Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age: Origins

Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Pitäisikö aktiivinen tehtävä näkyä kartalla keltaisena paikkana? Meinaan kun merkkaan jonkun tehtävän aktiiviseksi niin mitään ei tapahdu. Kartalla näkyy aina keltaisena se kylä mistä shale löytyi, vaikka olen tehtävän suorittanut. Onko tässä joku bugi vai kädetänkö.

Pari bugia on tullut vastaan ja häiritsevin ehdottamasti se ettei peli menekkään pauselle kun aktivoi valikkoympyrän vaan sitten kun kyseisen valikon sulkee. Eli päinvastoin kuin sen pitäisi mennä.

Mutta yli 30 tuntia takana ja hyvin olen viihtynyt, vaikka olen aika nirso pelien suhteen. Jotkut jutut vähän häiritsevät kuten se ettei taistelussa pysty komentamaan tyyppiä paikkaan x. Nyt ne joko juoksevat vihollisen perässä minne sattuu tai sitten jököttävät paikoillaan. Inventaarion käyttö on myös kohtuu kömpelöä ja pelissä voisi olla paikkoja mihin voisi varastoida tavaroita. Itse kun en tajunnut pelin alkuvaiheissa ostaa backpackeja niin nyt myöhemmin niitä ei tunnu oikein saavan mistään.

Miten tärkeä toi dexterity on warriorille? Sehän parantaa osumatarkkuutta ainakin, mutta niin tekee strengthikin. Eli kompensoiko iso strength dexterityä?

Benefits of Strength
- Increases damage from all weapons except crossbows and staves.
- Increases attack score in melee combat by 0.5 for each point purchased.
- Prerequisite for most weapon talents and higher-level armor and weapons.
- Contributes to physical resistance and intimidation.

Benefits of Dexterity
- Increases attack score in melee combat by 0.5 for each point purchased.
- Increases attack score in ranged combat by 1 for each point purchased.
- Increases damage from piercing weapons.
- Prerequisite for some weapon talents.
- Contributes for physical resistance..

Itse panostaisin strenghtiin jos käyttää painavia haarniskoita ja kahdenkäden aseita ja dexiin taas jos käyttää vaikka kahta asetta.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Niinpä. Mutta jos vakavia ollaan niin Jacksonin sijaan hommaan pitäisi ehdottomasti palkata joku Hollywood-konkari joka tuntee pelibisneksen. Kuten vaikka Uwe Boll!

Jep. Uwe ohjaajan penkille ja sassiin! Heh :p

Mutta niin siis, ihan sen vuoksi mielestäni ei kannattaisi valkokankaille tulla, koska riskinä saattaisi olla täydellinen LOTR-kopio. On totta, että fantasia on melko samanlaista, koska siitä on revitty kaikki mahdollinen irti. Kannattaa kuitenkin muistaa, että DA:ssa on paljon sellaista, mitä muissa fantasiahakkeluksissa ei ole. Pelkäänpä, että se uniikki kokonaisuus pilattaisiin elokuvalla.

Jos tässä aletaan tosissaan ohjaajaa miettimään, niin Guillermo del Toro olisi oma suosikkini. Jäbähän tekee Hobitteja tällä hetkellä, mutta se ei olekaan syynä valintaani. Uskon että hän osaisi ymmärtää Dragon Agea oikealla tavalla, ja osaisi tehdä Dragon Agesta todellisen paketin: toimintaa, draamaa, mustaa huumoria sekä romantiikkaa. Hobittikin on niin kliseinen fantasiapuuro, ettei siltä voi odottaa mitään mikä olisi verrattavissa DA:een.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Pitäisikö aktiivinen tehtävä näkyä kartalla keltaisena paikkana? Meinaan kun merkkaan jonkun tehtävän aktiiviseksi niin mitään ei tapahdu. Kartalla näkyy aina keltaisena se kylä mistä shale löytyi, vaikka olen tehtävän suorittanut. Onko tässä joku bugi vai kädetänkö.

Pari bugia on tullut vastaan ja häiritsevin ehdottamasti se ettei peli menekkään pauselle kun aktivoi valikkoympyrän vaan sitten kun kyseisen valikon sulkee. Eli päinvastoin kuin sen pitäisi mennä.

Mutta yli 30 tuntia takana ja hyvin olen viihtynyt, vaikka olen aika nirso pelien suhteen. Jotkut jutut vähän häiritsevät kuten se ettei taistelussa pysty komentamaan tyyppiä paikkaan x. Nyt ne joko juoksevat vihollisen perässä minne sattuu tai sitten jököttävät paikoillaan. Inventaarion käyttö on myös kohtuu kömpelöä ja pelissä voisi olla paikkoja mihin voisi varastoida tavaroita. Itse kun en tajunnut pelin alkuvaiheissa ostaa backpackeja niin nyt myöhemmin niitä ei tunnu oikein saavan mistään.



Benefits of Strength
- Increases damage from all weapons except crossbows and staves.
- Increases attack score in melee combat by 0.5 for each point purchased.
- Prerequisite for most weapon talents and higher-level armor and weapons.
- Contributes to physical resistance and intimidation.

Benefits of Dexterity
- Increases attack score in melee combat by 0.5 for each point purchased.
- Increases attack score in ranged combat by 1 for each point purchased.
- Increases damage from piercing weapons.
- Prerequisite for some weapon talents.
- Contributes for physical resistance..

Itse panostaisin strenghtiin jos käyttää painavia haarniskoita ja kahdenkäden aseita ja dexiin taas jos käyttää vaikka kahta asetta.

Itse panostan paljonkin Dexiin ja Strengthiin. Käytän Dual Weaponseja sekä Heavy Armoreita. Tähän mennessä ei ole ollut Normal vaikeusasteella vaikeata ollenkaan. Tekee sen verran hyvää vauhtia damagea sekä kestää kuritustakin huolellisesti. Sitten vaan Maget pistää healia ja meno jatkuu.

Tähän vielä spoili tuosta:
Mountain Topilla tuli High Dragon hakattua kyseisellä hahmolla suhteellisen ongelmitta, Stun Runet kummassakin aseessa ja sillä leipoi turpaan jo tasolla 16. Oli siltikin erittäin näyttävä taistelu.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Mä olen huomannut sen, että Rogue kahdella aseella on kaikista ylivoimaisin hahmo etenkin pelin alussa. Tämä on ainakin oma mielipiteeni, näin kaikkiin kolmeen hahmoluokkaan tutustuneena. Maagi on aika tasaista pullaa koko pelin ajan, mutta Warrior alkaa nousemaan todelliseen rooliinsa vasta myöhemmillä tasoilla. Tästä esimerkkinä oma 6LVL-Warriorini, joka missaa kovalla kädellä TH-miekalla. Sanotaanko, että oikein kehitettynä typystä alkaa hioutumaan todellista soturia vasta siinä 10 tasolla.

Kovin jaksavat tuolla PS3-ketjussa valittaa tuosta grafiikasta. Huoh.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Mä olen huomannut sen, että Rogue kahdella aseella on kaikista ylivoimaisin hahmo etenkin pelin alussa. Tämä on ainakin oma mielipiteeni, näin kaikkiin kolmeen hahmoluokkaan tutustuneena. Maagi on aika tasaista pullaa koko pelin ajan, mutta Warrior alkaa nousemaan todelliseen rooliinsa vasta myöhemmillä tasoilla. Tästä esimerkkinä oma 6LVL-Warriorini, joka missaa kovalla kädellä TH-miekalla. Sanotaanko, että oikein kehitettynä typystä alkaa hioutumaan todellista soturia vasta siinä 10 tasolla.

Kovin jaksavat tuolla PS3-ketjussa valittaa tuosta grafiikasta. Huoh.

Tuosta Rogue + dual weapon olen samaa mieltä. Taistelu on myös kaikista hauskinta juuri näin.
Maagi oli epäilemättä huono valinta ensimmäiseksi läpipeluuksi, mutta toisaaltaan nyt jaksaa kiinnostua taistelusta paljon paremmin.

Ja tuohon graffoista nillittämiseen:
Ehkä se kertoo jotain pelaajista, jos kerta XO:lla on huonommat graffat, mutta juurikaan kukaan ei siitä valita vaan keskittyvät olennaiseen :D
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Minulla on kanssa rogue + dual weapons peluussa ja paremmin se vihuja niittää kuin saman partyn pumpattu taistelija. Minusta taas noi maagit vaikuttavat vähän liian voimakkailta. Loitsut tekevät paljon vahinkoa ja kun on muissa ropeissa tottunut siihen, että maagi tapahtaa melkein ensimmäisestä miekan iskusta niin tässä ne kestää iskuja vaikka millä mitalla.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Pelasinpa pelin läpi. Olipa helppo. Kun pelin puolesta välistä saa aivan ylivoimaiset kamat ja voit alkaa marssia ympäriinsä vaikka ilman kavereita kun kahta asetta heiluttava ylivoimainen rogue ei ota osumaa juuri mistään tai keltään ja regen-sormus tuo hiparit takaisin aina sillä välin kun vihut hutkivat ohi.

Myöskin hulvaton määrä bugeja vähän söi pelikokemusta, varsinkin savefilejen solmuun meneminen jyysti.

Ja loppu...
...taistelu aivan liian helppo ja pitkä. Jätin äijän ampumaan jouskalla sitä hiton lohnaria ja kävin kaupassa, tullessani takaisin se oli vieläkin elossa. Oisi varmaan pitänyt tehdä jokin maagi tms.

Mutta kaikesta tuosta huolimatta ihan loistava peli. Bioware osaa kyllä tehdä pelinsä, sattui juuri siihen kun olin jossain sikaflunssassa niin sai pelata melkein putkeen läpi kun uloskaan ei voinut mennä. Jokin 40h upposi.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Edelliseen loppukahinaan liittyen:
Jos loppuloharia roiskii esim ballistalla jatkuvalla syötöllä niin sitä saa hakata kauan. Osuma meinaan aloittaa animaation "tuskan karjaisusta" vaikka energiat olisikin jo nollassa ja uusi osuma tekee taas saman. täytyy siis keskeyttää räiskiminen hetkeksi jos on niin kaukana ettei vihun energiapalkki ole näkyvissä.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Kovin jaksavat tuolla PS3-ketjussa valittaa tuosta grafiikasta. Huoh.

Samaa vininää kuuli ylettömästi myös Operation Flashpoint: Dragon Risingin kohdalla. Joka oli sentään yksi vuoden komeimmista peleistä.

Eipä tähän threadiin kyllä tää kuulu, mutta tosiaan tulee melko eliitti fiilis kun seurailee noita PS3-puolen multiplatform-keskusteluja. Taso on threadissa kuin threadissa ihan käsittämättömän paljon alempana kuin täällä.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Samaa vininää kuuli ylettömästi myös Operation Flashpoint: Dragon Risingin kohdalla. Joka oli sentään yksi vuoden komeimmista peleistä.

Eipä tähän threadiin kyllä tää kuulu, mutta tosiaan tulee melko eliitti fiilis kun seurailee noita PS3-puolen multiplatform-keskusteluja. Taso on threadissa kuin threadissa ihan käsittämättömän paljon alempana kuin täällä.

Ne puhuvat siellä PS3-puolella pelin grafiikoista ja täällä puhutaan PS3-puolen threadista. En siis menisi tasoa hehkuttamaan ihan vielä.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Ne puhuvat siellä PS3-puolella pelin grafiikoista ja täällä puhutaan PS3-puolen threadista. En siis menisi tasoa hehkuttamaan ihan vielä.

Noh, äläpäs nyt. Näitä muutamaa viestiä lukuunottamatta täällä ei ole puhuttu PS-puolesta juurikaan mitään.

Jatkan vielä aiheen parissa: joku siellä taisi valittaa tekstuureista. Siis mitä ihmettä? Pleikkarilla tulisi olla paremmat tekstuurit kuin 360:lla, ja kehtaavat vielä mennä niistä vikisemään. Nuo tekstuurit eivät kertaakaan olleet niin suttuiset, etten niistä olisi saanut selvää. Joku roti sentäs!
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Ehkä se sitten vain on niin paljon rumempi PS3:lla, mene ja tiedä. Omasta mielestäni ainakin tämä lootaversio on paikoin hyvinkin nätti.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Vaikka PS3:lla pääosin pelailenkin niin tämä on sellainen peli mikä tulee hommata PC:lle.

Millaisia taikoja olette hommanneet maagillenne ja missä järjestyksessä? Ilmeisesti Cone of Cold ja Force field ovat hyviä ja kannattavat hommata aikaisessa vaiheessa vai mitä olette mieltä? Grease tulipallon kanssa toimii ilmeisesti myös hyvin.

Itse härväsin noissa valinnoissa ja otin joitain sellaisia mistä ei ole ollut mitään hyötyä ainakaan vielä. Esimerkiksi Rejuvenate. Missä tilanteessa sitäkin oikeasti tarvitsee? Ja sitä ei voi käyttää edes oman hahmon päälle.

EDIT:
Niin ja mitkä olisivat hyviä taikoja pitämään viholliset aloillaan kauempana omista hahmoista, että voisi käyttää esimerkiksi Blizzardia tai muita massatuho loitsuja? Muuten siinä pakkaa käydä niin, että on myös oma perse tulessa.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Noh, äläpäs nyt. Näitä muutamaa viestiä lukuunottamatta täällä ei ole puhuttu PS-puolesta juurikaan mitään.

Jatkan vielä aiheen parissa: joku siellä taisi valittaa tekstuureista. Siis mitä ihmettä? Pleikkarilla tulisi olla paremmat tekstuurit kuin 360:lla, ja kehtaavat vielä mennä niistä vikisemään. Nuo tekstuurit eivät kertaakaan olleet niin suttuiset, etten niistä olisi saanut selvää. Joku roti sentäs!

Itseasiassa Lens Of Truthin sun muiden mukaan Xbox 360-versio on (yllätys yllätys) teknisesti vahvempi. Tekstuurien kanssahan keissi on myös melko lailla päinvastoin kuin itse sanoit, sillä 360 omaa suuremman näyttömuistin sekä tehokkaamman näytönohjaimen (PS3:n puolella tehokas renderöinti tapahtuu Cellin puolella, moni kehittäjä ei juuri jaksa sitä vaivaa nähdä), joten luonnollisesti ne tekstuuritkin ovat sitten tarkempia.
Mutta siis offtopiccia taas.

Mutta minua kyllä ihmetyttää ylipäätään tuo grafiikoista valittaminen, sillä pelihän näyttää hyvältä! Kasvot ovat taattuun BioWare-tyyliin hienoja ja yksityiskohtaisia, sekä hahmojen hienot panssarit kiiltelevät komeasti taistellessa. Kaupunkimaisemat ovat komeita, metsät sitten hieman karumpia. Kuitenkaan en missään tapauksessa ylly metsän ulkoasua muiden käsittämättömään tapaan haukkumaan, sillä ajaa sekin asiansa todella hyvin. Mistään alkuperäisen Xboxin tasosta puhuminen on aivan naurettavaa, sillä tällaisesta pelistä ei viime sukupolvessa konsoleilla voitu uneksiakaan.

Ja lopuksi sitten kehutaan Dragon Agen käsittämätöntä sisältömäärää. Olen pelannut tuolla Maagillani nyt 30 h putkeen, ja noin puolet peliajasta sellaisia questeja, joita en ollut viime pelikerralla nähnytkään. Kun valintatilanteissa valitsen tällä kertaa toisin kuin viime kerralla, aukeaa eteen aivan uusi peli! Aivan mahtavaa, ja tästäpä syystä olen koukuttunut pelin pariin ihan yhtä lailla kuin viime kerralla. Tosin yhdestä valinnasta tuli melko ilkeä fiilis, voisinpa jopa kruunata kyseisen valinnan huonoimmaksi mahdolliseksi mitä pelin aikana voi tehdä.
Spoileri Urn Of The Sacred Ashesin lopusta (Cult Of Andrastea totellen).
Eipä juuri mitään muuta kuin negatiivista seurannut siitä, kun läträsin noita tuhkia sillä lohikäärmeen verellä. Melkein teki mieli ladata edeltävä save ja pelata "kunnolla", mutta maltoin mieleni. Jos päätös tehdään, sen pitää tällaisessa pelissä olla lopullinen. IMO.

liuhu77 sanoi:
Millaisia taikoja olette hommanneet maagillenne ja missä järjestyksessä? Ilmeisesti Cone of Cold ja Force field ovat hyviä ja kannattavat hommata aikaisessa vaiheessa vai mitä olette mieltä? Grease tulipallon kanssa toimii ilmeisesti myös hyvin.
Itseltä löytyy noin karkeasti: Lighting Bolt, Arcane Bolt, Shock, Tempest, Winters Grasp, (se tulisuihku :)), Heal, Rejuvenate, Rock Armor sekä Stone Fist. Nimet saattavat hieman heittää, kun ei muista.
Itse härväsin noissa valinnoissa ja otin joitain sellaisia mistä ei ole ollut mitään hyötyä ainakaan vielä. Esimerkiksi Rejuvenate. Missä tilanteessa sitäkin oikeasti tarvitsee? Ja sitä ei voi käyttää edes oman hahmon päälle.
Itseasiassa tuo Rejuvenate on oivallinen loitsu Warriorin päälle, sillä käytännössä se tehokkain taistelu soljuu pelkästään erikoisiskuilla.
Niin ja mitkä olisivat hyviä taikoja pitämään viholliset aloillaan kauempana omista hahmoista, että voisi käyttää esimerkiksi Blizzardia tai muita massatuho loitsuja? Muuten siinä pakkaa käydä niin, että on myös oma perse tulessa.
Kaukana pitämisestä en tiedä, mutta Tempest on ihan älyttömän hyödyllinen loitsu jos on kaukaisempia kohteita isossa kasassa kuten Archereita tai Maageja. Kyseinen area-of-effect-loitsu jakaa hyvin suurta Electric-damaa suurelle alueelle. Kestää myös hyvin kauan. Tosin Friendly Fire on on melko helppoa tuolla. :)
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Mutta minua kyllä ihmetyttää ylipäätään tuo grafiikoista valittaminen, sillä pelihän näyttää hyvältä! Kasvot ovat taattuun BioWare-tyyliin hienoja ja yksityiskohtaisia, sekä hahmojen hienot panssarit kiiltelevät komeasti taistellessa. Kaupunkimaisemat ovat komeita, metsät sitten hieman karumpia. Kuitenkaan en missään tapauksessa ylly metsän ulkoasua muiden käsittämättömään tapaan haukkumaan, sillä ajaa sekin asiansa todella hyvin. Mistään alkuperäisen Xboxin tasosta puhuminen on aivan naurettavaa, sillä tällaisesta pelistä ei viime sukupolvessa konsoleilla voitu uneksiakaan.

En tiedä onko vain silmäni lumetta, vai ovatko nuo grafiikat ja bugit parantuneet tähän toiseen pelikertaan. Panin merkille, että grafiikkabugit ovat hävinneet huomattavasti pelin alussa. Lisäksi muistikuvani mukaan grafiikoissa oli ensimmäisellä pelikerralla ajoittain havaittavissa sahalaitasuutta, nyt huomattavasti kaikki näytti kauniin pehmeältä. Joskus myös tuntuu, että peli rullaa huomattavasti sujuvammin eikä juuri töki - jos nyt tökki harvoin ensimmäisellä kerralla. En tiedä onko yleensäkään mahdollista että grafiikat parantuisivat ja bugit vähenesivät seuraavilla pelikerroilla, mutta siltä se vaikuttaa.

Ja 100% samaa mieltä tuosta grafiikasta. Kyllä siinä silmät lepää kun pelaa, täytyy välillä maisemiakin jäädä ihan ihmettelemään (etenkin Ostagarissa muutamaan otteeseen).
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

En tiedä onko vain silmäni lumetta, vai ovatko nuo grafiikat ja bugit parantuneet tähän toiseen pelikertaan.

Silmäs pissii sua linssiin:eek: Grafiikat on samat joka pelikerralla, nyt vain olet "tottunut" tuohon ulkoasuun.

En tiedä onko yleensäkään mahdollista että grafiikat parantuisivat ja bugit vähenesivät seuraavilla pelikerroilla, mutta siltä se vaikuttaa.

Ei, grafiikoiden kohdalla. Bugit nyt saattavat vähentyä/lisääntyä, ihan tuurista riippuen.

Argh! Meikäläistäkin hieman kyllä rupee kyrsimään tuo grafiikoista itkeminen... Itsehän ostaisin BioWaren jokaisen pelin, vaikka muovaisivat sen suoraan paskasta. Joo, olisihan se ihan perkeleen ruma, entä sitten? Saisivat siihenkin upotettua mielenkiintoisempaa sisältöä, kuin muut firmat omiin XO/PS3/PC- peleihinsä yhteensä... nuff said:cool:
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Silmäs pissii sua linssiin:eek: Grafiikat on samat joka pelikerralla, nyt vain olet "tottunut" tuohon ulkoasuun.

Näin hieman arvelinkin asian olevan.

Tänään sitten aloitin jälleen alusta Warriorilla. Tarkoitus panostaa Strenghtiin ja Weapon/Shield- taitoihin. Ehkä tämä olisi nyt hahmo jolla...
pelastaisin Fereldenin toistamiseen.

Tullut huomattua myös tuolta Korcari Wildesteiltä, että:
noita sivutehtäviä + muuta kivaa on ihan melkoisen paljon tuolla, jos jaksaa noita syrjäseutuja tutkia.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Tullut huomattua myös tuolta Korcari Wildesteiltä, että:
noita sivutehtäviä + muuta kivaa on ihan melkoisen paljon tuolla, jos jaksaa noita syrjäseutuja tutkia.

Joo, itsekin huomasin nuo vasta toisella charrulla. Luulin olleeni niin kauhean tarkkana ensimmäisellä kerralla, mutta ilmeisesti pelasinkin silmät kiinni... sen verran kaikkea "uutta" on löytynyt tähän mennessä:eek:
 
Ylös Bottom