Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age: The Veilguard

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miksi pelissä voi ohjata vain omaa hahmoaan. Itseä ei ainakaan haittaa yhtään että niiden muiden hahmojen kanssa säheltäminen on poissa.

Onpas surkea juttu. Juuri tuo hahmojen ohjaamisen vaihtaminen tilanteen mukaan oli aikaisempien pelien suola. Tosi mieleinen juttu minulle ainakin, eikä siinä mitään sähläämistä ollut. Hyvin toimi sekä Originsissa että Inquisitionissa. Tämä on tätä pelien tyhmentämistä, jota nykyaikana harrastetaan aivan liikaa. Esim. Final Fantasyissa on tehty samaa ja erityisen paljon viimeisimmässä, eli 16:ssa, jossa ei enää oikein mitään muuta ohjattu kuin sitä samaa ja tylsääkin tylsempää omaa hahmoaan. Idiootti AI vaan katsoo tyhmänä vierestä kun itse hakataan kahta nappia hack and slashina taistelusta toiseen. IISOO haukotus tällaiselle suuntaukselle peleissä.
 
Onpas surkea juttu. Juuri tuo hahmojen ohjaamisen vaihtaminen tilanteen mukaan oli aikaisempien pelien suola. Tosi mieleinen juttu minulle ainakin, eikä siinä mitään sähläämistä ollut. Hyvin toimi sekä Originsissa että Inquisitionissa. Tämä on tätä pelien tyhmentämistä, jota nykyaikana harrastetaan aivan liikaa. Esim. Final Fantasyissa on tehty samaa ja erityisen paljon viimeisimmässä, eli 16:ssa, jossa ei enää oikein mitään muuta ohjattu kuin sitä samaa ja tylsääkin tylsempää omaa hahmoaan. Idiootti AI vaan katsoo tyhmänä vierestä kun itse hakataan kahta nappia hack and slashina taistelusta toiseen. IISOO haukotus tällaiselle suuntaukselle peleissä.
Seuraavassa pelissä taitaa olla enää 1 nappi mitä painaa :)

pelaajalla on mahdollisuus asettaa pikanäppäimiin vain kolme kykyä. Edeltäneessä Dragon Age: Inquisitionissa kykyjä saattoi olla kerralla aktiivisessa käytössä kahdeksan.
 
Miksi pelissä voi ohjata vain omaa hahmoaan. Itseä ei ainakaan haittaa yhtään että niiden muiden hahmojen kanssa säheltäminen on poissa.

Mitä tuosta hieman luin, niin eikös se ole aika lähellä Mass Effectien tapaa? Muille hahmoille voi antaa komentoja ajan pysäyttävästä valikosta. Tosin en varmaksi enää muista, pysähtyikö ME:ssä aika tuossa kohtaa, mutta kuitenkin. Siinä mielessä ei itseä huoleta tämä muutos sinänsä.
 
Mitä tuosta hieman luin, niin eikös se ole aika lähellä Mass Effectien tapaa? Muille hahmoille voi antaa komentoja ajan pysäyttävästä valikosta. Tosin en varmaksi enää muista, pysähtyikö ME:ssä aika tuossa kohtaa, mutta kuitenkin. Siinä mielessä ei itseä huoleta tämä muutos sinänsä.

Jep juurikin näin, se toimii hyvin mass effectissä. Mutta saiko ME päättää kellä pelaa ekan osan jälkeen vai oliko se vain Shepard. En muista yhtään.
 
Jep juurikin näin, se toimii hyvin mass effectissä. Mutta saiko ME päättää kellä pelaa ekan osan jälkeen vai oliko se vain Shepard. En muista yhtään.
Shepardilla mentiin aina. Andromedaa en ole koskaan kokeillut, enkä oikein katsonut mitään videotakaan siitä, joten siitä en tiedä.
 
Shepardilla mentiin aina. Andromedaa en ole koskaan kokeillut, enkä oikein katsonut mitään videotakaan siitä, joten siitä en tiedä.

Se oli yksi parhaista asioista imo mitä ME2 teki sarjalle, simppelimpi ja hauskempi pelattavuus. Joten en ole henkilökohtaisesti yhtään huolissani tästä uudesta.
 
Itselle taas ME2 yksinkertaisti asioita liikaa. ME3 ja jossain määrin Andromeda meni parempaan suuntaan, mutta ME2 on omasta mielestä pelisarjan selkeästi heikoin osa.

Toivottavasti tämän kanssa ei käy samaa epäonnistumista sillä eihän se oikeasti ole roolipeli eikä mikään jos ei pysty buildeja ja hahmoja rakentamaan juuri niinkuin haluaa. Yleisesti itseä ei niinkään haittaa että voi vaan päähahmoa ohjata, mutta kunhan sen ympärillä on syvä hahmonrakennus.
 
Joskus yksinkertaistaminen voi toimia edukseen. Vaikea toki sanoa ennen kuin lopputulosta näkee. Dragon Agen suola on mun mielestäni ollu enempi niinikään hahmojen välinen interaktio yms. gameplay/taistelu on sitä perus tauhkaa eikä erityisen syvällistä. Origins toki hienoinen poikkeus.

Nyky Biowareen ei hirveästi ole luottoa, joten voi yllättyä vain positiivisesti. Gameplayn osalta tämä kuulostaa vain enemmän ja enemmän antiteesilta esim. Baldurs Gate 3. Osalle varmasti hyvä juttu, osalle ei, riippuu paljonko tykkää näprätä eri yksityiskohtia peleissä.
 
Itselle taas ME2 yksinkertaisti asioita liikaa. ME3 ja jossain määrin Andromeda meni parempaan suuntaan, mutta ME2 on omasta mielestä pelisarjan selkeästi heikoin osa.

Toivottavasti tämän kanssa ei käy samaa epäonnistumista sillä eihän se oikeasti ole roolipeli eikä mikään jos ei pysty buildeja ja hahmoja rakentamaan juuri niinkuin haluaa. Yleisesti itseä ei niinkään haittaa että voi vaan päähahmoa ohjata, mutta kunhan sen ympärillä on syvä hahmonrakennus.

Joo RPG elementtien karsiminen ME2 oli heikko puoli, toivotaan että tässä on syvä RPG puoli huolimatta taisteluiden yksinkertaistamisesta. Eihän se tosiaan ole RPG jos et voi rakentaa omia hahmoja, tarinaa ja maailmaa.
 
Itselle taas ME2 yksinkertaisti asioita liikaa. ME3 ja jossain määrin Andromeda meni parempaan suuntaan, mutta ME2 on omasta mielestä pelisarjan selkeästi heikoin osa.

Toivottavasti tämän kanssa ei käy samaa epäonnistumista sillä eihän se oikeasti ole roolipeli eikä mikään jos ei pysty buildeja ja hahmoja rakentamaan juuri niinkuin haluaa. Yleisesti itseä ei niinkään haittaa että voi vaan päähahmoa ohjata, mutta kunhan sen ympärillä on syvä hahmonrakennus.
Täsmälleen samalla tavalla olen kokenut. Moni toki kehuu ME2:ta sarjan parhaaksi peliksi, mutta minullekin se on nimenomaan se huonoin. Ja johtuu juurikin siitä, että peliä on aivan liikaa yksinkertaistettu ja jopa tyhmennetty. En minä mitään totaalisen yksinkertaistettua pelattavuutta kaipaa roolipeleihin, enkä itse asiassa oikein mihinkään peleihin. Peleissä pitää olla sisältöä ja monipuolisuutta ihan pelattavuuttakin myöten, että ainakaan minä jaksan niistä innostua.

Tuntuu silti aika moniin tuo yksinkertaistaminen vetoavan jostain syystä. No kaikenlaisia pelejä toki riittää, mutta kyllä se silti tuppaa harmittamaan, jos kovasti rakastamaansa pelisarjaa muutetaan itselle kovin epämieluisaan suuntaan. Näin on omalta kannaltani katsottuna käynyt ainakin Mass Effectille sekä Final Fantasylle, ja ilmeisesti jatkossa nyt sitten myös Dragon’s Agelle.
 
Se on 31.10. Tämä ei ole se julkistus traileri vaan youtube mainos joka vahingoss paljasti päivän.

 
Viimeksi muokattu:
Mukavan nopeasti tulossa. Itse mielessäni ennakoin jotain marraskuun puoliväliä tai loppua, joten kivan yllätys, että jo lokakuun lopussa saadaan tämä ulos. Jo tätä uutta osaa onkin odotettu, kun Inquisitionistakin on se vuosikymmen aikaa. Pari kuukautta enää...

Tuon väliajan saa varmaan kivasti kuluteltua esimerkiksi Star Wars Outlawsin kanssa ja sitten tämän pariin. Ensin scifiä ja siihen perään fantasiaa. Tulee kelpaamaan itselle oikein hyvin.
 
Omasta mielestäni traileri on hyvän näköinen, tosin ehkä välillä menee jo hieman liian värikkääksi ja sarjakuvamaiseksi. Tuskin itse pelaamisen aikana häiritsee, vaan lähinnä lyhyessä videossa. Jännästi internetissä haukuttu peliä vähän miten sattuu ja varsinkin se ihmetyttää, kun graafikoiden laatua on haukuttu. Sen ymmärrän, jos tyyli ei nappaa.

Saa tosin nähdä miten hyviä konsoliversiot peleistä sitten ovat. Frostbite taitaa tosin olla kohtalaisen hyvä engine tälläiseen peliin ja on ilmeisesti kehittynyt eteenpäin myös EA:n urheilupeleissä.

Toimintaroolipelit on itselle mieluisia, mutta en tiedä alkaako tässä vihdoin vanheta aivoista, kun myös hitaampi tyyli vähän houkuttaa (KotOR toki aikoinaan iski). Täytyy miettiä, että kolahtaisiko uusi Dragon Age tai BG3 tällä hetkellä enemmän, jos kumpikaan lopulta.
 
Ylös Bottom