Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon's Dogma 2

Mulla pleikkakellon mukaan hiukan päälle 100h, on vielä lopputehtävä suorittamatta ja taukoa ollut ylipäänsä pelaamisesta kiireiden ym takia, tehtävälistal ei oo muita tehtäviä enää enkä ole törmännyt uusiin mut en ole ihan jokaista koloa vielä tutkinut jotka ajattelin jättää NG+ koluttavaks. Itte huomasin ainakin sen mikä alkoi pännii oli se kirjaimellisesti noin 5 metrin välein hyppivät örkit, sudet jne, kun halus vaan tutkia ja mennä. Sekä aivan liikaa niitä samoja, vastaan kun tuli joku isompi örkki nii mielellään semmosen kans tappeli, jotenkin kaipais semmosia enemmän.

Mut tässä pelissä ehdottomasti parasta antia on se seikkailu, kuten oon jo kirjoittanut viimeks tämmöstä seikkailun ja löytämisen iloa oli Elden Ringis, kaikki luolat missä olen käynyt ovat erilaisia, jotkut isompia jotkut pienempiä, niitä meni aina ilolla tutkimaan paremman lootin perässä, ylipäänsä se seikkailu on tässä aivan maagista, mutta kuten sanoin ovat aivan liian tiheesti laittaneet niitä rivivihuja pitkin teitä ja mantuja, joka välillä syö sitä seikkailun fiilistä, jotenkin tuntuu hieman keinotekoiselta "pitkittää" sitä sun matkaa kun vähän välii pitää jotain piestä, voihan niiden ohi vaa juosta tietenkin mut silti.

Vocation vaihto tuo myös kummasti lisää piristystä taisteluihin kun on vetänyt sillä yhellä jo aivan liikaa. Nyt on warfarer vai mikä virallinen onkaan jossa saat sekoittaa eri vocationeita yhteen.

Edit: Nii ja peli on minusta aivan liian helppo, silloin tyylii ku oli joku level 10 niin pelotti joku lohikäärme ja kuoli tai lähti karkuun. Mut ei mennyt kauan kun örkki kun örkki kaatui ilman mitään sen suurempia kärsimyksiä, isommat örkit vaa joutuu pieksee hieman kauemmin. Joku haaste olis hyvä olla tässä, ei nyt tartte mihinkää souls meininkii mennä mut jotain. Ne vähät kuolemat mitä tässä on tapahtunut on tullut kun hoipertelee kalliolta ym eikä taisteluissa.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on pakko tulla kertomaan omat mietteet pelistä. Ensinnäkin Dark Arisenia tuli pelattua erittäin paljon end gamen takia. Erittäin loistava peli. Tämän pelin pawn systeemi on vaan niin toimiva. Ei nyt aivan heti itselle tule mieleen vastaavaa.

Dragons Dogma 2 on tullut pelattua melko paljon. On ollut pakko pelata välillä jo jotakin muuta, että ei kyllästy. En ole tarinaa pelannut varmaan läheskään läpi. Tutkimiseen on mennyt suurin osa ajasta. Koko ajan löytyy jotakin uutta, vaikka mielestäni olin täällä jo kerran.

Itse olen levutellut eri vocationit tappiin asti tutkimisen siivellä. Nyt taitaa olla 7 menossa. Minun omalla pawnilla on kaikki myös vedetty tappiin asti. Minun mielestä vihollisia ei ole mitenkään liikaa. Hyvä vaan, että on väkeä tapettavaksi. Saapahan levelit täyteen nopeasti. Yleensä pelaan aina yöllä (pelin aikaa), koska silloin on tilanne päällä jatkuvasti. Partyssa on aina mukana mage, joka heittää sen valopallon taivaalle. Tutkimiset hoidan sitten päivällä.

Vocationien vaihto on tuonut pelaamiseen myös uutta intoa. Lisäksi saat avattua kaikki augmentit ja voit käyttää niitä kaikilla hahmoilla. Minun mielestä menee aika helpoksi loppuen lopuksi. Tricksterillä on augment, mikä ilmoittaa aina äänellä wakestoneista ja seeker tokenista.

Ajattelin koittaa heti Tricksteriä, kun sain sen avattua. Täytyy sanoa, että se vasta oli sitten hauskaa touhua. Oli muuten naurussa pitelemistä. Et sinä mitään tankkia tarvitse porukkaan ainakaan silloin. Heiluttelet sitä helvetin pannua ja väki menee ihan sekasin.

Yleisesti, jos tätä vertaa ensimmäiseen osaan, niin tämä on liian helppo. Ollut ainakin tähän asti. Leveli taitaa olla minun hahmolla tällä hetkellä 56.
Mikäli haluat pelin vielä helpommaksi, niin ota partyyn mage ja 2 sorccia. Sorcuille maelstom ja meteor. Itse pelaat tricksterillä ja heiluttelet pannua. Ei mene kauan niin kaikki on aivan paskana. Ihan älytöntä damagea. Taitaa pawnitkin välillä kommentoida, että mihin helvettiin ne kaikki lähti..

Itse en ole katsonut mitään videoita tästä pelistä ennakkoon, enkä edes halua katsoa. Mut joo, tykkään kyllä. Suosittelen.
 
Mulla pleikkakellon mukaan hiukan päälle 100h, on vielä lopputehtävä suorittamatta ja taukoa ollut ylipäänsä pelaamisesta kiireiden ym takia, tehtävälistal ei oo muita tehtäviä enää enkä ole törmännyt uusiin mut en ole ihan jokaista koloa vielä tutkinut jotka ajattelin jättää NG+ koluttavaks. Itte huomasin ainakin sen mikä alkoi pännii oli se kirjaimellisesti noin 5 metrin välein hyppivät örkit, sudet jne, kun halus vaan tutkia ja mennä. Sekä aivan liikaa niitä samoja, vastaan kun tuli joku isompi örkki nii mielellään semmosen kans tappeli, jotenkin kaipais semmosia enemmän.

Mut tässä pelissä ehdottomasti parasta antia on se seikkailu, kuten oon jo kirjoittanut viimeks tämmöstä seikkailun ja löytämisen iloa oli Elden Ringis, kaikki luolat missä olen käynyt ovat erilaisia, jotkut isompia jotkut pienempiä, niitä meni aina ilolla tutkimaan paremman lootin perässä, ylipäänsä se seikkailu on tässä aivan maagista, mutta kuten sanoin ovat aivan liian tiheesti laittaneet niitä rivivihuja pitkin teitä ja mantuja, joka välillä syö sitä seikkailun fiilistä, jotenkin tuntuu hieman keinotekoiselta "pitkittää" sitä sun matkaa kun vähän välii pitää jotain piestä, voihan niiden ohi vaa juosta tietenkin mut silti.

Vocation vaihto tuo myös kummasti lisää piristystä taisteluihin kun on vetänyt sillä yhellä jo aivan liikaa. Nyt on warfarer vai mikä virallinen onkaan jossa saat sekoittaa eri vocationeita yhteen.

Edit: Nii ja peli on minusta aivan liian helppo, silloin tyylii ku oli joku level 10 niin pelotti joku lohikäärme ja kuoli tai lähti karkuun. Mut ei mennyt kauan kun örkki kun örkki kaatui ilman mitään sen suurempia kärsimyksiä, isommat örkit vaa joutuu pieksee hieman kauemmin. Joku haaste olis hyvä olla tässä, ei nyt tartte mihinkää souls meininkii mennä mut jotain. Ne vähät kuolemat mitä tässä on tapahtunut on tullut kun hoipertelee kalliolta ym eikä taisteluissa.
Tuo on kyllä ikävää, jos vihollisia tulee jatkuvasti. Kyllähän sitä joku 20-30h jaksaa, varsinkin uuden pelin parissa, mutta jossain vaiheessa se rupeaa ärsyttämään. Varsinkin, kun tietää että pienillä muutoksilla voisi olla huomattavasti parempi.

Vaikka puhuin Greedfall-ketjussa, että nykyisin voisi enemmän pelata helpommalla tasolla pelejä niin kyllä myös hyvää haastetta saisi olla tarjolla. Varsinkin tälläisessä toiminta rpg:ssä missä selvästi vaikuttaisi olevan hyvät ja hauskat mekaanikat. Kenties päivityksillä pelinkehittäjä vielä tuo lisää haastetta, vaikka uusilla vaikeustasoilla/asetuksilla.

Katselin eilen tätä videota ja heräsi kyllä oma ostoinnostus aika tappiin sitten pelin julkaisun: Dragon's Dogma 2 - my game of the year

Dragon's Dogma 2 olisi varmasti omaan pelimakuuni aika optimi seikkailupeli ja pienet viat tuskin haittaa, kun peli tarjoaa aika erilaisen kokemuksen mitä muut pelit. Ehkä täytyy kuitenkin vielä odotella hankintaa, kun muutakin pelattavaa ja tekemistä on liikaakin.

Hyvää kuitenkin jaksaa odottaa ja tiedä vaikka se paranisi vielä entisestään päivityksillä.
 
Itsekin olen laittanut tämän tauolle Elden Ringin takia. Täytyy joskus sopivassa kohtaa aloittaa varmaan peli ihan alusta. Onneksi ei montaa tuntia ole ehtinyt pelaamaan.
 
Ylös Bottom