Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age: Origins

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Acoustic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Normal tasolla tylsää oli se, että perus susilauma saattaa välillä syödä koko porukan "tostanoinvaan", kun kyseessähän pitäisi olla kivenkovat mimmit ja sällit jotka pätkii kovempiakin jamppoja turpaan vaikka silmät sidottuna.

Sinä sen sanoit! Siis tätä samaa asiaa olen usein pyöritellyt mielessäni. Se ottaa niin päähän, kun häviää monta kertaa putkeen tietylle vihujoukolle. Minähän se Grey Warden tässä olen eivätkä he? Muttajoo, tätä asiaa nyt on suht' turha pyöritellä mielessä, pelihän tämä on ja tarkoituksella haastava.

Sitten pientä Deep Roads- spoileria:
Kaksi kömpelöä ja hidasta kääpiötä ei todellakaan jammaa niin kuin olin toivonut. Oghrenin, Morriganin ja Wynnen kanssa lähti Deep Roadseille vuodattamaan verta. Ihan kohtuullisen hyvin homma on toiminut; kiitos maagien. Yhdestä lihavasta kahden käden aseisiin erikoistuneesta kääpiöstä riittää paljon hupia, jos rinnalla taistelee toinen nopea, ketterä sekä ventterä soturi kuten Alistar. Mutta kun... ehh. Kaksi kääpiötä ovat kuin kivigolemit, kömpelöitä ja helppo saartaa. Tekisi mieli ottaa Zornille miekka/kilpi- setti mutta kun olen niin hemmetisti kehittänyt noita 2k-skilssejä, ja jättänyt ase/kilpi- taidot varjoon.
Nyt ei auta todeta muuta kuin: näillä mennään.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Jos jo susilauma saa partyn kumoon, on syytä miettiä hahmovalintojaan.

Normaali vaikeustasolla bosseissa on sentään jotain haastetta, mutta muuten juuri ei.

Kannattaisi myös miettiä jotain Crowd Controllia, jos on liikaa vihuja temmeltämässä.

Eikä ne maagitkaan niin OP ole kun templarit ja stunnit tulevat niskaan.

Oma hahmoni toimii omassa partyssä tankkina, 450hp tällähetkellä.

Useimmiten ottaa 5-15dmg/vihun lyönti, bosseissa nyt enemmän tietenkin.

Tämä normaalilla siis.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Baldur´s Gate II kuuluu ehdottomasti omalla listallani sinne maailman parhaimpien pelien joukkoon, joten odotukset ovat kovat! Pystyykö pelejä vertaamaan toisiinsa millään tavalla, vai onko kyseessä kaksi melko erilaista pelikokemusta uskomatonta imuvoimaa lukuunottamatta?
Jos peli yltää lähelle Baldurin portin menoa, niin taitaa MW2:n joutaa kuukaudeksi kaverille lainaan:p
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Baldur´s Gate II kuuluu ehdottomasti omalla listallani sinne maailman parhaimpien pelien joukkoon, joten odotukset ovat kovat! Pystyykö pelejä vertaamaan toisiinsa millään tavalla, vai onko kyseessä kaksi melko erilaista pelikokemusta uskomatonta imuvoimaa lukuunottamatta?
Jos peli yltää lähelle Baldurin portin menoa, niin taitaa MW2:n joutaa kuukaudeksi kaverille lainaan:p

Kyseessä on BioWaren mukaan täysi henkinen jatko-osa Baldur's Gatelle, joten uskoisin, että kyseessä on täten samanlainen kokemus.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Baldur´s Gate II kuuluu ehdottomasti omalla listallani sinne maailman parhaimpien pelien joukkoon, joten odotukset ovat kovat! Pystyykö pelejä vertaamaan toisiinsa millään tavalla, vai onko kyseessä kaksi melko erilaista pelikokemusta uskomatonta imuvoimaa lukuunottamatta?

No pelillisesti Dragon Age ei kauas jää Baldureista. Pelihän tomii tiimipohjaisesti niin kuin Baldurit. Dialogia riittää yllin kyllin niin kuin old schooleille uskollisissa roolipeleissä pitääkin olla. Myös taisteleminen noudattaa samaa perinteistä kaavaa, kohdista hyökkäys ja hahmo taistelee itsestään. Erikoisiskut ja loitsut ovat myös vapaasti päätettävissä, ja ne saa kätetävämmin quick sloteista, joita on kaiken kaikkiaan 6kpl (eli X, Y, B + takaliipasin pohjassa toiset 3kpl). Pelin hienous piilee kuitenkin taktiikoiden luomisessa, joka on erittäin syventävää ja aikaa vievää puuhaa jos haluaa luoda toimia taktiikoita tilanteeseen kuin tilanteeseen. Voit siis luoda tietokoneelle selvän metodin miten toimia NPC-ryhmäläistesi kanssa.

Yksittäisiä aseskilssejä lukuun ottamatta (niitähän ei ole) Dragon Agessa on kaikin puolin monipuolisempi kehittämisjärjestelmä kuin Balduissa. Oman hahmon luominenkin on hyvin samantyylistä kuin edeltäjissään, mutta mukana on mahdollisuus muokata melko tarkoin hahmon ulkonäköä (yllätys).

Tarina ja juonenkuljetus on todella koukuttava. Dragon Agessa on varmasti paljon imua roolipelaajille ja mikseipä myös muille pelaajille. Monipulisuus ja koukuttava tarina ovat ehdottomasti DA:n valttikortit. Ja pelattavaa todellakin löytyy.

Jos Bäldut siis iskivät lujaa, uskon että Dragon Age iskee vähintäänkin samalla voimalla.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Jos Bäldut siis iskivät lujaa, uskon että Dragon Age iskee vähintäänkin samalla voimalla.

Kiitoksia miehelle hyvästä tekstistä! Tämän pelin aloituskohdalle onkin sitten varattava vähintään sellainen kuuden tunnin pelisessio ja luvassa taitaa olla vähäunisia öitä tämän pelin vuoksi. Toisaalta Baldurin pelaamisesta on jo vuosi jos toinenkin (prkl 8 vuotta taitaa jo olla vierähtänyt), joten saattaa fiilikset olla erilaiset. Teikäläisen, ja muidenkin tämän ketjun osallistujien sanojen rohkaisemana uskaltaa kuitenkin odottaa huikeita pelihetkiä!
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Noh niin...Maagilla aloin nyt pelaamaan, tarkoituksena kokeilla tuota GodModea(ArcaneWarrior/BloodMage). Maagi on jo muutenkin helvetin OP verrattuna muihin classeihin, ni saas nähdä mitä tuostakin seuraa:D

Mitenkäs tuon Arcane Warriorin kanssa, kandeeko magen laittaa strenghtiin ja dexterityyn paljonkin pojoja, jos tuolle tielle aikoo?

EDIT: Hyvä guide löytyi gamefaqsista: http://www.gamefaqs.com/computer/doswin/file/950918/58247

Silti! Kommenttia, kommenttia!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Lopputekstit rullaa ruudulla. Tänään piti mennä aikaisin nukkumaan, tai siis eilen :D
Siitä onkin jo aikaa kun joku peli on pitänyt näin hyvin otteessaan...
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Aloittelin tuossa eilen pelaamaan sitten maagilla, ja Origin storyssa ilmeni varsin harmillinen seikka:
Ilkeää spoileria Magen Origin Storysta ja sen lopusta.
Meikäläinenhän ei badass-maailmanpelastajamaagina kyllä kauaa missään vankilatornissa homehdu, joten pyrin sitten karkuun sieltä, sen sijaan että olisin kiltisti totellut esimiehiä ja Temppeliherroja. Eihän tuosta sitten kuitenkaan tullut mitään, joka otti vähän pannuun. Ei tällaiset Grey Warden- Archdemonin teurastajat kuuntele mitään vanhaa pappaa, joka käskee tottelemaan Chantrya!
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

^Mutta sä et ookaan vielä Grey Warden siinä vaiheessa. ;)

Aivan totta! Olin vielä vähän höyryissä viime maailmanpelastuksesta, näköjään. :D

E: Kyllähän tuo silti syö vähän vähemmänkin merkittävää heppua, kun tuolla tavalla lukitaan pois ihmisten silmistä. Vastustan. Ja kuten Rampe&Naukkis tietää:
Saman tienhän voisivat pidättää raiskauksesta, onhan siihenkin vehkeet! :p
Spoilerissa modesetien haravaan varmasti tarttuva vitsi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Mitenkäs tuon Arcane Warriorin kanssa, kandeeko magen laittaa strenghtiin ja dexterityyn paljonkin pojoja, jos tuolle tielle aikoo?

EDIT: Hyvä guide löytyi gamefaqsista: GameFAQs: Dragon Age: Origins (X360) Arcane Warrior Guide by Sajber

Silti! Kommenttia, kommenttia!

Arcane Warriorilla Magic=Strenght, kiitos tuon ensimmäisen AW-talentin. Tuo dexterity onkin hieman kinkkisempi... Ainakin oma lvl8 AW näyttäisi huitovan tyhjää vähän liiankin paljon, mutta tuokin tulee kuulemma muuttumaan ylemmillä tasoilla. Harmittaa vaan kun tuolla AW:lla ei ole pahemmin manaa casteja varten (suurin osa manasta on "varattuna" noille passiivisille taidoille, kuten rock armor jne...)

Taistelutkin ovat ikävän yksinkertaisia, kun suurin osa ajasta mennään pelkällä auto-attackilla. Loitsujenkaan heitto ei oikein onnistu ase kädessä, vaan hahmo laittaa aseet selkään castin ajaksi, joka hidastaa toimintaa ikävästi. Toki joitakin spellejä (esim. Heal) voi heitellä ilman mitään häiriötä.

Jospa sitä speccaisi takaisin ihan normi maagiksi ja kokeilisi myöhemmillä leveleillä ArcaneWarrioria uudestaan:(
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Arcane Warriorilla Magic=Strenght, kiitos tuon ensimmäisen AW-talentin. Tuo dexterity onkin hieman kinkkisempi... Ainakin oma lvl8 AW näyttäisi huitovan tyhjää vähän liiankin paljon, mutta tuokin tulee kuulemma muuttumaan ylemmillä tasoilla. Harmittaa vaan kun tuolla AW:lla ei ole pahemmin manaa casteja varten (suurin osa manasta on "varattuna" noille passiivisille taidoille, kuten rock armor jne...)

Taistelutkin ovat ikävän yksinkertaisia, kun suurin osa ajasta mennään pelkällä auto-attackilla. Loitsujenkaan heitto ei oikein onnistu ase kädessä, vaan hahmo laittaa aseet selkään castin ajaksi, joka hidastaa toimintaa ikävästi. Toki joitakin spellejä (esim. Heal) voi heitellä ilman mitään häiriötä.

Jospa sitä speccaisi takaisin ihan normi maagiksi ja kokeilisi myöhemmillä leveleillä ArcaneWarrioria uudestaan:(

Joo, tuo AW tuntuu kyllä lievältä pettymykseltä. Ei sillä, että olisi lähtökohtaisesti paska specialization. Ei ehkä vaan sovi omaan pelityyliin. Juuri nuo samat asiat harmittaa; ei manaa casteihin, auto-attack all the way, dexterityn kanssa kamppailu ja niin edelleen. No, jospa sitä vielä malttaisi tuon kanssa, loppua kohden tuo kuitenkin paranee(?).
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Eilen huomasin, että tuo Maagi on loppujen lopuksi melkoisen gangsta-hahmoluokka. Meinaan mokomalla loitsumiehellä voi ilotikun heiluttelemisen lisäksi käyttää ihan miekkaa ja kilpeäkin, joka luonnollisesti tekee hahmosta todella hyödyllisen. Raskasta Armoriakin voi pitää hilpeästi päällä.

Tietysti Warrior-pohjaiset erityiskyvyt ovat evättyjä taikasauvan heiluttelijalta, mutta sepä ei juuri haittaa, sillä erikoisloitsuja voi tietääkseni tehdä myös miekka kädessä. Tämä pelikerta muuttuikin täten melko mielenkiintoiseksi. :)
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Eilen huomasin, että tuo Maagi on loppujen lopuksi melkoisen gangsta-hahmoluokka. Meinaan mokomalla loitsumiehellä voi ilotikun heiluttelemisen lisäksi käyttää ihan miekkaa ja kilpeäkin, joka luonnollisesti tekee hahmosta todella hyödyllisen. Raskasta Armoriakin voi pitää hilpeästi päällä.

Tietysti Warrior-pohjaiset erityiskyvyt ovat evättyjä taikasauvan heiluttelijalta, mutta sepä ei juuri haittaa, sillä erikoisloitsuja voi tietääkseni tehdä myös miekka kädessä. Tämä pelikerta muuttuikin täten melko mielenkiintoiseksi. :)

Veikkaisin kuitenkin, ettei tuota iloa miekalla tai haarniskalla riitä kovinkaan pitkään. Taikaskilssejä kohentavat kaavut ovat loppupeleissä hyödyllisempiä kuin raskaat panssarit. Ja kun tuota taistelutaitoa ei ole, niin eipä siitä miekasta oikeastaan mitään hyötyä kauaa ole (viholliset vaikenevat jne.)

Olen nyt katsellut melko pitkään kaverini sessiota maagilla, ja ehdottomasti tuo taikominen on tyypin alaa. Strenghtiä ei kannata nostaa missään nimessä kuin max. 23-24. IMO.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Veikkaisin kuitenkin, ettei tuota iloa miekalla tai haarniskalla riitä kovinkaan pitkään. Taikaskilssejä kohentavat kaavut ovat loppupeleissä hyödyllisempiä kuin raskaat panssarit. Ja kun tuota taistelutaitoa ei ole, niin eipä siitä miekasta oikeastaan mitään hyötyä kauaa ole (viholliset vaikenevat jne.)

Olen nyt katsellut melko pitkään kaverini sessiota maagilla, ja ehdottomasti tuo taikominen on tyypin alaa. Strenghtiä ei kannata nostaa missään nimessä kuin max. 23-24. IMO.

...Mutta aina ei pidäkään ajatella teknisesti, sillä onhan se huomattavissa määrin körmympää taikoa sadan kilon panssari päällä ja miekka kädessä, kuin oksankarahkan ja yöpaidan kanssa. :p
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Oman maagini kanssa pysyin ihan kaavuissa ja tikuissa. Varsinkin kun säästin johonkin 100 kultaa maksavaan reaper kaapuun ja sitten löyty vielä hyvä tikku niin en muuta tarvinnu.

Muutenkin tikuilla maagi osuu aina ellei ole kyseessä kovemman luokan vihu jolla on joku deflect taito jolloinka maagi osuu noin 97% varmuudella.

Kumpi on parempi? Maagi str 15 huitoo miekalla ja ei saa mitään aikaiseksi, vaiko maagi jolla on magic jossain 40 tienoilla ja ampuu ilotikullaan jääpalloja jotka eivät koskaan mene ohi? Varsinkin loppupuolella yksi pikkupallo teki jotain 35 pistettä vahinkoa ja niitä lensi aika hyvään tahtiin.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Kumpi on parempi? Maagi str 15 huitoo miekalla ja ei saa mitään aikaiseksi, vaiko maagi jolla on magic jossain 40 tienoilla ja ampuu ilotikullaan jääpalloja jotka eivät koskaan mene ohi? Varsinkin loppupuolella yksi pikkupallo teki jotain 35 pistettä vahinkoa ja niitä lensi aika hyvään tahtiin.

Tuossa tiivistitkin kaiken mitä tarkoitin.

Huomasin muuten että tulee nykyään pelattua 80-90% kaikista taisteluista maageilla. Tuntuu siltä, että nuo lähitaistelijat hoitavat hommansa hyvin, mutta maageille ei pysty yksinkertaisesti luomaan täydellistä toimintasuunnitelmaa. Tai ehkä pystyy, mutta itse pelaan niin vaistonvaraisesti ja toimintoni riippuvat yleisesti tilanteesta kuten potioneiden määrästä, että parasta vain hoitaa homma tilanteesta riippuen omakätisesti.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Huomasin muuten että tulee nykyään pelattua 80-90% kaikista taisteluista maageilla. Tuntuu siltä, että nuo lähitaistelijat hoitavat hommansa hyvin, mutta maageille ei pysty yksinkertaisesti luomaan täydellistä toimintasuunnitelmaa.

Itse olen huomannut saman asian. Tai taktiikan luontikin onnistuu, mutta jostain syystä maagi ei vaikuta toteuttavan sitä oikein. Taistelut ovat empiirisen tutkimukseni perusteella noin 36 % helpompia, kun itse ohjastaa maagia. Tietokone tunnustaa onnistuvan ainakin roguen ohjailussa lähes moitteettomasti, joten hieman ihmetyttää.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Nyt kyllä pilaatte ihan kaiken huvin. Mun maaki vetää miekalla vaikka turpaansa sais. :(
 
Ylös Bottom