Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Quest

NewsFlash

Dragon Quest VIII Jenkkeihin FFXII:n kera 21.09.2005

Square Enix on ilmoittanut Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King -roolipelin ilmestyvän Pohjois-Amerikassa marraskuun 22. päivä. Jenkkiversioon on päivitetty muun muassa englanninkieliset ääninäyttelijät, orkesterille sovitettu ääniraita, uusitut valikot, uudet taistelukyvyt ja parannellut animaatiot. Mielenkiintoisena lisänä mukana on bonuslevy, joka sisältää pelattavan demon kauan odotetusta Final Fantasy XII:sta.

Sony on jo aikaisemmin luvannut Dragon Quest VIII:n saapuvan myös Eurooppaan, mutta aikataulusta ei ole vielä tietoa, kuten ei myöskään mahdollisesta FFXII-bonuksesta.
 
Vastaus: Dragon Quest

Squaren PAL-käännökset ovat tähän asti olleet melkoista kuraa (ainakin FFX ja FFX-2). Kylmästi cropattu NTSC-kuva PAL-kuvaksi, karseet mustat palkit. Joten jos peli toimii swap magicilla, niin importtaan jenkeistä.
 
Vastaus: Dragon Quest

Dragon Questia koluttu 42 tuntia ja loppua ei vielä näy! Aivan fantastinen peli!

Taistelu perinteinen roolipeleissä NES/SNES ajoilta, tapellaan vuorotellen. Pelissä ei ole Squaren kehittämää ns. super-hyper-advance-time-battlea (Squarella tapana kehittää uuttaa taistelusysteemiä FF-peleihin, samaa paskaa ne kuitenkin on).
DQ:ssa taistellaan koko ajan fyysisellä hyökkäyksellä, hyökkäystaiat lähes naurettavan tehottomia! Muissa roolipeleissä edetään kolmannes ja sit vahvinta taikaa -> pelit läpi...toistaiseksi ei DQ:ssa.

Numeroiden suhteutus on sinänsä järkevää, tämän hetken leveli päähahmolla 31 (mykkäheebo, miksi Toriyaman päähahmot roolipeleissä mykkii
:rolleyes: ) ja hp 310, perushyökkäyksen teho 50-65 hp:ta, vihollisen hyökkäykset vie 5-100 hp:ta. Ja mitenkäs esim. FF7-8 laita? :rolleyes: (en ole pelannu FF10, vaikutti sen verran paskalta, se homehtuu jossai kaapissa, turha ostos).

Perinteisen level upin lisäksi hahmot saavat "taitopisteitä", jolla ne jakaa erityiseen osa-alueisiin (Pääheebo mm. miekka, keihäs, bumerangi, inhimillisyys), yleensä 3-8 pistettä tulee level upissa. Jakaa pisteet esim. keihäälle tarpeeksi, hahmo oppii erilaisia erikoishyökkäyksiä, jolla voi iskeä useita kertoja tai inhimillisyydelle, hahmo oppii erilaisia parannustaikoja. Hyökkäystaiat oppii level upin yhteydessä.

Pelin edetessä saa "alkemiapadan", sillä voi valmistaa aseita ja muita tarvikkeita. Raaka-aineina käyvät lähes kaikki tavarat, pataan sekoitetaan sitä ja sun tätä, no, ei ihan. Reseptit löytyvät yleensä kirjahyllyissä ja tietyt satunnaiskaupunkilaiset paljastavat.

Pelin maailmaa helvetin LAAJA, vaellusta riittää yllin kyllin, ellei laajin roolipeleissä!
Saattaa myös herpaantua kun hp:ta on vähän ja parannustarvikkeet lopussa ja samalla pitää sinnitellä toiseen kaupunkiin...pitää vaan varautua hyvin ennen matkaa. Taistelut ilmestyy á la FF. Musiikit toistaiseksi ihan hyvää.

Pelin juonesta voin sanoa et alku on hauska, mut pelin edetessä jotenkin juoni on unohdettu, varsin laihaa. Sivujuonia syrjäyttää pääjuonen. Esim. (LäHes vastaava) Hae miekka -> tee palvelus miekanomistajlle -> palvelus tehty -> omistajaa hakee miekan - > miekka varastettu -> Etsi varas -> seikkailu ja taistelut edessä -> miekka saatu takaisin -> osoittautui ruostemiekaksi -> miekan korjaus jne. Sivutehtävien sivusivutehtävät esiintyy.
Toistaseksi ei kuuluisa maailmanpelastamisesta ole tullu :cool:

Pelin parasta mistä suorastaan rakastan ovat hahmot ja enkunkielinen dubbi!!! Hahmot ovat suorastaan vekkuleita, päähahmot jäävät erityisen mieleen! Kuningas Trode ja Yangus huippuja! Dragon Ball ja Doctor Slump sarjakuvien lukijoille hahmot herättävät suorastaan hilpeyttä, "ai tossahan on Piccolo?!" Ei ihme, Akira Toriyama vastaa pelin hahmosuunnittelusta, pelin päähahmo ja Crono (Chrono Trigger) ovat kuin kaksi marjaa.
Harvemmin kehuun enkunkielen dubbia, mut DQ on poikkeus! Hahmot heittävät cockney-enkkua *LOL* ja muutamat 50 cent-tyylistä enkkua. Joka kerta kun tulee puhekohtaus (esiintyy yleensä tärkeissä tarinakohtauksissa), pistän voluumin suuremmalle, hehe.

Lopuksi voin sanoa, et peli on melko vaikea alussa! Ei toimi etene-piekse-pahikset-etene-periaatteella, vaan pitää oikeasti level upittaa kunnolla alussa, tai ekaa pomoa ei pääse millään! Suosittelen lämpimästi Dragon Questia! Ja unohdin mainita, pelissä löytyy hervottoman hauskaa huumoria! "VA! VA!! VOOM!!!"
 
Vastaus: Dragon Quest

Joo peli on tosi hyvä, oletko kokeillut psyykata taikuriasi ja sitten käyttää jotakin taikaa? sillä tavalla tulee kunnon damagea. :)
 
Vastaus: Dragon Quest

Ainut mistä oikeastaan antaisin miinusta pelille on syntisen huonot musiikit. Ei oikee iske muhun tän pelin musiikit. Varsinki taisteluissa tahtoo olla niin huonot musat, että ihan hermoja riipii. Muutaman kolutun tappelun jälkeen vaan ei jaksa enään sitä hirveetä musaa.

Olenko ainut joka kokee bossitaistelut välillä hieman tylsiksi? Siis tarkoitan efektien puolelta, tiukkoja ne kyllä on. Mutta ruudulla tapahtuva aktioni ei hirveemmin poikkea sitten normaaleista taisteluista. Ei ole mitään "super iskuja" millä yrittää kurittaa säälittä bosseja. Tässä jää vähä kaipaamaan FF:n sinfonista musaa ja mielettömiä limit iskuja / summoneita. Enpä tiedä, muutosta tulossa? 10h pelattuna. En usko, mutta toivon.

Siinäpä oli mun rutina pelistä. Pidän pelistä ja jatkan tarpomista eteenpäin. Katsotaan mitä tuleman pitää :)
 
Vastaus: Dragon Quest

Minusta musiikit ovat hyviä, tosin itseään ne toistavat hyvin pian, jotan pistän tietokoneesta aina omaa kamaa tulemaan, kun lähden seikkailemaan.
 
Vastaus: Dragon Quest

Mitä tulee pelin musiikkiin, ei siihen voi änkeä mitään neofutuurista tykitystä FF7 tyyliin. Pelin teemana keskiaika, joten urku/kirkkomusiikilla suuri rooli. Hauskan mahtipontisia, sopii tyyliin.

DQ:ssa on erittäin perinteinen taistelusysteemi NES/SNES ajoilta. DQ ei kuitenkaan yritä tarjota mitään uutta taistelussa, vaan perinteinen kunniaan :) Et tule näkemään mitään mahtipontista summonia/taikaa DQ:ssa mitä FF:t on tarjonnut. Yhdessä vaiheessa bossitaistelu oli typerän helppo mut taistelu oli hermoja raastava pituuden takia, meni muistaakseni lähes puoli tuntia! Muuten taistelut yksinkertaista ja nopeaa.

Ehkä pelin huonoin ominaisuus on tallennuksen puute luolissa/maailman kartalla, vaan pitää käydä kaupungissa tai syrjäisessä mökeissä tallentamassa. "Muutaman tunnin luolaseikkailu johtaa pomoon ja kuolee siihen!" Kun pelaaja kuolee, peli ei siihen lopu, vaan pelaaja herää lähimmäisessä tallennuspaikassa JA puolet rahasta rosvottu (typerä hihhuliäijät!). Peli tosiaan rankaisee oikein kunnolla kun kuolee.
Perinteiseen tallennuspaikkaan tottuneena, DQ:n systeemi söi alussa miestä.

*60 tuntia ja loppua ei näy*
 
Vastaus: Dragon Quest

Nyt alkoi vitutuskäyrä nousta, olen jumittanut viimeiset 6-8 tuntia vikassa kentässä. "Vika pomo" taistelu vasta hauskaa on, paskiainen jaksaa viljellä lähes instant death hyökkäystä. Kuollut jo kaksi kertaa, ja mikä tilannetta pahentaa eniten, sen luokse ravaaminen kestää ainakin 45-60 min taisteluineen. Satunnaistaistelut alkaa jo kyrsiä, joka 10-15m välein. Nyt riittää pelaaminen tältä päivältä...
 
Vastaus: Dragon Quest

Dragon Quest vihdoinkin läpi joulun tiennoilla *helpotus* 84 tunnin odotuksen jälkeen kyseistä pelaaja palkittiin upealla pelikokemuksella. Täytyy myöntää peli ei ollut helpoimmaista päästä, ahaa-elämys iskee joka kerta kun vetää roolipeliä läpi, elämää suurempi tunne, hehe. En ole pelannut paljon ps2 roolipelejä, viimeisin taisi olla Grandia 2. Tarjonta latteaa kun vertaa ps1 tarjontaan.

Bonusluola aukeaa pelin vedettyä läpi. Kuullut et pomot järkyttävän vaikeita! Taidan pitää tauon pelistä.
 
Vastaus: Dragon Quest

Äläs nyt, helppohan tuo loppuvastus oli. Oli vaan sen verran vahvat hahmot lopussa :p mitänyt alussa aika vaikea (peli siis)
Oli sen verta hyvä että täytyy pelata ihan toisen kerrankin läpi, mikä on jo harvinaista nykypeleissä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dragon Quest

Milloin muuten kyseisen pelin pitäisi ilmaantua eurooppaan? mitään tietoa?
 
Vastaus: Dragon Quest

Jotain puhetta on ollut et Square-Enix ei sittenkään julkaise peliä Euroopassa, paikallista byrokratiaa vaati veronsa. Square-Enix:lle huono investitointialue, DQ lähes tuntematon alueella. FF-sarjat saanu jalansijan.
 
Vastaus: Dragon Quest

Squarenix oli alunperinkin sopinut, että Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) hoitaisi pelin käännökset ja julkaisun Euroopassa. SCEE:kin on ollut aika hiljaa aiheesta sen jälkeen, kun siitä viime toukokuussa hihkuivat.
 
NewsFlash

Dragon Quest VIII Eurooppaan huhtikuussa 12.01.2006

Square Enix on vahvistanut julkaisevansa Dragon Quest: The Journey of the Cursed King -roolipelin huhtikuussa Euroopassa.

PAL-versio sisältää brittinäyttelijöiden voimin lisätyn ääninäyttelyn, uusitut valikot, uusia taistelukykyjä ja paranneltuja animaatioita. Tiedossa ei ole, tuleeko pelin mukana mahdollisesti Final Fantasy XII -demo, kuten Pohjois-Amerikassa.

Dragon Quest: The Journey of the Cursed King on 20-vuotiaan pelisarjan ensiesiintyminen Euroopassa ja Japanissa sitä myytiin ensimmäisen kahden päivän aikana yli kaksi miljoonaa kappaletta.
 
Vastaus: Dragon Quest

Uusitun ääninäyttelyn?
Valikot kyllä ovat ärsyttävän kankeat jenkkiversiossa, toivottavasti ne säädetään kohdilleen.
vaikka samapa tuo, tuskin toista kappaletta olen ostamassa.
 
Vastaus: Dragon Quest

Ilmeisesti halusivat euroversioon brittiaksenttia. Veikkaisin tuon valikkosysteemin kuitenkin olevan sama kuin jenkkiversiossa, sillä sehän oli jo päivitetty japskiversioista.
 
Vastaus: Dragon Quest

Ai hitto kun kiinnostaisi tämäkin peli. Vaan ei taida aika riittää, jos seikkailu on niin eepinen kuin luulen.
 
Vastaus: Dragon Quest

feldon sanoi:
Ai hitto kun kiinnostaisi tämäkin peli. Vaan ei taida aika riittää, jos seikkailu on niin eepinen kuin luulen.
Taitaa olla sama vika täällä päässä. Hienoa, että julkaisevat kuitenkin, niin on mahdollisuus tarttua tilaisuuteen sitten, kun aikaa on - riittävästi.
 
Vastaus: Dragon Quest

Tämäkin peli kiinnostaa. Jo se että pelin läpi pelaamiseen menee yli 80 tuntia herättää kiinnostukseni koska pidän pitkistä peleistä. Toisaalta en pidä siitä että joutuu kokoajan keräämään levelejä. En kyllä sen takia pelejä jätä väliinkään.

Se mikä häiritsee eniten on se että nuo hahmot ovat sitä samaa vanhaa Akira Toriyamaa jota on jo tullut nähtyä ihan tarpeeksi Dragonballissa ja Chrono Triggerissä. Toinen on se että en erityisemmin pidä Cel-shading grafiikoista. Kolmantena jälleen se että japaninkieliset äänet on todennäköisesti otettu pois.

En ole ennen pelannut muita Dragon Questejä kuin jotain niistä pari tuntia SNESillä. Silloin ei kolahtanut, mutta voisihan tämän ostaa ja antaa sarjalle uuden mahdollisuuden.
 
Ylös Bottom