Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age: Origins

Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Onneksi tämän voi välttää:
Tämä kaveri seisoskeli parin skeleton archerin ja yhden zombien kanssa...
Redcliffen linnan sisäpihalla odottelemassa kun tulin paikalle tässä tehtävässä, mikä käsittääkseni on ns. "alkupään hommia". ;)
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Warden's Keep pelattu ja suosittelen varauksella. Arvostelu spoilereissa (ei juoni- mutta ominaisuusspoilereita).

+Juoni oli todella kiinnostava ja yksi parhaista ellei jopa paras sivujuoni, jota tässä pelin 24h aikana on tullut vastaan. Juonessa oli sopivasti historian ja mysteerin tuntua, sekä vaikeita valintoja.

+Graafisesti oikein nätti. Lumimaisemat uhkuvat mysteeriä ja sisätiloihin on panostettu ainakin "irto"kaman määrässä.

+Oikein hienoja bonus-kilkkeitä, joskaan rogue ei niistä pysty hyötymään. Tarvitsisi olla kovastrenainen warrior, että noita pystyisi käyttämään.

+Pari bonus-skilliä, jotka eivät ole mitenkään ihmeellisiä ja toinen niistä on passiivi

+Läpäisyn jälkeen Warden's Keep toimii oivana kauppapaikkana ja storage-tilana kamalle, jota haluaa säilyttää

-Käsittämättömän lyhyt. Odotin ainakin parin-kolmen tunnin kestoa, mutta eihän tuossa kulunut pelimittarin mukaan kuin reilu tunti. Tämä ei taida kuitenkaan käsittää valikoissa seilaamista, keskusteluista en tiedä. Lyhyeltä tuo kuitenkin tuntui ja hyvä juoni olisi saanut kestää paljon pidempään.

Ristiriitaisen fiiliksen tuo jättää. Content on kyllä rautaa, mutta pirun lyhyt hintaisekseen (vrt. vaikka ME:n Bring Down The Sky, joka on pidempi mutta 400 pistettä). Kauppa ja storage kyllä helpottavat ja parantavat pelikokemusta koko loppukampanjan ajan, mutta mitään erikoista niissä ei ole (storagen saa Redcliffeen ja kauppiaita on milloin missäkin). Uudet skillit eivät ole kovinkaan ihmeellisiä ja armoria ei voi rogue käyttää kuin vasta ehkä ihan pelin lopussa (ei riitä strena).
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Ihme bugittelua oli Nature of the Beast tehtävässä:

Ensimmäisenä oli tämä omituinen "bugi" joka esti minua etenemästä portista. Latasin tallennuksen uudestaan ja tämän jälkeen homma toimi. Seuraavaksi kun olin vapauttanut ihmissusien kirouksen jäin ryhmäni kanssa Ruinsseihin. Huomasin, etten päässyt etenemään mistään ovesta pois temppelistä. Lisäksi tämä valkoinen susi eli Witherfang (Lady of the Forest) jäi bugittamaan keskelle temppeliä. Kokeilin vanhaa kikkaa eli latasin tallennuksen uudestaan. Jouduin käymään koko loppurundin lävitse uudestaan, ja huomasin heti Witherfangin kadottua haltiaheebon mukana. Kokeilin uudestaan päästä pois temppelistä, ja yllätys, nyt ovi aukesi. Seuraavaksi suuntasin kohti dalishien leiriä, ja jouduin matkalla bandiittien väijytykseen. Tämä omituinen bandiittien toiminoja kuten liikkumista sekä iskujen antamista nopeentanut bugi aiheutti pienen naurukohtauksenkin yleisen vitutuksen lisäksi. Vitutus johtui siitä, että tämä ylinopeentunut bandiitti hakkasi yliluonnolliseen vauhtiin kääpiöni matalaksi - liikkeet ja käden heilumiset olivat kuin teräsmiehellä (kuin olisi pikakelauksella nopeentanut tyypin liikehdintää). Ja jälleen jouduin lataamaan uudestaan tallennuksen.

Tälläistä tällä kertaa.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Ensimmäisen viikon myyntiluvut ovat tulleet:

Xbox 360 290k
PS3 160k

PC:n lukuja ei sitten vgchartz kerrokaan, eikä taida mikään muukaan sivusto kertoa. Mielestäni lukuja voidaan pitää oikein mukavina. Tosin Mass Effectille hävitään melko reilusti, sillä kyseinen peli myi pienemmällä laitekannalla boksille lähes 400k ekalla viikollaan. Mass Effectin vetoaminen laajempaan konsoliyleisöön Dragon Ageen verrattuna ei tosin ole mikään ihme, kun ottaa huomioon pelien erilaiset taistelumekaniikat.

Mielenkiintoista nähdä miten myynnit jatkuvat.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Ensimmäisen viikon myyntiluvut ovat tulleet:

Xbox 360 290k
PS3 160k

PC:n lukuja ei sitten vgchartz kerrokaan, eikä taida mikään muukaan sivusto kertoa. Mielestäni lukuja voidaan pitää oikein mukavina. Tosin Mass Effectille hävitään melko reilusti, sillä kyseinen peli myi pienemmällä laitekannalla boksille lähes 400k ekalla viikollaan. Mass Effectin vetoaminen laajempaan konsoliyleisöön Dragon Agen verrattuna ei tosin ole mikään ihme, kun ottaa huomioon pelien erilaiset taistelumekaniikat.

Mielenkiintoista nähdä miten myynnit jatkuvat.

Ei todellakaan mitkään katastrofaaliset luvut ja hyvä niin. Kyllä sieltä se miljoona tulee ja toivottavasti myös Biowarelle voittoa sen verran että samantyylisiä pelejä nähdään jatkossakin.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Dragon Agen DLC myynyt nyt jo 1 miljoonan dollarin edestä

Todella hieno juttu, vaikken olekaan täysin vakuuttunut Biowaren DLC-kunnosta (pari viestiä ylempänä siitä lisää). Toivottavasti tämä nyt tarkottaisi sitä, että tulossa olisi myös laajempaa ja pidempiaikaista DLC:tä tai expansiota. Toisaalta Warden's Keepin ongelma on järkyttävän suuri hinta suhteessa contentiin, joten toivotaan että siihenkin saataisiin parannusta.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Ei todellakaan mitkään katastrofaaliset luvut ja hyvä niin. Kyllä sieltä se miljoona tulee ja toivottavasti myös Biowarelle voittoa sen verran että samantyylisiä pelejä nähdään jatkossakin.
Eiköhän pulju pysy pystyssä melko vahvasti, että toivotaan jos tulisi vaikka jatkoa Dragon agelle joskus tulevaisuudessa :cool: Kun eihän tästä mitään Mass effect -tyylistä pelisarjaa ole ainakaan vielä lupailtu?
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Eiköhän pulju pysy pystyssä melko vahvasti, että toivotaan jos tulisi vaikka jatkoa Dragon agelle joskus tulevaisuudessa :cool: Kun eihän tästä mitään Mass effect -tyylistä pelisarjaa ole ainakaan vielä lupailtu?
Mass Effectin tapauksessa puhuttiin täysin suoraan heti trilogiasta (mutta mitä sen jälkeen?). Dragon Agen tapauksessakin on puhuttu Biowaren uudesta "franchisesta", eli kyllä peli/maailma on suunniteltu useamman osan kantavaksi teokseksi aivan alusta lähtien. Toki varmasti hyviä myyntejä tarvitaan jatko-osien varmistamiseksi.

Itse näen Biowaren toiminnassa aivan selvän kuvion:

1. Aiemmin yksi tiimi tehtaili fantasiaropeja D&D -lisenssillä
2. Aiemmin yksi tiimi tehtaili scifiropeja Star Wars -lisenssillä

1. Nyt yksi tiimi tekee fantasiaropeja BW:n omalla maailmalla
2. Nyt yksi tiimi tekee scifiropeja BW:n omalla maailmalla

Kaikki varmasti ymmärtävät oman franchisen edut verrattuna valmiin lisenssikaman tehtailemiseen.

KOTOR-verkkopelin rooli on tässä strategiassa hieman epäselvä. Sitä kuitenkin tekee uusi tiimi Texasissa, joten yhtäläisyydet "vanhaan" Biowareen ovat aika ohkaiset. Kyse on varmaankin vain Biowaren kasvamisesta mm. Mass Effectin suosion siivittämänä ja ehkä tästä LucasArts yhteistyöstä toivotaan taas kassamagneettia noiden omien sarjojen tehtailuun.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Eipä nuo mitkään pienet myynnit ole, muttei kyllä mitenkään suuretkaan, jos nyt vaikka vertaillaan Halo 3: ODST:hen sun muihin. Samaan aikaan tosin julkaistiin MW2, joka saattoi kuitenkin viedä voiton niillä pienillä roolipelifaneilla (-> päästään siihen miksi vihaan ko. pelisarjaa). Tietysti nämä BioWaren mestariteokset ovat tosiaan pienemmän yleisön, "eliitin" kauraa.
Eiköhän pulju pysy pystyssä melko vahvasti, että toivotaan jos tulisi vaikka jatkoa Dragon agelle joskus tulevaisuudessa :cool: Kun eihän tästä mitään Mass effect -tyylistä pelisarjaa ole ainakaan vielä lupailtu?
Eikös joku käsikirjoittaja jo lipsauttanut työskentelevänsä kakkososan parissa?
-----------

Ja kyllä, Mass Effect-ketjun tasoinen jälkihypetysviesti viimeinkin, olkaapa hyvät.

Tuossa aikaisemmin se ei niinkään minua liekittänyt, mutta tällä hetkellä mietittynä jatko-osa olisi kyllä jotain tajuttoman hienoa; ehkäpä hienompaa kuin Mass Effect 2? Meinaan vaikka peli on minulla noin puolessa välissä, en voi olla tuntematta haikeutta jälleen siitä, että jossain vaiheessa tämäkin mahtava tarina loppuu.

Tarkoittaisiko tämä jopa sitä, että Dragon Age iskee lujempaa? Vaikka en aikaisemmin sitä olisi mitenkään osannut kuvitellakaan, niin kyllä, näin taitaa olla. Fereldenin maailma on jotain niin mahtavaa, etten mitenkään osaa enää päästää siitä irti, vaikka olisinkin jossain aivan muualla, kuin itse pelin ääressä. Tämä tietysti ilmenee pelin tapahtumien päässä puimiseen esimerkiksi oppitunneilla. Näin jopa viime yönä pelin aiheista unta, jossa oli vähemmän yllättävästi yksi Grey Wardeneista. Tämä tosin saattaa johtua siitäkin, että pelaaminen meni niin myöhäisille pikkutunneille.

Origins osoittaa koko ajan, että komea viimeiseen asti hiottu grafiikka ei missään tapauksessa ole se paras keino tehdä maailmasta elävä. Upeat juonirakenteet ja loputtoman syvä tarina kylläkin. Minua ei enää haittaa, että taistelu on otettu roolipeleistä ja tarina on fantasiaa, sillä kyseessä taitaa olla todentuntuisin peli minulle ikinä. Tällaista peliä pelatessa itseasiassa harmittaa, että kyseinen tarina on kuitenkin vain pelkkää fantasiaa.

Taitaa Halo 3 vaihtua tuosta suosikkipalkista, vai mitäs sanotte?
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

En ole vielä saanut päätettyä onko DA kovempi juttu kuin ME oli. Puntit ovat aikalailla tasan, mutta DA onkin vasta ~ puolessa välissä ensimmäistä läpipeluuta.

Fantasia iskee kovempaa kuin scifi ja taistelu on monen monituista astetta parempaa.
Tämän hetkinen tuntuma on, että siinä vaiheessa kun tarina on saatu päätökseen niin DA > ME.

Eilen piti illalla pelata jo muuta, alkaa univelka kertyä jo taakaksi kun pelisessiot venähtää arki-iltoina siihen kahteen, puoleen neljään asti :eek:
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Jahas, sitten paloi hermot tuohon kääpiö "lankkutaistelijaan" ja aloitin homman alusta Dalish elf roguella - jopa alkoi lyyti kirjoittamaan ja viholliset putoilemaan puolet nopeammin kahden aseen voimin.

Ei nyt oikein mene jakeluun miksi ruo kilpi-kääpiö on niin paljon surkeampi; toki yhdellä aseella vahingon pitäisikin olla pienempi, mutta raskaalla haarniskalla ja kilvellä pitäisi pysyä hengissä paremmin jotta voisi "tankata"? No ei, ei, ei, ei. Rogue pysyy hengissäkin paljon paremmin (kun ei ota osumaa dexin takia) vaikka haarniska on melko naurettava.

Doh... ;P
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Tässä Dragon Agessahan huvittavaa onkin juuri se, että en aikaisemmin uskonut minkään olevan missään tapauksessa parempaa, kuin ME. Niin se mieli vain muuttuu.

Jotain vastustamattomasta vetovoimasta kertoo myös se, että vaikka tiedän aamuherätyksen olevan kello 06.00, en vain yksinkertaisesti voi mitenkään vastustaa pelaamista. Kello onkin yleensä siinä kahden paikkeilla, kun Fereldinin seikkailut loppuvat.

...Tosin viime yölläpä ei loppunut siihenkään, vaan korkkasin vieläpä tuon Stolen Thronenkin. Luin muutaman kymmentä sivua, ja ai että miten hyvin se kaappasikaan itse pelin tunnelmia. Mahtavaa.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Jahas, sitten paloi hermot tuohon kääpiö "lankkutaistelijaan" ja aloitin homman alusta Dalish elf roguella - jopa alkoi lyyti kirjoittamaan ja viholliset putoilemaan puolet nopeammin kahden aseen voimin.

Aika mielenkiintoista. Itse olen hakannut dwaffin voimin ropiat 32h ja ihan hienosti olen pärjännyt. Tarkoitus olisi seuraavaksi pelata peli lävitse Dalish Elf Roguella, niin saapahan sitten ainakin vertailua. Tosin, luulen etten koskaan enää pysty tuntemaan samanlaista vetovoimaa mihinkään muuhun hahmoon kuin Zorniin, ensimmäinen on aina ensimmäinen.

Kyllä se kääpiö hyvin damagee dealttaa, kun istutat sille raskaampaa varustusta. Kahden käden aseet ja raskaat haarniskat sopii hyvin Warriorille. Mulla riippuu asetilanne pelitilanteesta: jos mulla on paljon potioneita, turvaudun 2k kirveeseen joka tekee helvetillisiä läimiä ja siten kaataa vihollisia nopeammin. Jos potioneista on pulaa, otan ekan setin eli miekan ja kilven. Molemmille asetyyleille olen kehittänyt sopivasti skilsseijä.

Kääpiöni suurin läimä yhdellä iskulla on hurjat 159 Mighty Blowlla.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Kyllä se kääpiö hyvin damagee dealttaa, kun istutat sille raskaampaa varustusta. Kahden käden aseet ja raskaat haarniskat sopii hyvin Warriorille.
Tässä omassa olikin se ongelmana se "lankkuun" erikoistuminen. Eli olisi pitänyt yli puolentusinaa tasoa nostaa kahden käden taitoja että olisi päässyt suunnilleen samoihin kuin tällä hetkellä kilpitaitojen kanssa. Sama sitten tehdä uusi hahmo ja kokeilla jotain uutta (ja samalla repiä super-duper-hilpeät 10 pointsia achievementtiä uudesta originsista :rolleyes: ).

Jotenkin ei vain syttänyt idea että on taistelija jolla on puolet skilleistä p*skaa mitä ei koskaan käytä... (PC versiossahan ongelmasta olisi päässyt "respec" modin kanssa, muttei 360:llä).
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Tuossa muuten eilen yöllä hahmoni pumppasi sen verran rautaa, että sain Strenghtit 38:aan. Tämähän tarkoittaa sitä, että Blood Dragon Armor on käytettävissä, ja miten sitä olinkaan odottanut.

Sitten kun puin moisen kapistuksen päälle, niin lähinnä purskahdin naurusta. Mokoma sotisopa sai uljaan Warriorini näyttämään lyhyeltä, epäryhdikkäältä ja pulskalta. Huvittavan surkean näköinen kyhäelmä. Sitä kun vertaili tuohon Armoreistani uljaimpaan, eli Effortiin, niin eipä juuri tarvinnut pukeutumista pähkäillä.

Mun ukko on muuten ihan tajuttoman sheipissä kunnossa nykyään, raskasta ja kiiltelevää varustetta löytyy päältä enemmän kuin 50 Centiltä. Todella karskin näköinen Helm Of The Legion viimeistelee pelottavan kokonaisuuden.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Oman ryhmän valinta vaikuttaa tosi paljon pelaamisen hauskuuteen. Eilen aloittelin maagitornin peluuta ja ajattelin ottaa vaihteeksi Alistairin ja parantajamaagin ryhmään, mutta samalla hävisi taistelusta kaikki hauskuus. Kaaosmagia on paljon jännempää ja Alistair ihan onneton. Täytyy varmaan tänään ottaa alusta uusiksi Stenin ja Morriganin kanssa.

Mitä asevalintoihin tulee, itse olen pitänyt kovasti kilvestä. Levelien mukana saatavat taidot ovat käteviä vihujen stunnaamiseen ja kilpi+kohtuullinen dexterity hahmolla suojaavat taistelussa oikein hyvin. Sitten vielä miekkaan pari runea, joista +10 damagea darkspawniin ja on hauskaa.

Varusteissa ärsyttää että lähes kaikki päähineet ovat tosi typerän näköisiä ja sopivia panssareita ei tahdo ensin tulla millään ja sitten saa peräkkäin kolme samanlaista. Lisäksi kaikki hahmoni ovat vielä surkeita riisikeppejä, jotka eivät jaksa kantaa kuolleiden legioonan panssaria.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Alistair ihan onneton.

So not true! Alistair hoiteli yksin Ogren minun pelissä kun muut olivat jo vaipuneet unten maille ;).

Harmittaa niin tuhottomasti, että valitsin Elfilleni warrior classin. En ollut perillä oikein noista classeista kun aloittelin peliä niin tuli valittua tuo. Seuraava peli tulee kuitenkin pelattua ihmis- tai kääpiö warriorina niin olisi mukava jos olisi ollut edellinen rogue, olisi tullut vähän vaihtelua. Ilmeisesti kukaan ei ole täällä valinnut elfille warrioria.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Ilmeisesti kukaan ei ole täällä valinnut elfille warrioria.

Minä valitsin ja juuri siksi Alistairilla ei mitään teekään, kun se tuntuu olevan lähin kilpailija omalle hahmolle. Ja ogrenhan nyt hoitelee ihan kuka vaan, sen sijaan kaikki eivät läimäisisi golemeja selälleen kilvellä.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Ilmeisesti kukaan ei ole täällä valinnut elfille warrioria.

Minä myönnän ainakin, ja olen ollut todella tyytyväinen valintaani. (City)Elfberserker kahden käden miekalla on vain jotain niin hauskaa ja kyllä toimiikin melkoisen hyvin :p Str ja Con korkeina ja näiden lisäksi Dexterityä ja Cunningia niin toimiva hahmo ollut ainakin tähän mennessä.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Elf (City) warrior on täälläkin. Kahden käden miekoilla painaa menemään. Taistelussa olen huomannut saman kuin muutkin: Alistair ei oikein passaa joukkoon, mutta kun se on niin mukava kaveri ja keskustelussa tulee mukavia vastakkainasetteluja. ;)
 
Ylös Bottom