Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age Origins

Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

Olen harkinnut tämän ostamista mutta mietityttää että onko tämä nyt oikeasti tehty hyvin myös konsoleille?

Onko teille tullut pelimekaanikassa mitään ärsyttäviä juttuja vastaan? Semmoisia jotka ärsyttävät paljon? Tai miten PS3 versiossa pysyy tuo ruudunpäivitys/grafiikka?
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

Onko teille tullut pelimekaanikassa mitään ärsyttäviä juttuja vastaan? Semmoisia jotka ärsyttävät paljon? Tai miten PS3 versiossa pysyy tuo ruudunpäivitys/grafiikka?

Eipä oikeastaan ja tämä ruudunpäivitys/grafiikka on oikeastaan ihan riittävällä tasolla. Itseäni on häirinnyt esimerkiksi Heavenly Swordin, Darknessin ja Mirrors Edgen sahalaitaisuus, jos miettii nyt ihan tuota grafiikkaa. Dragon Agessa grafiikka ei ehkä ole siitä ihan alan kirkkainta kärkeä, mutta riittävää ja sahalaidatonta. Ruudunpäivityksen notkahtelut eivät häiritse ja grafiikka tukee hyvin itse peliä, näin pähkinänkuoressa.

Itse pelihän on sitten tähän mennessä ollut puhdasta kultaa, ehdottomasti vaikuttaisi olevan tämän sukupolven parhaimpia elämyksiä, ainakin näin allekirjoittaneelle. Koukuttavuudesta kertookoon sellainen seikka, että ensimmäisenä päivänä, kun pelasin tätä pelikello näytti päivän päättyessä hieman vajaata 12 tuntia. En edes muista mitä peliä olen pelannut yhden päivän aikana aikaisemmin 12 tuntia!

Suosittelen ostamaan!
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

Harvinaisen ruma peli... ainakin kääpiöiden alotusmesta sai melkein huutoyrjöämään mutta kokonaisuutena tuntus tosi hyvältä peliltä tunteja on mittarissa joku kymmenen ja peliprosenttina komeilee jopa huikea 15,6%... on nimittäin aikaa kun tullut pelattua tällästä ns. ropepeliä sitten Baldurs gate 2 (fallout 3 painii omassa roolipelisarjassa omasta näkökulmastani sekin on rautaa)
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

Jep, peli on kyllä ruma mutta se on aivan sivuseikka näin mahtavan pelin tapauksessa, koukuttava, koukuttava, ei voi muuta sanoa.
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

joo tuli peli ostettua.

muutamia kommentteja:

- hyi helvetti noita tekstuureita, miksi ne on noin low resot?
+ ääninäyttely on erinomaista
- keskusteluja ei voi oikein skipata
- onko kuolemisesta mitään haittaa?
- peli on hardillakin vielä älyttömän helppo, tosin en paljoa ole pelannut vielä. (17%)

Taktiikkahomma näyttää lupaavalta, tosin ei vielä ole tullut tarvetta ruveta taktiikoita muokkaamaan, ikävä kyllä. Toivottavasti haastetaso lisääntyy jatkossa ettei tarvis monivalinta-satukirjaa pelata koko 80h.
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

- keskusteluja ei voi oikein skipata
- onko kuolemisesta mitään haittaa?
Keskusteluja voi skipata boksin x-näppäimellä (onko se nyt neliö pleikassa) ja/tai valitsemalla keskustelut lopettavat replat (eli ei kysy mitään lisätietoja tms.).

Jos kaikki partyn jäsenet kuolevat (kaatuvat), niin pelihän tyssää siihen ja joutuu lataamaan seivin. Jos selvityy taistelusta, eli kaikki eivät kaadu, niin kaatuneille arpoutuu jokin pysyvä vamma (vaikka minus to defense), joka täytyy hoitaa injury kitillä tai leirissä.
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

Eikö kukaan pelaa tätä loistavaa peliä pleikkarilla kuin ollaan saatu kasaan kokonaiset 4 sivua, tässähän pitää mennä xbox puolelle jotta saa keskustella pelistä =(

Joka tapauksessa niin aivan loistava peli vaikka en ole kerennyt pelata kuin 17h ja leveleitä on 9.

Combat tactics systeemi on näppärä ja siihenkin saa "tuntikaupalla" aikaa menemään kuin suunittelee niitä tarkasti.

Minä kuin olin ymmärtänyt combat tactics skillin vähän väärin aluksi niin pistin kolme pistettä siihe eli nyt niitä slotteja on ihan tarpeeksi, luulin että se toimi niin et saa ketjuttaa loitsuje +1/skillevel mutta ei se ihan niin ollutkaan =)

Ainoa huono asia mitä olen löytänyt on magen specialization, ei oikein mitkään noista neljästä kiinnosta, miten on voiko mage erikoistua muhun kuin noi neljä mitkä on sille määritetty tai?
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

Oon tässä jo muutaman viikon miettiny tätä peliä. Onko tää Taru sormusten herrasta - tyylinen peli ja onko tää peli minkäänlainen kolmosella? onko erilaisia iskuja monia yms.?

Edit: ja sitten vielä sitä että onko kukaan hommaamassa sitä collector`s editionia? :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

Oon tässä jo muutaman viikon miettiny tätä peliä. Onko tää Taru sormusten herrasta - tyylinen peli ja onko tää peli minkäänlainen kolmosella? onko erilaisia iskuja monia yms.?

Jos edes vähän tykkää roolipeleistä niin kannattaa ostaa, en ole pelannut mitään Taru sorumuste herrasta peliä mutta itse pelimaailma on samantyylinen klisee fantasy maailma, joku pitää sitä huonona asiana mutta minä taas tykkään siitä.

Iskuja ei sinäänsä ole monta, siis valitset vihun ja painat X:ää niin ukko lyö miekalla tai jos sulla on staffi niin sillä se ampuu, mutta voi aktivoida erikseen loitsuja, erikois "lyönteja" ja kaikkea kivaa, olen lukenut että konsoliversiossa taistelut olisi sekavia koska ei pääse zoomaamaan ylös jotta olisi parempi kokonaiskuva taistelusta mutta minun mielestä taistelun ovat hyviä ja vaikka näkee kaiken takaa (3rd person) niin ei se mitenkään minua haittaa.

Jos olet hardcore baldurdsgate fani kannattaa ostaa PC:lle mutta jos ei haittaa ettei pysty zoomaamaan niin konsolilla voi yhtähyvin pelata.
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

Joo siis eniten kiinnostaa se, onko iskuja tarpeeksi ja onko niitä vaikea käyttää. Jos niitä on vain vähän, eikö se ala kyllästyttämään?

Oon enemmän kininostunu siitä fantasiamaailmasta ja siitä, onko se mukaansatempaiseva vai ei. Tietokoneelle en haluu sitä, koska en oo kiinnostunu taktikoimisesta vaan tappeluista yhdellä ukolla erikseen.
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

Joo siis eniten kiinnostaa se, onko iskuja tarpeeksi ja onko niitä vaikea käyttää. Jos niitä on vain vähän, eikö se ala kyllästyttämään?

Oon enemmän kininostunu siitä fantasiamaailmasta ja siitä, onko se mukaansatempaiseva vai ei. Tietokoneelle en haluu sitä, koska en oo kiinnostunu taktikoimisesta vaan tappeluista yhdellä ukolla erikseen.

Tämähän perustuu siihen että sinulla on party ja taistelun voi kokoajan pistää tauolle kuin ohjataan muita mutta voihan sitä vain ohjata yhtä ukkoa ja jättää muut ai:n ohjattavaksi, miten hyvin se toimii niin sitä en tiedä.

Jos vain aiot käyttää yhtä ukkoa joka on vakio sotilas niin voi olla että menee pidemmänpäälle tylsäksi koska silloinhan se olisi slash'n'hack a'la diablo/sacred?

Pelissä on tosi paljon dialogia ja paljon luettavaa eli jos se ei kiinnosta ollenkaan niin ei myös kannata pelata tätä pelata.

Mutta on kyllä mukaansatempoisevaa.
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

Joo siis eniten kiinnostaa se, onko iskuja tarpeeksi ja onko niitä vaikea käyttää. Jos niitä on vain vähän, eikö se ala kyllästyttämään?

Oon enemmän kininostunu siitä fantasiamaailmasta ja siitä, onko se mukaansatempaiseva vai ei. Tietokoneelle en haluu sitä, koska en oo kiinnostunu taktikoimisesta vaan tappeluista yhdellä ukolla erikseen.

Mulla oli maagilla pelin loppuvaiheilla kyllä sen verran spellejä, että en kaikkia edes käyttänyt. Olin pelin lopussa levelillä 20 ja joka levelillä saa yhden skillin. Jotkut skillit ovat loitsuja (tai iskuja) jotkut passiivia (eli päällä koko ajan) ja jotkut "buffeja" eli täytyy kerran laittaa päälle ja ne pysyvät päällä kunnes laittaa pois tai kuolee. Pelin aikana voi myös löytää ja ostaa kirjoja, joilla skillejä saa lisää.

Mut tuo fantasiamaailma kyllä imaisi sisäänsä. Tosin en ole mikään fantasiaviihteen suurkuluttaja, jolloin mulle tälläinen fantasia ei tunnu niin käytetyltä. Jatkuvasti löytyy jotain kirjoja yms., joista voi lukea historiasta. Ja tietenkin keskusteluissa tulee hyvin myös historiaa selville.
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

On tämä kyllä koukuttava peli. Ei millään meinaa malttaa lopettaa kun kokoajan tulee uusia questeja. Taistelut on ihan hyvin toteutettu. Suurimmaksi osaksi tulee ohjattua vaan tuota omaa ukkoa, mutta vaihtelun vuoksi sitten välillä kaikkia. Grafiikatkin on ihan ok tämmöseen peliin.
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

Tämähän perustuu siihen että sinulla on party ja taistelun voi kokoajan pistää tauolle kuin ohjataan muita mutta voihan sitä vain ohjata yhtä ukkoa ja jättää muut ai:n ohjattavaksi, miten hyvin se toimii niin sitä en tiedä.
Jos tää perustuu siihen, että taistelua pistetään kokoajan pauselle niin kestääkö taistelut kauan ja onko se rasittavaa vaihdella ukosta toiseen?

Onko kellään tätä peliä tietokoneella? Jos on ja jos tiedätte myös ps3 version niin kumpi on parempi ja paljonko?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

Jos tää perustuu siihen, että taistelua pistetään kokoajan pauselle niin kestääkö taistelut kauan ja onko se rasittavaa vaihdella ukosta toiseen?

Taistelut eivät ole mitään älyttömän pitkäkestoisia ja ei todellakaan ole mitenkään rasittavaa vaihtaa ukosta toiseen. Onnistuu yhdellä napin painnalluksella.
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

Kappas keppas. Teknisistä puutteistaan huolimatta peli on varsin tarttuva, nyt kun pääsi itse kunnolla pelaamaan. Piti ihan vain hetki pelata ennen nukkumaanmenoa, mutta jotenkin kellonajasta päätellen tuo hetki taisi venyä viiteen tuntiin. Taistelusysteemin hienoudet ovat vielä aika hyvin hukassa, kun en ohjekirjaa vaivautunut vielä avaamaan, mutta kaipa tuota pitää jossain vaiheessa vähän tutkia.
 
Ylös Bottom