä pelanneet varmasti aavistavat mistä on kyse.

Ehkä väärä yhteisö tälle aiheelle, mutta jatkanpa kuitenkin.

Olen myös jumissa melko alussa Mass Effectissä. Vaikka kuinka tiedustankin, että kyseessä on kerrassaan loistava peli, en millään sulata tuota scifimiljöötä (vaikka haluisinkin). En myöskään pitänyt hahmoista, joita tein. Kun se perkule iske, niin se ei sitten iske. Silti palaa halu yrittää vielä kerran. Tuo hahmon kehittämisjärjestelmä oli myös melko sekava enkä osannut omaksua sitä.

Meikäläinen on aina diggaillut fantasiasta - oli se kuinka kliseistä tahansa. Toivoisin myös muilta pelistudiolta tulevaisuudessa DA:n veroisia fantasiahakkeluksia. Onhan niitä nähty. Oblivion oli ainoa roolipeli joka on jaksanut kiinnostaa konsoleilla. Kiitos Dragon Agen, tuskin pystyn enää siitäkään nauttimaan niin suurella halulla kuin ennen. Oblivionin ongelma on pystyyn kuollut maailma, joka toimii samojen asetettujen rutiinien puitteissa - se ei yllätä niin kuin Dragon Age, jossa jokaisena pelikertana saatat oppia jotain uutta, tai jotakin uskomatonta tapahtuu. Tiedätte varmaan mistä puhun. Oblivionissa kaipaisin varmasti myös valinnanvapautta tai hahmojen persoonallisuutta.

Meni aika offiksi, mutta minkä yhteisön tälläselle puurolle nyt valitsisi :)

No ei vais, ymmärrän kyllä yskän, tosin itse en pahemmin ongelmia kokenut. Vaikka Mass Effect onkin yksi harvoista lempipeleistäni nykyään, tuolloin aluksi kyseinen episodi tuntui todella surkealta, paskalta jopa. Onneksi päätin jatkaa pelaamista.

Ihan mielenkiinnolla kysyn, kumpi vie kakun: Mass Effect vai Dragon Age? Molempia pelejä olet kehunut, muttet koskaan ole lopullista tuomiotasi kertonut :)
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Ihan mielenkiinnolla kysyn, kumpi vie kakun: Mass Effect vai Dragon Age? Molempia pelejä olet kehunut, muttet koskaan ole lopullista tuomiotasi kertonut :)

Damn, on kyseessä on loppujen lopuksi kyllä yhtä vaikea kysymys, kuin elämän tarkoitus. :)

Täytyy kyllä sanoa, että Dragon Age: Origins nappaa loppujen lopuksi pisteet himaan (sori vaan stammy!). Fereldenin maailma on hitusen monimutkaisempi niin poliittisesti, uskonnollisesti kuin yhteiskunnallisestikin.

Pidän erittäin paljon siitä, että Originsissa vain kaikki asiat tunnutaan ottavan mahtavasti huomioon, ihan pienimmistä yksityiskohdista pitäen. En sano, etteikö Mass Effectkin tätä tekisi, mutta siinäpä asiat ollaan selitetty valitettavan paljon Codecien avulla. Siis edelleen Massastakin saa ihan älyttömän kokonaisvaltaisan kuvan ilmankin niitä esimerkiksi keskustelujen avulla, mutta Originsissa kaikki on vain sen piirun verran parempaa.

Mass Effect taas on huomattavasti mahtipontisempi, sillä siinä ei pelastetakaan sen enempää eikä vähempää kuin koko universumi. Ja kyllä, sen universumin pelastaminen tuntuu Massassa oikeasti universumin pelastamiselta. Siltikin Origins päättyy paremmin, sillä minkä se eeppisyydessä ja massiivisuudessaan häviää (Massa, höhö), voittaa se henkilökohtaisemmalla tuntumalla ja kauneudellaan.

Itseasiassa näin unenpöpperön keskeltä nousi ihan älyttömän hyvä tiivistelmä:
Mass Effectin lopputeksteissä istuin pöllämystyneenä silmät ammollaan ja leuka lattiassa pulssin ollessa vieläkin siinä 100:n paikeilla. Mutta Dragon Age: Originsin lopputeksteissä itkin. Siinäpä se ero varmaankin pähkinänkuoressa.

Kyllä, tunnustin sen samalla miehekkäällä tavalla kuin V2:n Peltonen eräässä Disney-piirrettyjä koskevassa kolumnissaan. :D
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Noh niin. Läpäisin pelin muutama päivä sitten, joten ajattelin hieman purkaa sydäntäni:

-Ääh, pelin tarina... Hyvin kirjoitettu kasa kliseitä, ei muuta. Kaikki tämä on nähty aikaisemminkin, etenkin pc-puolella. hahmot tosin ovat taattua BioWare-laatua, eli perkeleen toimivia.

-"Hello. You are an elf." Jep, Origins... ja niiden laiskahko "istuttaminen" keskusteluihin yms. Mass effectin jälkeen odotin, että keskustelut olisivat hieman elävämpiä. Kuinka väärässä olinkaan... Nyt kaksi, tai useampi puupökkelö vaihtaa replojaan, päähahmon ilmeettömän tuijotuksen alla. Mahtavat ääninäyttelijät tekevät keskusteluista kuitenkin mielenkiintoisia (yhtäkään replaa en skipannut pelin aikana). Uujee, Claudia Black:p

-Pienet bugit... Dexterity ei toimi oikein (tähän saatiin päivitys pc-pelaajien tekemänä). Dialogin toistuminen yms. pientä. Yhden kerran tuli pelin pysäyttävä bugi vastaan(jäin taloon jumiin, "you can't travel at this time"), muuten ei ongelmia.

-Pelin taistelusysteemi on yksi asia, josta en osaa pahaa sanaa sanoa.. se vain Toimii. No ok, ehkä jotkut classit/specit ovat liian tehokkaita verrattuna muihin(hellou AW/BM).

Ohhoh, tulipas negatiivista tekstiä, pahoitteluni. Pelihän on nimittäin erinomainen, vaikka noista miinuksista voisi toisin päätellä:rolleyes: Kirjoitan huonoista puolista vähän liikaa, joka ei ole ehkä oikein näitä BioWaren mestariteoksia kohtaan.

Loppuun vielä jumalan(BioWare)palvontaa:

BioWare on oman alansa mestari. Heidän peleistään löytyy aina jotain uskomatonta imua, jota en osaa mitenkään sanoin kuvailla. "There is something about BioWare RPGs that makes me feel all warm and fuzzy". Indeed... Hyvästit sanotaan haikein mielin, kiitollisena kaikesta yhdessä koetusta... Hahmoja, sekä pelin tapahtumia kertailee päässään vielä kauan läpäisyn jälkeenkin... Kiitos BioWare!
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Tuo dexterity-bugi aiheuttaa ilmeisesti sen ettei tässä kannata puhdasta jousimiestä käydä tekemään. Itse kun tuli panostettua tuohon jousipyssyillyyn eikä sillä tunnu saavan oikein mitään aikaiseksi.

Saako pelissä jotain reppua tms että voisi kantaa enemmän tavaraa mukana? Jostain olin lukevinani että sellaisen voi ostaa, mutta olen kolunnut varmaan kaikki kauppiaat läpi enkä löydä mistään.Tavaroitakaan kun ei ilmeisesti pysty jättämään mihinkään ja inventory on koko ajan täysi.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Tuo dexterity-bugi aiheuttaa ilmeisesti sen ettei tässä kannata puhdasta jousimiestä käydä tekemään. Itse kun tuli panostettua tuohon jousipyssyillyyn eikä sillä tunnu saavan oikein mitään aikaiseksi.

Saako pelissä jotain reppua tms että voisi kantaa enemmän tavaraa mukana? Jostain olin lukevinani että sellaisen voi ostaa, mutta olen kolunnut varmaan kaikki kauppiaat läpi enkä löydä mistään.Tavaroitakaan kun ei ilmeisesti pysty jättämään mihinkään ja inventory on koko ajan täysi.
Voisiko joku selventää, että mikä tämä dexterity-bugi on, kun siitä niin puhutaan.

Tuossa ainakin jonkinlainen lista backpackeja myyvistä kauppiaista. En tiedä onko tuo lista täydellinen.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Kiitoksia listasta. Tuosta dex-bugista löytyy enemmän tietoa pelin viralliselta foorumilta (kaivaisin jos ehtisin..) mutta lyhyesti esim kun dexin pitäisi vaikuttaa nuolien vahinkoon jousella ammuttaessa niin se ei sitä tee.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Hassua kun muutamilta henkilöiltä on juuri kuullut, että jäivät jumiin pahasti johonkin kohtaan. Minä taas koin pelin melko helpoksi ja loppua kohdenhan tuo vain helpottuu kunnon varusteilla. Vaikeustasoa voi tietysti vaihtaa kesken pelinkin, mutta harmittavaisesti sitten saa tietysti heittää hyvästit acheille. Itse en edes ole mikään hyvä pelaaja, joten en sitten tiedä mistä on kyse.

Ettei sullekkin olisi käynyt niinkuin mulle, että vahingossa vaikeustaso helpottuu?;) Ei vaan, itsekkin tosiaan ajattelin että parempian kamojen takia peli muuttui niin helpoksi, mutta tosiaan tuo pelin ärsyttävä ominaisuus/lapsus söi aika pahasti intoa tuosta pelin loppuhuipennuksesta. Nyt sitten pitää joka kerta kun pelin aloittaa tarkistaa sen vaikeustason(ajattelin nyt sitten kerralla pistää hardille vai mikä olikaan se kolmas neljästä mahdollisesta tasosta), että eipä ainakaan liian helppoa ole(kun en kuitenkaan koe itseäni miksikään uber-pelaajaksi, enkä ole varmaan koskaan pelannut puhtaasti maagilla roolipelejä).
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Nuo laajennusbäkit liikkuivat kyllä aika ryöstöhinnoissa, vaikka muutama niitä tulikin ostettua. Tuli muuten mieleen, että hassua että BioWare on päätynyt ratkaisuun luoda kaikille hahmoille hahmoliokasta riippumatta saman verran kantokykyä. Mielestäni suurikokoisen ihmisen tulisi pystyä kantamaan enemmän roinaa mukanaan kuin hentoluisen haltian, saatikaan maagin. Tuon kantokapasiteetin loppuminen pisti muutaman kerran ärsyttämään.

Sinne jäi City Elf Rogue. Ihan mielenkiintoinen luokka tuo Rogue, mutta tuollaisilla "tikuilla" heiluminen ei ole meikäläisen mieleen. Toteutin suunnitelmani ja lähdin leikkimään jo toistamiseen Warriorilla. Tein tyrmäävän Human Noble- pimatsun joka kutomapuikkojen sijaan heiluttaa valtavaa kahden käden miekkaa. Todella piristävää pelata tällä kauniimmalla sukupuolella:
Voi pomotella miehiä ja porukkakin suhtautuu jokseenkin eri tavalla :)
 
Ylös Bottom