Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]
Eipä nuo mitkään pienet myynnit ole, muttei kyllä mitenkään suuretkaan, jos nyt vaikka vertaillaan Halo 3: ODST:hen sun muihin. Samaan aikaan tosin julkaistiin MW2, joka saattoi kuitenkin viedä voiton niillä pienillä roolipelifaneilla (-> päästään siihen miksi vihaan ko. pelisarjaa). Tietysti nämä BioWaren mestariteokset ovat tosiaan pienemmän yleisön, "eliitin" kauraa.
Eiköhän pulju pysy pystyssä melko vahvasti, että toivotaan jos tulisi vaikka jatkoa Dragon agelle joskus tulevaisuudessa
Kun eihän tästä mitään Mass effect -tyylistä pelisarjaa ole ainakaan vielä lupailtu?
Eikös joku käsikirjoittaja jo lipsauttanut työskentelevänsä kakkososan parissa?
-----------
Ja kyllä, Mass Effect-ketjun tasoinen jälkihypetysviesti viimeinkin, olkaapa hyvät.
Tuossa aikaisemmin se ei niinkään minua liekittänyt, mutta tällä hetkellä mietittynä jatko-osa olisi kyllä jotain tajuttoman hienoa; ehkäpä hienompaa kuin Mass Effect 2? Meinaan vaikka peli on minulla noin puolessa välissä, en voi olla tuntematta haikeutta jälleen siitä, että jossain vaiheessa tämäkin mahtava tarina loppuu.
Tarkoittaisiko tämä jopa sitä, että Dragon Age iskee lujempaa? Vaikka en aikaisemmin sitä olisi mitenkään osannut kuvitellakaan, niin kyllä, näin taitaa olla. Fereldenin maailma on jotain niin mahtavaa, etten mitenkään osaa enää päästää siitä irti, vaikka olisinkin jossain aivan muualla, kuin itse pelin ääressä. Tämä tietysti ilmenee pelin tapahtumien päässä puimiseen esimerkiksi oppitunneilla. Näin jopa viime yönä pelin aiheista unta, jossa oli vähemmän yllättävästi yksi Grey Wardeneista. Tämä tosin saattaa johtua siitäkin, että pelaaminen meni niin myöhäisille pikkutunneille.
Origins osoittaa koko ajan, että komea viimeiseen asti hiottu grafiikka ei missään tapauksessa ole se paras keino tehdä maailmasta elävä. Upeat juonirakenteet ja loputtoman syvä tarina kylläkin. Minua ei enää haittaa, että taistelu on otettu roolipeleistä ja tarina on fantasiaa, sillä kyseessä taitaa olla todentuntuisin peli minulle ikinä. Tällaista peliä pelatessa itseasiassa harmittaa, että kyseinen tarina on kuitenkin vain pelkkää fantasiaa.
Taitaa Halo 3 vaihtua tuosta suosikkipalkista, vai mitäs sanotte?