Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon's Dogma

Vastaus: Dragon's Dogma [PS3/X360]

Mielenkiintoisia uutisia, peliin on tulossa näillä näkymin uusia modeja, eli hard mode ja speedrun mode. Tässäpä traileria: Dragon's Dogma new modes reveal trailer - YouTube. Ajankohtaa tahi sitä miten nuo peliin tulee on kai vielä kysymysmerkki. Toivottavasti patchin muodossa eikä DLC. Ja myös spekulaatiota oli liikkeellä mm. että onko tuo "Dark Arisen" mahollisesti jonkinlainen laajennus myös itse peliin.

Noh, vain aika näyttää. Ainakin ite otan hard moden kiitollisena vastaan. Easy modehan jo aiemmin tuli.
 
Vastaus: Dragon's Dogma [PS3/X360]

Mielenkiintoisia uutisia, peliin on tulossa näillä näkymin uusia modeja, eli hard mode ja speedrun mode. Tässäpä traileria:

Ajankohtaa tahi sitä miten nuo peliin tulee on kai vielä kysymysmerkki. Toivottavasti patchin muodossa eikä DLC. Ja myös spekulaatiota oli liikkeellä mm. että onko tuo "Dark Arisen" mahollisesti jonkinlainen laajennus myös itse peliin.

Noh, vain aika näyttää. Ainakin ite otan hard moden kiitollisena vastaan. Easy modehan jo aiemmin tuli.

Nöh, tuo hard mode jä väliin, mutta lisäri kiinnostaisi. Itse peli vielä melkoisen alussa, level 18. Ja easy mode, duuni ja muu syö aikaa, jota ei sitten riitä toivottomaan nappien hakkaamiseen. Mutta erittäin koukuttava peli joka tapauksessa - ja ensi kosketus verkon kanssa pelaamiseen. Tosin tuo verkko tarkoittaa tässä vaan pawnien värväämistä... Yritän nostella vähän soturini tasoa, jottei lusikka lentäisi nurkkaan niin helposti. Ja etsiä jonkun, joka iskisi sille taikamiekan kouraan.
 
Vastaus: Dragon's Dogma [PS3/X360]

Tuli peli ostettua ja oisinko nyt 12lvl. Tuntuu ihan hyvältä, mutta tosiaan ainut mikä rassaa on fast travelin puute. Oisivat nyt voinu jonkun hepan edes tunkea peliin. Tai kyliin jonkun kaverin millä voi halutessaan resetoida maailman jolloin tietyt vastukset respawnaa takas (ja tietysti kun kuolee resetoituu). Jatkuvasti kun juoksee parin paikan väliä niin ei tarvis samoja lintuja jne. tappaa. Täähän oli tiedossa, mutta toivottavasti kestän ton juoksentelun ja saan pelin vedettyä läpi.

Mitään infoa tosta hard modesta? Miten se vaikeuttaa peliä?
 
Vastaus: Dragon's Dogma [PS3/X360]

Mitään infoa tosta hard modesta? Miten se vaikeuttaa peliä?

Ei taida olla kellään vielä tarkkaa tietoa miten se vaikeuttaa peliä, olettaisin että vihollisia vain boostataan (lisää hp:tä, damagea ja resistancea). Toki olis kiva että tulis random spawneja enemmän. Aika kuivaahan tuo meno on kun iteki oon jo pari kertaa pelin läpäissyt ja tietää jo ulkoa joka ainoan vihollisen sijainnin.

Hard modehan pitäisi ilmestyä ilmaisena latauksena 4.12. eli ihan kohta saan iteki palata taas gransysin maailmaan takaisin : )
 
Vastaus: Dragon's Dogma [PS3/X360]

Tuli peli ostettua ja oisinko nyt 12lvl. Tuntuu ihan hyvältä, mutta tosiaan ainut mikä rassaa on fast travelin puute. Oisivat nyt voinu jonkun hepan edes tunkea peliin. Tai kyliin jonkun kaverin millä voi halutessaan resetoida maailman jolloin tietyt vastukset respawnaa takas (ja tietysti kun kuolee resetoituu). Jatkuvasti kun juoksee parin paikan väliä niin ei tarvis samoja lintuja jne. tappaa. Täähän oli tiedossa, mutta toivottavasti kestän ton juoksentelun ja saan pelin vedettyä läpi.

Mitään infoa tosta hard modesta? Miten se vaikeuttaa peliä?

täällä mennään levelillä 28 ja ainoa pahempi puute itsellekin on tuo fast travelin puute, edestakaisin ravaamisen tuntee turhaksi kun sitä on paljon. Muuten peli onkin ollut timantinkovaa settiä. Ei haittaisi ollenkaan jos fast travel tulisi patchissa mukana.

Sinänsä piristävää kyllä kiipeillä ötöjen selkää pitkin puukko tanassa :D

Tällä hetkellä oma hahmo Magick Archer ja Pääpawni Warrior (naisia kuis muutenkaan...)
 
Re: Dragon's Dogma [PS3/X360]

Eilen illalla vetäsin 3h setin. Eka cyclooppi yksi silmäinen mörkö tuli luolassa vastaan. 3. yrittämällä sain kellistettyä. Onks mitään konstia saada tuo oma mage pawn heittää jonkun taian aseeseen? Usein käy et taistelu on päättyny nii kaveri pistää fire spellin miekkaan :-\
 
Vastaus: Re: Dragon's Dogma [PS3/X360]

Onks mitään konstia saada tuo oma mage pawn heittää jonkun taian aseeseen? Usein käy et taistelu on päättyny nii kaveri pistää fire spellin miekkaan :-\

Pawnien "käytös" vaikuttaa siihen miten ne taisteluissa helppii, esim. magella paras on Utilitarian. Tällöin pawn käyttää paljon skillejä ja taikoja, eli maagi ampuu koko ajan taikaa.

käytännön tasolla maagia voi joten kuten pyytää myös enchanttaamaan aseen ennen tai kesken taistelun painamalla nuolinäppäintä sivulle, eli "Help". Tämä siis toki riippuu siitä käytöksestä että miten auttavaisia ne pawnit on. Käytöstä voipi muutella niissä majataloissa olevissa tuoleissa tai sit encampmentissa olevalla dealerillä kun ostelee noita käytös pottuja RC-valuutalla.
 
Vastaus: Dragon's Dogma [PS3/X360]

Hard modehan pitäisi ilmestyä ilmaisena latauksena 4.12. eli ihan kohta saan iteki palata taas gransysin maailmaan takaisin : )

Noniin eli Hard mode tullut storeen ilmaisena DLC:nä, joten se pitää sieltä käydä lataamassa, ei tule tuon patchin mukana.

Paljon luin kokemuksia hard modesta, ettei se vaikeuta peliä tarpeeksi. Mutta suurin osa näistä valittajista pelaa niillä +150 levelin ukoillaan, jotka on ihan liian vahvoja tässä pelissä. Ite alotin puhtaalta pöydältä, eli lvl 1 ja hard mode. Tässäpä mietteitä matkan varrelta:

Näillä näkymin ainoa muutos normaaliin vaikeustasoon on että viholliset lyö kovempaa ja stamina kuluu nopeammin. HP määrät on samat, samoin vihollisten defence ym. Eli oma ukko on edelleen levelien paukkuessa turhankin tehokas ja pystyy pian 1-shottaan vihut alta pois. Mutta itelle ongelmallista on tuo stamina ja vihujen noussut attack. Eli iskua ei nyt enää pysty ottamaan paljoa yhtään. lvl 1-10 sudet ym. 1-shottas meikäläisen aika tehokkaasti, vaikka ostin parhaat armorit mitä siihen mennessä oli tarjolla. Nyt oon lvl 25 ja menossa tuolla Water God cavessa ja sielä henki menee kans yhestä laakista mm. skeleton maagien ja sulfur saurianien toimesta. Kykloopin rage modessa kuolen yhestä nuijan iskusta myös.

Stamina kuluu skillien käytössä enemmän. (ei vaikuta juostessa kuluvaan staminaan). Esim. mun strider kun tekee kaksi Biting Wind skilliä putkeen niin stamina on nollissa. Ja auta armias kun stamina loppuu jonku vihollislauman keskellä ja jäät puuskuttamaan sinne, melkeinpä kuolemaa olis silloinkin tarjolla. Vähän Dark Souls meininki tuli mieleen ja ihan hyvä niin. Kuolema on korjannut nyt jo lvl 25 mennessä yhtä monta kertaa ku normal modessa koko pelikierroksen aikana. Eli haastetta on ja se on hieno juttu.

Ainoa miinus koko modessa taitaa olla se ettei mun huomioiden perusteella koko mode vaikuta pawneihin mitenkään. Eli ne ottaa iskua ihan ku normal modessakin. Tai ainaki noin olen huomannut, kun esim. mun heikko maagi pawni kestää kykloopin iskuja mut mun pääjehu ei. Eli väkisinki tulee nyt striderillä piilouduttua pawnien suojiin ja taakse, eikä enää auta rynnätä tikarit ojossa ekana lauman keskelle. Pelottaa jo valmiiks niiden kolmen ogren kohtaaminen siellä yhessä tunnelissa : ) jos henki menee yhestä iskusta..

Jos joku alottelee hard modea alusta niin tallentaminen on päivän sana. Aiemmin ei tässä pelissä oo itellä ollut tapana välissä paljoa tallennella, mutta nyt on pakko.
 
Vastaus: Dragon's Dogma [PS3/X360]

Toimisiko semmoinen kikkailu tulevan Dark risen DLC kanssa, että lataa netistä pleikkarille save gamen ja sitten kun asentaa tuon Dark risenin niin peli tulkitsisi save gamen niin että omistan jo orginaalin ja saan ne loputtomat ferrystonet.
 
Vastaus: Dragon's Dogma [PS3/X360]

Toimisiko semmoinen kikkailu tulevan Dark risen DLC kanssa, että lataa netistä pleikkarille save gamen ja sitten kun asentaa tuon Dark risenin niin peli tulkitsisi save gamen niin että omistan jo orginaalin ja saan ne loputtomat ferrystonet.
Se selviää vain kokeilemalla. PS3:lla tallennukset on joskus sidottu PSN-tunnukseen, ja netistä ladatun seivin käyttö estää ainakin Trophyjen saamisen.

Julkaisemattoman pelin kohdalla tuollaisen erikoistilanteen ennakointi on aika vaikeaa. Joten kokeile, mutta valmistaudu pettymykseen.
 
Vastaus: Dragon's Dogma [PS3/X360]

Noniin se olis Dark Arisen täälä korkattu. Erittäin positiivinen fiilis jääny tästä lisäristä. Toki vasta alussa mennään ja kun ei oikein löytyny isolla levelillä olevaa ukkelia nii piti suht low level käydä tuo lisäri testaamassa. Vaikeustasoa ainakin löytyy ja piti vääntää Hard Mode pois päältä ja palata normaaliin. Normi viholliset on suht helppoa kauraa, mutta ah, nuo bossit on peruspelin end game-materiaalia. Olen lvl 45 ja ei oikein onnistu, pitää kehittää hahmoa ja aseita parantaa jotta uskaltais kokeilla uusiksi.

Onkos täälä muita pelin ostaneita? Vai saanko höpistä taas yksikseni : )
 
Vastaus: Dragon's Dogma

Itteltä löytyy ja aivan loistava uusi tuttavuus! Varsinkin tuo isoihin vihollisiin kiipeäminen on hauskaa puuhaa ja tästä syystä kaikki määränpäät ja tehtävät unohtuu kun näkee jossain horisontissa trollin.
 
Vastaus: Dragon's Dogma

On se Dark Arisen hieno peli ja on tätä tullutkin odotettua varsinkin kun en alkuperäistä omista. Julkaisusta asti tullut tätä jyystettyä ja kieltämättä alkaa jo välillä pahaa tehdä mutta aina pyörtymisten välissä pitää palata takaisin grindaamaan vaikka henki menisi. Tolkuttomasti tuntuu pelistä noita punaisella raksilla koristeltuja pawneja löytyvän, siis niitä alkuperäisen pelin hahmoja. Tekisi mieli kuitenkin joskus jotain palautetta antaa muille pelaajille ja noiden wanhojen kohdalla se ei onnistu.

Näin ohimennen ja säälittävään sävyyn, voisiko joku vilkaista luomustani (lvl 25) vaikka ihan kokeeksi, kun tuntuu että ei sillä vain flaksi käy. Kiitos ja anteeksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dragon's Dogma

Kyllähän sitä tekisi mieli palata taas Gransysiin vähän pyörimään, mutta taas pitäisi jostain varata aikaa tähän.

Onko tuolla Dark Arisenissa ekan pelin Pawnit heilumassa, vaikkei omistaisi itse DA -peliä?
 
Vastaus: Dragon's Dogma

Onko tuolla Dark Arisenissa ekan pelin Pawnit heilumassa, vaikkei omistaisi itse DA -peliä?

Kyllä. Niiden ylitarjonta juuri se ongelma onkin, jos sitä nyt sellaiseksi voi sanoa. DD:n hahmoille ei käsittääkseni voi jakaa tavaraa eikä antaa palautetta.

EDIT:

Hyvin löytyi hahmosi. Hinta oli vain aavistuksen turhan kallis. :D
 
Vastaus: Dragon's Dogma

Kyllä. Niiden ylitarjonta juuri se ongelma onkin, jos sitä nyt sellaiseksi voi sanoa. DD:n hahmoille ei käsittääkseni voi jakaa tavaraa eikä antaa palautetta.

EDIT:

Hyvin löytyi hahmosi. Hinta oli vain aavistuksen turhan kallis. :D
Hyvä tietää, että vielä käytössä hahmo. Voisikin käydä katsomassa mikä on meno tuolla.

Parempi säästää roposet, ei se Pawni ole niin hyvä. :D
 
Vastaus: Dragon's Dogma

Kyllä. Niiden ylitarjonta juuri se ongelma onkin, jos sitä nyt sellaiseksi voi sanoa. DD:n hahmoille ei käsittääkseni voi jakaa tavaraa eikä antaa palautetta.

EDIT:

Hyvin löytyi hahmosi. Hinta oli vain aavistuksen turhan kallis. :D

Meikäläisen voipi kans lisäillä kaverilistoille, kaverinhan pawnin vuokraaminen on ilmaista. Lvl 50 sorceress kyseessä. Tosin aika alkuvaiheen velho vielä ja taikojen määrä vähäinen : )
 
Vastaus: Dragon's Dogma

Suurimmaksi osaksi pelkän luolan sisällä seikkaileminen, sekä nähty ja luettu materiaali, eivät tämän pelin kohdalla ole onnistunut niin paljon houkuttelemaan, että lähtisin Dark Arisenia vielä tilaamaan. Sen sijaan kaikille niille, jotka eivät alkuperäistä peliä vielä omista, on tuo tosiaan sen alkuperäisenkin pelin sisältävä Dark Arisen -paketti erittäin suositeltava ostos. Omaperäinen pawn-systeemi on hauska ja tuo paljon vaihtelua sekä lisämielenkiintoa peliin.
 
Vastaus: Dragon's Dogma

Vinkkinä mahdollisille uusille pelaajille. Tuo uusi alue on todella vaikea ja oikeastaan alle 50 level ei kannata edes yrittää. Ja varusteiden kannattaa olla hyvät ja ajantasalla. Itse olen lvl 50 Magick Archer ja pataan tulee että tukka lähtee, vaikka peruspelin puolella ei mitään vaikeuksia olekaan.

Pelissä on helpotettu fast travelia kun siitä aiemmin oli valitusta, että ei voi oikeastaan fast travelia kuin Gran Soreniin niin nyt noita port crystaleja on lisätty peliin. Yksi vakio lisää Cassardikseen ja itse oon löytäny maailmasta piilotettuna jonku 5-6 lisää. Paljon mukavempi matkata nyt kun ei tarvi aina kävellä.
 
Ylös Bottom