Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age: Origins

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Acoustic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Pelaako ketään casualilla täysipäiväisesti? Paljon miehekkäämpää kiskoa porukkaa spadduun sopivaan tahtiin ja sitten välillä tietenkin voittaa taistelun pienten vaikeuksien kautta - kun taas saada jatkuvalla syötöllä ympäri korvia ja voittaa lopulta taistelu kuin tuurilla.
Itse tuli eilen mentyä tuo A Paragon of Her Kind kokonaisuudessaan casualilla ja tänään sitten sama normaalilla. Pelasin sen aluksi casualilla, sillä
ajattelin että hankin vain nopeasti myös sen toisenkin kuningasehdokkaan tukemisesta saatavan achievementin. Koko tehtävähän siinä sitten loppujen lopuksi piti pelata, sillä lopussahan oli vielä mahdollisuus vaihtaa puolta.
Casualissa on se huono puoli, että taisteluista loppuu haaste aivan kokonaan. Ei tarvitse kuin A:ta kerran painaa ja se on siinä, loppu hoituu aika lailla itsestään. Pomotaisteluissa, sekä parissä muussa kohdassa jouduin pari potionia käyttämään. Tänään normalilla mentäessä oli aivan erilainen tunnelma taisteluissa, varsinkin pomoissa. Casualilla pelatessa katoaa kyllä mielestäni suuri osa peli-iloa. Vihoviimeisenä vaihtoehtona, kun kaikki toivo on menetetty siirtyisin vasta casualiin, mutta ei kai siinä muu auta, jos kaikki keinot on taktiikoiden ja muiden osalta käytetty.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Tuli nyt kuitenkin jatkettua normalilla, ja ai että oli mukavaa. Tuo casual taitaa todellakin olla liian helppo, vaikka varmasti siihen turvaudun kuitenkin satunnaisesti.

Tänään puhalsivat uudet tuulet: ensiksi sain istutettua kääpiölleni Blood Dragon Armorin, joka puki kammottavat näköistä soturiani loistavasti. Ehkei se sitten se sovi hentoluisille haltioille, mutta järeälle kaljamahakääpiölle kyllä. Ja vihdoin ja viimein sain Alistarille Templar Armorin. Kirsikkana kakun päälle aloin kehittämään Morriganista Arcane Warrioria.

Todella hyvä maku jäi tämänpäiväisestä DA-sessiosta näin illaksi. Seuraavaksi suntaankin Deep Roadseille vuodattamaan verta. Tuskin maltan odottaa huomista ;)
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Tuli nyt kuitenkin jatkettua normalilla, ja ai että oli mukavaa. Tuo casual taitaa todellakin olla liian helppo, vaikka varmasti siihen turvaudun kuitenkin satunnaisesti.

Sen jälkeen kun aloitin uudelleen roguella on pysynyt vaukeustaso normalilla. Taistelut jotka olivat kilpimiehellä tuskaa ja uudelleenyrittämistä ovat kaikki menneet heittämällä läpi. Pikaisesti arvioituna rogue tekee tuplasti vahinkoa eikä health putoa sen nopeampaa vaikka hitareita on huomattavasti vähemmän.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Hitto soikoon. Nyt on taas se vaihde päällä, että jokaisessa taistelussa tulee turpiin. Jokseenkin rasittavaa ja turhauttavaa raastaa voitto todella niukasti - jos edes silloin. Mietinkin tässä pitäisikö jatkaa pelaamista casualilla. Tuo jatkuva loadaaminen syö miestä ja turhauttaa muutenkin.

Pelaako ketään casualilla täysipäiväisesti? Paljon miehekkäämpää kiskoa porukkaa spadduun sopivaan tahtiin ja sitten välillä tietenkin voittaa taistelun pienten vaikeuksien kautta - kun taas saada jatkuvalla syötöllä ympäri korvia ja voittaa lopulta taistelu kuin tuurilla.

Itse olen pelaillut nyhvösti casualilla. Sen verta kortilla tuo pelaamiseen käytettävä aika nykyään, että ei ole halutusta viettää sitä tämän kaltaisessa pelissä loading-ruutua katsellen.

Yllättävästi tämä koukuttaa (eilenkin 4 tunniksi). Grafiikat on kyllä paikoin niin karuja, että oikein ihmetyttää (varsinkin metsissä). En yleensä ole grafiikkahoro, mutta luulisi, että nykypäivänä Bioware hieman parempaan pystyisi ilman suurempia ponnisteluja...jos ei tekstuurit mahdu yhdelle levylle, niin laittaisi sitten kaksi. Sehän tosin kertoo muiden osa-alueiden laadusta, kun jaksaa silti iskeä peliä tunti tunnin perään :)
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Noin 40h takana, ja kylläpä on maittanut. Taattua Bioware-laatua!

Uh ah, loppupomo tuottaa harmaita hiuksia. Kerran pääsin jo tilanteeseen, jossa voitto oli periaattessa varma, mutta boxi päätti kaatua. Kivat ja sillee.
Olisko kenelläkään vinkkejä? Välillä tuntuu sopivan haastavalta, välillä ensimmäinen uhri tulee jo 2 min sisällä aloittamisesta. Oma jannu hoitaa warrior-vastuunsa kiitettävästi Alistairin kanssa, taustalla häärivät Morrigan ja Wynne. Apuun kutsuttavat maget vielä tuohon päälle. Morrigania juoksutan ballistoilla, Wynne parantelee. Olisiko esim. oivia taktiikkavinkkejä?
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Pelaako ketään casualilla täysipäiväisesti? Paljon miehekkäämpää kiskoa porukkaa spadduun sopivaan tahtiin ja sitten välillä tietenkin voittaa taistelun pienten vaikeuksien kautta - kun taas saada jatkuvalla syötöllä ympäri korvia ja voittaa lopulta taistelu kuin tuurilla.

Myönnän, että vaihdoin jossain välissä helpommalle kun oma maagi alkoi saada pataan jatkuvasti. Huonona puolena tuossa on liiaallisen helppouden lisäksi myös se, että vihuja tuntuu tulevan selvästi vähemmän kuin normalilla. Esim hautakiviä tutkiessa ilmestyy pelkästään se revenantti (vai mikä se nyt oli?), kun normaalilla ilmestyi paljon muitakin. Tämän peluun vedän tuolla helpolla ihan noin niinkuin harjoitusmielessä. Seuraavaksi jollain hieman kestävämmällä ukolla (ja skillpointsit fiksummin käyttäen). Saa nähdä onnistuisiko vika jo vaikeammalla vai onko turha edes kuvitella moista...

Normal tasolla tylsää oli se, että perus susilauma saattaa välillä syödä koko porukan "tostanoinvaan", kun kyseessähän pitäisi olla kivenkovat mimmit ja sällit jotka pätkii kovempiakin jamppoja turpaan vaikka silmät sidottuna.

Random-ukkojen listiminen onkin paljon hauskempaa helpolla, vaikkakaan taistelusta selviäminen ei anna yhtä suurta tyydytystä kuin normalilla.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Hieno ominaisuus noissa spoilereissa on se, että sähköposti-ilmoituksessa lukee koko sisältö.
Täytyy olla tarkkana kun aukoo sähköpostia... :p
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Muuten, tekeekös noilla timanteilla ynnä muilla arvokivillä yhtään mitään? Vai voiko armottomasti myydä pois.. Eipä sillä että rahanpuutetta olisi.

Ja toisekseen, vihut eivät taida missään spawnata uudestaan? Aiemmin totesin paikasta toiseen kartalla matkaamisen hyväksi tavaksi päästä tappelemaan kun se niitä satunnaisia taistoja heitti, mutta eipä enää pääse niinkään tappelemaan kun ainoat satunnaishäppeningit mitä tuolla tulee vastaan on kääpiökaupustelijat.
Onko Mass Effectissäkin tämä vihut ei spawnaa -systeemi? Tykkäisin jos olis loputtomasti tapettavaa, mutta onhan tää ainakin realistisempi systeemi..
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Noh niin...Maagilla aloin nyt pelaamaan, tarkoituksena kokeilla tuota GodModea(ArcaneWarrior/BloodMage). Maagi on jo muutenkin helvetin OP verrattuna muihin classeihin, ni saas nähdä mitä tuostakin seuraa:D
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Normal tasolla tylsää oli se, että perus susilauma saattaa välillä syödä koko porukan "tostanoinvaan", kun kyseessähän pitäisi olla kivenkovat mimmit ja sällit jotka pätkii kovempiakin jamppoja turpaan vaikka silmät sidottuna.

Sinä sen sanoit! Siis tätä samaa asiaa olen usein pyöritellyt mielessäni. Se ottaa niin päähän, kun häviää monta kertaa putkeen tietylle vihujoukolle. Minähän se Grey Warden tässä olen eivätkä he? Muttajoo, tätä asiaa nyt on suht' turha pyöritellä mielessä, pelihän tämä on ja tarkoituksella haastava.

Sitten pientä Deep Roads- spoileria:
Kaksi kömpelöä ja hidasta kääpiötä ei todellakaan jammaa niin kuin olin toivonut. Oghrenin, Morriganin ja Wynnen kanssa lähti Deep Roadseille vuodattamaan verta. Ihan kohtuullisen hyvin homma on toiminut; kiitos maagien. Yhdestä lihavasta kahden käden aseisiin erikoistuneesta kääpiöstä riittää paljon hupia, jos rinnalla taistelee toinen nopea, ketterä sekä ventterä soturi kuten Alistar. Mutta kun... ehh. Kaksi kääpiötä ovat kuin kivigolemit, kömpelöitä ja helppo saartaa. Tekisi mieli ottaa Zornille miekka/kilpi- setti mutta kun olen niin hemmetisti kehittänyt noita 2k-skilssejä, ja jättänyt ase/kilpi- taidot varjoon.
Nyt ei auta todeta muuta kuin: näillä mennään.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Jos jo susilauma saa partyn kumoon, on syytä miettiä hahmovalintojaan.

Normaali vaikeustasolla bosseissa on sentään jotain haastetta, mutta muuten juuri ei.

Kannattaisi myös miettiä jotain Crowd Controllia, jos on liikaa vihuja temmeltämässä.

Eikä ne maagitkaan niin OP ole kun templarit ja stunnit tulevat niskaan.

Oma hahmoni toimii omassa partyssä tankkina, 450hp tällähetkellä.

Useimmiten ottaa 5-15dmg/vihun lyönti, bosseissa nyt enemmän tietenkin.

Tämä normaalilla siis.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Baldur´s Gate II kuuluu ehdottomasti omalla listallani sinne maailman parhaimpien pelien joukkoon, joten odotukset ovat kovat! Pystyykö pelejä vertaamaan toisiinsa millään tavalla, vai onko kyseessä kaksi melko erilaista pelikokemusta uskomatonta imuvoimaa lukuunottamatta?
Jos peli yltää lähelle Baldurin portin menoa, niin taitaa MW2:n joutaa kuukaudeksi kaverille lainaan:p
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Baldur´s Gate II kuuluu ehdottomasti omalla listallani sinne maailman parhaimpien pelien joukkoon, joten odotukset ovat kovat! Pystyykö pelejä vertaamaan toisiinsa millään tavalla, vai onko kyseessä kaksi melko erilaista pelikokemusta uskomatonta imuvoimaa lukuunottamatta?

No pelillisesti Dragon Age ei kauas jää Baldureista. Pelihän tomii tiimipohjaisesti niin kuin Baldurit. Dialogia riittää yllin kyllin niin kuin old schooleille uskollisissa roolipeleissä pitääkin olla. Myös taisteleminen noudattaa samaa perinteistä kaavaa, kohdista hyökkäys ja hahmo taistelee itsestään. Erikoisiskut ja loitsut ovat myös vapaasti päätettävissä, ja ne saa kätetävämmin quick sloteista, joita on kaiken kaikkiaan 6kpl (eli X, Y, B + takaliipasin pohjassa toiset 3kpl). Pelin hienous piilee kuitenkin taktiikoiden luomisessa, joka on erittäin syventävää ja aikaa vievää puuhaa jos haluaa luoda toimia taktiikoita tilanteeseen kuin tilanteeseen. Voit siis luoda tietokoneelle selvän metodin miten toimia NPC-ryhmäläistesi kanssa.

Yksittäisiä aseskilssejä lukuun ottamatta (niitähän ei ole) Dragon Agessa on kaikin puolin monipuolisempi kehittämisjärjestelmä kuin Balduissa. Oman hahmon luominenkin on hyvin samantyylistä kuin edeltäjissään, mutta mukana on mahdollisuus muokata melko tarkoin hahmon ulkonäköä (yllätys).

Tarina ja juonenkuljetus on todella koukuttava. Dragon Agessa on varmasti paljon imua roolipelaajille ja mikseipä myös muille pelaajille. Monipulisuus ja koukuttava tarina ovat ehdottomasti DA:n valttikortit. Ja pelattavaa todellakin löytyy.

Jos Bäldut siis iskivät lujaa, uskon että Dragon Age iskee vähintäänkin samalla voimalla.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Jos Bäldut siis iskivät lujaa, uskon että Dragon Age iskee vähintäänkin samalla voimalla.

Kiitoksia miehelle hyvästä tekstistä! Tämän pelin aloituskohdalle onkin sitten varattava vähintään sellainen kuuden tunnin pelisessio ja luvassa taitaa olla vähäunisia öitä tämän pelin vuoksi. Toisaalta Baldurin pelaamisesta on jo vuosi jos toinenkin (prkl 8 vuotta taitaa jo olla vierähtänyt), joten saattaa fiilikset olla erilaiset. Teikäläisen, ja muidenkin tämän ketjun osallistujien sanojen rohkaisemana uskaltaa kuitenkin odottaa huikeita pelihetkiä!
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Noh niin...Maagilla aloin nyt pelaamaan, tarkoituksena kokeilla tuota GodModea(ArcaneWarrior/BloodMage). Maagi on jo muutenkin helvetin OP verrattuna muihin classeihin, ni saas nähdä mitä tuostakin seuraa:D

Mitenkäs tuon Arcane Warriorin kanssa, kandeeko magen laittaa strenghtiin ja dexterityyn paljonkin pojoja, jos tuolle tielle aikoo?

EDIT: Hyvä guide löytyi gamefaqsista: http://www.gamefaqs.com/computer/doswin/file/950918/58247

Silti! Kommenttia, kommenttia!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Lopputekstit rullaa ruudulla. Tänään piti mennä aikaisin nukkumaan, tai siis eilen :D
Siitä onkin jo aikaa kun joku peli on pitänyt näin hyvin otteessaan...
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Mitenkäs tuon Arcane Warriorin kanssa, kandeeko magen laittaa strenghtiin ja dexterityyn paljonkin pojoja, jos tuolle tielle aikoo?

EDIT: Hyvä guide löytyi gamefaqsista: GameFAQs: Dragon Age: Origins (X360) Arcane Warrior Guide by Sajber

Silti! Kommenttia, kommenttia!

Arcane Warriorilla Magic=Strenght, kiitos tuon ensimmäisen AW-talentin. Tuo dexterity onkin hieman kinkkisempi... Ainakin oma lvl8 AW näyttäisi huitovan tyhjää vähän liiankin paljon, mutta tuokin tulee kuulemma muuttumaan ylemmillä tasoilla. Harmittaa vaan kun tuolla AW:lla ei ole pahemmin manaa casteja varten (suurin osa manasta on "varattuna" noille passiivisille taidoille, kuten rock armor jne...)

Taistelutkin ovat ikävän yksinkertaisia, kun suurin osa ajasta mennään pelkällä auto-attackilla. Loitsujenkaan heitto ei oikein onnistu ase kädessä, vaan hahmo laittaa aseet selkään castin ajaksi, joka hidastaa toimintaa ikävästi. Toki joitakin spellejä (esim. Heal) voi heitellä ilman mitään häiriötä.

Jospa sitä speccaisi takaisin ihan normi maagiksi ja kokeilisi myöhemmillä leveleillä ArcaneWarrioria uudestaan:(
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Arcane Warriorilla Magic=Strenght, kiitos tuon ensimmäisen AW-talentin. Tuo dexterity onkin hieman kinkkisempi... Ainakin oma lvl8 AW näyttäisi huitovan tyhjää vähän liiankin paljon, mutta tuokin tulee kuulemma muuttumaan ylemmillä tasoilla. Harmittaa vaan kun tuolla AW:lla ei ole pahemmin manaa casteja varten (suurin osa manasta on "varattuna" noille passiivisille taidoille, kuten rock armor jne...)

Taistelutkin ovat ikävän yksinkertaisia, kun suurin osa ajasta mennään pelkällä auto-attackilla. Loitsujenkaan heitto ei oikein onnistu ase kädessä, vaan hahmo laittaa aseet selkään castin ajaksi, joka hidastaa toimintaa ikävästi. Toki joitakin spellejä (esim. Heal) voi heitellä ilman mitään häiriötä.

Jospa sitä speccaisi takaisin ihan normi maagiksi ja kokeilisi myöhemmillä leveleillä ArcaneWarrioria uudestaan:(

Joo, tuo AW tuntuu kyllä lievältä pettymykseltä. Ei sillä, että olisi lähtökohtaisesti paska specialization. Ei ehkä vaan sovi omaan pelityyliin. Juuri nuo samat asiat harmittaa; ei manaa casteihin, auto-attack all the way, dexterityn kanssa kamppailu ja niin edelleen. No, jospa sitä vielä malttaisi tuon kanssa, loppua kohden tuo kuitenkin paranee(?).
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Eilen huomasin, että tuo Maagi on loppujen lopuksi melkoisen gangsta-hahmoluokka. Meinaan mokomalla loitsumiehellä voi ilotikun heiluttelemisen lisäksi käyttää ihan miekkaa ja kilpeäkin, joka luonnollisesti tekee hahmosta todella hyödyllisen. Raskasta Armoriakin voi pitää hilpeästi päällä.

Tietysti Warrior-pohjaiset erityiskyvyt ovat evättyjä taikasauvan heiluttelijalta, mutta sepä ei juuri haittaa, sillä erikoisloitsuja voi tietääkseni tehdä myös miekka kädessä. Tämä pelikerta muuttuikin täten melko mielenkiintoiseksi. :)

Veikkaisin kuitenkin, ettei tuota iloa miekalla tai haarniskalla riitä kovinkaan pitkään. Taikaskilssejä kohentavat kaavut ovat loppupeleissä hyödyllisempiä kuin raskaat panssarit. Ja kun tuota taistelutaitoa ei ole, niin eipä siitä miekasta oikeastaan mitään hyötyä kauaa ole (viholliset vaikenevat jne.)

Olen nyt katsellut melko pitkään kaverini sessiota maagilla, ja ehdottomasti tuo taikominen on tyypin alaa. Strenghtiä ei kannata nostaa missään nimessä kuin max. 23-24. IMO.
 
Ylös Bottom