Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon's Dogma 2

Tässä pelissä on kyllä niin paljon kysymysmerkkejä että pakko katsoa lopputulos ennenkuin tekee mitään ostopäätöksiä. Voi ola kyllä että jää Team Ninjan jalkoihin muutenkin omalla kohdalla, heidän pelinsä vaikuttaa olevan enemmän omaan makuun.
 

Pelissä on konsoleilla uncapped framerate ja ei mahdollisuutta valita erilaisia modeja (quality/performance). Jotain säätämahdollisuutta grafiikoissa ilmeisesti kuitenkin on.

IGN testien perusteella peli pyöri keskimäärin 31 fps tienoilla ja dippaili alemmas hektisissä kohtauksissa: https://nordic.ign.com/dragons-dogm...the-first-one-no-problem-youll-love-it-anyway

Ei kyllä omaan korvaan kuulosta ollenkaan lupaavalta. Jos pelillä ei ole toivoakaan päästä lähelle 60 fps, niin koittaisivat mielummin saada sen stabiiliksi 30 fpsllä. Itse varmaan ostan tämän PC:lle, mutta ei kyllä ole suuri luotto siihenkään porttiin tämän perusteella.
Surullista :( Ei vaan pysty antamaan anteeksi tätä! Onhan tämä nyt käsittämätöntä että herran vuonna 2024, maksettuani satoja euroja uudesta konsolista kaiken sen hypen jälkeen ja pelintekijät kehtaavat suoltaa tätä 30fps kuraa pelaajille. Jos peli on kerran niin vaikea saada pyörimään 60fps niin miksi ihmeessä sitä resoluutiota ei voi vähän pudottaa?! Ei kaiken tarvitse olla 4k-resoluutiota. Vähemmälläkin pärjää oikein hyvin jos ruudunpäivitys on sulavaa. Kyllä se 60fps on ehdoton minimi nykypäivänä ja aika pitkälti kaikki pelit jotka jäävät 30fps:ään jää ostamatta. Toivottavasti ihmiset äänestää lompakolla tätä hölmöilyä vastaan.
 
Tietysti ruudunpäivitys on vain yksi osa peliä ja testien perusteella peli on loistava. Toki 3h ei ole paljon tällaisessa pelissä.

Jep. Toivottavasti tämä ei mene sinne surulliseen kategoriaan erinomainen peli heikolla suorituskyvyllä.
 
demo ilmeisesti julkaistaan lähiaikoina huhussa ollut että, tämän viikon perjantaina 8.3, koska RE4 remake demo tuli viime vuonna 9.3 ja RE4 Remake ja Dragons dogma 2 julkaisupäivä on tosi lähellä toisiaan, RE4 remake 22.3.23 ja Dragons dogma 2 22.3.24
 


eiköhän se demo tuolla tänään julkisteta, voi olla että droppaa siis jo tänään. tuon pressin jälkeen, joten Barrettia lainatakseni "Hell Yea"
 
FPS ja performance moden puute toki vähän ihmetyttää nykystandardeilla. Mutta jos peli on muuten kova niin kyllä sen voi antaa anteeksi. Silmä tottuu ihmeen nopeesti ja yksinpeli.

Eka Dragons Dogmahan oli myös ps3:lla teknisesti aika karu. Näymmä ei olla opittu siitä ellei sitten tarkoituksella perinteitä mukaillen mennään karummalla teknisellä ilmeellä, näkyi noissa previkka videoissa toi suht kämäinen UI olevan myös ennallaan, heh.

Joka tapauksessa, näyttää muuten kyllä mahtavalta ja todelliselta jatko-osalta kaikkine tuttuine piirteineen. Demoa kiinnostaisi testata.
 
se onkin 1.00 se pressi eli todennäköisesti demo droppaa sen jälkeen

please antakaa tämä character Creation/customization siinä demossa niin olen enemmän kun tyytyväinen, ai että jos siinä voisikin luoda hahmon valmiiksi jo peliin se olisi aikamoinen Dream, koska itse todennäköisesti käytän taas monta tuntia siihen hahmon luomiseen.

 


uutta traileria ja hemmetin hyvältä näyttää. 1000 npc hahmoa ja ties mitä. kertoo siitä että peli on valtava.

Ei tullut demoa mutta sain sen mitä halusin nimittäin Capcom julkaisee Character Creationin jo nyt. se on itseasiassa itselleni paljon tärkeämpi lopulta kun itse demo, jos pitäisi näistä kahden välillä valita, demo todennäköisesti on lyhyt maistiainen pelistä, mutta character creationiin voi käyttääkin sitten monta tuntia. todennäköisesti ainakin käytän 10 tuntia oman hahmon luomiseen, olen nimittäin käyttänyt jo alkuperäisen dragons dogman hahmon luontiin aika monta tuntia.
 
Max oli pelannut peliä ennakkoon ja kertoo omia fiiliksiään. Hän kuvailee peliä 2000-luvun alun MMO-peliksi, missä pelaaja heitetään keskellä massiivista maailma ja kädestä ei juuri pidetä kiinni. Maxin mukaan, jopa Elden Ring ohjaa pelaajaa enemmän eteenpäin, kuin tämä peli. "Teet itse oman seikkailusi" varmaan kuvaa tätä peliä aika hyvin. Kaiken kaikkiaan kuitenkin positiiviset fiilikset.

 
Max oli pelannut peliä ennakkoon ja kertoo omia fiiliksiään. Hän kuvailee peliä 2000-luvun alun MMO-peliksi, missä pelaaja heitetään keskellä massiivista maailma ja kädestä ei juuri pidetä kiinni. Maxin mukaan, jopa Elden Ring ohjaa pelaajaa enemmän eteenpäin, kuin tämä peli. "Teet itse oman seikkailusi" varmaan kuvaa tätä peliä aika hyvin. Kaiken kaikkiaan kuitenkin positiiviset fiilikset.


Nyt rupesi enemmän kiinnostamaan. Paljon mukavempi vain tutkia paikkoja ja löytää oman seikkailun, kuin se että suoritetaan vain tehtävälistaa.

Pitääpi odotella arvosteluita yms ja katsoa jos hankintaan menee.
 
1000 npc hahmoa ja ties mitä.
Miksi tuhat npc-hahmoa on hyvä asia? Onhan monessakin pelissä varmasti sama tai enemmänkin, esim. GTA-peleissä.

Ja jos nuo nyt on tuhat hahmoa, joilla on tehtäviä, niin ei helvetti. Sekään ei mielestäni ole hyvä juttu. Määrä ei korvaa edelleenkään laatua.
 
Miksi tuhat npc-hahmoa on hyvä asia? Onhan monessakin pelissä varmasti sama tai enemmänkin, esim. GTA-peleissä.

Ja jos nuo nyt on tuhat hahmoa, joilla on tehtäviä, niin ei helvetti. Sekään ei mielestäni ole hyvä juttu. Määrä ei korvaa edelleenkään laatua.

Tais olla 1000 npc hahmoa joilla jokaisella on oma tarinansa, mutta osa vain antaa questejä, eli hyvältä kuulostaa ainakin omaan korvaan. eli ainakin lisää dialogia DD Dark ariseniin verrattuna, mikä on hyvä juttu. DD:ssa oikeastaan aika vähän lopulta dialogia et hyvä et ihmisiä ja dialogia on lisätty
 
Viimeksi muokattu:


uutta traileria ja hemmetin hyvältä näyttää. 1000 npc hahmoa ja ties mitä. kertoo siitä että peli on valtava.

Ei tullut demoa mutta sain sen mitä halusin nimittäin Capcom julkaisee Character Creationin jo nyt. se on itseasiassa itselleni paljon tärkeämpi lopulta kun itse demo, jos pitäisi näistä kahden välillä valita, demo todennäköisesti on lyhyt maistiainen pelistä, mutta character creationiin voi käyttääkin sitten monta tuntia. todennäköisesti ainakin käytän 10 tuntia oman hahmon luomiseen, olen nimittäin käyttänyt jo alkuperäisen dragons dogman hahmon luontiin aika monta tuntia.

Hah toi on sellane aspekti mitä en oo oikein koskaa ymmärtäny tai päässy ite sisää, eli toi hahmon viimesee pääl säätäminen ja toi 10h tuntuu aika överilt :D Ei siinä, en siis mitenkää väheksy tai katso kieroon. Ite on vaa niin kökkö tekee hienoja et kaikki yritykset päätyy jonkinsortin enkelten koskettamaan troglodyyttiin et pare ottaa joku default alle ja menoks :)

Toki jos ny ps5:lle tulee kans joku editori niin voisha sitä koittaa kyllä.
 
Hah toi on sellane aspekti mitä en oo oikein koskaa ymmärtäny tai päässy ite sisää, eli toi hahmon viimesee pääl säätäminen ja toi 10h tuntuu aika överilt :D Ei siinä, en siis mitenkää väheksy tai katso kieroon. Ite on vaa niin kökkö tekee hienoja et kaikki yritykset päätyy jonkinsortin enkelten koskettamaan troglodyyttiin et pare ottaa joku default alle ja menoks :)

Toki jos ny ps5:lle tulee kans joku editori niin voisha sitä koittaa kyllä.
Joo samoilla linjoilla olen. Säädät ihan hiessä hahmoa monta tuntia ja sitten yli 90% peliajasta pidetään jotain koko naaman peittävää kypärää prööt.

Eiköhän toi editori pleikkarillakin ole jo. Itse latasin ton aamulla Xboxille.
 
Tais olla 1000 npc hahmoa joilla jokaisella on oma tarinansa, mutta osa vain antaa questejä, eli hyvältä kuulostaa ainakin omaan korvaan. eli ainakin lisää dialogia DD Dark ariseniin verrattuna, mikä on hyvä juttu. DD:ssa oikeastaan aika vähän lopulta dialogia et hyvä et ihmisiä ja dialogia on lisätty
No jaa, olen yhä sitä mieltä että määrä kuulostaa järkyttävältä enkä usko että suurella osalla on mitään merkittävää annettavaa. Varmasti samanlaista kuin yleensä peleissä, eli jaaritellaan niitä näitä ja itse alkaa harhailla puhelimen suuntaan ns. "puolikorvalla" kuunnellen.

Eli tykkäisin itse yhä enemmän siitä että on vähemmän mutta laadukkaammin tehtynä kuin että mainostetaan määrällä. Samaa ärsyttävyyttä kuin "biggest map ever"-hokemat, mikä ei vielä tarkoita automaattisesti plussaa.
 
No jaa, olen yhä sitä mieltä että määrä kuulostaa järkyttävältä enkä usko että suurella osalla on mitään merkittävää annettavaa. Varmasti samanlaista kuin yleensä peleissä, eli jaaritellaan niitä näitä ja itse alkaa harhailla puhelimen suuntaan ns. "puolikorvalla" kuunnellen.

Eli tykkäisin itse yhä enemmän siitä että on vähemmän mutta laadukkaammin tehtynä kuin että mainostetaan määrällä. Samaa ärsyttävyyttä kuin "biggest map ever"-hokemat, mikä ei vielä tarkoita automaattisesti plussaa.
Tuoha se todnäk tulee olemaan, varmaan taustahorinaa suurimmaksi osaksi ja hortoilevat ympäriinsä luoden sen vilkkaan ympäristön efektin ihan kuin muissaki vastaavissa.

Hölmöä odottaa että niillä tuhannella ois jotain merkittävää tarinaa antaa.
 
Hölmöä odottaa että niillä tuhannella ois jotain merkittävää tarinaa antaa.

eikai tällaista kukaan odotakkaan, itse odotan vain lisää dialogia. se tekee maailmasta paljon elävämmän , kun ihmiset keskustelee keskenään kun menee kaupunkeihin yms, esim hyvänä esimerkkinä Rebirth
 
Viimeksi muokattu:
Suorituskyky on kieltämättä pieni kysymysmerkki, mutta muutoin kaikki vaikuttaa kyllä erittäin upealta. Ensimmäisen DD:n mukaisesti questit on näköjään samaa mysteeriä tässäkin, ei hajuakaan mitä ja missä pitäisi tehdä. Luultavasti myös aikaleimattuja tehtäviä löytyy, jotka sitten feilaa kun et tiedä mitä ja mihin mennessä ne pitää tehdä.

Itse kyllä pidän kovasti tän tyylisestä toteutuksesta, missä ei oo mitään isompaa suuntaa pelaajalle annettu, eikä pidetä kädestä liikaa kiinni. Outward on tästä hyvä esimerkki, on yksi lempipeleistäni, eikä pelissä näe edes missä itse on kartalla.

Hauskaa pelin parissa tulee varmasti olemaan.
 
Ylös Bottom