Vastaus: Dragon Quest
Dragon Questia koluttu 42 tuntia ja loppua ei vielä näy! Aivan fantastinen peli!
Taistelu perinteinen roolipeleissä NES/SNES ajoilta, tapellaan vuorotellen. Pelissä ei ole Squaren kehittämää ns. super-hyper-advance-time-battlea (Squarella tapana kehittää uuttaa taistelusysteemiä FF-peleihin, samaa paskaa ne kuitenkin on).
DQ:ssa taistellaan koko ajan fyysisellä hyökkäyksellä, hyökkäystaiat lähes naurettavan tehottomia! Muissa roolipeleissä edetään kolmannes ja sit vahvinta taikaa -> pelit läpi...toistaiseksi ei DQ:ssa.
Numeroiden suhteutus on sinänsä järkevää, tämän hetken leveli päähahmolla 31 (mykkäheebo, miksi Toriyaman päähahmot roolipeleissä mykkii
) ja hp 310, perushyökkäyksen teho 50-65 hp:ta, vihollisen hyökkäykset vie 5-100 hp:ta. Ja mitenkäs esim. FF7-8 laita?
(en ole pelannu FF10, vaikutti sen verran paskalta, se homehtuu jossai kaapissa, turha ostos).
Perinteisen level upin lisäksi hahmot saavat "taitopisteitä", jolla ne jakaa erityiseen osa-alueisiin (Pääheebo mm. miekka, keihäs, bumerangi, inhimillisyys), yleensä 3-8 pistettä tulee level upissa. Jakaa pisteet esim. keihäälle tarpeeksi, hahmo oppii erilaisia erikoishyökkäyksiä, jolla voi iskeä useita kertoja tai inhimillisyydelle, hahmo oppii erilaisia parannustaikoja. Hyökkäystaiat oppii level upin yhteydessä.
Pelin edetessä saa "alkemiapadan", sillä voi valmistaa aseita ja muita tarvikkeita. Raaka-aineina käyvät lähes kaikki tavarat, pataan sekoitetaan sitä ja sun tätä, no, ei ihan. Reseptit löytyvät yleensä kirjahyllyissä ja tietyt satunnaiskaupunkilaiset paljastavat.
Pelin maailmaa helvetin LAAJA, vaellusta riittää yllin kyllin, ellei laajin roolipeleissä!
Saattaa myös herpaantua kun hp:ta on vähän ja parannustarvikkeet lopussa ja samalla pitää sinnitellä toiseen kaupunkiin...pitää vaan varautua hyvin ennen matkaa. Taistelut ilmestyy á la FF. Musiikit toistaiseksi ihan hyvää.
Pelin juonesta voin sanoa et alku on hauska, mut pelin edetessä jotenkin juoni on unohdettu, varsin laihaa. Sivujuonia syrjäyttää pääjuonen. Esim. (LäHes vastaava) Hae miekka -> tee palvelus miekanomistajlle -> palvelus tehty -> omistajaa hakee miekan - > miekka varastettu -> Etsi varas -> seikkailu ja taistelut edessä -> miekka saatu takaisin -> osoittautui ruostemiekaksi -> miekan korjaus jne. Sivutehtävien sivusivutehtävät esiintyy.
Toistaseksi ei kuuluisa maailmanpelastamisesta ole tullu
Pelin parasta mistä suorastaan rakastan ovat hahmot ja enkunkielinen dubbi!!! Hahmot ovat suorastaan vekkuleita, päähahmot jäävät erityisen mieleen! Kuningas Trode ja Yangus huippuja! Dragon Ball ja Doctor Slump sarjakuvien lukijoille hahmot herättävät suorastaan hilpeyttä, "ai tossahan on Piccolo?!" Ei ihme, Akira Toriyama vastaa pelin hahmosuunnittelusta, pelin päähahmo ja Crono (Chrono Trigger) ovat kuin kaksi marjaa.
Harvemmin kehuun enkunkielen dubbia, mut DQ on poikkeus! Hahmot heittävät cockney-enkkua *LOL* ja muutamat 50 cent-tyylistä enkkua. Joka kerta kun tulee puhekohtaus (esiintyy yleensä tärkeissä tarinakohtauksissa), pistän voluumin suuremmalle, hehe.
Lopuksi voin sanoa, et peli on melko vaikea alussa! Ei toimi etene-piekse-pahikset-etene-periaatteella, vaan pitää oikeasti level upittaa kunnolla alussa, tai ekaa pomoa ei pääse millään! Suosittelen lämpimästi Dragon Questia! Ja unohdin mainita, pelissä löytyy hervottoman hauskaa huumoria! "VA! VA!! VOOM!!!"