Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon's Dogma 2

Tekisi mieli jo ostaa mutta pakko odottaa ainakin seuraavaan päivitykseen, siinä pitäisi tulla suorituskyky parannuksia. Jos saavat PC:llä suorituskyvyn kunnolla kuntoon niin vois ostella sille, ja jos PC versio on liian raskas hieman vanhemmalle koneelle niin saisivat edes PS5 version lukittuun 30fps tasaisella frametimellä.
 
Nämä FPS asiat tuntuu olevan niin ihmisestä kiinni ketä häiritse kuinka paljon jne. Mulla ainakin jo tämä päivitys teki sen ettei ole ihan niin diashowta kun juoksee kaupungis tai kun on paljon efektejä kun pisti motion blörin HDR/off ja variable mode päällä. Valehtelisin jos väittäisin että nyt pyörii tosi hyvin, tottakai haluaisin täydellisen 60 tai edes täydellisen 30fps mutta ei tämä mun silmille ole nyt niin paha ettei pystyisi pelaa. Silmät myös tottuu nopeesti, olihan se alkuun tosi paha ku pelas gta onlinee 60fps ja sit hyppäs suoraan tähän niin olihan se kauheeta katsottavaa.
 
Joo selvästi parempi on päivityksen jälkeen. Itsekin variable moodilla pelaan edelleen, mut motion blur ja ray tracing pois. Kyykkäilyä on, mutta huomattavasti vähemmän.
 
Onks porukka jo tietoinen/törmännyt siihen dragonsplaque tautiin joka on tosi vaarallinen jos ei sitä "hoida"? Mä palkkasin jonkun pawnin ja se oli ilmeisesti tautinen kun tuli "dragonsplaque" tutoriaali miten se tautinen sit voi tartuttaa muita pawneja ja sit jos menee tosi pahaks niin että vaikka nukkuu kaupungis ja lopputulema et se tauti sit voi tappaa koko kaupungin asukkaat jne tsjp jos nukkuu kaupungis/omas kämpäs, kuulemma ku nukkuu leiris nii ei pitäs vaikuttaa kyliin/kaupunkiin ym. Kaikki tautit RPG peleissä nii mä alan heti vainoharhailee et miten sitä voi hoitaa/välttää.

Se mitä luin nii se tarttuu vain pawneihin ja oireet ovat punaiset silmät, sekava käytös, eivät tottele, puhuvat vihaisesti jne, sillon viimeistään kannataa ne erotta. Ainoa tapa mitä nyt voi tehää on erottaa se tautinen sun ryhmästä ja jos eppäilee että oma pawni on tautinen nii heittää veteen tai alas kalliolt eikä elvytä, sit herättää sen sieltä riftkivestä ja palkkaa uudet pawnit.

Mitenkään ennakkoon kun palkkaa ei voi kai? varmaks tietää onko se pawn tautinen vai ei, ainostaan jos alkaa käyttäytyy oudosti, sen taudin voi saada just palkkaamal muita tautisia pawneja tai saada sen kun tappelee lohikäärmeitä vastaan. Tätä ei nyt ole mitenkään kauheen tarkkaan selitetty eikä varmaa ole tietoa miten sitä hoitaa muuta kun erottamal/ "pesemällä" oma pawni. Jos niin pahasti käy ettei kiinnitä huomiota koko tautiin ja kaupunki kuolee nii kuulemma viikko pelinaikaa palauttaa ne tai jotain, ehkä paremmin jos itte lukee.

Mä täs nyt kerron mitä ymmärsin kun googletin. Sen verran tajusin itte samantien erottaa se kyseinen tauti pawni ja erottaa muutkin jotka siinä oli, "pesin" oman pawnin ja palkkasin uudet. En sit tiie miten yleinen se on ja miten vaarallinen oikeesti mut suuria pelkoja kuulemma ihmisissä herättää ja helposti tämmönen menee täysin ohi ajattelmal vaan "no joku tauti vaan". :D
 
Pitää kyllä edelleen hehkuttaa tätä seikkailun fiilistä tässä. Tulee ihan Skyrim mieleen kun sekin aikoinaan oli mullistavaa. Ei voi yhtään tietää mitä tulee vastaa jos lähtee johonkin synkkään luolaan.

Mahtavaa myös kun Pawnit välillä opastavat uusien paikkojen ja aarteiden luo. Myös oman Pawnin tietämys voi kasvaa jos se on ollut muiden pelaajien kanssa. Eipä muut pelit ole koskaan tehneet mitään vastaavaa :)
 
Joo kyllä tässä skyrim vibat on, ihan jo jotkut tehtävät "apua en osaa itse kerätä kukkia autatko minnuu?" Noh minäpä autan ja se avaa uusia polkuja ja mestoja ja matkan varrella törmää uusiin ihmisiin jotka tarvitsevat jotain ja sit ollaanki jo ihan toisella puolella mappia eikä tiedä yhtää minne seikkailu vie ja sehän tässä just onkin parasta!
 
Pieni varoituksen sana, pelin endgame voi tulla ihan yllättäen niin että et edes tiedä että olet semmosta tekemässä, eli ei tuu mitään popup ikkunaa että "warning" tai mitää sellaista, on siinä jotain pieniä vihjeitä kyllä mut ei mitään semmosta mitä tajuis. Itte nimittäin eilen olin olevinaan tekemässä eeppistä main missioo ja kun pääsin yhteen kohtaan mistä en enää voinut palata takas tutkimaan maailmaa. En tehnyt mitää päätöstä kun aloin epäilee, sit googletin ja se olikin "point of no return". Meitsil tyyliin puolet mapista avaamatta ja liuta sivutehtäviä tekemättä, mappia ja paikkoja käymättä ja kasa uusia sivutehtäviä ym jne.

Luojan kiitos pelissä sentään on se "load from last inn rest" save kun kerta on vain se yksi savetiedosto. Se pisti mut takas pisteeseen ennen sitä endgame tehtävää, saattoi olla tuuriakin. Eli olkaa varovaisia jos haluatte kokea/nähää pelistä mahdollisimman paljon/kaikki ennen kun päätätte lähtee lopputaisteluun.

Ilmeisesti pelin päätarina suhteellisen lyhyt ja olisinhan mä voinut sit jatkaa NG+ mut siinäkin on asiat/tehtävät hieman eritavalla kuulemma. Omalla vastuulla varovasti sitten voitte googlettaa mikä se point of no return on. Mulle se tosiaan tuli hieman yllätyksenä, mutta onneks tajusin peruuttaa.

Tehtävissä ei myöskään lue? en ainakaa ole huomannut että onko se main mission vai sidequest, mä siis ihan vaa menin miten tässä nyt mennään tehtävien perässä ja milloin minkäki perässä, nyt panttaan sitä kyseistä tehtävää 10 vuotta ennen kun jatkan. :D
 
Tulipa vaihdettua Vocation Fighterista Thiefiin. Aivan erilaista pelata tällä classilla. Aivan mahtavaa kun tämä on paljon ketterämpi :D Ei ole paljon taitoja auki, mutta eiköhän niitä taitoja saa taas pikkuhiljaa.

Ei ole mitään hajua missä vaiheessa peliä olen. Löysin uuden kaupungin ja kovaa sivutehtävien tekoa.

Tuli myös matkalla kohdattua lohikäärme. Turpaahan siinä tuli, joten päätin pötkiä pakoon ja Pawnit jäivät sen arrnoille ikävä kyllä.

Raakaa menoa kyllä tässä. Peli ei paljon armoa anna :D
 
Tulipa vaihdettua Vocation Fighterista Thiefiin. Aivan erilaista pelata tällä classilla. Aivan mahtavaa kun tämä on paljon ketterämpi :D Ei ole paljon taitoja auki, mutta eiköhän niitä taitoja saa taas pikkuhiljaa.

Ei ole mitään hajua missä vaiheessa peliä olen. Löysin uuden kaupungin ja kovaa sivutehtävien tekoa.

Tuli myös matkalla kohdattua lohikäärme. Turpaahan siinä tuli, joten päätin pötkiä pakoon ja Pawnit jäivät sen arrnoille ikävä kyllä.

Raakaa menoa kyllä tässä. Peli ei paljon armoa anna :D

Itte alotin thiefillä, se on hyvä vocation setti varsinkin kun saa sen "köysivetokyvyn" auki, nyt oon vetänyt spearhandilla, se on sekoitus taikuria ja melee. Ketterä sekin jos saa kykyjä auki, ei liian painava. Mä oon jo kolme lohikäärmettä onnistunut murhaa. Alkuun menin minäkin karkuun, ei niitä pawneja tarvitse jättää kärsimään jos joutuu taisteluun, siinä vaa pitää antaa niille komento "to me" nii ne lähtee sun mukana karkuun ettei tarvitse jättää niitä sinne kärsimään. Mulla olis ilmeisesti kaksi vocationia vielä avaamatta, magic archer ja joku toinen mitä en muista. Se magic archer kiinnostais kokeilla.

Tää mappi on kyllä tai ainakin tuntuu aivan massiiviselta, luulin jo että joo ei täs enää paljon avattavaa oo, nyt menin jonkun luolan läpi ja koko ajan vaa aukee lisää sitä mustaa/sinistä ja uusia alueita ja luolia ja vaikka mitä tutkittavaa, mappi on hyvin "elden ringimäinen" jos näin voi sanoo, jotenkin niin samantyylisesti tehty. Kyllä tähän helposti saa kymmeniä ellei satoja tunteja upotettua veikkaan jos halua tutkia joka kolon, itte meen ainakin ihan fiilistellen ja rauhassa.

Kun jokin peli iskee kun nyrkki naamaan, siitä halua ottaa kaiken irti. Ähkyä ei vielä ole tullut, saa nähää miten sitten 100h jälkeen. :D
 
Itte alotin thiefillä, se on hyvä vocation setti varsinkin kun saa sen "köysivetokyvyn" auki, nyt oon vetänyt spearhandilla, se on sekoitus taikuria ja melee. Ketterä sekin jos saa kykyjä auki, ei liian painava. Mä oon jo kolme lohikäärmettä onnistunut murhaa. Alkuun menin minäkin karkuun, ei niitä pawneja tarvitse jättää kärsimään jos joutuu taisteluun, siinä vaa pitää antaa niille komento "to me" nii ne lähtee sun mukana karkuun ettei tarvitse jättää niitä sinne kärsimään. Mulla olis ilmeisesti kaksi vocationia vielä avaamatta, magic archer ja joku toinen mitä en muista. Se magic archer kiinnostais kokeilla.

Tää mappi on kyllä tai ainakin tuntuu aivan massiiviselta, luulin jo että joo ei täs enää paljon avattavaa oo, nyt menin jonkun luolan läpi ja koko ajan vaa aukee lisää sitä mustaa/sinistä ja uusia alueita ja luolia ja vaikka mitä tutkittavaa, mappi on hyvin "elden ringimäinen" jos näin voi sanoo, jotenkin niin samantyylisesti tehty. Kyllä tähän helposti saa kymmeniä ellei satoja tunteja upotettua veikkaan jos halua tutkia joka kolon, itte meen ainakin ihan fiilistellen ja rauhassa.

Kun jokin peli iskee kun nyrkki naamaan, siitä halua ottaa kaiken irti. Ähkyä ei vielä ole tullut, saa nähää miten sitten 100h jälkeen. :D
Pawnit olivat siis jo maassa tuossa tilanteessa. Hyvä kun itse pääsi nipin napin pakoon :D
 
Pelikello näyttää 45 tuntia, ja vasta siirryin toiselle alueelle karttaa kissojen valtakuntaan. Sen enempää spoilaamatta. Menny toki iso osa ajasta vaan kulkiessa, löytyy jos minkälaista seikkailua jatkuvasti. Oon kyllä varmaan myös kaikki mahdolliset sivujutut tehnyt ja löytänyt, sen verran intohimoisesti tulee nuohottua paikkoja.

Oon pääukolla pelannu fighterina, thiefinä, archerina/rangerina ja pääosin mystic spearhandina. Mukavasti on kaikilla meno maistunut. Main pawn puolestaan on pääosin ollut thiefinä, joskin muutaman augmentin levutin fighterilta ja rangerilta. Lisäks lainassa kulkee aina yks maagi supporttina ja sitte tilanteen mukaan neljäntenä joko fighter/warrior tai ranger.

Vaikka peli on jonkin verran vaikeampi kuin eka DD niin on tämä silti melko helppoa kauraa tähän asti ollut. Viidesti on kuolo korjannut, ja niistäkin 4 on vaan omia putoamisia kalliolta.

Noita lohikäärmeitä on muutama tullut vastaan, mutta lähtevät mokomat helposti pakoon. :D
 
Pelikello näyttää 45 tuntia, ja vasta siirryin toiselle alueelle karttaa kissojen valtakuntaan. Sen enempää spoilaamatta. Menny toki iso osa ajasta vaan kulkiessa, löytyy jos minkälaista seikkailua jatkuvasti. Oon kyllä varmaan myös kaikki mahdolliset sivujutut tehnyt ja löytänyt, sen verran intohimoisesti tulee nuohottua paikkoja.

Oon pääukolla pelannu fighterina, thiefinä, archerina/rangerina ja pääosin mystic spearhandina. Mukavasti on kaikilla meno maistunut. Main pawn puolestaan on pääosin ollut thiefinä, joskin muutaman augmentin levutin fighterilta ja rangerilta. Lisäks lainassa kulkee aina yks maagi supporttina ja sitte tilanteen mukaan neljäntenä joko fighter/warrior tai ranger.

Vaikka peli on jonkin verran vaikeampi kuin eka DD niin on tämä silti melko helppoa kauraa tähän asti ollut. Viidesti on kuolo korjannut, ja niistäkin 4 on vaan omia putoamisia kalliolta.

Noita lohikäärmeitä on muutama tullut vastaan, mutta lähtevät mokomat helposti pakoon. :D
Mulla on lähtenyt aarnikotka pakoon, mutta lohis murskasi meidät :D

8 tuntia takana ja lvl 18 taitaa olla päähahmolla ja pawnilla. En ole hirveästi ehtinyt pelaamaan tässä kun on ollut vähän kaikkea muuta.
 
Palasin nyt takas "kotiin" kun piti muutenkin palauttaa tehtäviä kaupunkiin jne. Lähin sit vielä tutkimaan ekan alueen mustia alueita, nyt oon jossain tosi pelottavas mettäs joka muistuttaa hyvin vahvasti BoTW/ToTK korok forestia :eek:

En tiie onko tän pelin tarkoitus olla vaikee vai tuleeko sitten myöhemmin/endgames jotain isoja haasteita? Ainakin tähän mennes sen alun jälkeen kun oli tyylii level 10 ja ekat kalsarit pääl ei oo oikeestaa mikään taistelu tuottanut vielä vaikeuksia, kuolemat ovat olleet lähinnä kun itte hoipertelee kalliolta.

Vaikka tässä nyt on mapista avannut paljon sitä mustaa se on ollut lähinnä semmosta juoksu avaamista, ihan kun haluan vaan avata sitä mappia kunnolla mut kaikkia mestoja olis vaikka kuinka nuohottavana, sivutehtäviä tässä nyt suorittanut kauheen kasan ja vielä on jäljel ja lisää vaa tullut.

Eihän tää peli siis mitenkään huonoa vastaanottoa saanut mut täytyy ihmetellä ettei saanut semmosta ylistystä kun esim Elden Ring. Noh, ehkä kun ajan mittaan sit nuohotaan samoja mestoja ja vihujen variaatio käy samaks plus tekniset ongelmat jne. Siitähä lähtee helposti muutama piste, mulle tää nyt vaan uppoo ja kovaa, ehkä myös onnekas sen takia ettei ykköstä ole pelannut.
 
Palasin nyt takas "kotiin" kun piti muutenkin palauttaa tehtäviä kaupunkiin jne. Lähin sit vielä tutkimaan ekan alueen mustia alueita, nyt oon jossain tosi pelottavas mettäs joka muistuttaa hyvin vahvasti BoTW/ToTK korok forestia :eek:

En tiie onko tän pelin tarkoitus olla vaikee vai tuleeko sitten myöhemmin/endgames jotain isoja haasteita? Ainakin tähän mennes sen alun jälkeen kun oli tyylii level 10 ja ekat kalsarit pääl ei oo oikeestaa mikään taistelu tuottanut vielä vaikeuksia, kuolemat ovat olleet lähinnä kun itte hoipertelee kalliolta.

Vaikka tässä nyt on mapista avannut paljon sitä mustaa se on ollut lähinnä semmosta juoksu avaamista, ihan kun haluan vaan avata sitä mappia kunnolla mut kaikkia mestoja olis vaikka kuinka nuohottavana, sivutehtäviä tässä nyt suorittanut kauheen kasan ja vielä on jäljel ja lisää vaa tullut.

Eihän tää peli siis mitenkään huonoa vastaanottoa saanut mut täytyy ihmetellä ettei saanut semmosta ylistystä kun esim Elden Ring. Noh, ehkä kun ajan mittaan sit nuohotaan samoja mestoja ja vihujen variaatio käy samaks plus tekniset ongelmat jne. Siitähä lähtee helposti muutama piste, mulle tää nyt vaan uppoo ja kovaa, ehkä myös onnekas sen takia ettei ykköstä ole pelannut.
Luulisin myös, että ainakin osa ykkösen läpi pelanneista on pettynyt siihen, että kakkonen on todella saman kaltainen kuin ykkönen. Ainakin itselläni tuollainen rokottaa paljon innostusta, vaikka peli sitten onkin ilmeisesti varsin hyvin toteutettu ulkoisesti. Sinähän et kai ykköstä ollut pelannut lainkaan, joten varmaan aika tuoreelta on peli sinänsä tuntunut, joten sitä löytämisen iloakin saat sitä kautta enemmän, kuin ainakin itselläni todennäköisesti olisi, jos kyseistä peliä pelaisin. Kyllä tämä silti itseänikin jonkin verran edelleen kiinnostaa, mutta ei todellakaan tuohon nykyiseen hintaan. Kun hinta menee alle viidenkympin, niin laitetaan harkintaan.
 
Tuntuu myös, että ainakin jotkut pelaajat ovat närkästyneitä erikoisista pelimekaanikoista. Jotkut saattavat pitää niitä ehkä vanhanaikaisina. Mutta itselleni tämä on virkistävää ja en ole turtunut siihen, kun en ykköstä paljoa pelannut

Sen kyllä ymmärrän ettei tämä ole kaikille, kuten ei vaikka Elden Ringikään. Tähän vaatii vähän erilaisen asenteen.
 
Mun mielestä tässä on vaan kaikki "täydellisen" pelin elementit, Elden Ring nyt oli souls peli ja fromsoftware niin kohdeyleisö suurempi ja suosittu genre. Noh ei näitä pitäis keskenää verrata ovat sen verran erilaisia, mut mappi ja seikkailu ovat lähes identtisiä mun mielestä. Turhautuminen tähän voi iskee lähinnä kun ei sitten mitenkään pidetä kädestä, samojen vihujen toisto ja samojen mestojen eestaas ravaaminen voi alkaa myös käymään tylsäks sekä fast travel, kyllähän niitä kiviä saa tosi reilusti tässä, mullaki niitä nyt joku 15, mut sit niitä portcrystalleja on todella harvassa, itte oon saanut yhen jostain tehtävästä ja yhen voi ostaa niillä harvinaisilla wyrmcrystalleilla.

Portycrystalleja mulla on tällähetkellä 3 paikassa josta yks on itse sijoitettu.

Mua ei siis haittaa se mut ymmärrän että nykyään kun halutaan mennä helposti mestoille ja tässä kun ei noin vaa mennä mestoille vaikka tehtävän perässä tai palauttaa tehtävää jne.

Jonkinlaista ei nyt ehkä souls tapasta haastetta mut jotain kovempia vihuja itte kaipaisin, sen alun jälkeen on kaikki jopa ne pari lohikäärmettä tippunut suhteellisen helposti, ohan niitä hetkiä sit et pawnit maassa mut ei mitää että oltais kuoltu tai ei pärjätty. Ehkä ne on sit säästetty NG+?
 
Pieni varoituksen sana, pelin endgame voi tulla ihan yllättäen niin että et edes tiedä että olet semmosta tekemässä, eli ei tuu mitään popup ikkunaa että "warning" tai mitää sellaista, on siinä jotain pieniä vihjeitä kyllä mut ei mitään semmosta mitä tajuis. Itte nimittäin eilen olin olevinaan tekemässä eeppistä main missioo ja kun pääsin yhteen kohtaan mistä en enää voinut palata takas tutkimaan maailmaa. En tehnyt mitää päätöstä kun aloin epäilee, sit googletin ja se olikin "point of no return". Meitsil tyyliin puolet mapista avaamatta ja liuta sivutehtäviä tekemättä, mappia ja paikkoja käymättä ja kasa uusia sivutehtäviä ym jne.

Luojan kiitos pelissä sentään on se "load from last inn rest" save kun kerta on vain se yksi savetiedosto. Se pisti mut takas pisteeseen ennen sitä endgame tehtävää, saattoi olla tuuriakin. Eli olkaa varovaisia jos haluatte kokea/nähää pelistä mahdollisimman paljon/kaikki ennen kun päätätte lähtee lopputaisteluun.

Ilmeisesti pelin päätarina suhteellisen lyhyt ja olisinhan mä voinut sit jatkaa NG+ mut siinäkin on asiat/tehtävät hieman eritavalla kuulemma. Omalla vastuulla varovasti sitten voitte googlettaa mikä se point of no return on. Mulle se tosiaan tuli hieman yllätyksenä, mutta onneks tajusin peruuttaa.

Tehtävissä ei myöskään lue? en ainakaa ole huomannut että onko se main mission vai sidequest, mä siis ihan vaa menin miten tässä nyt mennään tehtävien perässä ja milloin minkäki perässä, nyt panttaan sitä kyseistä tehtävää 10 vuotta ennen kun jatkan. :D
Ehkäpä yksi ikävimmistä asioista peleissä on se, jos voi joutua tilanteeseen josta ei ole paluuta. Yleisimmin se on juuri tuo että menee liian pitkälle pääjuonessa ja menettää sivutouhut ja/tai maailman tutkimisen sen kautta.

Kyllä open worldeissä pitäisi olla vakiona se että tuollaista ei voi tapahtua. Pelin täytyy joko varoittaa tai automaattisesti luoda jonkinlainen palautusmahdollisuus tilanteeseen ennen "lukittumista".

Ei minua huvita aloittaa uutta pelikertaa alusta vain että pääsee tekemään puuttuvat asiat + vielä se, että pitäisi muistaa mitä on tekemättä jne.

Tulipa vaihdettua Vocation Fighterista Thiefiin. Aivan erilaista pelata tällä classilla. Aivan mahtavaa kun tämä on paljon ketterämpi :D Ei ole paljon taitoja auki, mutta eiköhän niitä taitoja saa taas pikkuhiljaa.
Muistelen että myös ekassa pelissä oli nopeaa ja hauskaa vaihdella hahmon erikoistumista ja kasvattaa kykyjä. Vähän sama kuin Mass Effectin (oliko kolmosen?) moninpelissä: oli tarpeeksi nopeaa että siitä sai sen leveleiden nostamisen tyydytyksen + jaksoi testata eri yhdistelmiä koska se ei vaatinut tuntikausien grindausta tms.
 
Jonkinlaista ei nyt ehkä souls tapasta haastetta mut jotain kovempia vihuja itte kaipaisin, sen alun jälkeen on kaikki jopa ne pari lohikäärmettä tippunut suhteellisen helposti, ohan niitä hetkiä sit et pawnit maassa mut ei mitää että oltais kuoltu tai ei pärjätty. Ehkä ne on sit säästetty NG+?
Mää vähän spoilaan NG+, älkää lukeko jos ette halua tietää. En siis itse siellä vielä ole, mutta mielenkiinnosta otin asiasta selvää.

Valitettavasti New Game plussassa ei ole lisähaastetta tarjolla. Vihut on yhtä kovia ku normi pelikerralla, mutta saat pitää kaikki varusteet yms, eli oot ihan liian vanha pelin alkuun jo valmiiksi. Lisäksi pelistä saa ilmeisesti jotain buffia yhdelle valitsemalle vocationille ja muita tilapäisiä boosteja. Ja end game -kamat tulee myyntiin heti NG+ alkuun.

Questit nollaantuu yms, eli NG+ on lähinnä keräilytavaroiden ja missattujen questien metsästykseen.

Eli DLC tai hard modea odotellessa taas...
 
Mää vähän spoilaan NG+, älkää lukeko jos ette halua tietää. En siis itse siellä vielä ole, mutta mielenkiinnosta otin asiasta selvää.

Valitettavasti New Game plussassa ei ole lisähaastetta tarjolla. Vihut on yhtä kovia ku normi pelikerralla, mutta saat pitää kaikki varusteet yms, eli oot ihan liian vanha pelin alkuun jo valmiiksi. Lisäksi pelistä saa ilmeisesti jotain buffia yhdelle valitsemalle vocationille ja muita tilapäisiä boosteja. Ja end game -kamat tulee myyntiin heti NG+ alkuun.

Questit nollaantuu yms, eli NG+ on lähinnä keräilytavaroiden ja missattujen questien metsästykseen.

Eli DLC tai hard modea odotellessa taas...
Joo toi on vähä mälsä juttu. Toi endgame kans, oon lukenu siit mut en jumalauta vaan tajua koko systeemiä. Kuoleminen ilmeisesti heittää sut pois sielt ja menetät progression, lootit ekspat yms??
 
Ehkäpä yksi ikävimmistä asioista peleissä on se, jos voi joutua tilanteeseen josta ei ole paluuta. Yleisimmin se on juuri tuo että menee liian pitkälle pääjuonessa ja menettää sivutouhut ja/tai maailman tutkimisen sen kautta.

Kyllä open worldeissä pitäisi olla vakiona se että tuollaista ei voi tapahtua. Pelin täytyy joko varoittaa tai automaattisesti luoda jonkinlainen palautusmahdollisuus tilanteeseen ennen "lukittumista".

Ei minua huvita aloittaa uutta pelikertaa alusta vain että pääsee tekemään puuttuvat asiat + vielä se, että pitäisi muistaa mitä on tekemättä jne.

Kyllähän tässä pelaajaa varoitetaan ja tulee kohta jossa jopa NPC sanoo että "you might wanna sleep and do everything before you can't anymore" tsjp (tosin jälkeepäin on helppoa tässä henkseleitä paukutella :D) . Mutta ei sitä sen enempää esim mitä Elden Ringis varoitettu millää popupeilla ym ennen kun tulee vastaan kohta milloin et enää voi tehää asioita kun meet siitä kohdasta ohi. Elden Ringis oli vaan ehkä hieman helpompaa arvata koska se tapahtui melko myöhään. Tässä se tuli vaan jotenkin ihan yllättäen senkin takia kun on tyyliin suurin osa mapista vielä mustana ja roppakaupalla sivutehtäviä auki jne, sekä itse tehtävä vaikutti ihan kun tekis jotain tavallista jokseenkin tavallista eeppisempi main mission.

Kyseistä tehtävää on vielä näytetty gameplayssä ennen julkasua niin siitäkin jotenkin sit sai semmosen käsityksen et "ai tämä tehtävä". Sit kuten kirjoitin on pelissä kuitenkin se "load from last inn" mahdollisuus ja ennen kyseistä tehtävää on pakko nukkua ja tulla seuraavana päivänä kyselee et miten se edistyy. Ite pääsin sitten sillä takas kohtaan ennen sitä tehtävää, sekä se vaikka sitä kyseistää tehtävää tekiski voi vieläkin palata maailmaan, on vaa eräs "hissi" jonka jälkeen ei enää voi muuta kun sillä "load from last inn". Pahimmas tapaukses sitten NG+, jos ei tajua että nyt ollaan liian pitkällä ja menee tekemään sen loppuun.

Muuten olen samaa mieltä että jos ei ole mahdollisuutta enää palata on yksi ikävimmistä asioista, tässä se vaa tuli jotenkin yllättäen vaikka olihan mulla jo peli aikaa se joku 40h. Mulla tapana kuitenkin openworld peleissä sekä nyt muissakin tehää kaikki mahollinen ennen loppukliimaksia ja sitten NG+ jos semmosta vielä jaksaa.
 
Ylös Bottom